1.340 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Aftensmad med kylling Aftensmad med kylling

Har I ikke nogle forslag til noget lækkert hvori der indgår kylling?

Min kæreste gider nemlig ikke at det bare er en kyllingefilet eller -lår med et eller andet tilbehør..

Og jeg ELSKER virkelig bare kylling, så er vildt træt af at vi stort set aldrig får det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aftensmad med kylling
  • #1   9. aug 2011 har i en grill ? smiley

• #2   9. aug 2011 Ja, men nu er det desværre ikke lige grillvejr smiley
    Regnen har silet ned siden i går..
    Og iflg. DMI skal det fortsætte den næste uges tid !

• #3   9. aug 2011 Hmm , har i ikke halvtag ? smiley Vi griller om det så er sne vejr smiley
    Hmm . jeg tænker lige smiley

• #4   9. aug 2011 Desværre ikke endnu..
    Det er planen at vi skal have tag over terrassen, der skal bare lige være penge til at få det lavet smiley

• #6   9. aug 2011 Det er rigtig Lone, det smager ski'e godt ! Og så med lidt sur-sød-sauce på så køre den smiley

• #7   9. aug 2011 Uhh jeg kunne også lave indbagt kylling, og så sød chillisauce til at dyppe i!
    Og så et eller andet grønsagsmix til, som lige er svitses let på panden!
    Har desværre ingen wok, men jeg har da en sauter pande smiley

• #8   9. aug 2011 Hva mener du med du ingen wok har ? smiley

• #9   9. aug 2011 At jeg ikke har nogen wok?! ;D

• #10   9. aug 2011 Kyllingelasagne smiley
    mmmmmmmh !

• #11   9. aug 2011 Jamen ingen wok pande/gryde eller ingen wok grøntsager ? smiley

• #12   9. aug 2011 Gryde..

En wok i sig selv er jo en gryde..

Og så er der div. wokmix / wokgrøntsager smiley

• #13   9. aug 2011 Kyllingelasagne lyder faktisk spændende!

• #14   9. aug 2011 Ahah smiley jamen det er da ikke et krav at bruge en wok smiley

• #15   9. aug 2011 Lotte; lav kyllingelasagne med spinat ..
    og så skal du lave en blanding af hytteost, mozzeralla og æg og komme på i små klatter i hvert lag!
    LÆKKERT!!!!

• #16   9. aug 2011 Nej Pulleh.. Også derfor jeg havde tænkt mig at bruge min sauter pande smiley
    Resultatet bliver ski nok det samme ;-D

Maria Cecilie.. Det må jeg da lige prøve en gang.. smiley

• #17   9. aug 2011 Ja, det smager VIRKELIG godt smiley
    og giver en rigtig lækker konsistens ..

• #18   9. aug 2011 Vi skal også have kylling i dag .
    Og det bliver en hvidløgs kyllling ,
    Den hele kylling får en gang peber og salt og så bliver fyldt med 40 fede hvidløg , der til en lækker spelt salat og flute
    Det smager himmelsk .

• #19   9. aug 2011 <b>40???</b>

Det var ellers ikke så lidt da smiley

• #20   9. aug 2011 Kylling i cola!! lyder ulækkert men enormt lækkert, og kyllingen bliver mega mør?

• #21   9. aug 2011 Jeps 40 .
    De er jo hele , som man kan pilles ud og spise ved siden af ,
    Kyllingen kommer ikke til at smager helt vild af hvidløg men får en god smag af hvidløg og kylling.

• #22   9. aug 2011 Ja, har lavet kylling i cola før..
    Det smager nemlig rigtig lækkert! smiley

Heidi.. Ja, sådan en gang hvidløg der er stegt godt mør sammen med kød er nu rigtig lækkert..
    Jeg kan spise mange på den måde smiley

• #23   9. aug 2011 Vi skal have kylling i cola i dag smiley

• #24   9. aug 2011 Du kan lave rigtig mange thai retter, indisk osv med kylling. Har lige lavet Tikka Masala (indisk ret) med kylling, og når vi bare er to, så var der ovenikøbet lige til dagen efter også smiley spises bare sammen med ris eller naanbrød (pita kan gøre det) eller med begge dele er bedst smiley
    Så er det super sundt. Godt nok kommer der fedt i (fløde), men man kan altid tage en lettere fløde og så er der så mange kryderier så det sætter forbrændingen godt igang.
    Den er ikke SÅ stærk, men godt krydret.

