1.472 visninger
|
Oprettet:
DR-licens.. Hvorfor ?? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg undrer mig over hvorfor man er tvunget til at betale DR-licens når man bor i eget hus.
Vi har parabol, så ser aldrig DR 1 eller 2 og vi hører heller aldrig radio i hjemmet så syntes det er rimelig irriterende at man skal smide 2200 kr årligt for noget man ikke benytter sig af..
Hvordan kan det være de bare kan kræve det af os?
Og er der virkelig ingen måde man kan slippe for det på ?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Ligesom man betaler til andre ting i samfundet, man heller ikke gør brug af.
Men var der ikke planer om at afskaffe begreberne radio- og tv-licens og i stedet kalde det medielicens, som også skulle betales, hvis man havde en computer?
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 65
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 65 Svar: 338
Og ejer du ikke noget af disse ting, ja så har du vel en mobil tlf der haar radio indbygget...
Eller har du en bil så er der vel en radio der i...
de skal nok finde en måde at få deres penge på..
Forresten så er du ikke tvunget til det hvis du kun har en comp. men så må du ik ha internet adgang for så kan du jo stadig se tv!
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 15
Felis: Det jeg mener med eget hus er at hvis jeg boede hjemme hos mine forældre skulle jeg jo ikke betale til licensen, da mine forældre gør det. Og boede jeg på gaden, men stadig havde en mobil der kunne tage radio, ville de jo få lidt svært ved at sende en regning til mig (; Derfor jeg skrev det...
Syntes bare det er for dårligt de kan kræve penge af os for noget som man måske slet ikke bruger. Og ja det er trist de kan kræve penge op fordi de ikke kan finde ud af at hyre en ordentlig arkitekt eller hvad det nu var der gik galt...
aug 2009
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nu har jeg så fået højere hastighed på internetforbindelsen, så nu kan jeg godt se DR-tv, og gør det da også. Men var valget frit, så valgte jeg tv fra.
Synes ligeså godt man kunne betale til den licens over skatten. Det ville blive billigere for os alle. (på nær for de ganske ganske få, der hverken har mobil, computer, radio eller tv)
aug 2009
Det er da virkelig surt for dig.
Ja kunne den ryge over skatten eller blive takseret efter hvor meget man brugte det, ville det være bedre. Men de skal åbenbart have nogle penge i kassen.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Katte: 2 Emner: 51 Svar: 340
man betaler licens for........
Det er efterhånden en oldnordisk lov,
og den burde, efter min mening, tages på valg......
dec 2006
Ja, og endda selv om man havde en så langsom internetforbindelse, at man ikke kunne se tv på sin computer. (men nu har alle udbydere vist øget hastigheden).
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Alternativt kan man få modtagerstikket nedtaget, men det koster - også at få det etableret igen.
Det samme, hvis der er fjernvarme og man kun benytter f.eks. en brændeovn til opvarmning. Fjernvarmeafgiften skal betales.
Det er i hvert fald, hvad jeg har fået at vide.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 41 Katte: 2 Emner: 51 Svar: 340
Det er helt rigtigt.....
dec 2006
Ja. Jeg har før boet et sted, hvor afdelingen havde valgt fuld-mega-turbo-super-plus-pakke. Havde ikke tv, så synes da det var lidt træls at betale flere hundrede kr. hver måned til det pjat
aug 2009
Ville være dejligt hvis der var nogen der kunne få skabt opmærksomhed omkring det, så det måske kunne laves om..
dec 2006
aug 2009
aug 2009
(link fjernet)
DR-licens.. Hvorfor ??