{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

hvorfor har du netop DIN/DINE katte {{forumTopicSubject}}

jeg synes det kunne være hyggeligt at høre hvorfor i netop har valgt jeres kat el katte! er det pga race, tilfældighed osv
jeg ligger ud, surprise surprise hehe hehe
men begge mine katte er det tilfældigheder det lige blev dem
min først kat simba, fik jeg da nogle piger havde taget ham fra deres mor! så opflaskede ham og beholdte ham ;O)
min anden kat louie skulle have været aflivet hvis jeg ike kunne tage ham,.

så sider nu som "tilfældig" ejer af mine dejlige lækre katte og føler mig velsignet af jeg fik dem!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor har du netop DIN/DINE katte
  • #1   28. okt 2008 hehe hippie kan lige forstille mig din hankat hehe side med det typiske katteblik og ligne en der tænker, hvad ,jeg er da ikke i vejen hehe! men dejligt at de unger og kattene også nyder hinanden, det må være et dejligt syn :O)

    men bjørn er det så også bare "tilfældige" katte du har??


  • #2   28. okt 2008 Picco fik jeg da jeg vr 18, ville så gerne hve en kat, at det lige blev ham var bare et held, da han er den mest fantastikse kat:o)

    Ticco er hentet på dyreintenat, kæresten og jeg snakkede om det i ca 6 måneder, at det blev ham er også tilfældigt:o)

    Ticcie blev valgt da en vi kendte havde killinger og hun ikek var afsat.

    Busie og Freya kom lidt bag på os, men Richard havde ledt efter den race herhjemme i så mange år, han er egypter og ham og hans famile har haft og opdrættet den race i egypten, hans mor fik så en med til danmark, så det var noget der betød meget for ham.

    Randa fik vi via en annonce herinde fra.

    Nu er har vi 7 killinger som vi har fået på Busie og Freya, vi har valgt og beholde 2 blå masket.




  • #3   28. okt 2008 de er også flotte jeres katte, det er dig med "de gamle sirmesere" ik?? ej jeg hopper lige ind og lure hehe! hold da op så har i også huset fuldt af de skønne mislinger, i keder jer vist aldrig hehe ;O) men dejligt i har også har taget jer af "uønsket " katte

    men også dejligt at få en kat der betyder så meget, at det er fra hans land, det er dejlig specielt synes jeg :O)

    ihhh hvor er det hygeligt i gider dele med mig hvordan i fik jeres mislinger


  • #4   28. okt 2008 jeg fik Bailey fordi jeg savnet og ha kat jeg har også en lille hund.
    jeg havede min føste kat for ja det er snart 3 år siden hun blev desværre aflivet da hun var syg.
    jeg troede faktisk ikke jeg ville få kat igen da jeg var meget kede fa det over at ha mistet min kat.

    men så begynde jeg og tænke på og få kat igen så jeg begyndte og finde ud af hvilken race det sku være så jeg læste og læste til jeg noget ned til to racer også besluttet jeg mig for en bengaler også fik jeg bailey-


  • #5   28. okt 2008 jeg havde passet min lillebrors kat i et par uger, og gik fra at være bange for katten, til virkelig at savne hende da hun så skulle hjem.

    så min kæreste og jeg besluttede os for at kigge efter de helt rigtige killinger.

    dem fandt jeg tilfældigvis blot tre dage efter på dyrenettet.dk.
    de smukkeste semilanghårede blandinger..jeg var solgt.

    Vi besluttede os for at tage ud og se dem, men jeg var helt sikker på at den ene af pigerne skulle være min.

    derude ku vi ikke beslutte hvilken en det skulle være da jeg var forelsket i to af pigerne og philip i drengen. Han var dog reserveret så vi valgte at reservre de to piger. Den ene lille pige viste sig så at være syg og ret lille, så hun ville blive tromlet af den stærke tøs, så vi var meget i tvivl om hvad vi skulle gøre da vi ikke kun ville have 1. så som et mirakel, skulle damen der havde reserveret drengen ikke have ham alligevel og da philip jo havde været vild med ham reserverede vi den stærke dame og den frække dreng.

    derfor endte vi med Balder og Gwen, hvilket er rent held!

    Chester som snart ommer til, får vi fordi han kommer fra min svigerfars opfræt i Slovakiet så det er vigtigt for min kæreste at have en kat fra dem og de blev mega glade, så han skal hentes i slutningen af november.

    hvor er det ellers nogle gode historier i har, man bliver helt glad!


