{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Emsig mig !! {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley
Undskyld mig er jeg den eneste som egentlig syntes at folk herinde nogle gange kan være en anelse spydige når man spørger om noget !! Der er jo en grund til man spørger, fordi man ikke er katte ekspert og vil gerne have råd !!
Jeg sad lige og læste nogle tråde igennem og fyføj man bliver jo nærmest hængt hvis man køber supermarked mad, eller hvis man køber det lidt for billige kattegrus ! Eller hvis man ikke lige har den største forstand på katte så burde man jo slet ikke have dem ! Jeg er selv en som ikke har vildt meget forstand på katte men jeg prøver da og jeg køber da bøger om katte og vil gerne lære !
Bliver bare så harm og ked af det på andres vegne når man lige får en mellem linier sviner !! Kan man så ikke bare sige min holdning er og så komme med det !! Læste os om bogen som nærmest var dårlige katte ejere fordi de giver deres kat mad 2 gange om dagen og de ikke har adgang til det 24/7 !! Helt ærligt hvis man har fået det råd af dyrlægen tror man jo på at det er det rigtige !!!
Åhh nu er jeg sikkert meget emsig og får hug for denne tråd men havde lige brug for at komme af med noget gas !! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Emsig mig !!
  • #1   15. nov 2011 er helt enig. Jeg kan selv være lidt hård når det gælder om at killinger kommer for tideligt fra deres mor. Ellers så handler det jo om at man beder om råd og så kan man godt komme med sin mening på en god måde smiley det skulle jo nødigt være sådan at dem der har brug for hjælp ikke tør søge den herinde smiley Jeg må nok indrømme at jeg køber maden til min katte ved dyrlægen, men deres grus er altsånfra rema 1000 smiley

• #2   15. nov 2011 Kunne ikke give dig mere ret !
    Altså i at hvis man ikke er "ekspert" osv - så burde man ikke have kat...
    Nu skal det lige siges jeg IKKE er ekspert - tværtimod..
    Min kat's grus er det til 14 kr fra Rema ell. det fra en spar købmanden til 14 kr.. Min kat klager I K K E.. Altså jeg tømmer kattebakken hver dag - især i denne periode hvor hun har dårlig mave...
    Hendes mad - både tør og vådfoder er det fra Kitekat - hun spiser det med stor lyst.
    Havde hende ved dyrlægen i sidste uge hvor hun kun fik ros for pelsen og tandkødet osv.. Så et eller andet må jeg jo f.eks gøre rigtig med maden..

- Nu er det så min tur til at få hak, fordi jeg ikke køber det der RC foder til hende, men det er mit valg, og hun trives godt smiley

• #3   15. nov 2011 Vicki nej hvor er jeg glad for jeg ikke får hug !! Men kan kun give dig ret med hensyn til killinger og syge katte hvor de har brækket sig i flere dage og såen meeen for filan hvor bliver jeg stram når folk de sviner pga foder eller grus !! Jeg bruger det fra Kvickly eller Aldi og mine katte vil ikke gå på andet smiley

Pernille- du får ikke hug af mig for bruger heller ikke rc bruger pr hills da det er det eneste min hunkat vil spise af tørkost men bruger aldi's den bedste vådkost og de elsker det !! De har aldrig dårlig mave og dyrlægen siger de er perfekte !! Min han kan faktisk os bedst li kitekat smiley så det får han mår der er ved at være halv spand tilbage ad det anset smiley hæ hæ

