{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Min 1.udstilling {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Selvom jeg har haft kat i mere end 30 år og talt om at jeg godt kunne tænke mig at prøve og udstille en kat i mange mange år tja så er tiden gået kattene blevet for gamle og det er bare aldrig blevet til mere

Men nu skal det altså være og min nye mco dreng skal med på udstilling i Ribe 7.og 8. Januar 2023

Er der nogle gode råd til hvad man skal gøre hvordan man skal gebærde sig - pelspleje
Da han ikke har stamtavle dømmes han i klassen LHK HHP longhair kitten household Pet så meget ved jeg og at han skal på begge dage og bedømmes af mindst 5 dommer hver dag men det er også stort hvad jeg ved
Vi skal overnatte i Ribe på hostel hvor flere andre udstillere også bor og ank. dagen før så katten kan nå at falde lidt til ro
Må man tage katten med tilbage på hotellet eller skal de blive i hallen til showet er slut ?
KOM FRISK DEL JERES erfaringer og gode tricks og råd på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min 1.udstilling
  • #1   16. dec 2022 Kattene må ikke blive i hallen om natten. De skal med på værelset.

  • #2   16. dec 2022 Jeg har ikke så meget forstand på TICA udstillinger, men kattene må ikke blive i hallen natten over.

    Hvis du så gerne vil udstille, hvorfor køber du så ikke en kat med stamtavle?

    Jeg tager på udstilling i Brædstrup den 21. Januar ved Jyrak. Der har jeg både Maine Coon og Orientaler med.


  • #3   19. dec 2022 Jeg har heller ikke forstand på Tica udstilling.

    Jeg deltager i Fife.

    Men på Fife skal katten blive i hallen til showet er slut (den dag) så tager man katten med hjem og kommer tilbage næste morgen hvor katten så igen skal være på udstillingen til den er helt slut.
    I Fife gives der karantæne hvis katten forlader udstillingen før den er slut. smiley


  • #4   20. dec 2022 Det er så ikke helt korrekt. Man kan få lov af klubben til at smutte før, hvis man skal nå et tog eller et fly. Men det kræver forhåndsgodkendelse. Hvis du bides af din kat, må du selvfølgelig også smutte før efter henvendelse hos sekretariatet.


    Jeg ved så meget, at ved TICA skal du selv holde øje ved de forskellige dommere, hvornår du skal op, og om din kat kommer med i finals.

    Det er derfor, at vi ikke er med, da det kræver en næsten konstant vandren frem og retur, og fordi at katten skal ud af sit bur så mange gange i løbet af en dag. Det gider vores katte ikke. Vi har prøvet det en enkelt gang.


  • #5   20. dec 2022 Det er fint Susanne.
    Men nu snakkede jeg ikke om særlige tilladelser men om generelle udstillingsregler.


  • #6   12. jan 2023 Svar til Susanne- Der er riglugt med udstillere med fine katte med papirerne iorden men lytter man til alle forbund og især Viking CATS og Tica forbundet og dommerne ser gerne at der udstilles flere huskatte det er trods alt dem der nok er flest af rundt om i alverdens lande og hjem
    Men opdatering på min 1.Udstilling det gik som det gik og Rex var oppe foran 5 dommere 10 gange og fik følgende bedømmelse ...
    Absolut flot kælen tillidsfuld killing med papir ville han være race typisk maine coon - farve ændret fra blå smoke til sort muligvis smoke det vil tiden vise når han bliver lidt ældre
    Og alle dommere opfordrede mig til at gå videre med ham ...
    Han vandt alle 10. Finaler og vandt Best of color Og blev the Best of the best HHP
    Så Susanne man behøver ikke en dyr fin racekat for at deltage i udstillinger idet de fleste forbund og klubber rummer alle og gerne vil give alle en god oplevelse uanset om du er superseriøs breeder der arbejder for at forædle de enkelte racer - den seriøse katteejer der bare gerne vil nå langt med en kat med papir eller mig som bare godt kunne tænke mig at prøve det med en huskat og får blod på tanden og gerne vil se hvor langt vi nu kan komme..... det er hygge og samvær for både mennesker og katte...


    profilbillede
  • #7   13. jan 2023 Tina O.

