{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

DR-licens.. Hvorfor ?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg undrer mig over hvorfor man er tvunget til at betale DR-licens når man bor i eget hus.
Vi har parabol, så ser aldrig DR 1 eller 2 og vi hører heller aldrig radio i hjemmet så syntes det er rimelig irriterende at man skal smide 2200 kr årligt for noget man ikke benytter sig af..

Hvordan kan det være de bare kan kræve det af os?
Og er der virkelig ingen måde man kan slippe for det på ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DR-licens.. Hvorfor ??
  • #2   15. jan 2011 Jeg kunne forestille mig, at det er muligheden for brug, der betales for, og ikke brugen.
    Ligesom man betaler til andre ting i samfundet, man heller ikke gør brug af.

Men var der ikke planer om at afskaffe begreberne radio- og tv-licens og i stedet kalde det medielicens, som også skulle betales, hvis man havde en computer?

• #3   15. jan 2011 Så vidt jeg ved så er det medielicens man betaler for nu, undersøgte jeg da mig og min kæreste flyttede i lejlighed sidste år og der var det 'samlet' (radio, tv, computer)

• #4   15. jan 2011 det er rigtigt... Det hedder dedielicens nu..
    Og ejer du ikke noget af disse ting, ja så har du vel en mobil tlf der haar radio indbygget...
    Eller har du en bil så er der vel en radio der i...

de skal nok finde en måde at få deres penge på.. smiley

Forresten så er du ikke tvunget til det hvis du kun har en comp. men så må du ik ha internet adgang for så kan du jo stadig se tv!

• #7   15. jan 2011 Det er rigtigt det hedder meidelicens nu, men på regningen der kom ind af døren stod der stadig DR-licens, så de kan åbenbart ikke helt bestemme sig hvad det skal hedde.

Felis: Det jeg mener med eget hus er at hvis jeg boede hjemme hos mine forældre skulle jeg jo ikke betale til licensen, da mine forældre gør det. Og boede jeg på gaden, men stadig havde en mobil der kunne tage radio, ville de jo få lidt svært ved at sende en regning til mig (; Derfor jeg skrev det...

Syntes bare det er for dårligt de kan kræve penge af os for noget som man måske slet ikke bruger. Og ja det er trist de kan kræve penge op fordi de ikke kan finde ud af at hyre en ordentlig arkitekt eller hvad det nu var der gik galt...

• #8   15. jan 2011 Jeg vil bare gerne have muligheden for selv at kunne vælge smiley

• #9   15. jan 2011 Line, måske kan det være en trøst for dig, at jeg (for at have internatforbindelse) i flere år har betalt både tv-pakker og licens uden overhovedet at have et tv, og ej heller kunne se tv på computer :S.
    Nu har jeg så fået højere hastighed på internetforbindelsen, så nu kan jeg godt se DR-tv, og gør det da også. Men var valget frit, så valgte jeg tv fra.

Synes ligeså godt man kunne betale til den licens over skatten. Det ville blive billigere for os alle. (på nær for de ganske ganske få, der hverken har mobil, computer, radio eller tv)

• #10   15. jan 2011 Tinka, det er da helt til grin du skal betale så meget for det ! Ville svare til at betale vægtafgift selvom man kun ejer en cykel !
    Det er da virkelig surt for dig.

Ja kunne den ryge over skatten eller blive takseret efter hvor meget man brugte det, ville det være bedre. Men de skal åbenbart have nogle penge i kassen.

• #11   15. jan 2011 Det er selve modtageren, der gør det muligt at se TV,
    man betaler licens for........

Det er efterhånden en oldnordisk lov,
    og den burde, efter min mening, tages på valg......

• #12   15. jan 2011 Annbas **Det er selve modtageren, der gør det muligt at se TV**

Ja, og endda selv om man havde en så langsom internetforbindelse, at man ikke kunne se tv på sin computer. (men nu har alle udbydere vist øget hastigheden).

• #13   15. jan 2011 I e boligforening med fællesantenne skal man også betale for den pakkeløsning, foreningen har, uanset om man ser kanalerne eller ej.

Alternativt kan man få modtagerstikket nedtaget, men det koster - også at få det etableret igen.

Det samme, hvis der er fjernvarme og man kun benytter f.eks. en brændeovn til opvarmning. Fjernvarmeafgiften skal betales.

Det er i hvert fald, hvad jeg har fået at vide.

• #14   15. jan 2011 Mega
    Det er helt rigtigt.....

• #15   15. jan 2011 **I e boligforening med fællesantenne skal man også betale for den pakkeløsning, foreningen har, uanset om man ser kanalerne eller ej**.

Ja. Jeg har før boet et sted, hvor afdelingen havde valgt fuld-mega-turbo-super-plus-pakke. Havde ikke tv, så synes da det var lidt træls at betale flere hundrede kr. hver måned til det pjat smiley

• #16   16. jan 2011 Det er simpelthen for dårligt de bare kan trække penge ud af folk på den måde.
    Ville være dejligt hvis der var nogen der kunne få skabt opmærksomhed omkring det, så det måske kunne laves om..

• #17   16. jan 2011 Line - Der er faktisk en forening mod medielicensen (kan desværre ikke huske hvad den hedder).

• #18   16. jan 2011 Tinka - Det var jeg ikke klar over. Kan være man skulle prøve at google det.

• #19   16. jan 2011 Fandt lige dette link og syntes det er nogle spændende artikler, dem jeg har læst af dem:

(link fjernet)

Kommentér på:
DR-licens.. Hvorfor ??

Annonce