• #9   15. nov 2011 folk er spydige herinde.. men mange tror også de kender loven bedre end dyrenes beskyttelse... ville vær mere forarget over folk der finder en killing på de der 8-10 uger som de tager ind fordi den har mistet sin mor (når man ved at moren er død) men så tager det til sig som folk siger herinde om at den ska ud igen eller til en plejefamilie, for ellers har man "brudt loven" jeg kan dog så fortælle at man på ingen måde har brudt loven når det er en tilløber og den er mellem de 8-12 uger.. for en dyrlæge råder til ikk og finde en ammemor i den alder for man kan også risikere at killingen river den ammemor.. så hellere hvis man har en voksen kat hjemme og man gerne har tiden til det kan man beholde den.. for hverken dyrenes beskyttelse, hittekilling, internat eller andet vil tage en rask killing ind... jeg har på skrift at man ikk har gjort noget ulovligt fordi jeg var udsat for folks spydigheder herinde til trods for jeg netop nu har snakket med 2 dyrlæger, kredsformand for kattens værn herover og nu kredsformand for dyrenes beskyttelse... jeg fik derimod ros for at tage mig af min i stedet for bar at lade ham gå ude og sulte... også at der burde være flere af min slags... dyrlægen siger at han er fin og han er behandlet for alt hva man kunne tænke sig til.. så jeg vil ikk gemme mig.. men stå fast i det jeg har gjort.. hvilket der dog også var andre herinde der sagde at det var kanon jeg gjorde.. der er bar mange der gerne vil gemme sig bag skærmen...

men vil dog gerne give Lotte ret.. det er lidt en mærkelig en den du har linket til.. for klart der er da en derude som sikkert savner den kat da man jo kan se det ikk lig just er en alm huskat...

• #10   15. nov 2011 Susan- jeg har os et blødt sted for dyr især dyr som ikke bliver behandlet pænt !! hvis jeg kunne ville jeg tage dem alle ind under mine vinger !! Og ja du kan godt være harsk når du siger noget, men tit går du ind bagefter og siger at det nok var skrevet hårde end du mente det !! hvis du forstår...
    hæ hæ kan godt li at du lige skal fortælle hvad du bruger og fodre med ! smiley :)

Jepser- det kan godt være meeen jeg har aldrig oplevet det sådan før men er nu ikke særlig mange steder henne i cyberspace smiley syntes bare folk noglegange kan være lidt for hårde mod folk som bare har et enkelt spørgsmål !

Lotte- er helt enig med dig i at man ikke bar skal tage en hittekat ind, havde selv Nielsen som blev væk hjemmefra eller hvad man siger han blev så fundet et halvt år efter og havde ikke tabt sig et gram tvært imod, så tror da han er blevet taget ind hos nogen .. så mit råd ville altid være søg dyrlæg eller internat !!

Bobcat- Sejt !! jaa der er nogle store eksperter herinde som burde nogle gange tænke før de taler.. har selv haft en killing som kun var 9 uger gammel, som jeg tog ind da moderen var kørt ned og han var den eneste overlevende fra kuldet !! kom dog af med ham igen pga adfærdsproblemer, men spurgte da min dyrlæge om det var okey, og hun gav mig fuld forståelse og sagde så længe man ikke tog den fra moderen så var det mere synd at lade være med at redde den !! han har det rigtig godt den dag idag sku jeg lige hilse at sige !!

• #11   15. nov 2011 Lig nøjagtig. Fik også af vide af min dyrlæge at det de sagde herinde sku jeg bar tage og stikke op hvor solen ikk skinnede. Hehe. Ja jeg ville også mene det var mere synd at lade den gå ude og sulte når jeg havde set hans mor ligge oppe ved vejen. Og han er da en skønherlig lille killing og tager fint på har dog måtte give ham en lille smule zoolac men det hele er perfekt nu. Har en kastrat hankat der sætter den lille på plads. Og må da sige at jeg tror da også han tager ved lære der selvom at det jo ikk er en voksen hun jeg har men en han. Samtidig med at min hun hubd da også lærer ham at han ikk ska spise hendes mad. Hehe. Hende jeg snakker med fra dyrenes beskyttelse siger også at hun er 100% sikker jeg ikk har gjort noget forkert. Så det tager jeg til mig. Forresten hva angår mad. Så får mine altså også bar det billige dåsemad, den store får kitekat tørkost hvor den lille godt nok for killinge foder fra dyrlægen. smiley også er jeg desvære lidt sart hva angår kattegrus. Hehe. Det er det dyre fra dyrehandleren til 110 kr. Men holder tilgengæld også lidt over en måned for 10kg af det. smiley det kommer ikk til at lugte og det er ikk tilsat alle mulige parfumer. smiley skide godt kattegrus.

