3.184 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

Effiktiv måde at tabe sig på? Effiktiv måde at tabe sig på?

Jeg har lige haft den mest forfædelige dag. Jeg sad og så på nogle billede som blev taget idag, da jeg var ude og ride.

Jeg har de sidste 3-4 år taget over 30 kg på, men jeg føler ikke det er så slemt, altså jeg kan da bevæge mig normalt osv. men når jeg ser mig selv på et billede kan jeg godt se det er slemt smiley
Jeg tager antidepressiv medicin og har derfor taget på, men det hjælper jo heller ikke på depressionen at man skal kæmpe med sit udseende.

Nu skal der ske noget!!

Jeg VIL tabe mig, men jeg er bare så svag og kan ikke være stærk og holde mig til en kur/kostomlægning.

Har i nogle gode råd??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Effiktiv måde at tabe sig på?
  • #2   26. feb 2012 Jeg har også mit mål om at tabe mig 10 kilo.
    Jeg er allerede nede at have tabt mig 4.

Som Jesper skriver, så spis en masse grøntsager og frugt
    (specielt det "grove" grøntsager er rigtig gode)

Drikke en masse vand eller saftevand (vand er bedst) det gør vi her, men da kæresten helst vil drikke saft, så er det det vi tager smiley

Spis brød med masser af fuldkorn (fuldkornsmærket)
    og pålæg med en lille fedt procent.

og køb mælk med en lille fedt procent smiley

Dyrk en masse motion
    F.eks, ved at cykle, løbe, danse eller hvad der nu ellers er.

Jeg danser smiley
    Har et spil på min wii, hvor jeg kan vælge et bestemt sved program, også går jeg ellers bare til den smiley

• #3   26. feb 2012 motion, grøntsager, frugt, kød-med mindre fedt, ingen kartofler, grov pasta, grov brød, grov ris osv.. alt med en lav fedt procent og mindre sukker.. smiley det er hvad min diætist siger til mig.. også 6 gange om dagen.. små måltider.. om aftenen til aftensmad ska du spise meget kød og grønt... men ingen kartofler.. hvis det er helt nye kartofler kan du dog spise et par stykker..
    ingen light produkter medmindre du har diabetes.. da light produkter faktisk feder mest.. men saftevand kan godt gå an i light..

• #4   26. feb 2012 Jeg er også lige gået på slankekur. Har præcis samme problem som dig, er på antidepressiv medicin smiley Så har taget omkring 20 kg på, på et par år.

Nu skal der ske noget, så jeg spiser masser af frugt og grønt. Fedtfattige mælkeprodukter (dog ikke særlig meget, da mælkeprodukter er fedende).

Ingen kartofler og lyst brød. Spiser i stedet grovpasta og grovris. Og så kylling i stedet for svinekød.

Spiser også gerne knækbrød som mellemmåltid.

Og så absolut ingen slik er chips.

Jeg tror på det må virke smiley

Line: Jeg troede man måtte drikke omkring en halv liter light produkter om dagen? Jeg drikker dog udelukkende vand her.

• #6   26. feb 2012 Tak for jeres gode råd smiley Det er pisse svært når ens krop hungre efter alt det søde. Det er roden til alt ondt!!!

Overvejer at tale med lægen om at få sådan en fedme operation. Jeg er kommet så langt, at jeg tror det er den eneste udvej

• #7   26. feb 2012 Eksperterne siger at hvis man kan holde sig fra de søde sager én måned, så skulle trangen være meget mindre. Jeg håber det passer smiley

• #8   26. feb 2012 Jesper:

Det der med det søde, giver jeg dig ret i.
    Vi kan ikke helt holde os fra det, så i weekenden, køber vi lidt også noget frugt ved siden af.

Jeg er ikke en af dem der er vildt hysteriske og siger, ej Vi må ikke røre sukkler, der bliver fandme for kedeligt.

• #9   26. feb 2012 Der fåes antidrepressiv hvor en bivirkning er vægttab, det er effexor. Jeg får dem og selvom jeg også er stoppet med at ryge har jeg intet taget på.
    Fik for en del år siden mirtazapin og tog 20 kg på, så der er stor forskel på medicin.

• #10   26. feb 2012 Jeg har også talt med lægen om anden medicin. De mener bare at det jeg får nu er bedst. Men jeg overvejer stadig muligheden om at ændre. Jeg ved at jeg får det bedre hvis jeg taber mig. Det fylder meget af min hverdag smiley

• #11   26. feb 2012 Må jeg spørge hvad du får nu ?

