{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Folk på dba,dk {{forumTopicSubject}}

Jeg sad her den anden dag og kiggede på annoncer på katte på dba.dk, ikke fordi at jeg skal have en kat mere men bare for at slå tiden ihjel.
Jeg faldt over en af de typiske annoncer hvor folk sælger killinger der er under 12 uger gamle, i dette tilfælde var killingerne 9 uger.Jeg skrev til ejeren af annoncen at det ikke var for at fornærme vedkommende men at man ikke må tage killinger fra deres mor før de er 12 uger og at det er ulovligt... pænt og høfligt synes jeg selv.

Vedkommende skrev så at det var de klar over og at man først kunne afhente killingerne når de var fyldt 12 uger... Jeg svarede at det var godt at høre, for mange er ikke klar over lovgivningen på det område og det var godt at de havde sat sig ind i det. Jeg understregede yderligere at det ikke var for at fornærme eller provokere dem at jeg havde skrevet...

Til svar fik jeg: "har du ikke andet at lave?!"

Jeg er bare så #&/¤%! sur nu...Hvorfor være så super ubehagelig? Jeg er simpelthen nød til at rase ud i det her indlæg ellers så skriver jeg bare noget meget rigtigt uovervejet og aggresivt tilbage... så som: "beklager at jeg bekymre mig for dyrevelfærd, hvilket du tydeligvis ikke gør eftersom du har undladt at neutralisere din kat og nu står med et uønsket kuld killinger på 5!"

Jeg har før fået meget sure kommentare tilbage, hvis jeg har oplyst folk om 12 ugers lovgivningen og det er også fair nok at folk synes at det er irriterende at jeg blander mig... men helt ærligt... Det er jo ikke fordi at jeg prøver på at være en selvretfærdig regelrytter, men fordi at jeg rent faktisk tænker på killingerne... Er det virkeligt så svært for folk at se?

Jeg er normalt ikke så tyndhudet, men har bare en dårlig dag.. Jeg håber at i vil bære over med min galde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk på dba,dk
  • #1   15. aug 2010 kan sagtens forstå dig, bliver også selv sur/trist når jeg læser om dette ! Nogle katteejere burde skamme sig !

  • #2   15. aug 2010 Uha, aldrig se på annoncer med dyr til salg, når man har en dårlig dag smiley Det bliver den sjældent bedre af.

    Men ja, Det er sg* da træls at få en nedladende kommentar, når man vil gøre opmærksom på noget, der kan have betydning for dyrs velfærd.

    Har DBA forresten ikke citeret bekendtgørelsen om overdragelse af killinger på deres hjemmeside?
    Jeg synes alle aviser, og andre steder, man kan annoncere med salg af dyr, burde nævne det.


  • #3   15. aug 2010 Ja, jeg synes generelt bare at jeg bliver i dårligt humør af at læse annoncer om dyr til salg... Det er uhyggeligt at der er så mange killinger til salg, hvad i alverden skal der blive af dem ? smiley

    Tinka D - Ja, jeg synes også at sådan nogle sider burde citere bekendtgørelsen om overdragelse af killinger. Det tager dem jo kun 2 sek. at oplyse det og det kunne jo rent faktisk gøre en foreskel... Selv om mange godt er klar over reglerne, men bevist vælger at ignorere dem smiley


  • #4   15. aug 2010 Jeg har også skrevet til flere, der ville sælge deres killinger før de 12 uger. Det er sjældent man får pæne svar tilbage.

    Jeg har valgt at anmelde annoncerne til dba og de tager det faktisk meget seriøst, når de får anmeldelsen.


  • #5   15. aug 2010 Jeanette ¤ DK JeaTri ¤ Silke efterlyses ¤ -
    det må jeg huske til en anden gang. Det er dejligt at høre at de tager det alvorligt når man anmelder en annonce.


  • #6   15. aug 2010 Jeg ser aldrig dyr-til-salg-annoncer på DBA. Men af og til er jeg er dum nok til at trykke på de annoncer, der er her på KG ude i højre side.

    Og ja, hvorfor pokker kan aviser o.lign. dog ikke finde ud af at få trykt den bekendtgørelse :S Og hvorfor sender Dyrenes Beskyttelse, KV, justitsministeriet ... eller hvem pokker der nu er nærmest til det, dog ikke besked til aviserne om den lov, og beder dem om at trykke den. Det er jo bare en simpel information.

    De mennekser der VIL sælge / købe småkillinger, de gør det. Men det kunne nemlig gøre en forskel i de tilfælde hvor nogen rent faktisk ikke ved, at der er en lov om det.

