{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køge udstillingen (Søndag)
  • #1   26. jan 2012 Miiiiiig smiley For første gang!! HJÆLP!

Skal have Hector i bad i aften og så klippe hans kløer smiley

• #3   26. jan 2012 Thilde, hvis du bliver alt for rundt på gulvet, så kik efter hende der render rundt som en vivelvind og virker meget stresset..
    Griner det er så mig.. dog er jeg ikke stresset..

• #4   26. jan 2012 jeps jeg skal ned og kikke smiley sammen med min mand det bliver så nice.

glæder mig til at møde de skønne dernede, kikke katte ose og drikke kaffe.

yes Here we come !!!

Ses

lene og høgerstedets skovkatte

• #5   26. jan 2012 Smil Thilde jeg ville nok også klippe klør først inden bad.

Jeg skal ellers ikke klage mine plejer bare at står stille og vente til vi er færdige med at bade.

• #6   26. jan 2012 Kommer også................. smiley

• #7   26. jan 2012 Glemte.
    I må alle have en skøn udstilling her i weekenden .

• #8   26. jan 2012 Weeee Mafian og jeg glæder mig til en hel dag sammen med dig, der skal hygges..

• #9   26. jan 2012 Haha nårh ja i den rækkefølge! smiley Han er dog ikke slem, men bare for en sikkerhedsskyld.

• #10   26. jan 2012 Hanne, det skal vi i hvert fald smiley

• #11   26. jan 2012 vi kommer også med 3 stk misser og skal gå steward

• #12   26. jan 2012 Jeg kommer med 2 katte, hvoraf den ene er uden for bedømmelse :o)

Jeg skal ikke gå steward, for det skal jeg nemlig lørdag og min ryg holder ikke til 2 dage i træk.

• #13   26. jan 2012 Århhhh ville bare så gerne ha været med i weekenden.. Er blevet fuldstændig bidt siden første udstilling i Brædstrup. Må pænt vente til Fredericia i Marts:o) Men håber at i alle får en fantastisk weekend....

• #15   26. jan 2012 Janne - Jeg overvejer at tage en veninde med til den d. 31 marts i fredericia med den lille nye Chloe smiley er vil hendes opdrætter nemlig også komme med.

• #16   26. jan 2012 Annie:
    Skal du gå steward lørdag??
    Og hvem skal du have med søndag??

Jeg kommer med min kat lørdag og så kommer jeg som publikum søndag smiley
    Jeg glæder mig!!

• #17   26. jan 2012 Helene:
    Ja, jeg skal gå steward lørdag :o)

Jeg har Aaliyah med som skal til bedømmelse. Adele er bare meldt til som selskab fordi hun ikke var solgt. Det er hun dog nu, men hun flytter først i næste måned.

• #18   26. jan 2012 Jeg kommer med 1 srk bimse i sommer pels .. He he

• #19   27. jan 2012 Annie:
    Dejligt hun endelig er blevet solgt!
    Vio glæde lig til at se Aaliyah smiley

• #20   27. jan 2012 Mette, jamen jeg kan godt give kaffe.. Det bliver godt nok hygligt..

• #21   27. jan 2012 Min morgenrutine er jo som sagt ikke indøvet endnu smiley Men morgenen og natten før kommer til at foregå hos mine forældre, så mon ikk der bliver bare 2 % extra stress oveni til den tid.
    Jeg tror jeg tager dem med ud og købe ind for Hector Nægter deres kattegrus, så står den på kattegrus indkøb til dem og Cocio kakao smiley

Hov må lige spørge.. Kan man købe mad såsom sandwiches osv på udstillingerne eller skal man selv have med?

