{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

katte i bur? {{forumTopicSubject}}

så lige en annonce på baboom med en almindelig kat der kun måtte sælges til folk med voliere altså måtte ikke komme ud.....

hvad er de forskellige grunde til at katte er i voliere og ikke må komme ud..?

selv er alle mine norske ude . og kan ikke lige finde en grund til at de skulle være inde...?

men der er sikkert en masse gode grunde til de katte bliver holdt inde.

så hvorfor bliver kattene holdt i voliere????jeres eller andres??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte i bur?
  • #1   29. mar 2007 begge vores katte er blandingskatte og de får ikke lov til at komme ud, andet end i vores indhegnede have, vi bor meget meget tæt på viborgvej i århus og det er en af de mest befærdede veje i århus, vi gider ikke at vi en dag skal samle en af vores misser op som er blevet kørt over.derfor kommer de ikke ud

  • #2   29. mar 2007 mine katte får aldrig lov til at komme ud...
    når vi kommer i hus bygger vi os et voliere hvor de kan komme ud... mine grunde er at jeg er bange for at katten bliver kørt ned eller stjålet.


  • #3   29. mar 2007 mine katte må heller ikke rende frit. De kan blive kørt ned, sjlållet og i værste tilfælde sidde fast i en tornbusk ( min perser) og ikke kunne komme fri, og til sidst ende som rævens middag..
    ej tak.. kun lukket voliere til mine når vi får hus.

    pt er de i lejlighed, og har det super godt

    sanne


  • #4   29. mar 2007 Det er min annonce, ikke?

    Jeg sælger ikke min lille dreng til et sted, hvor han kan risikere at blive kørt ned, blive smittet med sygdomme pga. slåskamp med andre katte, blive mishandlet af evt. kattehadere, blive skambidt af hunde, eller risikere at blive stjålet!

    Så hvis det er min annonce du hentyder til (den er også på Baboom), så er svaret derfor.

    Og selvfølgelig skal den ikke leve i et bur, men i en lejlighed eller et hus, hvor den evt. kan få lov at komme udendørs for at få frisk luft, bare i et voliere/lukket indhegning.


    Poteklem herfra.


  • #5   29. mar 2007 Den kan også sælges til et hjem, hvor den udelukkende bliver indekat. Det ser jeg ingen problemer i, så længe den ikke render frit ude! *Smiler*

  • #6   29. mar 2007 synes så heller ikke at et voliere er et bur for kattene kan jo færdes frit i folks hjem...

  • #7   29. mar 2007 Min veninde så engang én kat blive jagtet, indhentet og skambidt af tre løse hunde, hvor ejeren ikke var til at se nogen steder.

    Hun afleverede den til politiet, hvor den spandt i stærke smerter, og hun sagde at den var lammet fra lænden og nedad. Dyreambulancen kom og hentede den hos politiet, og da den ikke var registreret nogen steder, er det ikke svært at tænke sig til hvad der så skete. Den virkede i øvrigt tam!

    Jeg havde engang en hunkat der blev aflivet, fordi hun fik katte-AIDS, og det var hun åbenbart blevet smittet med, mens hun gik udendørs.

    Og så har jeg hørt om mange grimme historier om påkørsler, kattehadere der mishandler tilfældige katte og endda nogle der stjæler dem!


  • #8   29. mar 2007 Hunkatten der blev aflivet pga. katte-AIDS var neutraliseret.

  • #9   29. mar 2007 - Her er blevet stille...

  • #10   29. mar 2007 Da jeg bor ud til en meget trafikeret vej og holder nu så meget af ALLE mine mislinger så har de da fået en luxusløbgård som det virker som om at de er rigtig glade ved og det lige fra dem af egen avl til de få som er blevet købt. De holder af at sidde derude på div. hylder og lade som om at de fanger alle de fugle som bare laver sjov med kattene da de ved at de ikke kan komme ud til dem. Men hvorom alting det nu engang er så er det da bare lige sagen for de små at have en løbegård og det er noget som kan anbefales på det kraftigste hvis I har mulighed derfor

    Mega Knuzere

    Lene M.


  • #11   29. mar 2007 Vi tør ikke at lade vores huskat løbe ude selv. Vi har en gennemkørselsvej lige uden for vores hus. Så vi har taget konsekvenserne, og er ved at bygge en løbegård. Det har jeg ingen problemer med. Det bliver et aktivt sted at være. Victor får mulighed for at gå ud af et vindue i bryggerset og lige ud i en lukket løbegård. Vi er godt i gang med byggeriet, og vi glæder os.
    Vi ved ikke, hvad Victor vil sige til at blive lukket derud, men vi håber selvfølgelig at det går godt.
    Så synes jeg også, at sælgere at katte kan vælge at sælge ud fra deres egen overbevisning. Det er jo ofte et spørgsmål om kemi. Vi vil jo altid, at vores katte skal have det optimalt og være i et kærligt og kattevenligt hjem.


