{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

DKB
DKB
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Surt opstød! Annoncer.. {{forumTopicSubject}}

Det er rent brok - på forhånd undskyld smiley

Hvorfor har man et behov for at sælge sine killinger for noget de ikke er?
"Maine Coon!" Mmmh... Men alle killingerne er jo korthårede?
Jeg vil ikke trække konkrete eksempler frem, men det er jo ikke svært at finde eksempler. Om det så er den ene eller anden slags.

Der er utallige af den slags annoncer herinde, og jeg forstår det simpelthen ikke! Hvorfor?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surt opstød! Annoncer..
  • #1   19. jun 2011 Vel for at få flere penge for killingerne smiley

• #2   19. jun 2011 Der er lidt en tendens til, at jo flere fancy udtryk om farver, racer og hårstruktur man kan fylde på sin annonce, jo bedre.

I mit hoved er en racekat stadig ikke en bedre kat end en blandings- eller huskat. Det er bare noget andet man får smiley

• DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

#3   19. jun 2011 Ja, det ser desværre ud som om at det er lidt en trend. At man som køber springer på, undrer mig også en del.

Jeg synes så i den grad også det er helt hen i vejret, at man tillader sig at tage rigtig mange penge for en killing, hvor ophavet ikke kan dokumenteres. Udbud og efterspørgsel, selvfølgelig, men stadig.. Men det er så en lidt anden diskussion.

• #4   19. jun 2011 Jeg har lige hurtigt kigget maine coon igennem, og jeg kan ikke se nogen der er korthåret..

Der er nogle små killinger der er så unge at de ikke har fået en semilanghået pels endnu, men ellers kan jeg ikke se nogen korthårede

• #5   19. jun 2011 http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=11616

I dette kuld er der 3 semilanghårede og 1 korthåret og der gik et par uger før jeg kunne se der var 3 semilanghårede, jeg troede alle var korthåret som moderen..

(Det er et hittekuld)

• DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

#6   19. jun 2011 Nu er det ikke nødvendigvis Maine Coons jeg tænker på - det var bare det første og bedste eksempel jeg kunne komme på smiley

Det er essensen i, at man sælger killinger for noget de reelt ikke er. En kat uden stamtavle er og bliver ikke en racekat.

• #7   19. jun 2011 Ditte jeg er helt enig det er så åndssvagt at udgiv dem for noget de ikke er *S*
    hilsen DItte

• #8   19. jun 2011 Du har helt ret, og vi HA'er gør alt for at slette den slags. Men vi har osse brug for at få besked hvis i bruger opdager noget. Vi kan desværre ikke se alt igennem.

Grunden er selvfølgelig penge. Og så kan man sammenligne det med at der er nogen der har behov for mærkevarer i dette tilfælde en racekat. Men man vil ikke betale prisen og så køber man en dårlig kopi, ligesom med Louis Vuitton taske eller lignende. Det er jo dejligt at kunne sige at jeg har en fin taske eller fin racekat, til nogen der ikke kan se forskel.
    Men dem der er så tossede at hoppe på den, betaler i sidste ende ofte en meget dyr pris da forældredyr ikke er tjekket for noget som helst.

• #10   19. jun 2011 Lotte jeg tror at mange køber de korthåret maine coon eller nfo fordi de bliver lidt skræmt væk af de opdrættere der står med en løftet pegefinger om sygdomme og stamtavler osv osv nogle mennesker vil bare gerne ha en kat at elske uden at skulle tage stilling til om den er testet for alverdens sygdomme ... jeg forstår godt at når man er opdrætter er det med sygdomme vigtigt men vil man bare gerne ha en kat eller 2 som kan skabe glæde i ens dag så går man ikke til de opdrættere der råber vagt i gevær hver gang nogen viser en kat uden stamtavle og kalder den en race kat *S*

• #11   19. jun 2011 har fået tilbud på vores lille hittekilling fordi hun er langhåret og det bryder jeg mig ikke om det skal ikke kun være derfor folk skal ha hende sååååå

• #13   20. jun 2011 jeg må indrømme jeg er også lidt chokeret over en annonce jeg så i går hvor sælger har x-antal ægte mco og de kostede 2500 kr de ville være checket ved dyrlæge og have sundhedsbog,men ingen stamtavle. Det der chokerede mest var et af de svar sælger gav en der havde svaret på annoncen. For hun havde skrevet at hun maks ville give 4000 kr for 2 stk,og det svarede han ret grimt på:(
    synes også personligt at 2500 er meget for en uden stamtavle

• #14   20. jun 2011 Ditte og chimp, du skriver ...Lotte jeg tror at mange køber de korthåret maine coon eller nfo fordi de bliver lidt skræmt væk af de opdrættere. Men nu findes der jo ik korthåret maine coon og norsk skovkat, så forstår godt opdrættere og andre med den ægte vare, blir lidt irriteret. Anita, det gav jeg os for min maine coon uden tavle, syntes det en fin pris.

