729 visninger
|
Oprettet:
Surt opstød! Annoncer.. {{forumTopicSubject}}
Det er rent brok - på forhånd undskyld
Hvorfor har man et behov for at sælge sine killinger for noget de ikke er?
"Maine Coon!" Mmmh... Men alle killingerne er jo korthårede?
Jeg vil ikke trække konkrete eksempler frem, men det er jo ikke svært at finde eksempler. Om det så er den ene eller anden slags.
Der er utallige af den slags annoncer herinde, og jeg forstår det simpelthen ikke! Hvorfor?!
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 38
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 81
I mit hoved er en racekat stadig ikke en bedre kat end en blandings- eller huskat. Det er bare noget andet man får
jun 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
Jeg synes så i den grad også det er helt hen i vejret, at man tillader sig at tage rigtig mange penge for en killing, hvor ophavet ikke kan dokumenteres. Udbud og efterspørgsel, selvfølgelig, men stadig.. Men det er så en lidt anden diskussion.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Der er nogle små killinger der er så unge at de ikke har fået en semilanghået pels endnu, men ellers kan jeg ikke se nogen korthårede
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
I dette kuld er der 3 semilanghårede og 1 korthåret og der gik et par uger før jeg kunne se der var 3 semilanghårede, jeg troede alle var korthåret som moderen..
(Det er et hittekuld)
jun 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
Det er essensen i, at man sælger killinger for noget de reelt ikke er. En kat uden stamtavle er og bliver ikke en racekat.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
hilsen DItte
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Grunden er selvfølgelig penge. Og så kan man sammenligne det med at der er nogen der har behov for mærkevarer i dette tilfælde en racekat. Men man vil ikke betale prisen og så køber man en dårlig kopi, ligesom med Louis Vuitton taske eller lignende. Det er jo dejligt at kunne sige at jeg har en fin taske eller fin racekat, til nogen der ikke kan se forskel.
Men dem der er så tossede at hoppe på den, betaler i sidste ende ofte en meget dyr pris da forældredyr ikke er tjekket for noget som helst.
dec 2006
dec 2006
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
synes også personligt at 2500 er meget for en uden stamtavle
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 130
dec 2006
jul 2008
jul 2008
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
Du har købt en dyr, (semi)langpelset blandingskat.
apr 2007
Jeg ville selvfølgelig til hver en tid skulle snakke med forældre hvis en pige på under 18 henvendte sig på min killing. Jeg ville også forvente at folk kom og så min killing forinden salg. Det vil en opdrætter gøre.
jan 2009
Ofte sælges katte uden sundhedstjek, ormekur, loppekur og vaccine - Få det dog gjort og sæt prisen (FAIR) efter dette.
Vi leder efter en lege kammerat til vores NFO, lige pt er stamtavlen ikke vigtig, men jeg giver IKKE 2000 kr for en kat uden stamtavle og slet ikke når den aldrig har set en dyrlæge.
apr 2007
Men det sidste svar er at han åbentbart har læst hendes pris som 400 kr.Der er jo en væsentlig forskel. Han skulle måske lige have læst igen inden han svarer
jan 2009
Hvor skal en "MCO/NFO" u. tavle placeres i marked?
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 7 Emner: 12 Svar: 32
hvis du læser annoncen igen vil du se at pigen havde lagt et bud på 400
man kan jo slette sine kommentarer;)
apr 2007
kan folk komme efter det sparer de gerne 1000 kr for en killing som måske er tilset af en dyrlæge men hverken vaccineret eller noget.
Egen erfaring er at folk nok helst vil have en fertil kat. Ihvertfald ikke fordi de vil have/lave killinger,nej,nej,hankatten bliver meget større af at være fertil.NOT. Og er hunkatten fertil kan man jo selv tjene penge på at sælge ægte langhårede killinger uden stamtavle til 2500 kr
apr 2007
apr 2007
det er det første bud der står fra hende.Så medmindre hun har slettet et tidligere indlæg så må han absolut have læst forkert
dec 2006
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Det er sørgeligt at der er så mange der ydnytter vores racers navne til at komme af med deres killinger, endda med stor fortjeneste, for de killinger til 2000-2500 kommer HØJST med en enkelt vaccine.