• #25   9. aug 2011 Lyder altså også bare super lækkert, <b>DK MISLING .</b>

Det vil jeg også overveje at prøve af! smiley

• #26   9. aug 2011 Hej DK MISLING den der ret tikka masala, er den nem at lave? kan jeg evt. få opskriften lyder nemlig lækkert ;o)

• #27   9. aug 2011 Jeg vil også gerne have opskriften DK MISLING smiley

• #28   9. aug 2011 En almindelig kyllinge filet, med Buko Pikant Ost på... og så lige i ovnen... det smager fantastisk! smiley
    Så KUNNE det jo være at han godt gad en filet eller 2 smiley

• #29   9. aug 2011 Også jeg smiley
    Er der egentlig en gruppe med udveksling af forskellige opskrifter og retter osv?

• #30   9. aug 2011 Det er der faktisk smiley

www.kattegalleri.dk/grupper/madopskriftgruppen

• #31   9. aug 2011 Det er SÅ nemt. Men der skal laves en marinade, som har bedst af at stå i køleskabet i en del timer. For det meste laver jeg marinaden aftnen før (tager ca. 10-15 min) og så er det klar til dagen efter når det skal tilberedes. MEN jeg har tit bare lavet det med det samme, og det smager stadig super.
    Det er det marinerede kød som skal steges på en pande, og så skal man lige blende en gang hakkede tomater fra dåse, svitse hvidløg og chili på en pande, komme tomat og fløde ved. Når det koger, skal det simre i ca. 20 min så det bliver cremet, og så hælder man kyllingekødet ved, giver det 2 min, og så kan man servere.
    Jeg kan sætte hele opskriften ind senere.
    Jeg laver MEGET tit kyllingeretter, da jeg kunne spise det 7 dage om ugen, og da min kæreste er træt af kylling, må man jo være opfindsom.

• #32   9. aug 2011 Og til de dage hvor grillen kan bruges, så er en dåse kylling altså heller ikke at kimse ad smiley En kuglekgrill skal dog bruges!

Du tager en hel kylling og krydre med salt og pepper, og så hælder du lige en halv dåse øl i måsen på den smiley
    Resten af dåsen bliver sat OP i måsen på den, og så stiller du den ud på grillen... så dåsen fungere som kyllin-stativ... smiley en lille times tid, og MUMS, så er der mad! smiley

• #33   9. aug 2011 <b>Jeanne P</b> : Ja, det er super lækkert! Har prøvet det engang!

<b>DK MISLING .</b> : Du må MEGET GERNE lægge opskriften ind når du får tid smiley

• #34   9. aug 2011 DK MISLING, du må gerne sende en pb til mig med den lækre opskrift smiley

• #35   9. aug 2011 Jeg smider da bare opskriften herind. Jeg har altså mange gode opskrifter med spændende retter, hvis det skulle være noget?

• #36   9. aug 2011 og den med dåsen i måsen (hahahaha) på kyllingen, den er bare GENIAL, og en cola kan også bruges.

• #37   9. aug 2011 Haha øl i numsen

• #38   9. aug 2011 Altså jeg må indrømme at en af mine yndlingsretter ( og det er desværre ikke én af de sunde ) er kyllingelår med tomatflødesauce i ovnen, krydret med salt og peber og paprika. MUMS.
    Altså hele kyllingelår som er rensede.
    På en pande steger man 1 bk bacon, (man kan hælde bacon i ovnfast fad og hælde fedtet fra) ellers steger man bare champion, løg, evt hvidløg oveni bacon, når det hele er svitses, hælder man 1 ds hakkede tomater ved og ½ L. fløde. Det skal lige op og koge. Smag til med salt og peber og krydr godt med paprika. HUSK, at der er rigeligt med salt i baconen og smgen kommer først rigtig frem når det har været i ovnen det hele.
    Hæld saucen op i et stort ildfastfad og læg kyllingelårene ovenpå saucen så godt man nu kan. Krydr skindet med lidt groft salt og paprika, sæt i ovnen i en time på 200 grader. Server ris til.
    Man kan smage saucen til når den er på panden med lidt tomatpure, hvis man vil have en mere intens tomatsmag, ligesom der kan svitses lidt chili med.
    Dette skal altså ikke erstatte et af de sunde måltider, for det er det bestemt ikke, men der er da sikkert mange ting som er langt værre.

