{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

guldfisk i blender på TV3 {{forumTopicSubject}}

Kære Dyreven,

I den nye tv-serie Fristet på TV3 kan deltagere få 30.000 kr. hvis de tænder en blender med en fisk i. (link fjernet)

Desværre er det muligt, at TV3 spekulerer i at få en "voldsom" reaktion, så Dyrenes Venner opfordrer dig til at skrive en kort og saglig tilbagemelding til TV3:
Forslag til tekst som du kan sende til: tv3@viasat.dk
"Kære TV3
Jeg erfarer, at der i programmet 'Fristet' for underholdningens skyld vil blive brugt fisk, der muligvis blendes til døde, for at deltagerne kan vinde penge. Det er forkasteligt at spekulere i uetisk behandling af dyr, for at få høje seertal, og jeg anbefaler alle i min omgangskreds at droppe at se TV3, så længe denne holdning åbenbart er i højsædet på stationen. Venlig hilsen...."

Du kan også hjælpe dyrene på andre måder:
Bestil gratis materialer på:
http://www.dyrenesvenner.dk/bestil-materialer

Venlig hilsen
DYRENES VENNER
Bibi Mollerup
www.dyrenesvenner.dk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  guldfisk i blender på TV3
  • #4   7. sep 2011 Husk nu at fisk altså er koldblodet , de mærker intet smiley
    Selvfølglige er det forkert! ingen tvivl om det

• #5   7. sep 2011 Den blev jo ikke blendet. De havde gjort sådan at blenderen bare sagde lyde, uden at blende noget som helt.

• #6   7. sep 2011 Og jeg ville heller ikke have problemer med at blende en guldfisk.

• #7   7. sep 2011 For det første så virkede blenderen ikke, det var bare for at se om deltagerne ville gøre det... For det andet er der meget snak omkring fisk's nerver - altså om de kan mærke smerte, hvilket de efter sigende ikke skulle kunne (også derfor nogle vegetar spiser fisk)...

Jeg vil heller ikke på noget tidspunkt tvivlet, jeg havde trykket med det samme.

• #8   7. sep 2011 Men ang. den kunstner der havde en opstilling med en fisk i en blender, det synes jeg tilgengæld var forkert, det er altså bare ikke kunst!

• #9   7. sep 2011 om blenderen virkede eller ej er ikke problemet her. problemet er at folk vil slå ihjæl for penge... ja det er kun en guldfisk nu..

men hvad er det om et år ? og hvad er prisen før folk trykker på knappen?

jeg ville i hvert tilfælde ikke kunne gøre det. man tager ikke livet af dyr for sjov!!!

har ikke noget imod at fiske men der er det for at få mad på bordet, ikke for at slå ihjælp for sjov!

• #10   7. sep 2011 synes det er uetisk, ville aldrig tilmælde mig sådan nogle skodprogrammer i tv og er selvfølgelig et dillemma for alle de penge kan man jo godt bruge. men jeg synes det er latterligt, og kan ik lade være med at tænke over hvad det kan udvikle sig til når det pludslig er ok at slå dyr ihjæl i realityshows

• #11   7. sep 2011 natasja:

når man får 30.000 kr så er det altså ikke for sjovt man slår ihjel mere, og hvor mange penge slår du ikke selv ihjel for når du fisker? hvad er forskellen på om du fanger 30 fisk a 1000 kr stk, eller du får 30.000 kr udbetalt, og går ud og køber de 30 fisk i et supermarked?

• #12   7. sep 2011 kan godt se det er rart med de 30.000 MEN hvor meget skal du så have for en kat? eller en hund?

• #13   7. sep 2011 natasja:

dyr der ligesom fisk ikke kan mærke smerte...

• #14   7. sep 2011 måske ikke i dag...men når det bliver legitimt med guldfisk skal der hårdere ting til for at skaffe seere.

fatter ikke hvorfor nogen gider hverken mælde sig til det, eller overhovedet at se på det.

• #15   7. sep 2011 når det kommer til realittyshows, så er jeg ret sikker på folk er klar til at gøre næsten hvad som helst for at se endnu dummere ud på tv foran resten af verden/danmark

• #17   7. sep 2011 natasja:

ja måske skal man så give en slagtegris en sprøjte - Om det så er bedre end at "bedøve" dem først og skærer deres hals over, det kan man jo tænke over???

• #18   7. sep 2011 for det er rent faktisk det der sker på store , der bliver grisene mast ind i et rum, gasset nok til at de bliver bevidstløse, hængt op i en kæde i det ene ben, og får så skåret halsen over - og dør af blodmangel...

• #19   7. sep 2011 <b>"Havde det været en kattekilling, så havde jeg stadig trykket"</b> kom det faktisk fra den ene af deltagerne...
    Det syntes jeg alligevel var lige voldsomt nok..

Men må indrømme at hvis jeg fik 30.000 kr for at blende en guldfisk...
    Så havde jeg gjort det, uden at tænke over det først!

• #20   7. sep 2011 Jeg havde nok heller ikke haft nogen skrubler ved at blende en stak insekter..

• #21   7. sep 2011 helt enig med Lone.

mette: ehh mig bekendt bliver grise altså skudt i hovedet når de skal slagtes??? dyr blir kun sprættet op levende hvis de bliver halalslagtet, og det synes jeg bestemt heller ikke er ok.!

kathrine- hehe nej jeg vil helelr ikke just sige jeg har meget tiltro til den slags mennesker der beskæftiger sig med realityshows, det skal man sku være godt dum for at gøre..men det er jo bare min holdning. og det vil den blive ved med at være. hvis du synes det er fedt at stå på tv og slå dyr i hjel så dig om det, men jeg vil hverken se på det eller give mit besyv til det skulle være iorden, for det synes jeg bestemt ikke det er! hvad enten blenderen dur elelr ej, er det som lone skriver, stadig ikke noget de medvirkende ved.

• #23   7. sep 2011 lotte damn var der virkelig en der sagde det? der kan i selv se hvad penge kan få folk til... penge er rare at have men de er ikke alt.

• #25   7. sep 2011 Natasja, grise bliver da ikke skudt? smiley

• #26   7. sep 2011 Lone:

og man blender en fisk for 30.000 kr for at overleve... så hvor er forskellen?

• #27   7. sep 2011 Alt aflivning af dyr BØR forgå humant!!! kunen jeg leve uden kød gjorde jeg det gerne, men er sku som om der mangler noget på tallærkenen...så det gør jeg desværre ikke. men JEG tænker over hvor jeg køber mit kød, så JEG VED at de har fået ordentlig behandling HELE deres liv.

MEN det er stadig noget andet, er glad for jeg har din respekt, men kan ikke forstå nogen kan finde det ok at slå ihjæl på tv lige gyldig hvad det er. hvad er det vores børn skal se i tv? og hvor mange folk tror du der efter at have set det på tv pludslig mener det er ok at gøre det derhjemme også?

er syge folk nok i verden, i tyskland render der en psykopat rundt og slår små føl hjæl på markerne, herhjemme bliver hunde(hvalpe) stjålet fra deres familier og brugt som føde til kamphunde) og vi har vi mænd der voldtager heste og sprætter dem op i underlivet, høns i div. institutioner bliver sparket og efterladt "levende" og meget meget mere... er sindssyge nok i verden, er ingen grund til at gøre det være ved at gøre det legitimt at slå i hjæl på tv.

kan godt være du siger stop efter de 30.000 og guldfisken...men rigtig mange vil gøre så meget mere for penge du tror det er løgn.

• #28   7. sep 2011 Natasja:

jeg har selv været på et slagteri (Danish crown faktisk) og set det, så tænk over det næste gang du køber hakket svinekød og andet smiley

• #30   7. sep 2011 Enig med Mette, det er sådan det foregår smiley
    Har også været på Danish Crown 3 gange .. og der var ingen der blev skudt nogen af gangene smiley

• #31   7. sep 2011 Susan:

Ja, jeg lever så i en trængt hverdag går på uni og får kun su, det samme gælder for min kæreste, som oveni har en lidt træls gæld, 30.000 ville kunne gøre så meget for os smiley

• #33   7. sep 2011 men tror aldrig det bliver "volsommere" i tv programmer, for der er regler for aflivning af alt over fisk (kan jo diskuteres hvilke dyr der er over fisk)...

• #34   7. sep 2011 ka godt være der er regler, men mange kan omgåes regler hvis de gør det korrekt.. hvad ville du sige til at få 100.000kr i hånden for at skyde en mand på tv?

• #35   7. sep 2011 altså... kuglerne er jo ikke ægte, men det ved du ikke før du har trykket på aftrækkeren

• #36   7. sep 2011 Lone J:

Hmm, for 30.000 ville alt gælden være ude + su lån ville være unødvendigt (og så vil der undgåes at der bliver stablet mere gæld i fremtiden) og kontoen ville aldrig ryge i minus sidst på måneden...

