{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling
  • #1   6. feb 2010 Burgardiner, mad og vandskåle, kattebakke og muligvis en pude/seng

• #2   6. feb 2010 okay tak smiley nogen der kender ca prisen på orme - loppekur ?

• #3   6. feb 2010 Du skal bruge burgardiner 60 høj x 60 bredde x 75 længde
    Bund til buret, plus top til buret.
    Mad og vand til katten (skåle til buret kan købes på udstillingen, koster ikke ret meget)
    Killingebakke/Udstillingsbakke (kan evt også købes på udstillingen)
    Grus får du gratis.
    Evt en hule/pude m.m.
    Måske lidt legetøj
    Affalds poser hvis der lige skal fjernes noges fra bakken

• #4   6. feb 2010 hvor kan man evt. få sådan et burgardin henne ?

• #5   6. feb 2010 Jeg bliver nødt til at sige at hvis du aldrig før har udstillet ham, skal du være forberedt på at han absolut IKKE kan lide det.

Jeg ville aldrig anbefale nogen at udstille en kat på 6 år, hvis den aldrig før var blevet udstillet.

• #6   6. feb 2010 han elsker opmærksomhed . så vil prøve og hvis han ikke kan lide det tager vi hjem igen .

• #7   6. feb 2010 Husk han skal være kastereret, og han skal også være vaccineret senest 14 dage før udstilling og ikke længere siden end et år.

• #8   6. feb 2010 han er kastereret det er kun vaccinen han skal have

• #9   6. feb 2010 Jeg tænker ikke på den opmærksomhed han får fra dommere og fra publikum. Jeg tænker på alle de lugte og lyde som er en en udstillingshal.

Der er højtalere der brummer, udstillere der skramler med borde og stole, fertile katte der lugter fremmed og måske farligt.

Personligt ville jeg aldrig selv tage en 6 årig kat med på show, såfremt den aldrig havde prøvet det før. Hovedsageligt for kattens skyld, men også for medudstillernes skyld. En kat der flipper, kan skræmme mange katte rundt omkring.

• #10   6. feb 2010 jeg synes han skal have en chance og prøve og hvis ikke det går tager vi ham hjem igen . svære er det ikke

• #11   6. feb 2010 Hvorfor er det at du gerne vil have ham udstillet ?

• #12   6. feb 2010 fordi jeg altid har villet prøve det med ham men har først fået muligheden nu

• #13   6. feb 2010 Jeg synes det er en meget egoistisk holdning at have. Du bør tænke på katten og dine medudstillere før din egen trang til at vise ham frem.

Hvis jeg var dig, ville jeg købe mig en killing og vænne ham til det fra starten af, for jeg kan fint forstå du gerne vil udstille, det er jo smadder sjovt og spændende.

• #14   6. feb 2010 En udstilling er en skønhedskonkurrence.
    Og du har en skøn kat - men fejl tæller ned.
    Han´s øre vil nok tælle ned. ( selv om de da bestemt fortæller en "historie") Men på sådanne udstillinger, skal kattene helst være "perfekte"

• #15   6. feb 2010 Din kat er rigtig skøn, men han er ikke nogen udstillingskat. Hvis han aldrig har været på en udstilling før, så er jeg bange for det vil være en dårlig oplevelse for ham. Desuden er jeg også bange for at du vil få en dårlig oplevelse, netop pga de fejl som *Poly-Cats* skriver, for det vil der blive slået ned på. Udstilling er en skønhedskonkurrence og det er jo ikke sjovt at tage den kat, som jo i ejerens øjne, er den dejligste kat og så få en masse "dårligt" at vide.

Synes du skal tænke dig godt om, om det er det du vil.

• #16   6. feb 2010 orme kur behøver du ikke medmindre den har orm smiley

Hvis det er ved felis danica du skal udstille skal du være medlem af en af de 4 hovede klubber..

jeg ville ikke købe burgardiner den første gang, så hellere låne, det er jo ikke sikkert katten bryder sig om det smiley

• #17   6. feb 2010 Rottweiler var afsted som 3 årig hans første og eneste gang, og han tog det okay, var bange når han var ude af buret, men gik ikke i total panik..

Du kan være heldig han er udstillings egnet, men du kan være mere sikker på han ikke er det

• #18   6. feb 2010 Jeg har været inde og kigge på billederne af din kat, og jeg giver Poly helt ret. Med de store hakker han har i ørerne skal du nok ikke forvente en god bedømmelse af ham, for det er som sagt en skønhedskonkurrence.