Det er helt sikkert også den slags der er med til at give racerne dårlige ry, fordi dem der laver såkaldte "hyggekuld" tester ikke deres katte for arvelige sygdomme (jeg har i hvert fald endnu ikke hørt om det). De har desuden heller ingen mulighed for at tjekke hvor nært beslægtede de katte de parrer er.
jul 2008
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Nope, man skal ikke ha' noget avlsgodkendt overhovedet ...
Men der er visse negative attester man skal have for at få stamtavle på afkom
jan 2009
Katte skal ikke. - ikke så vidt jeg ved.
Jeg er selv ved at læse nettet tyndt for info om avl, da vi lige har købt en fertil NFO og gerne vil opdrætte.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Den annonce du hentyder til har du opfattet forkert.
Lige for at få det på plads.
Annonce ejeren svarer pænt, for spørgeren havde i sit første indlæg skrevet 400 kr, som helt sikker var en fejl. Så derfor svarer katte ejeren sådan som h"n gør på henvendelsen.:-)
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Nu er jeg selv så heldig at have 2 racer som der er fri for genetiske sygdomme, som jeg behøver på egne vegne ikke advare nogen. Men jeg skal så osse lige sige at de arvelige sygdomme der bliver advaret om og med rette ikke bare er noget pjat, desværre. Min gamle nabos datter købte for kort tid siden en såkaldt ægte MCO, den havde hun i ca 1½ uge og så blev den aflivet. Jo den havde "stamtavle" vel at mærke en hjemmelavet, så det sagde ikke noget om noget. Ægte var den i hvert fald ikke. Og jo, det er vigtigt at advare om disse sygdomme, da det ellers kan blive en meget bekostelig affære for den der lader sig narre til at købe en killing hvor forældrene ikke er tjekket. Ud over pengene er der ikke at forklejne sorgen over at miste en kat man elsker.
Og der er osse en meget god grund til at spørge ind til købere. Alt for mange der vil have en killing af en bestemt race aner i bund og grund intet om katte eller racen. Alt for tit bliver sådan en killing kasseret, i bedste fald kommer den tilbage til opdrætteren igen. Tendensen er impulsivitet uden at tage hensyn til kattens forskellige basale behov.
Man falder for blå øjne, lang pels uden at sætte sig ind i adfærd og pågældende race, og der kan være meget stor forskel på aktivitetsniveauet på de enkle racer for slet ikke at snakke pelspleje.
Men det er rigtigt at det er alt for nemt at blive opdrætter, det skulle efter sigende osse ændre sig.
Hvad enten vi snakker hund eller kat, er man med til at støtte og animere ligegyldige personers omgang med dyr. Hundehandlere og Bybbere. Sjovt nok så er mange af dem der reagerer på artikler om hvalpefabrikker/killingefabrikker osse dem der selv støtter det ved at købe den slags steder.
De fleste opdrættere gør det ikke for at tjene penge, det koster en formue at være seriøs omkring sin race. Som regel mister vi penge hver gang, i heldigste fald går det lige op. Nogle af os tager avlsdyr hjem fra udlandet, det kan nemt koste omkring 15.000 at få et avlsdyr ind i landet.
Jeg kan endnu engang kun anmode mine medopdrættere til kun at sælge neutraliserede killinger, så vi kan komme dette svineri og blandingshalløj til livs.
apr 2007
Den første linie i mit indlæg kl 9.40 er kopieret fra det første indlæg jeg kan se i annoncen. Men fint nok.
Synes stadig det er mange penge for en kat uden stamtavle
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Surt opstød! Annoncer..