  • #6   28. okt 2008 århhhh de er bare så sindsyge smukke, er det en meget krævende race???? hvilken anden kat overvejde du ellers?? hehe sorry jeg er så nysgerrige eheh

    det gør rigtig ondt at miste en kat!!! men dejligt du fik bailey, han er meget smuk :O) altså det var ikke godt at du fik ham fordi han var smuk, mente at det var dejligt du fik kat igen ;O)


  • #7   28. okt 2008 nina, det er en britte i får ik???
    sjovt du "lige pludselig" blev kattemennekse, men kan jo godt forstå dig hehe;O)
    l
    det er også en dejlig historie du har :O)

    men hold da op nogle smukke mislinger i alle har ;O)


  • #8   28. okt 2008 hov den sendte inde jeg avr færdig med at skrive hehe!

    det bliver spændende med jeres nye kat!

    skal jeg nogensinde have en "racekat" vil jeg smadder gerne have en blå britte mums, gerne en han, så den er en rigtig bamse :O) synes britten virker som en kat lige for mig!


  • #9   28. okt 2008 om det det er en meget krævene race altså man skal ikke ha en bengaler hvis man bare vil ha en kat som bare sover hele dagen og passer sige selv. for en bengaler er MEGET aktiv og skal være med i alt og det er ikke en race for alle.og hvis jeg ikke havede min hund så krævet det jeg dik en mere så ha ikke kede sig men min hund og ham ha meget glæde af hinanden så det er dejligt.

    Men ja de er meget smukke men de har også en rigtigt dejlig temperment Bailey harf den dejligeste personlighed.

    jeg havede også kigget på en siameser men synes bengaleren passet bedre til mig..

    og ja det gør ondt og mistet og tænker og savner hende stadig meget



  • #10   28. okt 2008 Tak:o) Jo det er den gammeldags siameser. Nej vi keder os ikke:o) 3 af killingerne er solgt, så de forlader os omkring 1 december.

  • #11   28. okt 2008 okay, det lyder ikke så slemt, har bare set nogle salgsannoncer med halv og voksne bengaler, hvor folk har skrevet de ikke kunne tilbyde dem det de krævede, at de heslt solgte til en med løbegård osv osv så jeg troede måske bare den krævede rigtig meget!

    fedt at de bare hygger sig sammen og leger ;O)

    ja man glemer dem ikke de mislinger som ikke er her mere, jeg tænker stadige på min kat som forsvandt for 14 år siden!! man knytter sig jo til de smæ dejlige bæster :O)


  • #12   28. okt 2008 så i når lige at komme af med killingerne før jeres egen bebs kommer der er gang i den :O)

    lidt skægt hvor meget man ved om hinanden herinde efterhånden, når man "ser" folk så, nårh ja det var hende med den kat osv hehe, det er dælme hyggeligt :O)


  • #13   28. okt 2008 Da min mand og jeg byggede vores hus for ca 7 år siden, var der en kat der besluttede sig for at bo under vores trappe. Den var øretattoveret og var meget meget tynd og havde sår og skrammer over det hele. Jeg tog den til dyrlægen, for at finde dens ejer og fordi den så sølle ud og trængte til behandling. Dyrlægen fandt ejeren, men ejeren ville ikke vides af katten og dyrlægen sagde, at katten var min hvis jeg ville have den. Katten var gammel og trængte til behandling, men jeg sagde ja, for jeg mente bestemt at jeg kunne give den en god alderdom. Hun kom til at hedde Else (hun var jo en gammel dame) og hun begyndte at tage på og fik det godt.
    Men et par år efter begyndte Else og tabe sig, hun ville pludselig ikke spise og vi kørte til dyrlægen med hende. Det viste sig at leveren var stået af, p.g.a. alderdom. OG Else blev aflivet.

    Jeg græd snot og tårer længe efter Else, var blevet så glad for hende. Vi var nødt til at have en ny kat.
    Vi købte Simon der var en blanding af Main coon og huskat. Han har det dejligste sind og jeg begyndte at intressere mig for main coon katten.