    Nå, jeg vil da holde øje med lokalavisen. Og hvis jeg ser småkillinger til salg, så vil jeg påtale det. Denne gang har jeg en lov at henvise til. Har en gang ringet til en annonceafdeling pga. småkillinger til salg, men da fik jeg en påståelig kæll*** i røret, der vidste ALT om killinger ... eller noget :S




  • #7   16. aug 2010 Tinka D
    Nu sætter man jo sine annoncer ind elektronisk, så det er ikke ensbrtydning med at dba og guloggratis ikke hart kendskab til lovgivningen

    Jeg kan jo også her på forum vælge en lave min fødselsdato, så jeg ikke er mere end 25år.

    Der kan altid snydes, så derfor er det også vigtigt at vi er nogle der kigger annoncer, så vi kan forhindre at killingerne sendes hjemmefra for tidligt.


  • #8   16. aug 2010 Jeanette, tror ikke du forstod, hvad jeg mente. (jeg forstår heller ikke hvad du mener, med at sætte annoncer ind elektronisk).

    Jeg er slet ikke i tvivl om at DBA og Gul & Gratis efterhånden HAR kendskab til loven smiley
    og derfor undrer det mig, at der ikke popper en rubrik med bekendtgørelsen op på deres hjemmeside, i det samme man opretter en annonce med kat til salg. Så kan ingen da være i tvivl eller undskylde sig med at de ikke vidste ....

    Og ja, folk kan lyve om alder og alverdens ting, men ikke alle kender den lov ... osv (som jeg skrev før.




  • #10   16. aug 2010 Jeg skriver aldrig i de annoncer, for har de tænkt sig at sælge killinger under 12 uger så gør de det alligevel. Det blir bare ikke mig der køber disse killinger og jo mere man gennerelt oplyser om de skal være 12 uger og hvad der sker hvis man tager dem for små, kan man håbe på andre også lader være med at købe fra disse steder. Synes gennerelt at Gul og Gratis og DBA er meget useriøst. Og ja jeg er så harm over alle de stakkels killinger der blir produceret, ved ikke hvad pokker der skal til. Men synes det er lidt ligesom mange skal have en ny bamse/baby og passe, men det er da et dyr og ikke et menneske.

  • #11   16. aug 2010 Krista N - Det kommer nu an på hvordan man gør det... og hvorfor... Jeg har ikke "mistanke" til nogen og jeg har heller ikke beskyldt nogen for noget som helst... Der stod bare killinger til salg 9uger, ikke noget om hvornår de var fra og at de først kunne afhentes efter en vis dato..

    Jeg kommenterede ikke annoncen for at blande mig i folks privatliv eller for at være fordømmende og bedrevidende, det var blot ment som oplysning... hvilket jeg også skrev til sælger...

    Men jeg kan selvfølgelig godt se at folk kan blive stødt over at jeg "blander" mig og jeg kan også godt forstå dit synspunkt... Alle sager kan ses fra to sider og jeg prøver for så vidt også at være objektiv... Jeg var sur igår og derfor valgte jeg at lave et indlæg her for at rase ud, istedet for at komme med en spydigt svar tilbage til sælger...

    "Og nej jeg sælger ikke killinger før end jeg må og dt har jeg aldig gjort." - okay... Det synes jeg heller ikke at jeg har beskyldt dig for? Du virker også som en meget seriøs opdrætter og jeg må sige at jeg er meget imponeret over den flok katte du har dig... De er smukke smiley


  • #12   16. aug 2010 Jeg ved, når du sætter en annonce ind på DBA, med killinger, så står der at de skal være 12 uger. (har selv en annonce derinde)
    Du skal også skrive alderen på dem, og så hvis det ikke passer sammen med hvornår de er salgsklare, så retter den det automatisk.
    Fx. hvis man skriver kattene er 8 uger, og siger de er salgsklare om en uge, så gør DBA en opmærksom på det. Selvf. kan man godt snyde med det.



  • #13   16. aug 2010 Tine M - det vidste jeg ikke at de gjorde, men det er da rigtigt dejligt at høre smiley


  • #14   16. aug 2010 Tine M **Jeg ved, når du sætter en annonce ind på DBA, med killinger, så står der at de skal være 12 uger. **

    Det var det jeg mente, at alle aviser o a. steder hvor man kan annoncere med katte, burde gøre. Så det glæder mig at høre smiley Så er der da ingen, der bagefter kan påstå, at de ikke vidste det.

    Hvordan er det egentlig her på KG?


  • #15   16. aug 2010 tror ikke der står noget herinde på kattegalleri egentlig... Tinka..
    synes egentlig os at folk burde vide det, når de har killinger smiley


Kommentér på:
Folk på dba,dk

Annonce