• #12   15. nov 2011 Dejligt den har det godt den dag idag... smiley

• #13   15. nov 2011 Bobcat-ej hvor godt at høre at det går godt smiley Zoolac er bare min ven og mine katte elsker det smiley
    hæ hæ hvad angår kattegrus er mine sarte har købt det dyre engang med det ville de ikke på de vil helst det fra Kvickly og det lugter heller ikke heldigvis og klumper vildt godt, jeg købte en pose for 14 dage siden og den holder endnu, det er sku okey for 28.95 smiley

Jaa det er super dejligt han er lige blivet far eller hvad man siger han er igang med at oplære en ny lille killing som os mangler sin mor, det er min veterinær sygeplejeske som har fået ham og de har fået en killing ind smiley

• #14   15. nov 2011 Er enig i at tonen herinde er i overkanten!
    Men er også svært at "læse" hvad folk egentligt beskriver, man kender jo ikke personen osv. Det tror jeg er vigtigt at huske på. Vi er jo alle forskellige! smiley Og har forskellige måder at udtrykke sig på.

Dermed sagt syns jeg at en smily ikke kan skade, så man viser at man ikke er for bedømmende, smiley

Og så vil mange herinde kattene DET BEDSTE! Og derfor lidt hakken hvis man f.eks giver sin kat kattemad af dårlig kvalitet, for det ER vigtigt med godt kattemad..... Osv..... smiley

• #15   15. nov 2011 Line giver dig helt ret!! men man kunne evt sige at det er ens mening ! og ikke at du skal du skal give din kat love til at få mad hver dag du skal fodre med det dyre du skal bruge det dyre kattegrus du skal stryge den over hovedet 50 gange om dagen og sige god kat osv smiley
    Jeg har blandt andet en kat som ikke kan have mad stående fremme hele tiden da han forspiser sig og da jeg havde prøvet i 1½-2 mdr ca sagde min dyrlæge stop, som faktisk har taget en uddannelse i ernæring os !! han tog 1½ kg på i den tid han havde maden stående fremme men han er os underlig og total indavl smiley

• #16   15. nov 2011 Ja nemlig smiley

Katte er jo også forskellige! Skal vi huske hihi.

Så ja folk burde lytte og forstå hvad det er man siger, istedet for at male fanden på vægen med det samme. smiley

• #17   15. nov 2011 Line - lige mine ord smiley

• #18   15. nov 2011 Mig selv: Køber det billige hvide/klumpende kattegrus i rema. Har prøvet det dyre men her virker det billige altså bedst smiley

Angånede mad er vi rigtig glade for Arion, et kvalifoder som er billigere end hills mm. smiley

• #19   15. nov 2011 smiley

• #20   15. nov 2011 Der er mange som snakker godt om Arion, hvor kan man købe det henne ??

• #21   15. nov 2011 Jeg køber det hos en privat handler i jylland. smiley

Men har set man kan få det forskellige steder som planteskoler, petworld og sådan smiley

• #22   16. nov 2011 nå okey fedt smiley må lige google det smiley

• #23   16. nov 2011 Ja herinde skal man nogle gange dukke sig, med alt det der bliver kastet i hovedet på en....

Det kan godt være din overskrift siger emsig mig - men der er nu nogle herinde der er mere emsige end godt er.
    Kan sige jeg allerede fik denne modtagelse, da jeg skulle have misserne godkendt....