    Vi købte Sille, en skøn rød tempermentsfuld mco killing. Jeg var helt solgt og hun blev reserveret da hun allerede var 3 dage gammel.
    Sofie (lille Fie) er af racen Manx. En bekendt ringede mig op en dag og sagde, at hvis jeg ikke tog katten til mig, ville den blive aflivet. Jeg tog katten på en betingelse, at han aldrig anskaffede sig et dyr mere (ikke en gang en lille fisk). Jeg var rasende på ham længe efter, han ville hellere i byen end have kat.
    For ca. 3 måneder siden købte vi så Silke, en Mco killing. Hun er skøn, men temmelig fræk.

    Så, ja selv om vi i mit barndoms hjem havde mange katte, jeg boede på en gård. Jeg havde blandt andet to langhårskatte, en sort og en hvid. Så startede det først rigtigt med Else i mit voksenliv.


  • #14   28. okt 2008 Ja det var også planlagt efter det, emn vi mangler stadig og få solgt 2, men får vi dem ikke solgt ja så blir de her, så må vi få det til og fungere:o) Der skal nok både blive plads til barn og alle misserne, hvor der er hjerterum er der husrum:o)



  • #15   28. okt 2008 altså jeg tror at hvis de føst har været ude så vil de kræve og sku ud.
    men racen er en af de mere krævene racer der er. de er maget aktiv men bare man sører for de blever aktiveret og ikke er for meget alene så vil de trives. det er så også meget vitgigt og finde en god opdrette hvis man skal ha en bengaler da de jo har det der vilde i sig.

    ja de ligger og sover sammen og bailey synes også nogle gange at min hund skal vaskes he he så for han hele turen


  • #16   28. okt 2008 Jeg har egentlig aldrig valgt en kat. Har aldrig bestemt mig for, at nu ville jeg have sådan og sådan en kat. Det går som regel sådan til, at tilfældige katte bliver passet ... og bliver hængende, eller bare dukker op på anden vis.
    Bruno og Bjarne, som jeg bor sammen med nu, skulle langtidspasses her. Og så blev jeg dybt og inderligt forelsket i dem, og plagede ejeren om at få lov at beholde dem - og det fik jeg heldigvis lov til smiley


  • #17   28. okt 2008 julie! men en smuk race er det bestmt! hihi han lyder bare hyggelig ham bailey

    tinka! ejjj hvor dejligt at deres ejer overgav dem til dig, det var heldigt :O)
    men ja det er altid farligt at passe dyr, man knytter sig altid til dem hehe! bare jeg har haft mins hund et par dage så savner jeg den allerede når de går ud af døren hehe


  • #18   28. okt 2008 jo det er en brite, og han er allerede en lille bamse. jeg tror også han kommer til at falde godt til her med mine to pelsklumper. Han virker dejligt afslappet og så er han en spindemaskine. bliver sjovt at få ham hjem, jeg kan næsten ikke vente.

  • #19   28. okt 2008 christina, måske kunne du tage hende den forfædelige krampe i lære fra babygalleriet lære hende om husrum og hjerterum, eejjj hun er sgu nok tabt for evigt grrr

  • #20   28. okt 2008 Hihi ville gerne, men tror desværre ikke jeg får noget ud af det. Tror ikke hun vil indse det uanset hvad.

  • #21   28. okt 2008 For omkring 2,5 år siden, fik jeg den ide at jeg godt kunne tænke mig en kat. Har haft flere katte i familien, men ingen af dem har rigtigt været mine. Jeg søgte på nettet, og fandt colorpoint killinger til salg, og kontaktede så sælger.. Jeg var oppe og se min lille putti da hun var 3 dage gammel. Der var nogle stykker der var sådan lys cremefarvede, og putti var så den der var mørkeste. Sælger havde en voksen colourpoint der bare var utroligt smuk, og fik så at vide at putti ville komme til at ligne den. Jeg kunne ikke rigtigt bedømme ud fra andet, da hun bare var lillebitte..

    Så herinde så jeg en sort smoke kat, og blev helt forelsket. Jeg oprettede så en annonce herinde, og en gjorde mig opmærksom på en annonce. Wow hvor så han bare dejlig ud.. Så jeg kontaktede sælger, kom på besøg og jeg var så vild med ham at jeg ikke kunne snakke om andet derefter.