• #39   9. aug 2011 www.dk-kogebogen.dk smiley

Men ellers kylling i brun sovs er også godt. Kog en hel kylling og pil den ned i en god gang brun sovs. Spises med kartofler til. Rigtig nemt, og smager rigtig godt og snasket smiley

• #40   9. aug 2011 Sidder her og bliver mega sulten nu smiley

• #41   9. aug 2011 du kan lave citronkylling

en hel kylling brunes af og der proppes frisk citron og hvidløg op i måsen på den. Den ligger du i et ovnfast fad hvori du har lagt kartoffelbåde og citronskiver, olie salt og peber og måske lidt fed hvidløg. Ind i ovnen i ca 40 minutter på 200 grader og så har du en dejlig frisk kylling, med syrlige kartiofler

eller chorizo-kylling. Der bruner du den også af. så lægger du den i ovnfast fad med kartoffelbåde, og andet grønt, derefter kommer du godt med chorizopølse i skiver henover kyllingen. Gør et stykke bagepapir vådt og skub det ned omkring kartofler og kylling så det slutter tæt, og så ind i ovnen ligessom den ovenfor. Det hele får en lækker chilioliesmag og kartaflerne bliver sprøde og skønne.

eller er der jo altid gammeldaws grydestegt kylling smiley

• #42   10. aug 2011 Jeg lovede at sætte opsrkiften på Kylling Tikka Masala ind smiley
    Jeg har doblet opskriften op, for så passer de fleste ingredienser på hvad der er i normale pakker/dåser, osv. Og så holder det lige omkring til to dage +-.

8 kyllingebrystfileter
    salt og peber
    (evt korianderblade til pynt)
    røde chili, udkernet skåret i ringe til pynt.

Marinade:
    500 g yoghurt naturel (jeg bruger en græsk yoghurt som er på 0,2 % fedt)
    2 spsk citronsaft
    4 tsk spidskommen
    4 tsk cayennepeber
    2 tsk stødt kanel
    4 tsk friskkværnet peber
    2 tsk ingefær, fintrevet

sauce:
    2 spsk smør (jeg bruger bare olie)
    2 knust fed hvidløg
    2 røde chili, finthakkede uden kerner
    4 tsk spidskommen
    6 tsk paprika
    400 g hakkede dåsetomater (1 ds)
    4 spsk tomatpure
    4 dl piskefløde

Marinade:
    Bland yoghurt, citronsaft, spidskommen, kanel, cayennepeber, sort peber og ingefær sammen, og drys med salt. Kyllingen skæres i mundrette stykker og røres i. Det hele dækkes til og sættes i køleskabet 4-6 timer eller natten over
    (jeg laver det normalt aftnen inden, når jeg alligevel laver mad, eller når jeg skal bruge det)

Steg kyllingestykkerne på en pande, eller gril dem på metalspyd.
    De skal stadig være rosa inden i, når de er færdige. (de skal koge videre med saucen nemlig)

Sauce:
    Smelt smørret på en stor pande over middelvarme. Sauter hvidløg og chili i ca. 1 minut. Tilsæt spidskommen og paprika, krydr godt.

Purer dåsetomaterne i en blender indtil massen er helt glat. kom dem så på panden sammen med fløden. Lad det simre over lav varme ca. 20 min. indtil fløden er helt cremet og tyk.

Kom kyllingestykkerne på panden og lad det simre indtil de er gennemkogte. Server i en skål og pynt med koriander og chili hvis det bruges. Serveres med varme naan brød eller dampede basmatiris.

• #43   10. aug 2011 Nam nam tak for opskrift DK MISLING.

• #44   10. aug 2011 Så lidt da. kan virke en smule besværligt, men det er ret så enkelt når man først er igang, og bliver helt overrasket over hvor hurtigt og nemt det er.

Kommentér på:
Aftensmad med kylling

Annonce