Så jo.... men som bobkat siger - man skal ikke altid høre efter alt herinde fra smiley

• #24   16. nov 2011 Maiken- nej det er løgn !! kan os huske de var noget stride engang da jeg skrev om et eller andet men for fanden det viser bare hvor lidt de kender til mennesker smiley

• #25   16. nov 2011 jo, jo...... min ene kat er en (halv) norsk skovkat. Og han ligner jo en på en prik, og der var garanteret ingen der ville kunne se forskel, hvis det ikke lige var, fordi jeg skrev vi ikke kendte faderen...
    Så jeg oprettede ham som Norsk skovkat

HOLD da op.... jeg fik klart af vide, at der hørte han ikke til - og så fik han ellers "afviser"stemmer i massevis.
    Det forsvandt på forunderlig vis, da jeg satte ham over i blandinger..... underligt ikk??

• #26   16. nov 2011 Maiken- puhaaa du er da os en slem slem en smiley du ved at man ikke kan blande racer med ikke racer, det er lidt som i 2. verdens krig smiley ej skal nok være sød smiley men tænk de går i så små sko altså smiley

• #27   16. nov 2011 MEGET små sko..... prøvede også at fortælle, at jeg blev da lidt såret over, at min kat ligefrem fik SÅ mange "afviser" stemmer....
    Bare pga. racen..... jeg var (og er vel stadig) ret chokeret over den behandling.

• #28   16. nov 2011 det forstår jeg godt og det er bare ikke OK man kan sige det pænt smiley
    alt for små sko og det er præcis sådan nogle mennesker jeg mener !!!

• #29   16. nov 2011 ja..... jeg var da godt nok noget chokeret over, at der virkelig er nogen, der går SÅ højt op i det der med racer, at man nærmest bliver overfuset, bare fordi man ikke lige gør som de vil have det...

Må godt nok sige jeg ikke anede at voksne mennesker kan opføre sig sådan.
    Jeg fik endda en meget spydig kommentar om, at jeg da lige så godt kunne have købt en hel ægte til samme pris.
    Så sagde jeg jo at Bean nu var gratis....DET var åbenbart endnu værre-...... SUK

• #33   16. nov 2011 Jesper - kan ikke give dig mere ret.
    Det er jo ENORMT nemt, at sidde derude og gemme sig bag skærmen. For det er et opgør man kan tage, uden nogen fysiske konsekvenser, og man kan jo både lukke puteren, eller bruge filteret (ikke at jeg har brugt det..)

Så ja..... derfor har nogle af de lidt for nærtagende og bedrevidende katteejere meget travlt, men at sørge for, at vi alle ved lige præcis hvordan man skal holde kat!!
    På lidt under en uge, har jeg efterhånden lært, at det ikke er alle personer eller tråde i det her forum, man lige skal lægge en "kattepote",

Susan - mener også kun der er dumme svar. Selvfølelig har jeg det da også sådan, at nogle ting giver sig selv. Men vi har jo haft katte i mange år, og kender hele møllen, og det er jo ikke alle der har haft det privilegie at leve med misser altid smiley

Det er sg nogle gange svært at holde kæft og se den anden vej - for jeg kan VIRKELIG blive gal, og er tastaturet jo lige foran mig....

• #34   16. nov 2011 Det er rigtigt at der er nogen der kan være hårde i deres facon, men min oplevelse er nu at der for det meste er en god tone. Jeg vil så lige tilføje at der bestemt også er nogen der er meget sensitive og har svært ved at blive sagt imod.
    Samtidig skal man måske give sig tid til at læse de forskellige input mere end een gang inden man lader sig træde på. Og så skal man også huske at det somme tider ser hårde ud på skrift end der virkeligt menes. Man kan jo ikke se et evt. glimt i skriverens øjne.
    Hvad folk bruger af grus og mad er jeg totalt ligeglad med, men hvad der kan tisse mig af er når nogen spørger og så helt åbenlyst er ligeglade med de råd de får. Især når man taler om åbenlys sygdom, der lige skal vente til efter den første. Den går bare ikke i min verden.

