{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Så fik Tøsen dommen.. {{forumTopicSubject}}

Tøsen og jeg var en tur ved dyrlægen i dag, jeg har bemærket at hun i en til to uger har virket til at få ondt i højre forben når hun hopper ned fra især sengen.

Så i dag kom dagen som jeg jo nok har ventet på siden Tøsen var 3 år.
Dagen hvor det blev konstateret at Tøsen har gigt smiley ja ja det er ikke verdens undergang, vil klarer den nu med lidt smertestillende i 10 dage og så canosan til at starte med i en periode men jeg forudser at regner for resten af livet ..

Dyrlægen skønner at hun nok har slået sin venstre albue for hun blev sur når hun bukkede den så hun virkede smerte påvirket, derfor det smertestillende, og den højre albue var lidt mere stiv så det tydede på svag gigt, hun var ikke smerte påvirket når hun mingelerede med albuen så det er jo godt.
Men formentligt overbelastet hun højre ben ved landing fordi venstre forben gør ondt, så nu prøver vil 10 dages behandling og så tager vil den derfra, det lød ikke på dyrlægen som om det var så slemt men hun syntes det var fint jeg kom med hende i det tidlige stadie så man kan sætte ind og mådske bremse udviklingen lidt, nu har vil muligheden for at forebygge, for det er jo ingen hemmelighed at Tøsens overvægt bestemt ikke gør tingene lettere eller bedre.

Men nu ved jeg hvor vi står og det gør det noget lettere for mig, så farer der ikke tusinde tanker rundt i hovedet på mig, for er der noget jeg ikke ønsker så er det at Tøsen skal have smerter, jeg var egentligt heller ikke så nervøs, for Tøsen er en rigtig glad og tilfreds kat i øjeblikket, hun spinder ved mindste berøring og trusser glad rundt med halen i sky, ja det lyder som dagligdags ting i et hjem med kat, men det er nu nogle af de ting jeg meget nemt kan læse på om Tøsen er glad og tilfreds, for det er sådan at hvis Tøsen er sløj eller har ondt så kan 10 vilde heste ikke få hende til at spinde og hvis hun ikke er glad så kommer halen bare ikke op, så hænger den ned.
Ja efter 8 år så lære man at læse sin kat, så bitte små adfærdsændringer bemærker jeg, hvilket jeg jo kun syntes er godt, men jeg fornemmer godt at andre ryster på hovedet af mig smiley

Nå men ville blot dele med jer, for har vist nævnt i en tråde for ikke længe siden at jeg mente Tøsen havde ondt ved landing efter hop,men det er jo heldigvis ikke helt galt med hende kun lidt smiley

Lige nu ligger hun og feder den i bror mands stol smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fik Tøsen dommen..
  • #1   28. maj 2015 Godt at det ikke er værre! Dejligt at hun nyder livet.

  • #2   28. maj 2015 Jeg vil foreslå et besøg hos en dyrekiropraktor - hvem ved? Måske kan skulderen rettes og katten blive smertefri? Den eneste dyrekiropraktor, jeg kender på Sjælland, er Lone The Touch www.thetouch.dk i Birkerød - hun er superdygtig smiley Et besøg hos hende koster kr.600, hvis hun finder noget at rette - hvis der ikke er noget at rette, koster det ingenting smiley

  • #3   28. maj 2015 Jeg håber Tøsen og dig får flere gode år sammen, og jeg håber behandlingen virker smiley

  • #4   29. maj 2015 Pyha, jeg blev da helt forskrækket over den overskrift smiley Jeg ved på forhånd, at mine katte vil få samme "dom", når de skal til tjek, så er ikke så bekymret for det nu og her, men på længere sigt er jeg smiley

    Håber at Tøsen får gavn af canosan, og at hun kan lide pillerne, så de bare kan gives som godbid.


  • #5   29. maj 2015 Ja pyha, den overskrift giver da lige et gib i en smiley

    Men jeg er da glad for at det "kun" var det smiley

    Jeg er sikker på at I 2 nok skal klare den længe fremover smiley


  • #6   29. maj 2015 Lyder rigtig godt at det trods alt ikke er værre. Håber medicinen bremser udviklingen , og at i får mange gode år sammen endnu smiley

  • #7   30. maj 2015 Undskyld jeg har været fraværende i et døgns tid smiley

    Tak for jeres omsorg, hun er ikke smerte påvirket i højre forben hvor hun har gigt ved almindelig belastning, det er som det ser ud kun ved overbelastning og kun i kort tid, for hun går helt normalt hun er ikke og er ikke øm ved berøring..