• #23   27. jan 2012 Er ikke kræsen, men er mega uheldig af natur! smiley
    Tror vi laver en masse lækkert og så putter det i små thermo poser/tasker med fryseelement. smiley
    Noget jeg I HVERT FALD skal have med er Mikes nybagte kæmpe kanelsnegle til morgenmad! Ih hvor jeg elsker at han er på kagebager-udd. smiley

• #24   27. jan 2012 Helene:

Ja, det bliver godt for hende at komme ud hvor der kun er hende og en anden kat, selvom hun nu ikke har problemer med at kræve opmærksomhed herhjemme ;o)

Jeg håber også at jeg kan nå at hilse på Smokey i morgen, men nu må vi se man plejer at have meget travlt som steward. Sveder allerede ved tanken ;o)

• #25   28. jan 2012 Nu begynder nervøsiteten at melde sig.. det var s*tans. smiley

• #26   28. jan 2012 Ikke noget med at være nervøs, det går lige i katten ;P

Det skal nok gå smiley

• #27   28. jan 2012 Jeg ville så gerne komme ud og hilse på jer alle sammen, men tror ikk jeg kommer afsted :-\
    Men håber i får en god dag alle sammen smiley

• #28   28. jan 2012 Annie:
    Det var jo super hyggeigt at snakke med dig igen!! Og du nåede jo da i hvert fald at se ham selvom det jo er en underdrivelse at sige han ikke viste sig fra sin bedste side... Men men men jeg fik erfaring med hvordan jeg skal gøre fremover, og det er jo også vigtigt smiley
    Og tak for jeres hjælp og gode ord idag!

Men ellers så kommer der jo forhåbentlig en dag hvor du jo gerne skulle møde ham smiley Hehe...
    Jeg glæder mig til at se din smukke Aaliyah imorgen!

Thilde:
    Jeg kan på det allerkraftigste anbefale dig at hvis du kan mærke den mindste nervøsistet i maven når han skal op imorgn så å en anden til at vise ham frem. Dommernes Stewards er rigtig flinke til at hjælpe!
    Glæder mig til at se jer imorgen!

• #29   28. jan 2012 Helene - Ihh super at du har haft en god oplevelse smiley Hvordan var hun så, dommeren?

Jeg er sådan set ikke nervøs for at skulle vise ham frem i stræk, men mere for at jeg nu gør det hele rigtigt uden at forsinke processen smiley

Var det meget svært at finde ud af HVORNÅR ens kat skal op i burene og hvornår man kan tage rygepause? smiley Og hvornår man lige har tid til at rede hårene ordentligt på plads? smiley

• #30   28. jan 2012 Thilde:
    Tjah en god oplevelse? Med henblik på erfaring osv for mit vedkommende så ja, men med henblik på en sød og velopdragen kat der ikke gjorde utallige forsøg på at kradse alt og alle til blods så nej.

Med hensyn til det andet så har de gang i speakersystem med højtalere i hele hallen så man Lan høre når ens nummer bliver kaldt op. Den franske dommer tager det ikke i den rækkefølge der står på hendes seddel men i køn. Den steward hun havde idag var flink og svarede gerne på mine spørsmål om hvor langt hun var. Så jeg synes ikke det var svært at følge med i hvornår det var min tur.

Fandt du ud af det med en grusskovl eller skal jeg tage en med imorgen?

• #31   29. jan 2012 Åh en historie, du fortalte om Smokey smiley Håber han er faldet til ro nu.

ja jeg var overrasket over hvor nemt det var at finde ud af hvornår det var ens tur smiley Og selvom Hector hvæste lidt af dommeren og de andre misser (fordi nogle nabo katte havde drillet ham!) så fik han det resultat jeg havde ønsket smiley
    Så jeg er igang med at overtale "store stærke" Mike til at være med til Fredericia så vi kan have begge kræ med smiley

• #32   29. jan 2012 Ja, det var ikke en god oplevelse for ham, men min veninde nåede heldigvis lige at komme i sidste øjeblik så hun tog sig af ham da han skul bæres ned i sit bur, og Annie kom med gode ord og en der hedder Lone var også bare helt super til at hjælpe, og det hjalp en lille smule på ham at der blev lukket helt af ind til hans bur. Men så er det afprøvet og jeg har fået noget erfaring, og det er jo bestemt heller ikke skidt!

Og så helt vildt meget tillykke med dit CAP !! Det var da bare SÅ godt!!

Orh mon ikke du kan få ham overtalt hehe... det kunne da være fedt også at få den lille prinsesse med smiley

• #33   29. jan 2012 Helene
    Tak i lige måde, det var rigtig hyggeligt at snakke med dig både i går og i dag :o)

Nu fik du og Smokey prøvet det og fandt ud af at det ikke er noget for ham. