{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Brændte naller, og husmorråd {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jah kloset, kloset mig. Jeg skulle bage noget tidligere idag, og da jeg skulle tage det ud af ovnen hamrede jeg min højre håndryg + fingre op på varmelegemerne - resultat er stegt flæsk uden persille og kartofler smiley

Det er nu flere timer siden og har siddet med hånden i koldt vand hele tiden, men det gør stadig SK*DE ondt - har været nød til at melde mit rengøring af idag fordi jeg slet ikke kan bruge min hånd ordentligt... øv bøv

Sååå.... har i nogle gode husmor råd til sådan nogle brændte naller.? Eller er der ikke så meget andet at gøre end langsomt at se mine fingre opløse sig i vandbad.?
smiley

Håber i vil svare, for har brugt lang tid på at skrive det her, med venstre hånd XD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændte naller, og husmorråd
  • #1   28. okt 2011 Koldt vand er ikke det bedste..
    du skulle være startet med lunken vand...
    Og så hvis du ikke har så køber du dig en alovera plante til næste gang smiley

Min kæreste glemte at bruge hovedet en dag, han skulle smide brænde i vores gamle brændeovn og glemte alt om at bruge en handske da håndtaget bliver dødvarmt.. men et alovera blad ståret op på midten og lagt på det virkede...
    der kom ikke engang en lille vabel..

• #2   28. okt 2011 Har du prøvet at tjekke google??

• #3   28. okt 2011 Okay tak, jah google sagde noget med det brændte område i vand indtil det ikke gjorde ondt mere. :S men kan huske min mor smurte honning på, men det har jeg ikke. Så tænkte om nogen mon havde sådan nogle husmorråd alla honning. smiley
    Puhha ja sådan en brændeovn bliver møg varm, stakkels din kæreste :S
    Men kunne godt forestille mig at aloe vera skulle være godt. Tak for råddet smiley

• #4   28. okt 2011 Jeg fik engang en grim forbrænding pga varmt fedtstof sprøjtede ud over min hånd...
    Og for POKKER da også det gjorde ondt!
    Det var lige så jeg tudet!

Men så var jeg nede på apoteket og få noget aloevera salve, og det gjorde virkelig bare underværker!
    Der skulle smøres hvert 10.-15. minut resten af aftenen..
    Men dagen efter mærkede jeg INTET!

• #5   28. okt 2011 kartoffel skulle også være godt... bare en halv i køleskabet og så lægge den på, men det har jeg ikke prøvet

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #6   28. okt 2011 Ja du skal have din hånd i koldt vand til det ikke gør ondt mere. Jeg har selv prøvet det mange gange. Skift vandet tit ud så det er koldt, så går der ikke så langt tid end hvis du bruger det sammen vand hele tiden.
    Det tager ca 3 timer i koldt vand, før smerten er væk. smiley
    Mange trøste krammer herfra.

• #7   28. okt 2011 Aloe vera er det bedste mod forbrændinger smiley eller xylocain som virker bedøvende på området , kan købes i håndkøb . smiley

• #8   28. okt 2011 Vandet skal være lunkent, ikke koldt, det skal være behageligt at have hånden i vandet smiley

Hældte selv en kop kogende kaffe ned over mit overlår, havde det uder vand i 1 time og lå med klud på mens jeg sov (i håb om, at smerten ville gå væk), smerterne blev ved i lang tid, og jeg kunne ikke have bukser der sad bare lidt til på, da det gik lige i såret.
    Jeg var hos lægen, og fik noget klistret "plaster", der holdt det rent, og plaster udover.

• #9   28. okt 2011 Honning skulle indeholde nogen smertestillende ting... det fedter, men det skulle hjælpe. smiley Specielt på brændsår...

• #10   28. okt 2011 Thihi . Det minder mig lidt om at jeg engang i en brandert fik stået med fingeren over en tændt lighter i noget tid før jeg opfattede det . Da tiden kom hvor fulde Julie skulle i seng , hva gør man når det svier og gør ondt ? Man tager da bare et glas med vand og propper fingeren i med ind i seng! Det gik ganske godt lige indtil glasset væltede smiley

• #11   29. okt 2011 Tak for alle de gode råd smiley
    Det er ved at være fint igen, hehe. Men kønt er det dog ikke :S
    Man er godt nok nogle klumregøjer engang imellem..

• #12   30. okt 2011 Pulleh... I værste tilfælde havde du tisset i sengen... Der er et eller andet med, at hvis man ligger en sovende persons hånd i en balje med vand, så ender de med at tisse i sengen...
    Don't ask why?!
    Er ikk engang sikker på det er rigtigt, men har hørt det et eller andet sted

Kommentér på:
Brændte naller, og husmorråd

Annonce