{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Hvorfor har du kat? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og hyggede med min nyanskaffede smukke killing, da jeg kom til at fundere over noget. Jeg kom til at reflektere lidt over, hvorfor det i grunden er at man får sig en kat. Hvad har man egentlig en kat til?
Jeg kom frem til et godt bud, jeg og sikkert mange andre katteejere får sig en kat for at nusse den. NUSSE! Vi eeeelsker at der ligger et eller andet lunt og blødt og levende i sofaen ved siden af, som vi efter behov nemt kan række hånden ned og NUSSE.. Det er ren hygge. Katten er jo ikke et nyttedyr som sådan.. Jo, den kan fange mus, og jeg er da ganske lykkelig for hver gang mine spiser et af de der ulækre flaksende stankelben, men det er da ikke sådan at det ikke kan undværes.

Hvor må det være skønt, at være sådan et væsen der bliver sat i verden med det formål at ligge blødt og rart og vente på at blive NUSSET smiley Det liv ville jeg godt bytte med smiley
Jeg ved naturligvis godt at det ikke er helt så romantisk for alle katte, desværre.
For kattens væsen og udseende indbyder da om noget til NUSSERI smiley


Hvorfor har i kat? Kan der være andre grunde? smiley


Kommentarer på:  Hvorfor har du kat?
  • #1   2. sep 2009 Jeg tænker også at det gir noget liv i huset, selvom de sover det halve af dagen. Det er hyggeligt at de kommer hen til døren når jeg kommer hjem, og sover i ske om natten. Og jeg elsker at de er så uopdragne. Hos os er Bastian kongen, da jeg fik ham var han meget skræmt og vi ville så gerne nusse og snakke med ham, så vi stod nærmest på hovedet for ham. Nu er det sådan at når han kommer så springer vi til siden, ligger hans ynglings tæppe frem, så man må sige han har fået opdreget sine mennesker godt smiley

  • #2   2. sep 2009 jeg har kat fordi de er klogere end mig - de er guddomlig smukke - hengivne, trofaste og kærlige

  • #4   2. sep 2009 jeg har dem fordi ingen andre ville have dem, og hvor må det ikke være rart at være uønsket..
    Og de er alle specielle - sofus har skæve ben, og ar efter et hårdt liv - lucky er hjerne skadet, nok efter de der l... børn nede i børnehaven hvor jeg fant hende, havde svinget og kastet med hende..
    Bamse som tæver hunden - mynne om kun kan li sin moar, og müsli som var 2 år om at falde til...
    Ville gerne kunne redde alle dem der er uønsket...


  • #5   2. sep 2009 Fordi de udfylder en plads i familien, som ellers ville være ganske tom - både for os og for børnene. De er gode legekammerater, omsorgsfulde på en dum gråvejrsdag, sjove, når de hugger støvkosten og render rundt i hele huset med den, dejligt irriterende, når de bestemt ælter på ens mave efter vækkeuret har ringet, så de er sikker på, at man står op osv, osv. I det hele taget, er de en uundværlig del af vores lille familie smiley

  • #6   2. sep 2009 jeg har mine katte fordi de er et helt fantastisk dyr, og de er det eneste dyr vi mennesker ikke kan gøre til slave og det kan jeg rigtig godt li ved katten, de er rigtig godt selvskab og hyggelige at omgås.
    ja de er generelt fasinerende.
    Ville ikke undvære en eneste af mine 10 katte for noget. smiley


  • #7   2. sep 2009 har os fået af vide af samtlige af mine P.læger at det er godt jeg har mine katte. da de kan få mig til at falde helt til ro.

  • #8   2. sep 2009 Jeg har min skønne lille prinsesse, for at have en når jeg er alene hjemme, for at ha en at hygge med og nusse med, og det er så hyggeligt og sjovt at se hende hoppe rundt og fjolle med sine catnip bolcher smiley Hun bringer ufatteligt meget glæde i mit og kærestens liv.. smiley

  • #9   2. sep 2009 Mine forældre har altid haft kat og de havde en perser på et tidspunkt som jeg fik et tæt forhold til..

    Nogle år senere da jeg flyttede hjemmefra og desværre blev single og var meget ked af det fik fandt jeg så en perser som mindede utrolig meget den gamle perser som mine forældre havde.