    Så at det lige blev dem, er nok lidt tilfældigt. Men de betyder så meget for mig at jeg fristes til at tro at det er skæbnen.. smiley


  • #22   28. okt 2008 hov maria havde ikke set dit indlæg... årrrh du har et dejligt stort hjerte!!! hvor dejligt at du tog else til dig. kæmpe potedask til dig...

    nina p glææææder mig til at se billeder af din bamse

    christina nej hun er vist tabt

    Zabrina, det er dælme også nogle smukke misser du har!!! men ja det er nok delvis skæbnen der gør hvordan vi alle har fået vores mislinger ;O)



  • #23   28. okt 2008 Tror jeg desværre også. iøvrigt super man kan få lidt opbakiing fra jer herinde:o)

  • #24   28. okt 2008 frk 1980: mange tak.

  • #25   28. okt 2008 mine 5 har jeg fordi andre ikke ville have dem .. Mynne er en "vild" killing, som pludselig bestemte sig for at slå sig ned i den campingvogn vi lå i, selvom vi smed hende ud, blev hun ved at lægge sig i dynerne, så vi tog hende med hjem...
    Müsli er en killing en vild kat havde lagt ved en gammel dame, mor katten kom aldrig igen..
    Lucky fant jeg ved min søns børnehave, hvor hun var blevet dumpet..
    Lulle er fra en tidligere veninde, hvor hun gik i en kælder for kun at lave langhårs killinger med salg for øje..
    Bamse fik jeg af min gode veninde som havde købt ham til sig selv, men hendes jagt hunde kunne ikk med ham, så han fik jeg ...
    Og nu har jeg så rigeligt, selvom mit hjerte har plads til mange flere... smiley


  • #26   28. okt 2008 hejsa.
    vi har altid haft kat i min familie så det lå ret naturligt for mig at skulle have en mis. alle mine missere har været skæbnekatte jeg har fået som er blevet dumpet et eller andet sted, misrøgtede eller andet. undtagen de sidste to jeg har fået dem overtog jeg efter et par der skulle flytte.
    de tre andre er en jeg har flasket op , en der havde fået tæsk ( virkelig) og en bette (vild?) killing hvis mor var kørt over og ingen vil kendes ved. så at jeg har katte er fordi jeg elsker dem men jeg har næsten aldrig valgt katte de er kommet til mig ;-D


  • #27   28. okt 2008 jeg har haft en kat, Mulle, til at starte med.. hende og min kæreste kunne ikk rigtigt sammen så vi besluttede at vi ville have en til til at holde hende ved selskab og give min kæreste kærlighed.. Mulle fik vi igennem en salgs annonce i drejsler, det eneste der stod var at det var en hun kat.. smiley vi kiggede hende og jeg forelskede mig, hun var den flotteste kat jeg længe havde set.. men så fik vi Fenja en mco/ huskat hun var bar alles drømme kat.. hun var og vil til evig tid være den smukkest kat jeg nogensinde har set.. smiley men efter 2 måneder blev hun syg.. og vi fik at vide det var F.I.P. en uheldbredelig kattesygdom, så vi måtte jo få staklen aflivet.. smiley det værste i verden var at sku af med hende.. smiley og 1 måned senere stak mulle af.. smiley

    men for 3 måneder siden tikkede og bad jeg min kærste om vi ikke sku have en ny.. og vi kiggede efter MANGE katte.. hvor vi til sidst fandt en killing, jeg sku op og hent den, MEN den vi havde sat os for vi sku have var ikke sjov.. men der var en anden sød lille pige som jeg besluttede vi sku have istedet, så ringede min kæreste og sagde at det os var hende han syntes var sødes og helt ville have.. så fik vi Naja.. smiley mors hyggegris... og fars puttegøj...

    ca 2 måneder efter FANDT min kæreste en kat i opgangen som vi tog ind til os.. den var blevet efterladt af vores overboere.. så vi beholdte den.. først troede vi det var en pige, Sabina, men det er en baby dreng.. smiley der er kommet til at hedde Felix og elsker Naja.. smiley

    det var sådan jeeg fik min to katte her og deværre har måtte skulle af med to... smiley

    undskyld det blev lidt langt.. smiley


  • #28   28. okt 2008 århhhh hvor er der mange dejlige historier! og hvor er der mange der har taget små efterladte/skøbelige/uønsket mislinger til sig, så de og har fet et dejligt liv, skøøøønt! bliver helt varm om hjertet når man læser jeres historier, man kan føle kærligheden( med fare for lyder lidt tosset) men elsker at snakke med folk der også elsker deres katte! vi er spcielt folkefær hehe ;O)
    synes det er dejligt man kan dele sin katteglæde med andre kattetosser ;O)


Kommentér på:
hvorfor har du netop DIN/DINE katte

Annonce