• #12   26. feb 2012 Herdis - min diætist siger nul light sodavand... så jeg har ikk noget valg end at stoppe helt.. hehe. er diabetiker og må ikk indtage sukker jo.. men tror da ikk en alm sodavand i ny og næ kan skade.. man ska jo heller ikke gøre livet surt bar fordi man skal tabe sig.. som diabetiker må jeg også godt indtage max 40g sukker om dagen den dag idag..

men jeg har lært det på den hårde måde med feks cola light.. men ved at faxe kondi light ikke gør så stor skade.. men jeg fik mega syg lever af cola light rent ud sagt.. min levertal var sky høje.. så stoppede jeg med at drikke light cola og nu er de bare rigtig fine mine tal.. smiley

• #13   27. feb 2012 Køb bogen "Verdens Bedste Kur"
    Den er skruet sammen af ernæringseksperterne Christian Bitz og professor Arne Astrup, to af landets mest erfarne fagfolk inden for vægttab. Erfaringerne fra verdens største videnskabelige undersøgelse om kost og vægttab, Diogenes, som Arne Astrup har stået i spidsen for, ligger til grund for kostprincipper og opskrifter i kuren.

Kurens unikke program tager udgangspunkt i det nordiske køkken og indledes meden konkret 4-ugers madplan, som garanterer dig et vægttab på 1-2 kilo om ugen. Efter de 4 uger fortsætter du til fase 2, hvor du kan lave mad efter bogens 80 sunde og lækre opskrifter, som vil hjælpe dig til et yderligere vægttab. Fase 2 er den holdbare livsstilsændring,som er essentiel for et succesfuldt og vedvarende vægttab. Her er du selv med til at bestemme, hvor slank du vil være.

Verdens bedste kur bygger på helt enkle principper, der har dokumenteret effekt. Så du skal ikke tænke på kalorier, ekstreme sundhedsråd eller mystiske fødevarer. Du skal bare glæde dig over velsmagende mad, der gør dig og hele familien sundere og slankere.

Jeg har selv et stort problem med den søde tand, men efter jeg købte denne bog og begyndte at bruge madplanen, har jeg slet ikke samme behov for sukker som før. Den er helt fantastisk og kan stærkt anbefales smiley

Lån evt. "Bitz dit køkken" og/eller "Bitz din sundhed" på biblioteket og se om opskrifterne er noget for dig.

• #14   27. feb 2012 DK Pelsen med små: Jeg får Cymbalta. Jeg ville gerne skifte til Fontex, når jeg har det lidt bedre igen.

• #15   27. feb 2012 Hej Susanne

Jeg kan godt følge dig ..
    Jeg har nu været igang i 4-5 måneder og der er sket ... INTET!

jeg går til spinning to gange om uge, bodypump 1 gang og ellers løber jeg/dyrker normal fitness.

Mine måltider består af kød og grøntsager.. Ingen kartofler, ingen ris, ingen pasta ..

Og der sker bare intet..

• #16   27. feb 2012 Hej Susanne

Der er kommet nye regler for overvægtsoperationer og man skal have en BMI på minimum 40 for at kunne få sådan en. Med "kun" 30 kg. overvægt tror jeg ikke du har en så høj BMI.

Jeg vil MEGET VARMT anbefale www.madlog.dk som er et fantastisk værktøj i kampen mod de overføldige kg.

Det koster godt nok penge, men betaler man for 10 uger ad gangen koster det kun 9,90 kr. om ugen. Man kan i øvrigt få lov at prøve gratis i nogle dage, jeg husker ikke hvor længe.

Det er simpelthen en øjenåbner af rang når man begynder at taste sin mad ind og ser hvor mange kcal. de forskellige ting, som man rent faktisk troede var sundt!

Man taster selvfølgelig sine oplysninger ind, og vælger hvor meget man har lyst til at tabe sig om ugen ½ eller 1 kg. og så beregner Madlog på baggrund af oplysningerne hvor mange kcal. man må spise dagligt.

Man kan også taste sin motion, og få "bonus" til at spise af, man kan endda taste rengøring som motion og så fortæller den hvor mange kcal man har forbrændt.

Der er desuden grupper (forums) på Madlog hvor man kan debattere med folk som står i samme situation, og man kan få masser af støtte, råd og vejledning.

Jeg ved godt det lyder lidt som om jeg tjener penge på at anbefale Madlog, men det gør jeg altså ikke, jeg synes bare det er sådan et fantastisk værktøj, og jeg har indtil videre tabt 12 kg. ved hjælp af Madlog :o)

• #17   27. feb 2012 Lars C - Hvis det netop er det som virker for mig og jeg gerne vil bruge mine penge på det, så hvorfor ikke??

