{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Kat i bur {{forumTopicSubject}}

Jeg møder rigtig ofte fordomme om udstillinger fra mennesker, der aldrig selv har prøvet det, og som ikke selv ejer katte, der ville kunne magte en udstilling.

Her sidst stødte jeg på udtalelsen, "ja jeg går heldigvis ikke rundt og kommer min kat i bur".....

Kat i bur.

Se selv og døm hvorvidt katten lider af at være i "bur" på en udstilling. smiley

"Buret"


Kommentarer på:  Kat i bur
  • #1   25. okt 2018 Katten i buret. smiley

    profilbillede
  • #2   25. okt 2018 Et rent "nervevrag" af en kat på udstilling. Det kan i da godt se. smiley

    profilbillede
  • #3   25. okt 2018 hi hi smiley

    når det så er sagt så er det jo ikke alle katte som dur til at være udstillingskat.
    jeg har dog selv et par stykker som ville syntes det var mega sjovt at komme på udstilling


  • #4   25. okt 2018 Det skriver jeg jo også i startindlægget. Og selvfølgelig slæber man ikke en bange kat med. smiley

  • #5   26. okt 2018 Røde har været en del på udstilling, før han blev min, han er ikke så meget for at sidde på skødet, men elsker at blive båret rundt smiley det har han jo lært, for at komme med på udstilling.
    Han kan så ikke lide transportkasser eller transport af nogen art, derfor blev han min smiley


  • #6   26. okt 2018 Jeg har også en, jeg har måtte opgive, fordi hun bliver SÅ køresyg, men sådan er det jo bare, så må hun blive hjemme. smiley

  • #7   26. okt 2018 det eneste jeg har imod udstillinger er når folk ikke kan se at deres kat ikke gider at være med.
    en kat i mine øjne skal jo ikke ligge inde bag ved gardinet eller andet. den skal ikke gennem sig. for så er det synd
    ellers hvis katten syntes det er sjovt at blive vist frem så har jeg intet imod det. nyder det jo selv at komme på udstillinger - når jeg ellers har tid


  • #8   26. okt 2018 Vores Blitzen gemmer sig altid en del af en udstillingsdag, når hun synes, at publikum er dumme. Og ja publikum KAN godt være dumme. Meget endda.

    Andre tidspunkter ligger hun fremme. Jeg skal nok selv vurdere, hvornår hun er træt af udstillinger, og hvornår hun ikke er. smiley At hun godt kan lide at putte sig i en kold udstillingshal er vel ikke noget under, når hun er vant til en god varm brændeovn. smiley


  • #9   31. okt 2018 det afhænger jo af katten, nogle elsker det, andre hader det, tag kun dem med der har en dejlig dag... ville ønske jeg havde råd til igen at tage på udstilling, Valdemar ville elske det

  • #10   31. okt 2018 Min hader det tydeligvis. smiley

  • Lisa T
    Lisa T Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #11   1. nov 2018 Fordomme bunder i uvidenhed, altid!! Min mor havde udstillingskatte da jeg var barn, og jeg var med på et par af dem. Det eneste man så var bare misser der lå og dovnede den. Enten i et bur, eller havde snor på og sad med ejeren. Jeg så aldrig én eneste der forsøgte at gemme sig eller virkede stresset!

    Jeg er faktisk ikke klar over om man generelt lærer katten at være udstillingskat? Eller om man bare tager den med og ser hvordan det går? Jeg tænker at de fleste har et udstillingsbur i hjemmet som katten stille og roligt vænner sig til?

    Jeg har faktisk lige købt en rygsæk til katte, fordi jeg vil lære min ene kat at komme med mig rundt, i det omfang hun nu engang viser tålmodighed til. Hun sidder bare i tasken og kigger ud, simpelthen så cute! Hun har kun været med udenfor én gang og hun græd og græd og græd. Hihi. Det var en alt for stor verden for hende, så vi gik hen for enden af bygningen og tilbage. Efter nogle gange vænner hun sig (måske) til det og vi kan gå lidt længere, og lidt længere smiley Og hvis hun fortsætter med at græde så dropper vi det!! Min hankat er stor og fed så jeg får bare dårlig ryg hvis jeg skal have ham i tasken (han kan iøvrigt slet ikke være i tasken smiley )

    Men min pointe er vel, at nogle katte er mere rolige af natur, nogle katte kan lære at være i “bur” og nogle katte vil bare fuldstændig være deres egen smiley


    profilbillede
  • #12   1. nov 2018 Tit så skal de også med flere gange før man kan danne sig et indtryk. De bliver påvirker af de katte i bure som er omkring dem. Min han har været med 2 gange og var ikke begejstret første gang til en hobbyudstilling, hvor han stod ved siden af et bur fyldt med dampede Bengalkillinger. Hans næste udstilling var lidt bedre, men tror han som fertil ungkat er meget påvirkelig af hunkatte og andre hanner - 2. gang var han lige blevet kønsmoden. Lige nu er han kemisk kastreret, så jeg forventer faktisk at han vil nyde det mere, når vi skal udstille igen om 3 uger. Min hunkat nyder udstillinger, men kan også blive mopset smiley

    profilbillede
  • #13   1. nov 2018 Min hun nyder at side ude på skødet af mig en gang i mellem, når vi er på udstilling.

    profilbillede
  • #15   6. nov 2018 De fleste vænnes nemlig til det fra killing af. Men jeg har da haft en kat, der var 6 år gammel, da han deltog på sin første udstilling, og han elskede det. smiley smiley

Kommentér på:
Kat i bur

Annonce