• #39   7. sep 2011 Susan:

jeg ved det faktisk ikke...
    men da jeg startede påbiologi studiet, snakke vi om det der med aflivning af dyr... og der sagde de at alt under fisk, er der ingen regler for ...

• #42   7. sep 2011 Er fuldstændig enig med Susan.
    Jeg havde gjort det, for mig er det en hurtig død som Susan skriver i forhold til SÅ mange andre dyr, og dem som der faktisk meldte sig til programmet vidste ikke hvad det handlede om.

• #43   7. sep 2011 Lone:

nej, men jeg havde så også gjort det for 20.000 eller sågar 10.000kr...

• #44   7. sep 2011 helt enig med lone, ligepræsis der jeg vil hen.

reglen går ikke ved de 4 ben...reglen går at der ikke skal vises slagtning af dyr for sjov og underholdning i realityshows.

• #46   7. sep 2011 susan;

synes hvad er interessant? smiley

og ja jeg tilslutter mig amalie, det er en hurtig død.

• #47   7. sep 2011 susan- ja hvis man ikke kan rede det...men det er da for at være human man gør det for at dyret ikke skal lide.

• #49   7. sep 2011 Susan: "Hvor mange har prøvet at aflive en fugl ?"

Adskillige gange!
    Både da jeg arbejdede med dyr, men også når katten har slæbt en halvdød en hjem og leget med den...
    Den ville lige så gerne lege med den da den var død..

• #53   7. sep 2011 er enig med lone i det er en helt anden diskussion når dyret bliver slået humant ihjæl for at spise det. er noget helt andet end at stå og slå et dyr i hjælp for sjov/seertal og penge...

og forresten skal insekterne ikke på mit spisebord da

• #56   7. sep 2011 Hvor er det "sjovt", at fordi vi mennesker ikke synes et bestemt dyr er sødt og nuttet, så er det helt i orden at slå det ihjel for den slags usmagelig underholdning. Hvad hvis det havde været en kat? Jamen det ville folk da ikke gøre - øh ja, jeg tror der er masser af hjerteløse mennesker som gerne havde slagtet en kat, kanin eller andet sødt pelsdyr for 30.000 kr. Men så er det åbenbart en anden snak. Interessant som vi mennesker er i stand til at dømme hvilke dyr det er i orden at slå ihjel, baseret på om vi selv synes de ser søde ud..

• #60   7. sep 2011 susan du snakker helt vildt meget uden om....

vi snakker om det ik er etisk iorden at slå dyr ihjæl for sjov på åbenskærm og til underholdning.

du bliver ved med at nævne mad, hvis alt skulle være ret skulle al "kødproduktion" jo stoppes og alle skulle være vegetare. men vil nu stadig sige det er noget andet at slå et dyr ihjæl for at spise det... end at gøre det for sjov i en latterlig tvshow

• #61   7. sep 2011 synes heller ik det er iorden at man sprætter dyr op levende selvom de er til mad skal det gøres humant. så selv en masse videoer på et tidspunkt fra kina hvor de tilbereder slanger og fisk hvor de ikke er døde... og det er simpelthen ikke iorden. MEN det er altså ikke det samme som at gøre det på tv for underholdningens skyld.

• #65   7. sep 2011 rettet mod jer? tror du ser hvad du vil se... har allerede skrevet til dem! har du skrevet til dem du synes det er ok?

er jo rettet imod jer fordi i mener det er helt ok at slå ihjæl på åben skærm for ren underholdning, og er jo så bare der jeg spørger hvor jeres grænser for hvornår det er ok at slå ihjæl på skærmen er ok... ville det være ok hvis de blendede en killing for 100.000? druknede en hund for 150.000? skød til måls efter en hest? whatever!!! det er ikke etisk korekt at sende i tv.

• #67   7. sep 2011 susan det er jo bare godt for dig så.... gør jo dig helt vildt meget bedre end de mennesker du sidder og fordømmer

• #70   7. sep 2011 UNDSKYLD MIG, MEN det er da ikke FOR SJOV de slår dyrene ihjel?? Det er altså for 30.000 kr og IKKE for sjovt.. og se dog programmet, så ville I også kunne se, at programmet ikke går ud på at deltagerne skal have det sjovt, med de opgaver de bliver sat overfor.

