{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

tidl. klassekammarat gravid - 16 år {{forumTopicSubject}}

Puha.

Fik en ret chokerende Nyhed forleden.

En fra min gamle klasse er Gravid og hun er 16 år gammel! Går i gynm og starter i 2.G efter ferien. Hun er ofte Utro. OG hun ved ikke hvem faren er!

Hun vælger at få barnet. Men må indrømmer jeg var ret chokeret! Og ved ikke rigtigt hvordan jeg skal foreholde mig til det

Hvad synes du? Nogle der kender nogle Meget unge mødre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tidl. klassekammarat gravid - 16 år
  • #2   14. jul 2010 Var ret chokeret da jeg læstet det

• #3   14. jul 2010 *fik det afvide

• #4   15. jul 2010 Hun skal støttes i sit valg. Jeg blev gravid som 19 årig, nåede dog at fylde 20 inden jeg fødte, men der er rigtig mange fordomme omkring at være ungmor.

• Signe L
    Signe L Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 13
    #6   15. jul 2010 Hvorfor skal du forholde dig til det, det er jo ikke dig som skal have et barn, og det lyder ikke just dom om det er din bedste veninde...?

• #7   15. jul 2010 Jeg synes ikke der er noget galt i at blive mor i en ung alder, tvært imod ! smiley Selvfølgelig er 16 tidligt.

Jeg blev selv gravid som 16 årig, og vi fik selvfølgelig barnet, fødte som 17 årig, jeg er nu gravid igen og vil føde når jeg er 19 ½ smiley Så der er 2 år imellem vores børn præcis, har termin 3 dage efter vores datters fødselsdag;), faren er selvfølgelig den samme, og vi her den lækreste lejlighed ude på landet med masser af havudsigt og vores to hellg birma katte. Jamen vi laver som almindelige forældre, ikke unge forældre, drikker ikke, fester ikke, vi har vores datter med til ALT, vi får hende ikke bare passet, hun er 1 ½ og har været passet 5 gange, nogle af dem kun i ½ eller 2 timer, det går v meget op i, da vi ser mange dårlige eksempler på forældre i omgangskredsen som får ungen passet flere gange om ugen selv om de ikke skal noget og barnet måske kun er 3 mdr!! Det er desværre min ene svigerinde som er 19 jeg snakker om, og min anden svigerinde i samme alder, som har en datter et par mdr yngre end vores... Vi har snart været sammen i 5 år, og vi har det bare SÅ skønt sammen, og er stadig nyforelsket.

Det med din veninde ser så lidt anderledes ud, det er ikke ligefrem en go historie med et godt begland osv, at hun er utro og ikke engang ved hvem faren er, og sikkert os skal være alene, ikke at det er galt at være alene, men i den alder har det skam betydning, og det vil systemet lægge stor vægt på . Hun vil sikkert få en masse opsyn af kommunen, det må man håbe vil jeg sige, og går hun igennem nåleøjet, jamen så er der intet at frygte for hendes ufødte barn.. Men håber da det bedste for barnet og at din veninde vokser med opgaven og bliver en mor i stedet for den nuværende teenager som hun jo er..

Du kan bare skrive hvis der er nooget du vil vide, jeg skjuler intet , og fortryder bestemt intet, vores første bar dog ikke planlagt, men selvfølgelig beholdte vi barnet, vi især jeg er imod abort, og her 2 gang er bestem planlagt smiley vi forsøgte i 6 mdr og så var den der, ENDELIG ! smiley

Men ja, SKRIV hvis der er noget;)

• #8   15. jul 2010 Det skal du slet ikke vægte så højt, alderen har jo intet at gøre, men sindet derimod. havde en veninde der blev gravid som 17årig, med en dreng på 13, "snart" 14, (4 måneder senere) hun var nær de 18, men ligeså uansvarlig som hendes kæreste, den unge dreng. og hun var selv typen der ikke helt fandt sig hjemme ved en fyr, og havde da også haft noget kørende med alle drenge i vores vennekreds. Jeg mente også det var tæske åndssvagt hun beholdte barnet, men det kunne jeg jo intet gøre ved i sidste ende, så lod bare være. hun ændrede sig da også i løbet af graviditeten, men er stadig ligeså uerfaren med livet som tidl. og spørger ofte til råds med sit barn på facebook, fx. hvor de kunne tage på ferie til, men hun ville ikke dit og dat, det skulle være billigt, men samtidig skulle det være en ferie til barnet. hun er en stædig rad, som får mig til at stoppe op og tænke, især fordi hun stadig, efter 1,5 år, ikke helt kan finde rytmen med sit barn, eller kæresten for den sags skyld, de skiftes til at være sammen og være hver for sig. og hendes dagligdag fungerer ikke. Derfor er hun også smidt langt væk, for jeg har styr på mit liv, og jeg skal ikke hives med ud på det sidespor hun har haft mig ude på før, men man kan ikke rigtigt gøre andet end at sidde og ryste på hovedet, og håbe på noget fornuft trænger ind før eller siden ;).. nogle vokser med opgaven - andre gør ikke.

• #9   15. jul 2010 Kan blive så rasende når jeg læser sådan noget, jeg kan ikke selv blive gravid på den naturlige måde, og ønsker mig af hele hjertet et lille vidunder-barn, så kan jeg godt blive lidt smågal når jeg hører at en 16 årig pige der boller rundt bliver gravid...

• #10   16. jul 2010 Trine: Det gør mig da ondt at du ikke kan få børn, men jeg synes nu alligevel det er mærkeligt at blive sur over at hun kan få børn.

Kunne måske forstå dig hvis du var blevet gal´over at hun havde valgt abort, eller ligefrem brugte det som prævention, hvilket ikke er tilfældet her. Så synes det er småligt at blive gal over en sådan ting, pigen er gravid, skal have barnet, og sikkert allerede nu eller om snart har hun udviklet moderfølelser og instinkt, og er på højde med en hvilken som helst anden gravid kvinde!

Kommentér på:
tidl. klassekammarat gravid - 16 år

Annonce