{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg gøre?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har nu gået og tænkt meget over hvad i alverden jeg skal stille op med det problem jeg nu vil fortælle jer om.
Min kæreste er tvilling og hans tvillingesøster har to børn med et røvhul og skvat af dimensioner.. Han har virkelig behandlet hende dårligt og alligevel har hun fået to børn med ham, men nå det var ikke det som er det værste.
Han vil slet ikke give børnene opmærksomhed og har allerede skadet den ældste som er en dreng på nu 2½ år.
Drengen viser tydelige tegn på mis trivsel, han er enormt højrøstet og har virkelig mange hysteriske anfald, plus han ikke vil sove om aftenen eller om dagen for den sags skyld alt dette er pga. forældrenes anstrengte forhold, og de skændes foran drengen og den lille pige på kun 3 mdr.

Det værste er nu at min kærestes lillesøster fortalte mig igår at faderen nu også tager stoffer, og det er her min bekymring og vrede tager til, for hvis det stod til mig skulle han bare have ti kolde tæer og så bare ud af hendes og børnenes liv for det her det duer bare slet ikke. Men hvad kan/skal jeg gøre ved det her?? Jeg føler mig lidt magtesløs og har mest af alt lyst til at kontakte kommunen og melde det for i min verden så hører stoffer og børn bare slet ikke sammen, men det er jo min familie og jeg holder utrolig meget af både hans tvilling og de 2 børn som altid har fyldt meget i min kæreste og mit liv.

Hvad havde i gjort??
Tusind tak hvis i har læst med så langt..
knus Linda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg gøre??
  • #1   26. apr 2011 Så snart der er børn indblandet, har du faktisk pligt til at melde det..

  • #2   26. apr 2011 Det er rigtigt hvad Lotte skriver, at du har pligt til at indberette det til kommunen...

  • #3   26. apr 2011 Okay det vidste jeg faktisk ikke at jeg havde, men det vil jeg også gøre. For det er synd for børnene det som foregår..

  • #5   26. apr 2011 A H. Det du foreslår er også det jeg havde tænkt mig at gøre, og heldigvis er det hendes lejlighed hvor han ikke har noget at skulle sige. Men jeg har tænkt mig at sige til hende at hun selvfølgelig har vores støtte og vi har jo også støttet hende og hjulpet hende med børnene, det vil vi selvfølgelig gøre endnu mere hvis hun går fra det røvhul.
    Det gør også mig utrolig vred og ked af det at børnene bliver behandlet sådan, og at de bliver påvirket i den grad som de gør..


  • #7   27. apr 2011 Jeg ved ikke hvor meget selvværd hun efterhånden har tilbage, men uanset hvad så elsker jeg jo børnene og vil ikke have at de skal skades mere end de allerede er blevet. De er jo de uskyldige i alt det her og derfor skal der også handles så der ikke sker mere. Hun var gået fra ham engang mens den ældste var omkring 6 mdr. og så tog hun ham desværre tilbage igen. Da de ikke var sammen var der bare styr på hjemmet og der var altid ryddet op og gjort rent, og der var ikke en finger at sætte på det. Nu der roder der og er rigtig beskidt, og han smider ting som børn ikke skal have fat i for det kan være farligt for dem, her tænker jeg på knive og den slags. Alt i alt så er jeg bare træt af at se på ham og den måde han taler til drengen på, han ligefrem truer ham med at hvis han ikke gør som han siger så henter han støvsugeren som drengen er dødsens ræd for. Jeg kan virkelig blive ved med at komme med eksempler på ting han gør/truer drengen med, og pigen giver han slet ikke noget opmærksomhed!!

  • #8   27. apr 2011 Linda, dette her

    "... og den måde han taler til drengen på, han ligefrem truer ham med at hvis han ikke gør som han siger så henter han støvsugeren som drengen er dødsens ræd for. Jeg kan virkelig blive ved med at komme med eksempler på ting han gør/truer drengen med, og pigen giver han slet ikke noget opmærksomhed!!"

    skal du huske at fortælle, når du kontakter kommunen, for det SKAL og BØR du gøre - især for børnenes skyld
    Du vil også få det elendigt med din samvittighed, hvir du ikke gør det, og det ender med enten en katastrofe eller et psykisk skadet barn.



  • #9   27. apr 2011 *Mega*
    Ja det har du ret i og også derfor jeg søger råd og vejledning herinde for jeg har det virkelig skidt med sådan som det står til. Kan ikke have at det går ud over børnene og specielt ikke når det er min nevø og niece som tager skade af det. Tror desværre bare allerede skaden er sket med den ældste, og det har jeg det rigtig skidt med..


  • #10   27. apr 2011 Syntes også du skal tage en rigtig go snak med hende og se om du kan få banket noget fornuft i hovedet af hende. Kærlighed gør desværre blind i mange tilfælde og jeg kan sgu blive helt dårlig over at nogle kvinder har så lidt selvværd og at de bare ser på at deres børn blir behandlet sådan. For det er jo åbenbart det hun gør. Tror at jeg ville tage snakken med hende i første omgang evt sammen med din kæreste så hun ligesom forstår alvoren. Håber da det lykkeds for dig at trumfe noget igennem, hun kan selv vælge, men det kan de stakkels børn ikke.

  • #11   27. apr 2011 Ved ikke om det allerede er nævnt... Du har pligt til at melde det (HVIS DU HAR BEVISER).... Problemet er nemlig at hvis du ikke har beviser så tager de det ikke seriøst....MEN!
    Jeg arbejde tilfældigvis inden for Social- og sundhedsfaget... Og en "myndighedsperson" som f.eks. dagplejemor, vuggestuepædagog, børnehavepædagog har en udvidet pligt.. Dvs at de kan anmelde sådanne sager på bare mistanke om omsorgssvigt/misrøgt/misbrug... Så du kunne jo evt. hive fat i en pædagog og fortælle dem om din situation... og høre om de oplever det samme.. Og en god ting at nævne den udvidede pligt, da det ikke er sikkert personen ved de har det... Jeg googler lige rundt og finder loven på skrift og sætter herind


  • #12   27. apr 2011 (link fjernet)

  • #14   27. apr 2011 Mange tak for jeres svar og for det link som jeg lige har læst igennem. I morgen vil jeg mødes med hende og få mig en snak med hende omkring den situation hun sætter hendes børn i.


Kommentér på:
Hvad kan jeg gøre??

Annonce