    Hun har her til morgen hoppet helt normalt ned fra sengen uden at udvise nogen form for smerte, så om ikke andet virker det smertestillende, jeg ser tiden an til om 10 dage og tager den derfra, så kan det være jeg overvejer dit forslag dkkorat..
    Tøsen er blot ret speciel og bryder sig bestemt ikke om ret mange mennesker andet end os på husstanden, så har mine tvivl om hun vil kunne gøre noget uden at Tøsen totalt vil føle det som et overgreb, hun har vitterlig ikke tillid til andre mennesker, hvæser og langer ud hvis folk vil rører hende, men nu ser vi dyrlægen sagde det kun var i mild grad så det vare mere venstre albue vil skulle koncentrere os om fordi det var den der var øm ved bøjning og bevægelse..


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   30. maj 2015 Åhh nej da Heidi, det er jeg rigtigt ked af at høre om din dejlige Tøsen pigen. smiley

    Jeg ved at glucosamin og chondroitin sulfat virker på gigt smerterne. Jeg har selv haft/har gigt med mange smerter i hoften. Da jeg så købte Clusosamin, Chondroitin og tog 3 om dagen og samme dag var smerterne væk, det var bare så fantastisk at det gik så hurtig., troede slet ikke det kunne gå så hurtigt, men det gjorde det sørme.

    Så jeg vil anbefale dig at prøve Cosequin til Tøsen. Jeg kender en del, som tager Clusosamin som forebyggende, selv om de ikke har gigt.
    Clusosamin og Chondroitin er noget både katte og mennesker har i kroppen, så det er ikke noget farligt at give katte. Hvis du har svært ved at give Tøsen piller, så kan du blande kapslen indhold i vådfoderet. Jeg ved ikke om man kan få det i flydende form.

    ""Cosequin hjælper med at reducere symptomer på ledsmerter og gigt. Gigt er inflammation (og er normalt ledsaget af hævelse) inde i leddet. Cosequin hjælper med at berolige inflammation og genopbygge brusk, der er nødvendig for at skabe stabilitet inde i leddet. Væsken omkring den ramte leddet kan også drage fordel af at bruge Cosequin, som væske niveau kan stige, hvilket giver mere af en buffer inde i leddet.
    Cosequin til katte er samtidig også god mod blæreproblemer.""

    Det kan bla. købes her: http://www.medpets.nl/cosequin/

    Jeg håber alt det bedste for din dejlige Tøsen smiley og i finder ud af noget så hun kan får det godt. smiley xxxxx


  • #9   30. maj 2015 Cosequin lyder da som en god ide til Tøsen, der, så vidt jeg husker, også har haft blærebøvl.

    Jeg havde håbet, at mine katte ville æde Canosan som godbidder, men næ nej smiley Nu har jeg lige bestilt dette pulver: http://dummyshoppen.dk/shopdummy/product_info.php?products_id=1493&osCsid=8b40dbbe79b60612cdec09c303a32836
    (og hvis drengene ikke vil æde det, så æder jeg det selv).


  • #10   30. maj 2015 Tusinde tak Janne det vil jeg helt klart se på.
    Til at starte med får hun de canosan jeg har købt, Tøsen er nem at narre jeg har nogle royal canin tørkostpiller der hedder dental som hun er helt vild med som godbidder dem tager jeg nogle stykker i hånden og så de 2 piller Hune skal have og nullre dem så pillerne kommer til at dufte af tørkosen og så giver jeg først en godbid så en pille, endnu en godbid og endnu en pille og slutteligt en godbid smiley så tager hun pillerne uden problenmer.
    Hun har som sagt ikke en konstant gigt smerte da det kun er ved belastning hun udviser smerte, men kigger klart på linket Janne og så får hun nok det du anbefaler fremadrettet da det lyder præcis som det Tøsen har behov for, for ja som Tinka korrekt nævner så har Tøsen tilbagevendende problemer med urinvejene..


  • #11   7. jun 2015 Blot for at opdatere så har Tøsen det igen fint, hun kan nu hoppe ned uden at udvise smerte, hun skulle have haft smertestillende til og med i går lørdag, men jeg valgte at give hende sidste dosis onsdag aften, og der gav jeg kun en halv dosis, det valg tog jeg fordi hun ikke selv ville tage det og jeg dermed skulle tvinge det i hende, det syntes jeg var synd særligt hvis hun ikke havde behov for det, så derfor lavede jeg en test med halv dosis for at se om der var en forandring ved det og det var der ikke.
    Hun har ikke haltet eller nægtet at hoppe ned, så alt tegner til at være i fineste orden, hun får stadig dagligt canosan og det vil jeg fortsætte med eller skifte til det som Janne anbefaler..

    Så vil er en glad og tilfreds lille kattefamilie smiley smiley


  • #12   7. jun 2015 Dejligt at høre Heidi smiley
    Så kan den knude der sidder nede i maven og knuger godt løsne sig, det ordner sig gør det smiley
    Tøsen er da også bare..... TØSEN! smiley


  • #13   7. jun 2015 Hvor dejligt at høre smiley det skal nok gå med hende den skønne tøsen smiley

Kommentér på:
Så fik Tøsen dommen..

Annonce