• #35   16. nov 2011 CAROLINE S *****-ej hvor godt at høre at det går godt smiley Zoolac er bare min ven og mine katte elsker det smiley
    hæ hæ hvad angår kattegrus er mine sarte har købt det dyre engang med det ville de ikke på de vil helst det fra Kvickly og det lugter heller ikke heldigvis og klumper vildt godt, jeg købte en pose for 14 dage siden og den holder endnu, det er sku okey for 28.95 smiley

Jaa det er super dejligt han er lige blivet far eller hvad man siger han er igang med at oplære en ny lille killing som os mangler sin mor, det er min veterinær sygeplejeske som har fået ham og de har fået en killing ind****

-- ja kvicklys har jeg nu også syntes meget godt om.. men jeg har lidt langt til en kvickly eller brugsen.. så det kommer vidst ud på et om jeg køber det ved dyrehandleren som ligger lig ved siden af.. hehe..
    ja zoolac er da godt nok et hit.. han spiste det også bar som var det slik.. hehe...

ej hvor dejligt at han er blevet "far" din gamle kat.. så har han det da ganske udmærket der hvor han er kommet hen til trods for han er en lille "hittekilling" er glad på dine vejne så..

• #36   16. nov 2011 Zoolac er bare dyrernes bedste ven :o)

Både hunde og de fleste af misserne (Mathilda er og bliver sær og mopset) kan lide det, så WUHUUUUU

• #37   16. nov 2011 maiken - ja det er en fantastisk opfindelse. smiley og lille mis er virkelig glad for det.. hehe

• #38   16. nov 2011 JA - det er altså bare sååååå godt.

Og det er billigere i f.eks Petworld end hos dyrlægen. Bare så du lige ved det - for billigt er det ikk.
    Min hund skal jo nærmest have en halv sprøjte om dagen.... :-s

• #39   16. nov 2011 Okay. Det var da rart at vide. Men nej det var absolut ikk billigt ved dyrlægen. Kom af med 255 for sådan en og en ormekur til den lille.

• #40   16. nov 2011 jep - ormekure er også VOLD dyre - mener det er over 100 kr pr. pille smiley

Men har en kusine der er veterinærsygeplejerske.... og når jeg skal ned og hente på min recept næste gang, kunne vi jo nok finde ud af noget.

PS - har du ikke en Pet World i nærheden, så sælger de oz på nettet smiley

• #41   17. nov 2011 Mener det er 99 jeg gav for en pille til den store. Men den bette har fået noget på sprøjte. Kan ikk huske hva jeg gav for den. smiley men ja det kunne da lig vær vi skulle finde ud af noget der så. Det kunne da vær fint. Jeg er ikk ordentligt kendt på de her kanter så ved ikk om der er en pet world i nærheden. Men det ska jeg da ha kigget efter. smiley

• #42   17. nov 2011 Hmm.. Zoolac er bare min bedste ven??? Er det noget i tit bruger??? For så siger det måske lige netop noget om at f.eks. Kitekat ikke er heelt så godt alligevel:-) Siger ikke dette her for at koge op under nogen, men i mine øjne burde man da ikke bruge midler som Zoolac så tit. Jeg har aldrig haft brug for det, men jeg har heller aldrig 7-9-13 haft en kat med dårlig mave:-/

• #43   17. nov 2011 Anja: Har aldrig selv haft brug for det og har haft katte hele mit liv. Men har nu en kat der til tider har dårlig mave og der er zoolac altså perfekt! smiley og Zoolac er er sundt for katten dårlig mave eller ej smiley

Og vi bruger et præmiun foder, så har ikke noget med det at gøre.

