{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Nå så fik jeg kastet den i hoved igen (brokketråd) {{forumTopicSubject}}

Undskyld mit brokkeri, men må lige ud med min fustration et øjeblik.

Så fik jeg igen her for en times tid siden kastet i hoved at jeg altid er så skide sur af kæresten, fordi han spurgte om jeg ikke ville hente noget saftevand til ham, (vi har en kande vi altid blander i og stiller i køleskabet) jeg ville være sød og gik ud og åbner køleskabet og ser at han har drukket det hele så der bare står en sølle bundsjat tilbage, jeg bliver sku muggen og siger han kunne da godt lige have blandet noget, nu hvor han sådan set tog det sidste. Eller spørge om jeg ikke har lyst til at blande noget nyt, og da jeg brokkede mig var jeg jo bare skide sur igen igen.

Hmf, nå, jeg syntes ellers ikke at jeg er specielt sur for tiden?
Faktisk får jeg tit afvide ihh Nadia du er sku også altid så sur og negativ :s

Jamen altså kan det have noget at gøre med at jeg har så meget om ørene lige nu?

Jeg afslutter HG her den 25 maj og efter det kommer eksamenerne så, den sidste måneds tid har vi været super presset skole og lektie mæsigt, og jeg er en "stræber" så jeg gør mit allerbedste i hver opgave så det ekstra stresseene og oven i det har vi haft prøver og jeg har haft praktiskplads samtaler (har fået en nu) plus jeg bor en time og et kvarter fra min skole så det tidligt op og afsted med tog. Jeg har også fødselsdag her om lidt hvor jeg bliver 21 og jeg får så min børneopsparring udbetalt, så min far hænger i røret 24/7 med at jeg skal ikke klatte mine penge op, det stresser mig altså også.

Så har vi den hjemmelige del, jeg står først op om morgen og skal sørge for madpakker til mig og kæresten, så skal misserne fodres og kæresten skal vækkes, plus jeg selv skal gøre mig klar og pakke tasken. Det er altid mig der skal handle ind fordi min kæreste ikke bryder sig om det, det som regel også mig der rydder op og gør rent, dette har jeg ikke noget i mod så længe man bliver værdsat for det, også det også altid mig der skal finde på hvad vi skal have at spise.

Men kan det undre nogen at jeg er lidt småsur lige for tiden når jeg føler mig så presset og oven i det også skal klare alle huslige pligter?

Jeg klager bestemt ikke over min kæreste det ikke det, bare det at folk ikke kan se at jeg faktisk er midt i en stresset og presset tid og folk lige må have lidt ekstra tålmodighed med mig.

Puha sikke en lang tråd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nå så fik jeg kastet den i hoved igen (brokketråd)
  • #2   9. maj 2012 Jeg er nu meget hys med oprydning og madlavning, jeg vil helts gerne selv for så ved jeg det bliver gjort ordenligt. Men jeg ved godt at han har det ret godt med hensyn til alt det der smiley

  • #3   9. maj 2012 Jeg er lige blevet skilt i sommers og havde præcis de samme konflikter. Det var mig trods studier i århus på 47 timer og studiejob. Eksen havde 5 min i skole og blot 20 timer og ingen job. Jeg fik nok og i en uge lod jeg være med at lave mad, rydde op osv. Det eneste jeg sørgede for var misserne. Og til sidst havde han ingen rene underbukser osv og det eneste jeg lagde var hvis han ville ha noget rent at tage på eller spise måtte han lette røven og selv tage sig sammen. Og når han efterfølgende rodede lagde jeg hans beskidte porcelæn og tøj skolebøger osv i hans del af sengen så han måtte rydde op for at ku komme i seng (det var dog ikke grunden til skilsmissen)

  • #4   9. maj 2012 puha du lyder til at have travlt (; men det lyder også til mange af de ting der har "bekymret" dig (mangel på bedre ord) snart er ting der er ovre.
    kender følelsen af at have brug for at komme af med lidt damp XD


  • #5   9. maj 2012 Ja jeg har ret mange bolde i luften lige PT og min lunte er i forvejen meget kort.
    Min kæreste arbejder selv som maler fra 08.00 til 16.00 hverdag men det er bare mentalt hårdere at gå i skole, man bliver så træt i hoved syntes jeg, og når jeg er træt bliver jeg irriteret og ja ved godt det var dumt at blive sur over noget skide saftevand, men det princippet i det syntes jeg. Jeg gør mit bedste over det hele og lige nu har jeg altså ikke overskud til at hoppe rundt og være super positiv. Måske efter næste uge, hvor jeg får afvide hvad vi skal op i til eksamen og vi får vores sidste standpunktskaraktere.