• #19   6. feb 2010 Nu er det heller ikke alle der tager på udstilling for at vinde..

Da jeg var afsted med Rottweiler var det for at prøve det, og være sammen med andre katte interederede.. Rottweiler blev nr. 4 ud af 6 og selvom det er en dårlig placering var jeg (og er stadig) pavestolt af ham..

Og tja så blev jeg jo bidt af det, og fik så købt en rigtig udstillings kat istedet for *g*

At hun så er blevet Ex1 hver gang indtil videre er jo kun en bonus, men det er for at være en del af stemningen jeg er med smiley

De første 2 gange (aller første gang var det opdrætter der udstilelde hende) blev hun også NOM, de sidste 2 gange blev hun "kun" nr. 2 til NOM, hvilket jeg bestemt ikke er ked af, jeg syntes hun klarede sig flot smiley

Om hun så blev Ex2 eller mindre ville jeg stadig syntes hun klarede det flot smiley

• #20   6. feb 2010 Uh Tanja - det betyder bestemt ikke man ikke skal være stolt af sin kat fordi den ikke vinder.
    Men det lyder ikke som om trådstarter ved ret meget om udstillinger - Fx. vidste JEG selv ikke i starten, at det var en skønhedskonkurrence, med standarter katten skal leve op til.
    Og ærlig talt - en 6 år gammel kat der aldrig har prøvet en udstilling, ville jeg heller aldrig slæbe med på en, uanset hvor sløn den så måtte være.

Istedet synes jeg trådstarter skulle tage på en udstilling UDEN kat - se hvordan det foregår, hvordan der bedømmes, hvordan de andre katte ser ud, og så se om hun stadig ønskede at tage sin kat med. Eller evt. synes det var så spændende at hun ønsker at starte med en lille en, som hun kan starte langsomt op.

• #21   6. feb 2010 Og sløn skulle så være sKøn smiley

• #22   6. feb 2010 ^^*Poly-Cats*^^ reg opdræt med tavler . - Nu er der også foreskel på om man udstilelr racerene, eller som i dette tilfælde en "huskat" ved huskattene kommer det mere ud på katten som helhed og ikke så meget efter en standart som det er ved racekattene smiley

Rottweielr har fx et lilel hovede i forhold til hans krop, og hans øjne er lidt for store i det i forhold til hovedet.. så som ren heldhed er han ikek særlig pæn *g*

• #23   6. feb 2010 Jo Tanja. Huskatte har også en standart. Ellers ville de jo ikke kunne sige at han´s hoved er for lille osv.
    Ligesom at en blandingskat ikke er god at udstille, fordi den kan falde udenfor standarten med pelslængde.
    De ved skam godt hvordan de vil have en husmisser skal se ud.

Havde du aldrig været på en udstilling før du tog Rottweiler med?

• #24   6. feb 2010 ^^*Poly-Cats*^^ reg opdræt med tavler . - Jo de ville, for det er i helhed han har et for lille hovede.. prøv at tage et kig på hans billeder, så ser hovedet tydeligt lidt for forkert ud i forhold til kroppen smiley

Jeg havde været med som hjælper/underholder for en med en siameser, men det er bestemt ikke det samme som selv at være på smiley

• #25   6. feb 2010 Men det giver et indtryg af hvordan en udstilling foregår ik? Hvor mange katte/mennesker/larm osv. der er. Og følger man bedømmelserne for ens "race" ( her huskat ) får man også en ide om hvordan der bedømmes osv - alt i alt et godt grundlag for at vide, om det er noget man vil have sin egen kat med på smiley

• #26   6. feb 2010 Og godt jeg ikke skal bedømme huskatte, for jeg synes rottweiler er en skøn rundstrikket misser, med nogen meget flotte øjne.

• #27   6. feb 2010 ^^*Poly-Cats*^^ reg opdræt med tavler . - jeg syntes det er svært at vurdere katten hjemmefra smiley

Hjemme har Rottweiler ikek det fjerneste imod underlige lyde osv, hos dyrlægen føjer han sig frem somom han ejer det hele, men så på udstillingen blev han en lille mis smiley

Hehe ja det er han smiley vinderen var en killing, ved huskattene er de åbenbart bare blandet sammen i en stor rodebunke..

Så det var lidt underligt for mig at Madeleine i princippet skulle konkurrere mod sig selv da der var andre européer også, fordi hun ikke havde samme farve smiley

Kunne ellers ha været rart at prøve en BIV smiley

Kommentér på:
Udstilling

Annonce