• #15   20. jun 2011 Nu glemte jeg at skrive Mco og nfo i gåsetegn er skam udemærket klar over at de ikke findes ;0) og at opdrætterne syntes det er træls er jeg helt enig i og personligt får jeg en rigtig grim smag i munden når jeg ser det og har lyst til at give min mening til kende :0) men problemet er at alm mennesker der læser her inde spørg jo ikke opdrætterne til råds om noget måske fordi de bliver tudet ørene fulde . Måske hvis kattefolk ikke havde så pokkers travlt med at bonke folk i hovedet så ville dem der sælger korthårs semi langhåret s kat ville ikke kunne slippe afsted med det :0)

• #16   20. jun 2011 Ditte og chimp.. Er helt helt enig

• #17   20. jun 2011 Anita-- har netop læst den annonce du snakker om og jeg kan ik se noget grimt svar, tværdigmod er han mere seriøs end andre, for han erkender sin fejl og ønsker pigens forældre med ind over, hvor andre måske bare ville ha solgt, uden at tage sig af, evt købers alder osv

• #18   20. jun 2011 Rikke det er jo ikke en mco hvis den ikke har tavle..
    Du har købt en dyr, (semi)langpelset blandingskat.

• #19   20. jun 2011 Jeg synes ikke han svarer pige specielt pænt. En opdrætter ville normalt give en pæn "rabat" hvis man køber 2 killinger på en gang. Og det er når den er vaccineret og neutraliseret.Så for mig at se er det ikke pænt svaret.
    Jeg ville selvfølgelig til hver en tid skulle snakke med forældre hvis en pige på under 18 henvendte sig på min killing. Jeg ville også forvente at folk kom og så min killing forinden salg. Det vil en opdrætter gøre.

• #20   20. jun 2011 Generelt vil folk jo også have højere priser hvis katten er semilanghåret eller tortie - det har jeg set mange eksempler på..
    Ofte sælges katte uden sundhedstjek, ormekur, loppekur og vaccine - Få det dog gjort og sæt prisen (FAIR) efter dette.

Vi leder efter en lege kammerat til vores NFO, lige pt er stamtavlen ikke vigtig, men jeg giver IKKE 2000 kr for en kat uden stamtavle og slet ikke når den aldrig har set en dyrlæge.

• #21   20. jun 2011 Rikke har lige kigget annoncen igen og synes altså stadig hans første svar er grimt. Hun siger at hun maks vil give 4000 kr for 2 katte og hans svar er Held og lykke med at finde 2 killinger til den pris ,det er dybt useriøs.
    Men det sidste svar er at han åbentbart har læst hendes pris som 400 kr.Der er jo en væsentlig forskel. Han skulle måske lige have læst igen inden han svarer

• #22   20. jun 2011 Er det tilladt at sælge "MCO, NFO" osv som racekat, hvis ikke der er tavle? De skulle påtvinges at lægge dem som blandinger, de kan på ingen måde bevise de skulle være "ægte"..

Hvor skal en "MCO/NFO" u. tavle placeres i marked?

• #23   20. jun 2011 anita :
    hvis du læser annoncen igen vil du se at pigen havde lagt et bud på 400 smiley og at han så svarer held og lykke til det. derefter undskylder hun at hun havde skrevet forkert;)
    man kan jo slette sine kommentarer;)

• #24   20. jun 2011 alt er tilladt det er desværre køberne der bliver snydt.
    kan folk komme efter det sparer de gerne 1000 kr for en killing som måske er tilset af en dyrlæge men hverken vaccineret eller noget.
    Egen erfaring er at folk nok helst vil have en fertil kat. Ihvertfald ikke fordi de vil have/lave killinger,nej,nej,hankatten bliver meget større af at være fertil.NOT. Og er hunkatten fertil kan man jo selv tjene penge på at sælge ægte langhårede killinger uden stamtavle til 2500 kr

• #25   20. jun 2011 det havde han så nået at gøre allerede i går da jeg læst annoncen første gang

• #26   20. jun 2011 Jeg giver max 4000 for 2 killinger smiley

det er det første bud der står fra hende.Så medmindre hun har slettet et tidligere indlæg så må han absolut have læst forkert

• #27   20. jun 2011 Man skulle måske gå mere op i om kattene har en god opvækst end ón de har stamtavle . Opdrættere kan oxo behandle katte dårligt så måske skulle man gå mere op i det :0) jeg er absolut tilhænger af stamtavle men det er mere vigtigt for mig at katte har det godt og er elsket . Der er så mange opdrættere og der kommer flere til hver dag og man skal ikke ha specielle forudsætninger for at blive det ville ønske der var lidt færre opdrættere især af de populære racer som nfo og main coon syntes at vi særligt i år bliver overssvømmet af katte uanset race osv . Stamtavler betyder Nada hvis katten ikke har det godt hmm syntes det skulle være lovpligtigt at alle ude katte skulle mærkes og neutraliseres så var der måske flere ønske katte og mere åbenhed i katte verden så folk ikke havde så travlt med at købe katten i sækken

• #28   20. jun 2011 Nogle mennesker vil bare gerne tages ved næsen, for de ved jo godt inderst inde at den kat her er ikke en MCO, NFO osv hvis den er korthåret, og tror man på den med at "pelsen kommer senere" så beder man jo næsten selv om at blive narret...

