{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Diva er nu Champion {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften melder, så er Dufas søstermisser Diva søreme blevet Champion i søndags.

Min kæreste og jeg var i Herning i weekenden, og efter en herlig weekend sammen med Lykke, Adrian og Diva, tog vi søndag morgen til verdensudstillingen for Norske Skovkatte på Fyn..
Der var repræsentanter fra 11 forskellige lande og som sagt KUN NFO’er, så dette betød en hård og skærpet konkurrence for alle misserne.
Diva er jo indekat og en værre kælepotte, der sover i arm med sin mor hver nat, så dette betyder jo også at det er småt med vinterpels for den lille perle.
- Derfor havde vi alle beredt os på at denne udstilling ville blive en øveudstilling for Diva, da de fleste andre katte der kom på udstillingen ville komme i den fulde vinter-mondering med krave, skjorte og bukser, og pelsen udgør 25 point ud af de 100 på udstillingen.
Og ganske rigtigt.. Stort set alle katte til udstillingen var store, flotte og i fuldt udviklet vinterpels. (og HOLD OP hvor var der mange smukke katte samlet på ét sted.. WOW)
Vi får hurtigt kigget i kataloget og kan se at Divas gruppe er den 2. største, og at hun skal møde hele 9 prægtige sølvkatte. – Så ja… Dette ville blive noget af en øvelse.
Da det ved 14 tiden bliver tid til at Divas gruppe skal op, bliver hun ordnet af Lykke da hun hele dagen har ligget og puttet godt bag burgardinerne.
Alle 9 flotte katte skal bedømmes af Raymond Saetre, og 8 af dem er i prægtig vinterpels. Diva var den sidste der skulle fremvises for dommeren.
Diva tog det i stiv arm, og sad så fint mellem armene og hovedet på dommeren, da han skrev sin bedømmelse. Raymond puttede og nussede med Diva, og hun blev kysset og krammet adskillige gange.
Han gik herefter rundt med hende på armen, forbi alle de øvrige konkurrenter, og Diva hang der bare stille og roligt og kiggede rundt. – Hun var simpelthen bare så dygtig!!
Det var en stor gruppe og fra start til slut tog det måske 30-40 min, og man kunne mærke på alle misserne at de begyndte at blive utålmodige og udmattede.
Raymond skulle vælge den første fra, og valgte en anden end Diva. Vi stod og blev lidt stolte, for den der lige var røget ud var i fuld vinterpels, og det betød altså at Diva alligevel var flottere.
Raymond bliver ved at vælge fra og til sidst står der kun 3 tilbage og søreme så om Diva ikke er en af dem. Vi er pavestolte og ved at den mindste plads hun kan få nu er en ex.3, og det er fandeme en flot præstation ud af den store gruppe.
Dommeren spørger lige pludselig ud af det blå, hvem der er interesserede i at få certifikatet. Folk bliver lidt paffe, og begynder at sige ”Her, her”. Han griner og fortæller at vinderens kort er det der ligger dér på bordet med bunden i vejret. Beslutningen er allerede truffet..
Han trækker den ufatteligt langt ud, og vi står alle er og er helt spændte af forventning, da han råber nummeret på vinderen… DIVAS NUMMER…
Lykke og jeg hopper op og omfavner hinanden, og inden vi ved af det, står vi begge og tuder. Det var et meget stort og rørende øjeblik og vi var begge pavestolte af den lille Diva.
Hun tævede 8 store konkurrenter i fuld vinterpels. WOW.
Så nu er lille Diva Champion, og er klar til en ny klasse og et nyt land, på vejen mod at blive International Champion.
Raymond Saetre kom med nogle virkelig flotte udtalelser om Diva, og forklarede at grunden til at hun kunne vinde over de andre, var fordi hendes pelskvalitet var i særklasse, formen i top og det eneste han rent faktisk kunne ønske sig mere det var vinterpelsen, men den kunne han se kom senere, og han var ikke i tvivl om at han stod med et pragteksemplar af en kat i armene, da han stod med hende. Han glædede sig meget til at se hende vokse op. :0)

Men vi havde alle en fantastisk weekend og sikke en overraskelse, da lille Divamissen bankede de andre.
Jeg ville bare gerne have lov at dele denne her utrolige oplevelse med jer, og ved godt at det er en forfærdelig lang tråd og måske alt for mange detaljer, men det var bare sådan en spændt dag og vi er alle sammen bare så STOLTE!!
- Tænk at Dufa har en søsser-mis der er Champion. Det var da stort.

Kan I nu alle en have en dejlig dag, og så må I leve med mit lille forsinkede udbrud her. Bliver jo bare nødt til at dele dette store øjeblik med jer.
Lykke er nu nok mere stolt end jeg er, men jeg kan nu ikke dy mig med denne her tråd. Diva er jo også min lille guldklump. ;0)

Tillykke til både Diva og Lykke med den flotte sejr. Godt at se jer give andre prygl. ;0)

Kys til jer begge herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diva er nu Champion
Kommentér på:
Diva er nu Champion

Annonce