{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Udstilling {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have min NFO hun på udstilling for første gang når der er udstilling i Haslev, og ville gerne høre om i havde i nogle gode råd til mig.
Jeg vil også gerne ha hende paret, og har fået et tilbud fra en der har en grand International champion, og ville lige høre hvad det betyder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling
  • #1   26. sep 2010 Så det ville være en god ide at få ham til at parre donna?

• #2   26. sep 2010 Nu er titler jo ikke alt, for en parring ville jeg kigge på hans aner og er det gode gener med fornyelse i blodets bånd vil jeg tale med en ekspert inden for din race, evt. spørge ad i din katteklub. Så få evt en kopi af hankattens stamtavle inden du beslutter...og ta nogen med på råd.

• #3   26. sep 2010 Men hvad har i af gode råd til en første gangs udstiller, hvordan forbereder jeg min kat og mig selv, hvordan sørge jeg for hun ikke blir stresset over alle de nye indtryk og alle de fremmede mennersker. Hvordan sørge jeg for hun får en god oplevelse og er tryk?

• #4   26. sep 2010 Jeg vil foreslå at du slår hovedet sammen med en erfaren opdrætter (evt. din egen) når det kommer til valg af hankat smiley

Ang. udstilling, så er det en god ide at gå ind på felis danica's side og læse alt hvad der er at læse om udstillinger smiley

• #5   27. sep 2010 Min egen opdrætter sys jeg ikke virker som om hun ku være til en stor hjælp så vil hellere spørge min mentor

• #6   27. sep 2010 Er helt enig....
    Jamen så hør din mentor, det er altid godt at have en støttepædagog med.
    Og begynd at øve med din kat, øv måden hun skal fremvises på og gør det t en god oplevelse, roligt og med godbidder, lidt hver dag. Så er hun ihvertfald vant t håndteringen på udstillingen, det gjorde jeg og min han slappede fuldstændig af.
    VIGTIGST er dog at du slapper af og er rolig, for bare det mindste så reagerer katten....jeg var nemlig lidt nervøs/spændt 1.gang og min begyndte at klatre rundt på mig og der måtte min mentor tage over.....
    Det er vigtigt at udstilling gøres på kattens præmisser...gider hun ikke og virker nervøs skal du droppe det. Men døm først efter 2 gange.
    Held og lykke og god fornøjelse.

• #7   27. sep 2010 Jeg har gået lidt rundt med hende og holdt hende som jeg fik vist, og det reagere hun ikke på, hun er ikke helt vild med jeg rør hende i hovedet men hun finder sig i det, jeg er mest nervøs for at bade hende

• #8   27. sep 2010 Ok hvis du er mest nervøs for badet så går det nok, bare HUSK at lukke døren ellers blir hele hjemmet vådt når hun undslipper.....hi hi

• #9   27. sep 2010 Jamen det lyder da godt Stine, så træn hende i at blive rørt i hovedet, nus hende i panden som om du piller hende og rens øjnene, selvom der ik er noget, rør også rundt om munden, alt sammen bare for at vænne hende til det. Nogle dommere er vildt omhyggelige og giver katten den store omgang og så er det jo lækkert at du har en kat som finder sig i det.
    Din dyrlæge vil også sætte pris på det.

• #10   27. sep 2010 Hun er vant til jeg fjerner søvn og bussemænd på hende og hun har heller ikke noget imod at blive nusset i panden. Men mht bad hvordan gør jeg det bedst så hun ikke kradser mig til blods?

• #11   27. sep 2010 Puh der er andet end at springe ud i det. Ud på badeværelset og stille og roligt tænde håndbruseren eller ha' vandet (lunkent) i en spand og brug en mindre beholder til at overøse hende og se så hvad hun siger t det. Når først hun er gennemvåd finder de sig i det for de kan se at de ikke kan flygte....
    Mine persere har altid elsket at blive sæbet ind, tror det er massagen...men de hadede at blive skyllet rene.
    Tror ikke du skal føntørre hende, det skræmmer unødigt. Men brug store varme badehåndklæder, hav dem klar og pak hende godt ind i det første, det vil suge meget vand, så kan du ellers gå igang med at tørre hende rigtig grundigt, HUSK mellem tæerne.
    God fornøjelse Stine.

• #12   28. sep 2010 Mange tak for de gode råd, jeg vil måske prøve at tage hende i bad i weekenden der er min kæreste her til at hjælp mig. De produkter jeg skal bruge til at bade hende i skal det være nogle specielle eller kan jeg købe dem i maxi zoo eller få kæresten til at købe nogle i petworld?

• #13   28. sep 2010 Tja jeg vil anbefale KW shampoo, hvis hendes pels er normal uden skæl osv kan du købe medicin shampooen. Den har jeg altid brugt og den er god og får ik pelsen til at klaske sammen. Den kan man købe i de fleste dyrebutikker.
    Jamen det var da så lidt med rådene, ved hvordan du har det, jeg har selv stået i samme situation engang og det er rart der nogen som kan hjælpe.

• #14   29. sep 2010 Jeg nervøs for at skulle bade hende, og er lidt nervøs for hvordan hun vil reagere på at skulle sidde i et bur en hel dag med en masse mennesker der kigger på hende osv. jeg vil ikke have hun skal blive stresset, det blir hun i forvejen når vi skal køre derhen, for hun kan ikke lide at køre i bil. hvordan gør jeg det bedst for hende så hun er afslappet?

• #15   29. sep 2010 Kan jeg godt forstå, men første gang er altid værst og som regel kun for os. Sørg for at tage hendes tæppe med, så der dufter af hende i buret og hendes ynglingslegetøj, hendes vandskål og eget foder. Brug også hendes eget kattegrus i bakken nu det er 1. gang, så virker alt i buret hjemligt og hun kan slappe af. Buret er hendes trygge base.
    Sørg for at sætte mellem-plader op mellem hendes bur og naboerne, så er hun fri for en evt kat der sidder og stikker poten ind t hende. Og ellers sørg for at burgardinerne dækker godt + at der er tag på buret i form af tæppe eller andet stof, så er der dejlig mørkt i buret.
    Sidst men ikke mindst fortæl folk som vil kæle at det ikke passer dig pga det er 1. gang for hende, det forstår de.
    Og ellers bevar roen, husk hun kan mærke på dig hvis du er bekymret....men det er svært for jeg var rystende nervøs min 1.gang.

• #16   29. sep 2010 Jeg vil jo bare gerne ha min lille pige har det godt og vil gøre alt hvad jeg kan for hun får en god oplevelse:) men hun er generelt ikke sky, men når det hele er så nyt så er hun måske lidt ved siden af sig selv. Men mange tak for alle dine gode råd, jeg skal have kæresten med som støtte og min mentor kommer også og hjælper mig det har hun lovet

• #17   30. sep 2010 Klart at hun skal have det godt og det blir sikkert også en god oplevelse, jeg ønsker jer held og lykke.

• #18   30. sep 2010 tak of ja tak for vejledning

Kommentér på:
Udstilling

Annonce