    Fife ser også gerne flere huskatte på udstillingerne. I hvert fald i JYRAK smiley


  • #8   13. jan 2023 Tina O

    Det er i høj grad nedværdigende at kalde stambogsførte katte “fine”

    Kunne ikke drømme om kalde huskatte “ufine”


  • #9   14. jan 2023 Jeg har vist udstillet huskatte nogle flere gange, end du har. Min Elsa fik faktisk også en BIS Best In Show, hvor hun vandt over Miss Bilka, der var Scandinavian winner og World winner. Så tror nu nok at jeg ved, hvad jeg taler om.

    Men at udstille en racekat som værende en huskat er langt fra det bedste. Det vil du opleve, hvis du engang nærmer dig et Jyrak-, Darak- eller et Racekattenshow. Jeg har skam også haft en langhåret huskat ved navn Garfield. smiley

    Og min nuværende huskat hedder Mr. Tomiss. Han har dog ikke været på udstillinger i længe, fordi han er overvægtig. smiley

    Og jeg stemmer i med Lis. Jeg ville aldrig kalder racekatte for "fine" og huskatte for "ufine". Det er meget nedladende både overfor kattene men også overfor menneskene, der ejer deres katte og holder af dem.


  • #10   14. jan 2023 Hej Susanne du er uden tvivl og med sikkerhed langt mere erfarne udstiller end jeg er og jeg vil uden tvivl have meget at lære - og suger alt til mig også derfor jeg rækker ud herinde og beder om fif og råd til hvordan jeg falder bedst til uden at træde på andre udstillere ..... jeg syntes bestemt ikke at en kat med papir på nogen måde er en bedre kat isåfald har jeg udtrykket mig forkert- en kat er en kat og alle elsker jo den kat de har
    Alt det her med udstilling er jo netop en stor aha oplevelse for mig fordi jeg ikke troede at man kunne udstille en kat uden papir og at det virkelig har været en positiv oplevelse og har rykket ved min egen opfattelse af udstilling af katte og det er jeg glad for

    Jeg kunne aldrig drømme om at prøve på at udstille Rex for noget han ikke er .... det kan man jo slet ikke.
    Han bliver tilmeldt og bedømt som huskat - jeg ved hvad ham kommer fra og det er godt nok for mig
    Jeg elsker ham jo hverken mere eller mindre med eller uden papir - på det punkt er vi alle nok ens tænkende tror jeg ....
    Og Susanne har du råd og vejledning konstruktiv kritik så suger jeg gerne til mig og lære fra dig fordi jeg ønsker bestemt ikke at støde hverken dig eller andre og er det det jeg har gjort undskylder jeg....

    Jeg kunne godt tænke mig at prøve at udstille i fife regi da jeg kan forstå at det ikke forgår på samme måde som i Tica regi - at det er 2 forskellige udstillings metoder - om jeg overhovedet kan begå mig der ved jeg ikke og om min kat overhovedet kan vinde noget som helst i fife regi men det kan give gode oplevelser erfaringer og konkurrence- flere katte at måle sig imod indsigt og viden og det kan man aldrig få for meget af


  • #11   14. jan 2023 Om du har lyst til at lære kan jeg godt tvivle lidt på, da jeg faktisk har skrevet til dig, at din kat ikke er blå, hvilket du selv måtte konstantere på udstillingen.

    Ved et show under Fifé vil en semi-langhårskat, der ligner en race, ofte dømmes ned, da huskatte ikke må ligne racekatte. Sådan var det i hvert fald, da jeg udstillede Garfield. De mente, at han lignede en racekat for meget, selvom ingen af hans forældre havde stamtavle. smiley


Kommentér på:
Min 1.udstilling

Annonce