• #73   7. sep 2011 Lone:

ja for at underholde os, ikke for at underholde deltagerne, derfor er det også forkert at sige, at deltagerne slår fiskene ihjel for sjov...

• #74   7. sep 2011 "vi snakker om det ik er etisk iorden at slå dyr ihjæl for sjov på åbenskærm"

bliver der sagt længere oppe.

• #75   7. sep 2011 susan er intet i vejen med en smule diskusion/provokation.. er jo bare meningsudveksling vi har gang i .

hmm mig bekendt er der ingen der får 30.000kr for at trykke på knappen... det er nogle penge der går til en fælles pulje de senere kan vinde... ergo kunne de have risikeret at slå dyret ihjæl helt uden at få noget, da det kun en EN af dem der til sidst vinder... eller tager jeg fejl???

jeg så det ikke, og det har jeg helelr ingen planer om at gøre. finder det som jeg tidligere har skrevet uetisk korrekt.

må også helelre videre i dagens program. men tak for diskusionen.

• #76   7. sep 2011 my mistake, kan også forstå at de har rigtig svært ved at trykke når der er penge med i spillet...

sjov = en mild form for overdrivelse/ sarkasme

• #78   7. sep 2011 Lone:

nej det er et underholodningsperogram, der går på at presse mennesker, og stille dem overfor sværer beslutninger...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #80   7. sep 2011 Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der vil eller ikke vil trykke på knappen.
    Dèt det handler om er at man ikke bruger dyr i et underholdningsprogram, om det så er fisk eller insekter. Hvad bliver det næste hvis flertallet ikke regerer, "Mus, rotter" og måske om 5-10 år et lidt større dyr osv.

Hvad med børn og psykiske forstyrrede mennesker der ser det i et underholdningsprogram..."Nå kan man det i tvèt, så er det vel okay at jeg også lige leger lidt med fisken og prøver at skærer lidt i den eller hiver halen af en mus."

Hvis det forsætter, at man leger/bruger dyr i et underholdningsprogram eller bare i tvèt på den måde, så kan det gå hen og bliver det til en ligegyldig hverdags ting for sådanne mennesker, for når man kan på TV, så kan man vel også i det virkelig liv.

Vi læser tit om folk der ikke har følelser for feks. katte, de bliver smidt i skraldespande eller bliver mishandlet, hvad med disse mennesker, de vil få endnu større "forståelse" og nydelse i deres lille hjerne at det er da okay det jeg gør og har gjort.:-(

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #82   7. sep 2011 Lone ja. og man skal prøve at se lidt længer frem, når man begynder at bruge dyr på den måde i et underholdningsprogram og ikke om en fisk kan mærke noget. Det kan hurtig udvikle sig i en forkert retning.

• #84   7. sep 2011 Hehe, det her er jo lige hvad tv3 vil have... En stor debat - folk er helt oppe at køre over at et tv program i bedste sendetid ville blende en fisk, vi begynder alle at snakke om det = stor omtale = opmærksomhed = flere seere..
    Det er genialt udtænkt af tv3, nogle mennesker bliver så nysgerrige at de må se de næste programmer, for at se hvad de dog mere kan finde på, fortæller det til venner, skriver forum indlæg om det... osv.

Men tilbage til spørgsmålet om at blende fisk.. Ja jeg ville nok gøre det, og især i det tv program. Da jeg så det, var jeg 112% sikker på at der ikke var sat strøm til eller noget i den dur... At blende levende fisk for åben skærm i prime-time, er for mig at se et idiotisk træk fra tv3's side. De ville ikke bare få omtale og skabe debat - nej hvis de virkelig havde blendet fisken ville de få den direkte hetz imod sig.

• betina l
    betina l Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #88   7. sep 2011 jeg syntes det er forkasteligt at man behandler dyr på denne måde uanset om det er en fisk. jeg kan ikke se at man skal gamble med dyrs liv på den måde, på tv, det er sådan noget svineri!!!
    jeg syntes ikke det handler om at "man kan få mange ting i føtex for det beløb" det er så så forkert, at behandle dyr på den måde for seertal skyld, og rent underholdning!!!!!

• #89   7. sep 2011 Jeg kunne ikke tænde for blenderen....
    Jeg synes det ville dyreplageri.

• #90   7. sep 2011 Men dejligt, da de tændte, at der intet skete....
    For uha.....så tror jeg deres program var dømt "færdigt"

Kommentér på:
guldfisk i blender på TV3

Annonce