• #44   17. nov 2011 Line>> Nej nej, siger heller ikke at der ER noget galt. Men katte skulle da ikke gerne få dårlig mave i tide og utide:-)

• #45   17. nov 2011 Nej men det er der altså nogle få der gør alligevel... Og så er zoolac super. smiley

• #46   17. nov 2011 Nej zoolac bruges ikk tit. Første gang her eftersom min killing er kommet til med dårlig mave. Måske fordi han ude i verdenen havde spist noget der kan give dårlig mave. Kitekat er det min store får fordi det lig netop er det eneste han kan tåle uden at få dårlig mave. Og han har prøvet det dyre fra dyrlægen og alverdens steder. Så det dyre er ikk det mad det kommer an på han har bar altid haft sart mave. Har ikk hørt om det zoolac før her da jeg fik den bette. Så den gang med den store blev der rettet op på det uden. Men lig hva den lille angår som skrevet tidligere så får han jo også det dyre fra dyrlægen.....

• #47   17. nov 2011 Men anja - jo der er nogle katte der får dårlig mave i tide og utide hvis det er udekatte. For så kan man som ejer ikk altid styre hva de putter i munden.

• #48   17. nov 2011 Anja må lige kommentere har brugt zoolac 4 gange i den tid jeg har haft kat ! 2 gange pga ny killing dårlig mave og så 2 gange da min hunkat får nervøs mave når hun flytter og det har vi gjort 2 gange nu !! Men mener at det er min ven på den måde at det hjælper fandme og det hjælper hurtigt jeg ringer altid til dyrlægen inden bare for at være sikker på de ikke skal tjekkes igennem smiley

• #50   17. nov 2011 Susen så er vi faktisk 2 smiley Nielsen er en hankat med stort H og en rigtig god jæger pg han har aldrig haft dårlig mave !!

• #52   17. nov 2011 susan - det var som et eksempel eftersom bobcat er udekat... og han har da haft lidt skidt mave til tide... men jo indekatte spiser da sikkert også ting og sager.. ved da ikk lig hva det er der gør at han kan ha dårlig mave nogle gange... men jo han har en sart mave har dyrlægen sagt.. han holder hans vaccinationer osv.. men har da til tider lidt dårlig mave.. så nej det er ikk en fordom.. jeg er heller ikk så meget for det kontrol af katten.. men når han har haft flere problemer med maven siden han var killing holdes der da øje med min øjesten.. vil ham da hans bedste...

• #53   17. nov 2011 men beklager da de manglende kommaer mellem utide og hvis og mellem udekatte og for, i stedet for punktumet........

• #54   17. nov 2011 men man kan jo heller ikk kontrollere en udekat for tynd mave.. for den laver jo også udenfor.. så jeres kan da sagtens have haft det uden i vidste det...

• #56   17. nov 2011 jesper.. okay.. men det er også sådan det stort set forgår herhjemme..

• #57   18. nov 2011 Jeg bruger altså heller ikke Zoolac sådan hele tiden.
    Det er meget, meget længe sinde jeg har brugt det. Det var vores gamle kat der fik det, fordi han til sidst havde mange problemer med maven pga. nyrer og lever.

Hunden har jo allergi, så han har fået det et par enkelte gange, men nu har jeg fundet det rette fodder, så er den "ged barberet"!!

Udekatte.... ja, har haft indekat (vores første) og selvf. havde han da også ind imellem dårlig mave - men meget sjældnere, end da han kom ud.
    Nogle gange æder de jo en fugl der måske er fanget et par dage før, og som måske ikke burde spises mere.....
    Eller hvad de nu finder - nogle katte kan jo også finde på at æde skrald, selv om de får masser af mad derhjemme.
    Men som sagt - alle katte kan få dårlig mave - men de har en mave der kan tåle lidt af hvert, så der skal jo en hel del til. De 3 jeg har nu, mener jeg ikke har haft dårlig mave endnu....7-9-13 og alt det der...

• #59   18. nov 2011 Nogle gange syns mine de er gode alligevel - oftest fordi en af de andre katte er interesserede, eller fordi hunden er det.....

Men ja, det sker sjældent

Kommentér på:
Emsig mig !!

Annonce