At du har gjort det på én måde betyder ikke nødvendigvis at det er MÅDEN!

Derudover hænger folk der siger at det bare er at "tage sig sammen" eller "hanke op i sig selv" mig langt ud af halsen.

Kampen mod overvægten er individuel for alle, man kan ikke sætte alle over én kam på det punkt.

Desuden så virker det jo åbenbart heller ikke for dig, når du skriver at du har gjort det flere gange. Et vægttab skulle gerne være varrigt, yo yo vægt er absolut heller ikke sundt.

• #18   27. feb 2012 Annie, jeg er enig med dig.
    Madlog er et fantastisk redskab smiley

• #19   27. feb 2012 Lars - Det er ikke alle der har ressourcerne til bare at sige "Jeg vil det her" og så må man måske ty til hjælpemidler.

Jeg er ikke ude efter et quick-fix mod mine kg. jeg er ude efter at lære mig selv at dette ikke er en kur, men en livsstilsændring og Madlog viser mig til fulde hvad jeg gør galt og sørme også når jeg gør noget rigtigt.

Mit indlæg var en anbefaling som trådstarter (og andre) frit kan vælge om de vil bruge til noget, og den er vel lige så velkommen i tråden som alle de andre råd og ídeer der er kommet.

• #20   27. feb 2012 Hvis nogen er interesserede i det er jeg gerne med på at lave en gruppe derinde som hedder KatteGalleri, så kan vi støtte op om hinanden :o)

• #21   27. feb 2012 Alle har forskellige måder de taber sig på.

Der er intet dicideret facit på, hvad der er den rigtige eller den forkerte måde at tabe sig på.

Jeg kan for eksempel ikke lide at løbe, selvom det sikker ville være rigtig godt til min dårlige ankel.

Jeg vil meget hellere cykle eller danse. og da jeg ingen cykel har.
    Ja så danser jeg i stedet for, godt nok til et program foran mit tv, men hvad fanden? så længe jeg taber mig.

• #22   27. feb 2012 Jeg ville selv elske at kunne løbe. Tænk engang at kunne have din motion med dig hvorend du er, om det så er på ferie i Paris, Rom eller London.

Jeg har forsøgt mig, men fik meget ondt i mine hofter og besluttede mig for at prøve igen når jeg havde tabt 10 kg. så det vil jeg gøre.

Lige nu dyrker jeg Zumba og andre former for "ryste r*v" motion som Fitness World tilbyder :o)

• #23   27. feb 2012 Nej Lars, mænd taber sig faktisk generelt hurtigere end kvinder :o)

• #24   27. feb 2012 Annie*

Jeg dansede meget , da jeg var yngre, i 10 år faktisk.
    Så jeg elsker at danse.

Og så cyklede jeg altid på efterskolen, og mit job som avisbud..
    Så det hælder jeg mest til smiley

• #25   27. feb 2012 Min BMI er faktisk oppe på de 40 smiley Fra da jeg var 20 til nu, hvor jeg er 27 har jeg faktisk taget 50 kg på. Det svare faktisk til at der burde være 2 af mig. Det er helt vild klamt!!!

Jeg har været ude og handle ind idag. Rigtig sund og lækker mad. Masser af grønt, bulgur og brune ris og mager kød. Håber så meget på at det vil lykkedes denne gang.....

• #26   27. feb 2012 Susanne S: Det hjælper meget , hvis der er andre i huset der er med på at spise sundere og sådan.

Så er motivationen meget større.
    Her er min kæreste også med på, at vi skal tabe os smiley

• #27   27. feb 2012 Susanne - Nu kan jeg ikke se ud fra dine indlæg om du før har prøvet at gøre noget ved det selv. Jeg vil dog sige at hvis ikke du har så synes jeg helt klart du skal gøre et helhjertet forsøg, for en fedmeoperation bør være sidste udvej.

Den har konsekvenser for hvordan du skal leve resten af dit liv.

• #28   27. feb 2012 Vi er begge blevet større de sidste par år. Så manden er helt med på at der skal ske noget. og børnene har jo også kun godt af at leve sundt.

Oveni depresionen føles det bare så svært at skulle gennem et langt forløb med vægt tab. Det er jo nemmest at sidde og ha ondt af sig selv. Men jeg er bare nød til at komme igang, komme igang med livet igen.

• #29   27. feb 2012 Kan I ikkem elde jer ind i et fitnesscenter hvor der er noget holdtræning og noget og så skubbe hinanden ud af døren :D?
    Det gør mig og min kæreste!