Det er sørgeligt at der er så mange der ydnytter vores racers navne til at komme af med deres killinger, endda med stor fortjeneste, for de killinger til 2000-2500 kommer HØJST med en enkelt vaccine.

Det er helt sikkert også den slags der er med til at give racerne dårlige ry, fordi dem der laver såkaldte "hyggekuld" tester ikke deres katte for arvelige sygdomme (jeg har i hvert fald endnu ikke hørt om det). De har desuden heller ingen mulighed for at tjekke hvor nært beslægtede de katte de parrer er.

• #30   20. jun 2011 * CamCats * hun var skam meget meget ægte, så den holder bestemt ik.. Katte kan, ligesom hunde, sagtens være ægte og sunde, selvom der ik er tavle på.. Man skal jo ha avlsgodkendt sine dyr, hvis man laver tavle avl, det så bare ik alle der føler for at rende på udstilling osv...

• #31   20. jun 2011 rikke S

Nope, man skal ikke ha' noget avlsgodkendt overhovedet ...
    Men der er visse negative attester man skal have for at få stamtavle på afkom

• #32   20. jun 2011 Rikke - katte og hundeavl er ikke det samme, en hund skal avls kåres eller godkendes.

Katte skal ikke. - ikke så vidt jeg ved.
    Jeg er selv ved at læse nettet tyndt for info om avl, da vi lige har købt en fertil NFO og gerne vil opdrætte.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #33   20. jun 2011 Hej Anita S

Den annonce du hentyder til har du opfattet forkert. smiley

Lige for at få det på plads. smiley

Annonce ejeren svarer pænt, for spørgeren havde i sit første indlæg skrevet 400 kr, som helt sikker var en fejl. Så derfor svarer katte ejeren sådan som h"n gør på henvendelsen.:-)

• #34   20. jun 2011 Rikke S man skal ikke have avlgodkendelse på katte i Danmark, det er ca 20 siden man brugte dette. At vi så kan diskutere om det er rigtigt eller forkert er så noget andet. I øvrigt udstiller jeg ikke ret meget, jeg gider simpelthen ikke. Men det er ikke det tråden handler om.

Nu er jeg selv så heldig at have 2 racer som der er fri for genetiske sygdomme, som jeg behøver på egne vegne ikke advare nogen. Men jeg skal så osse lige sige at de arvelige sygdomme der bliver advaret om og med rette ikke bare er noget pjat, desværre. Min gamle nabos datter købte for kort tid siden en såkaldt ægte MCO, den havde hun i ca 1½ uge og så blev den aflivet. Jo den havde "stamtavle" vel at mærke en hjemmelavet, så det sagde ikke noget om noget. Ægte var den i hvert fald ikke. Og jo, det er vigtigt at advare om disse sygdomme, da det ellers kan blive en meget bekostelig affære for den der lader sig narre til at købe en killing hvor forældrene ikke er tjekket. Ud over pengene er der ikke at forklejne sorgen over at miste en kat man elsker.
    Og der er osse en meget god grund til at spørge ind til købere. Alt for mange der vil have en killing af en bestemt race aner i bund og grund intet om katte eller racen. Alt for tit bliver sådan en killing kasseret, i bedste fald kommer den tilbage til opdrætteren igen. Tendensen er impulsivitet uden at tage hensyn til kattens forskellige basale behov.
    Man falder for blå øjne, lang pels uden at sætte sig ind i adfærd og pågældende race, og der kan være meget stor forskel på aktivitetsniveauet på de enkle racer for slet ikke at snakke pelspleje.
    Men det er rigtigt at det er alt for nemt at blive opdrætter, det skulle efter sigende osse ændre sig.
    Hvad enten vi snakker hund eller kat, er man med til at støtte og animere ligegyldige personers omgang med dyr. Hundehandlere og Bybbere. Sjovt nok så er mange af dem der reagerer på artikler om hvalpefabrikker/killingefabrikker osse dem der selv støtter det ved at købe den slags steder.
    De fleste opdrættere gør det ikke for at tjene penge, det koster en formue at være seriøs omkring sin race. Som regel mister vi penge hver gang, i heldigste fald går det lige op. Nogle af os tager avlsdyr hjem fra udlandet, det kan nemt koste omkring 15.000 at få et avlsdyr ind i landet.
    Jeg kan endnu engang kun anmode mine medopdrættere til kun at sælge neutraliserede killinger, så vi kan komme dette svineri og blandingshalløj til livs.

• #35   20. jun 2011 Janne: Hendes allerførste henvendelse er åbentbart blevet slettet smiley Det første indlæg jeg kan se fra hende står der 4000 kr. Bare for at få det på plads:)

Den første linie i mit indlæg kl 9.40 er kopieret fra det første indlæg jeg kan se i annoncen. Men fint nok.
    Synes stadig det er mange penge for en kat uden stamtavle smiley

• #37   20. jun 2011 ja går den så går den vel.....og er folk "dumme nok" til at købe en kat de tror der er noget som den reelt ikke er.....så er alle jo glade...

Kommentér på:
Surt opstød! Annoncer..

Annonce