1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvorfor lyve om det? Hvorfor lyve om det?

Den 26. marts gik jeg af med min Bella til en dame, der kom og hentede hende.
I dag fandt jeg hende så herinde på Galleriet, men nu er huskatten Bella lige pludselig blevet til en Tyrkisk Angora.
Hendes nye ejer påstår sågar, at hun ved, hvem Bellas forældre er, hvilket hun på ingen måde kan have fundet ud af, da hun ikke ved, hvorfra Bella kommer.

Er det meget underligt, at jeg nu føler mig rigtig meget udnyttet og virkelig snydt over dette tillidsbrud? Jeg mener, hvorfor skulle hendes nye ejer vælge og lyve om hendes race? Hvad er meningen med det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor lyve om det?
  • #2   5. apr 2011 Bruger herinde, der havde Bella oprettet som Tyrkisk Angora har åbenbart lige slettet sig selv, så derfor er hun ikke at finde.

Men det ændrer ikke på, at der er blevet løget om hende.

• #5   5. apr 2011 Men er bange for, hvad bagtanken er med dette. smiley

Jeg tænker på, om de er for at sælge hende videre en dag og så tjene på hende. :s

• #6   5. apr 2011 Jeg så hende godt smiley ØVØVØV

• #8   5. apr 2011 Øv for en dum dame smiley det kan jeg godt forstå du tænker over smiley

• #9   5. apr 2011 åhhh nej, dem findes der desværre rigtig mange af.... netop derfor mange af vi reg. opdrættere er så " skrappe " når nye killinge købere henvender sig.... jeg ville personligt ikke skille mig af med en voksen kat uden den var neutraliseret med mindre andet er aftalt fra starten.... for der er mange katte der ryger rundt og rundt til nye ejerer smiley

• #10   5. apr 2011 Men hun har åbenbart fattet det for hun har slettet begge sine katte nu

• #11   6. apr 2011 Hun dukker sikkert om på andre salgssteder, f.eks. Dyrenettet, Gul og Gratis og Den blå Avis.
    Søg på Tyrkisk Angora på stederne.

• #12   6. apr 2011 Nu kan man oprette katten som hvad som helst herinde, der er rigtig mange katte uden stamtavle der ligger under de forskellige racer..

• #13   6. apr 2011 Det burde ikke kunne lade sig gøre her inde at oprette race uden tavle . Det er for nemt at misbruge . .

• #14   6. apr 2011 Har du et billede af katten på din profil, så vi kan holde lidt øje med om den sku dukke op andre steder!? Ville jo være frygteligt hvis hun satte den til salg som værende den race, og hun så ikke er? Så er der nogen der bliver slemt snydt! Igen... Ked af at høre folk kan være sådan..

• #15   6. apr 2011 Jeg fandt hende under din profil, så vi må hjælpes med at holde lidt øje..

• #17   6. apr 2011 Lige en opdate.

Jeg skrev til den nye ejer igår, da jeg stadig havde hendes nummer gemt inde i min indbakke på mobilen, og efter ihærdige opringninger fik jeg endelig en SMS med svar på hvorfor.
    Hun skrev, at hun havde været til dyrlægen med Bella med hensyn til hendes udseende, og han sagde, at Bella ikke lignede en almindelig huskat. Det kan jeg da også godt skrive under på. smiley

Men så havde hendes nye ejer taget skridtet videre og gået til stævne med Bella, åbenbart, og de havde der vurderet hende til at ligne en Tyrkisk Angora. Jeg ved ikke helt, om jeg køber den.
    Navnene på forældrene havde hun opfundet, så folk ville stemme Bella ind på Galleriet.

Selvom jeg stadig synes, det er meget usselt at gøre det sådan, fik jeg klarhed, måske stadig ikke 100 % efter dette tillidsbrud, om, at den nye ejer ikke ville gå af med Bella, og det var egentlig det, jeg ville have svar på.

• #18   6. apr 2011 Dyrlæger er ikke uddannet i katteracer smiley

Da jeg var inde med Madeleine var de ved at skrive hende på som huskat, men hun er nu en Europé med stamtavle og det hele smiley

Jeg fortår ikk det slemme i at sætte en kat under "Blanding af racer" når det nu er det den er *g*

• #19   6. apr 2011 Jeg ved heller ikke, om jeg køber forklaringerne 100 %, men det vigtigste er, at Bella bliver, hvor hun nu er, og det er jeg ret sikker på, at hun gør.
    Det er såmænd det eneste, der betyder noget for mig. smiley

• #20   6. apr 2011 Der er rigtig mange der bruger "Dyrlægen siger" undskyldningen, så jeg tror godt hun taler sandt, men har så bare afsløret hun ikke selv ved hvad race hendes kat er smiley

• #21   6. apr 2011 gad godt vide hvilket stævne hun omtaler ????

• #22   6. apr 2011 nu kan man udstille i både FIFé (Som huskat) og TICA (Household Pet Longhair og Household Pet Shorthair) uden stamtavle smiley

Kommentér på:
Hvorfor lyve om det?

Annonce