• #30   27. feb 2012 Det ville vi også gerne, det er bare svært af få passet ind med 2 små børn. Jeg skal begynde på noget motion her til marts igennem kommunen, det ser jeg meget frem til

• #31   27. feb 2012 Nå ja, sorry - tænkte ikke lige på børn smiley
    Men forstår dig ..

• #32   27. feb 2012 Et godt tip til at øge et vægttab er at indtage rå grapefrugt.
    Hvis du presser dig et glas jouice og indtager inden morgenmaden, kickstarter du systemet. Det skal selvfølgelig kombineres med sund kost, men det kan hjælpe til at kickstarte forbrændingen.
    Denne har jeg selv prøvet og det giver god morgenenergi, samt sætter rigtig nok gang i systemet.

Jeg har desuden læst at en del mennesker har god effekt af at sluge 5 hele peberkorn hver morgen (spis youghurt til for at berolige maven) jeg kender ikke selv effekten, men det skulle også være en form for kickstart af forbrændingen.

Du kan også prøve nupo i en kort periode.

Ifht vægttab har jeg ihvertfald oplevet at der er bestemte ting der viker for mig.
    Dels denne tanke "intet smager lige så godt, som det føles at have opnået et vægttab"
    Dels det at se et vægttab i forvejen (her kan nupo måske hjælpe dig med et lille selvtillidsboost til at starte på)
    dels at have et fast ritual som minder mig om fra morgenstunden at jeg skal lave sundt, det kan være en særlig morgenmad, de peberkorn, grapefrugtjuice eller hvad du nu ellers synes er godt for dig.

• #33   27. feb 2012 Får du psykologhjælp sideløbende med medicineringen? Hvis ikke vil jeg klart anbefale dig at du begynder på det.
    Pillerne hjælper lige nu, men skal du have has på depressionen skal du have fat i roden af problemet sammen med en psykolog.

• #34   27. feb 2012 Jeg må da helt sikkert prøve grapefrugt juice. Jeg synes jeg mangler noget der virkelig sætter gang i det hele. Der skal jo gerne ske noget med det samme. jeg har også fået af vide at jeg ikke skal veje mig, men bruge et målebånd. Så jeg tror at jeg vil til at skrive op hvad de forskellige mål er nu, og så igen om en uge.

Nej jeg har kun samtaler med distrikt psykiatrien. De er ikke uddannet psykologer. Min læge vil ikke sende mig videre i systemet, og vi har ikke råd til at skulle betale selv.

• #35   27. feb 2012 Virkede det for dig?

• #36   27. feb 2012 Det var da super flot. Det er også så meget jeg gerne vil tabe på så kort tid. Jeg opgir hvis der ikke sker hurtig resultater. Jeg er nød til at blive holdt i ørerne for at holde den gode stil. Men indtil videre er det gået godt idag.

• #37   27. feb 2012 Susanne S: Nu kommer alt vægttaben ikke på en gang.. smiley
    Det er altid nemt at tabe de første, 5 kilo.
    det andet går sindsygt langsomt, oplever det selv..

• #38   27. feb 2012 Bare der kommer 5 kg af blir jeg lidt gladere. Det blir en lang og sej kamp.

• #39   27. feb 2012 Susanne: God indstilling smiley

• #40   27. feb 2012 Jeg ville simpelthen tage kontakt til en personlig træner/diætist i stedet for at få råd på må og få herinde, for der er det træningsprogram og madplanen korrigeret til DIG. smiley

I den fitness kæde jeg træner i, laver de normal holdtræning som er tilpasset folk med et ekstra medlemskab kaldt "Slank".

Men sund fornuft som ikke at æde lagkage og slik hver dag er jo et givet, så derfor synes jeg at det bedste og sundeste for dig ville være at have en personlig vejleder.

• #41   27. feb 2012 ps. på den måde kan din træner/vejleder også indpasse dit liv med børn osv.

• #42   28. feb 2012 hvis du taber dig for hurtigt, når kroppen ikke at opfatte vægttabet.
    Plus at din hud ikke kan følge med og bliver helt slasket ..
    så 1-1½ kilo om ugen er faktisk max for hvad der er sundt at tabe sig.

• #43   28. feb 2012 Ja det er rigtig nok, jeg har ikke lyst til at ha slaske hud smiley
    Jeg er nød til at komme igang med noget opstrammende træning så huden kan blive fin. Jeg har desværre også fået strækmærker. Men de fleste er vidst kommet pga graviditet.