  • #12   1. jun 2007 Da vi boede på landet fik vores kat lov til at komme ud men kun mens vi var hjemme, men nu da vi bor i byen får han aldrig lov til at komme ud da han vil have svært ved at finde vores lejlighed igen da mange ligner hinanden og al den trafik der er her er der stor risiko for at han kunne blive kørt ned, indenfor 1 måneds tid får vi en sibirisk skovkat og hun vil aldrig få lov til at komme ud fordi der ikke er mange af dem her i landet og hun har meget fine linier så ville leve i frygt hvis hun kom ud for tænk nu hvis nogle stjal hende, hun blev kørt over eller noget andet forfærdeligt

  • Lisa T
    Lisa T Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #13   1. nov 2018 For det første vil jeg sige at det er rart at se et menneske der prøver at uddanne sig selg, udvide sin horrisont og spørge til andres synspunkter!!

    Men nu skal jeg fortælle dig om mine to katte. Den ene er en ungkat på knap 5 år. Han var ude/indekat fra ca 1 års alderen. Jeg bor i et stort socialt boligbyggeri område hvorcder er vildt mange herreløse katte. En dag da han var ca 2 år, vi vågnede op (han var kommet ind eftermiddagen forinden) var han pludselig dobbelt så stor i den ene side af hovedet, fuldstændig slap og reagerede ikke. Babuu afsted til dyrlægen. Han kom akut på operationsbordet og fik fjernet en stor byld efter katteslagsmål. Var han ikke blevet opereret hurtigt var han død ... Jeg tænkte at nu skulle han ihvertfald ikke længere ud!! Men dagen efter havde han næsten kradset hele gummilisten i havedøren ud, for at komme ud, så jeg overgav mig ... 2 måneder senere - han kommer en dag ind og er smurt ind i spyt (fråde, boblende savl) havde huller og blod i hele hovedet. Jeg fik ham vasket og renset og kontaktede dyrlægen. Det var kun små huller så vi lagde en behandlingsplan så jeg kunne rende sårene og holde det rent. Men detcene sår i panden voksede hurtigt = betændelse, så afsted til dyrlægen, dog uden udrykning denne gang. Lægen undersøgte længe det sår, og jeg stod og tænkte “okay, hvor spændende kan det lille hul være”. Så sagde dyrlægen “jeg er altså ret sikker på at han er blevet skudt, formentlig med et luftgevær”. Mit hjerte knustes i tusind stumper!!!! Hvem f**** gør sådan noget? Han kom i antibiotisk behandling osv. Da vi kom hjem sagde jeg til ham (altså katten, og ja, vi snakker sammen!!) at jeg ville sk*** på hvor mange ting han ødelagde for at komme ud, jeg ville ALDRIG nogensinde lukke ham ud i den f**** up verden igen, aldrig!! Men sjovt nok, så har han aldrig bedt om at komme ud igen ... Jeg tror selv han tænker “oh hell no, jeg ska ikk derud og få av av af de bang bang tingester!!!” smiley Jeg drømmer ofte om den dag jeg får et hus med have hvor jeg kan indhegne haven eller bygge en stor kattegård. Nå, men da min missedreng var ca 1 år havde jeg i lang tid haft fremlyst en af de herreløse katte. Den skønneste lille langhårede prinsesse. Men efter et år og ingen meldte sig som ejer tog jeg hende ind. Det års tid hvor hankatten var udekat kunne jeg have terrassedøren stående åben, men hun gik ikke ud!! Så det er hendes eget valg at hun er indekat. Hun boede også udenfor som herreløs i mindst 5 år, så hun har sikkert fået det friske luft hun skulle have smiley

    Det er IKKE ondt at lade katte være indekatte, eller udekatte!! Det må og skal være op til hver enkelt hvordan de vælger at leve deres liv smiley Det kræver dog en hel masse af os som mennesker at have indekatte, så det skal man være villig til. De skal motioneres/leges ekstra med. Man skal tease deres sanser så de ikke visner hen. Jeg stikker feks næsten alt jeg foretager mig op i snuden på dem så de kan snuse til det Hehe. Uanset om det er et stykke papir til at skrive på, noget mad jeg skal spise, når jeg handler ind sidder de troligt på bordet og skal snuse til aaaalle varerne inden de bliver sat væk. Jeg gemmer ofte snacks til dem alverdens steder, deres madskål står aldrig samme sted. Men takken er det hele værd!! 2 misser der spinder højt, den laghårede prinsesse ligger under min dyne hver eneste nat og spinder mig i søvn! #crazycatlady I know smiley


    profilbillede
  • Lisa T
    Lisa T Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 9
    #14   1. nov 2018 Oh, ser lige at tråden er 11 år gammel LOL Nå, men jeg har alligevel adrig været den hurtigste knallert på havnen smiley

Kommentér på:
katte i bur?

Annonce