    Men det nu rart at kunne komme af med noget damp herinde smiley Folk på KG er altså altid så forstående og søde smiley


  • #6   9. maj 2012 Ka han slet ikke forstå at du er presset

  • #8   9. maj 2012 Endelig en mand med klarsyn smiley tak Jesper smiley

  • #9   9. maj 2012 Umiddelbart synes jeg du burde overveje om der ikke er nogle pligter han kan tage del i, din akutte (nuværende) stress, ikke ender med kronisk stress. Det lader til du har lidt for meget om ørene, og selvom det til tider virker overskueligt, lader det til at du måske kan give mig ret i at det slet ikke er så overskueligt på længere sigt.

    Jeg kan fuldt ud forstå at du selv vil stå for rengøring, (uden at støde det modsatte køn), så har jeg erfaret at vi hunkøn går lidt mere op i at komme i hjørnerne under vores rengøring.

    Men mon ikke der er nogle pligter i kan blive enige om at han kan tage del i?
    Til sidst bliver det jo en selvfølge at du sørger for alt.
    Desuden kan det være han har svært ved at sige tak, frem for at sige du er sur hele tiden, fordi det netop er hele tiden at du sørger for alt. Så for ham er det bare rutine at alt ''hænger'' på dig.
    Jeg kan udmærket godt forstå din frustration med saftevandet smiley da jeg selv lider af kort lunte, kan et princip sagtens koge mig over.


  • #10   10. maj 2012 Nadia - overvej lige om du vil leve resten af dit liv med at det er dig der skal klare det hele!

  • #11   10. maj 2012 hvad med at banke i bordet og sige at han må lette røven og gøre noget selv og du er ikke hans mor sommentider hjælper det at man skære igemmen over for dem det har min mand lært af man er to der lever sammen og to om tingen

  • #13   10. maj 2012 Ja enig med Linda.
    Det er hårdere at gå i skole end at arbejde 8-16

    Hilsen en der for ikke så længe siden gik i skole og nu arbejder 8-16 ;p


  • #16   10. maj 2012 du må til at sige fra over for ham. sige tingen som de er at han må sku da hjælpe til det er ikke meningen at man skal gøre alt selv men at man hjælper hinanden når man bor sammen så deler man om opgavrene

  • #17   10. maj 2012 uha, jeg kender det.
    Alle pligterne har i mange år hængt på mig. Det startede jo med at jeg gik hjemme en periode og så kunne jeg jo godt lige sørge for alt husholdning.
    Men alle pligterne forsvandt bare ikke da jeg skulle i skole og varetage fritidsjob, Så når jeg kom hjem efter en dag på typisk 10-12 timer, så skulle jeg jo også lige lave mad, købe ind, vaske op, vaske tøj, gøre rent og lave lektier.

    Det har ført til mange konflikter, for når jeg bad ham tage del, blev det mødt med surmulen, brok og kritik af at jeg var et rodehoved der ikke kunne holde hus osv.

    Efter endnu et skænderi for nyligt har vi(jeg) så indført et skema over hvilke ting der skal gøres og af hvem, hvor han har fået pligter!!
    Jeg foretrækker selv at lave mad, men har givet ham 2 hverdage om ugen hvor han skal stå for aftensmaden, opvask er en fælles affære. tøjvask skiftes vi til, han står for alt støvsugning, indkøb er fælles osv.
    Nu har det kørt i snart 2 uger og jeg kan mærke at det giver mig meget mere luft og overskud, hvilket gør det nemmere at klare de trælse ting.


  • #18   10. maj 2012 og lad vær med at være for flink.
    hvis han vil have saftevand, så kan han da selv hente smiley
    Hvor mange gange henter han så til dig? og ville han ikke også brokke sig hvis der ikke var mere saftevand i kanden?


  • #22   10. maj 2012 Hehe åhh hvor jeg kender det smiley . her for et års tid siden sagde min kæreste at jeg ikke lavede en skid (er ved at uddanne mig og han har et arbejde på ca 40 timer om ugen) men så fik jeg bare nok og lavede en mega lang liste over ting som skal ordnes i daglig dagen her hjemme og skrev udfra hver ting hvem som gjorde det . Det viste sig så at jeg lavede det hele + at samle alt han's beskidte tøj sammen og ligge det til vask . Siden da intet brok men derimod en deling af pligterne smiley hihi .

Kommentér på:
Nå så fik jeg kastet den i hoved igen (brokketråd)

Annonce