• #44   28. feb 2012 Susanne - trøst dig med at man også sagtens kan få strækmærker selvom man er tynd (;
    hehe

• #45   28. feb 2012 Susanne - Hvis du vil have hurtige resultater, så vil jeg anbefalde Hamlets suppe(kål)kur. Det er ikke varigt, men det er en helt fantastisk suppe, og når du så har gennemgået de 7 dage, så kan du spise sundt og varieret, da vil din krop også være udrenset. Så kan du evt. køre suppekuren i ny og næ smiley

• #46   28. feb 2012 Mette: Er det noget du har en opskrift på? Og skal man spise suppe til alle måltider?
    Jeg vil rigtig gerne prøve noget der sætter godt gang i systemet og får gjort kroppen klar smiley

• #47   28. feb 2012 Hehe jeg er glad for at høre det trods alt ikke er pga grtaviditet ;P

• #48   28. feb 2012 Susanne - Jeg finder lige linket til dig, der står hvad du må spise alle dagene, og hvis du lader være med at afvige, så går det rigtig godt. Det er dog en anelse svært de første dage.
    Den sætter din forbrænding op, og ja, den renser ud i systemet.

http://www.enhimmelskmundfuld.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=279:fedtforbraendingssuppe&catid=24:gb-mad&Itemid=22

Jeg er kommet ned på min ønsket vægt, men engang imellem så laver jeg lige suppen og spiser den i et par dage, da jeg føler, jeg får et helse-tilskud, og så feder den jo på ingen måde smiley

• #49   28. feb 2012 Katinka - Den suppekur er ment som en quickstarter og man får virkelig en fed fornemmelse og en god drivkraft, når man kan se, hvordan kiloerne bare rasler af en. Naturligvis skal man spise sundt og varieret, men denne er en god måde at komme godt igang med sit kommende vægttab smiley

• #50   28. feb 2012 Det ser da hvert fald interessant ud... Man skal nok lige vænne sig til smagen. Men det skal prøves! Det skal jeg lige ha manden med på. Så må ungerne få noget alm mad.

Meningen er også at når jeg er kommet igang, skal der ny livstil til. Jeg ved godt at hvis jeg vender tilbage til at leve som nu tager jeg på igen.

• #51   28. feb 2012 Du kan jo krydre den med kryderrier og evt. ekstra hvidløg smiley Men ja, hold fast i den gennem hele ugen. Det kan godt hænge en laaangt ud af halsen, men resultaterne er dét værd smiley

• #52   28. feb 2012 Det er da helt vild hvis man kan tabe så mange kg på en uge smiley Det ville være så dejligt, og motiverende så jeg kan fortsætte den gode stil

• #53   28. feb 2012 Ad, jeg HADER den suppe.
    Efter 3.gang kunne jeg ikke spise en skefuld uden at kaste op.
    Og så er jeg bare generelt imod de "nemme" løsninger smiley

• #54   28. feb 2012 Præcis, men bliver nærmest ''høj'' efter sådan et vægttab smiley Jeg synes, den er fantastisk. Men suppe er ikke det næste man spiser i rigtig lang tid smiley

• #55   28. feb 2012 Jeg har også samtale terapi. Men det er ikke en psykolog, så føler ikke det hjælper..... smiley Men jeg er nød til at følge den behandling, da jeg ellers ikke kan være sygemeldt. Og jeg føler mig bestemt ikke klar til arbejds livet endnu.

Rydde op i sindet, ja det ville dælme være rart! Hvis bare jeg vidste hvordan man gjorde. Min hjerne køre konstant på højtryk.

• #56   28. feb 2012 Hvad med life coach?

• #57   28. feb 2012 Tak Lars smiley Jeg tror faktisk også på det denne gang. Jeg har også ryddet ud i skabe og fjernet søde sager. Hvis jeg ved det ligger der, kan jeg ikke lade det være.

• #58   28. feb 2012 Hvis du har en depression af let eller moderat grad og du er under 37, er du berettiget til tilskud til psykologbehandling, hvis din læge skønner at du er i krise som resultat af depressionen.

http://www.psykologeridanmark.dk/Home/Psykologens%20arbejde/Praktiserende%20psykolog/Offentlige%20tilskudsordninger

vil din læge ikke give dig en henvisning, så skift læge.
    Du ved vel bedst hvad du har behov for. selvfølgelig skal du følge den nuværende behandling, men det burde vel ikke fraholde dig fra at få en psykolog på banen også.

Det vil betyde at en time hos en psykolog kommer til at koste lige omkring 300 kr.
    Det er måske stadig lidt dyrt, men i længden er det jo penge godt givet ud hvis det betyder at du kan vende tilbage til din normale hverdag lidt hurtigere og således begynde at tjene penge igen.

Kommentér på:
Effiktiv måde at tabe sig på?

Annonce