    Det er så den ene kat jeg har nu (Loui) som er min bedste ven .. Han hjalp mig igennem mine kærestesorger, gav mig kærlighed, han er klog, charmerende, fjollet - Han er mit barn som jeg elsker over alt på jorden.
    Jeg har så fået en kat mere som skulle være en legekammerat til Loui og ham er jeg også blevet noget så lykkelig for..

    Mine små drenge har en meget stor plads i mit hjerte og de kommer altid i første række..


  • #10   3. sep 2009 Jeg troede faktisk aldrig at jeg selv ville få kat - vi har altid haft katte da jeg boede hjemme og syntes dengang at de var nogle irriterende spindende, fældende pelstotter.

    Men, så fik vi hund - og jeg tænkte hmm....hvorfor ikke også få katte. Så det fik vi - 2 stk og har aldrig nogensinde fortrudt - uanset hvor meget de fælder, snakker, sviner eller smadrer - de er mine hjertebørn :o)

    Og så er jeg et levende bevis på, at katte faktisk har en enorm god effekt på sygdom - elsker dem!

    "En kat eller en hund hjælper ikke blot ved at være blød og varm og levende, men ved at fortælle mennesket, at det er lige meget, om han eller hun er gammel eller grim, hjælpeløs eller forvirret. Det gør ikke noget, at man har fejlet, at man er fattig, eller at verden ikke længere har brug for en. Et dyr ser det jeg, der ikke har forandret sig, siden det var nyfødt, den unge sjæl, der beboer den gamle eller beskadigede krop."
    Pam Brown, f. 1928


  • Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #11   4. sep 2009 Fordi vi bor på landet og det hører til smiley og fordi jeg elsker dyr!! smiley er meget facineret af de mange katteracer og deres egenskaber.

    Så jeg er lidt speciel og har race katte her på bondegården hihi. Og siameseren er den perfekte muse jæger skulle jeg hilse og sige smiley så det er super de er med til at holde musebestanden nede smiley og de elsker det bare!

    Jeg elsker mine katte smiley de er alle mine dyrebørn smiley hihi


  • #12   4. sep 2009 jeg har altid elsket katte og vokset op med deres skønne nærvær.
    Kunne ikke forestille mig et liv uden mine søde trofaste familiemedlemmer. Jeg er meget imponeret af katte fordi de er utrolig kolge dyr, trofaste og så alligevel sin egen smiley

    jeg har taget en af mine katte til mig fordi tidligere ejer ikke ville have den, så det var skønt at hjælpe en kat "i nød" på den måde.


  • #13   5. sep 2009 Jeg har for det føreste altid være mega dyreelsker. både krybdyr og pelsdyr.
    Er opvoksnet blandt dyr, så var ingen tvivl om jeg os sgu have nolge da jeg flyttede hjemmefra. Startede så med lidt gekkoer.

    Balder blev egnetlig købt da min eks sgu i militæret i 4 mådner, og jeg er ikke så glad for at være alene hjemme. Så tænkte at jeg nok ville føle mig mere tryk ved en kat ved min side, (ved godt det ikke er den perfekte beskytter måske, men føler alligevel lidt trykhed ved det render noget andet rundt, og da vi ikke måtte have dyr, tænkte jeg en kat nok var lidt nemmere at skjule) pluds jeg jo så havde noget selvskab os.


  • #14   5. sep 2009 hmm har altid været glad for dyr og da mine forældre ikke længere kunne have deres overtog jeg den en måned senere var jeg så ude for at lukke min kat ind og kunne høre noget miave helt vildt troede først det var min kat så løb der om og fandt en killing den så meget tynd ud så tog den med ind for at tjekke den igennem kunne se den var skræmy så undrede mig over at den ikke var stukket af da jeg kom ud men da jeg satte den ned på gulvet inde i stuen kunne jeg godt se der var noget galt for hvergang den prøvede på at gå væltede den tror den var blevet på kørt af en bil ( det skal lige ssiges det var mørkt udenfor det var derfor jeg ikke så det med det samme) vi prøvede at finde ud af hvem ejeren var men de ville ikke have den tilbage da det var en af de killinger de bare skulle af med så på den måde fik jeg en kat mere og den dag i dag er han ikke skræmt men bare kælen og de er begge blevet en del af familien

Kommentér på:
Hvorfor har du kat?

Annonce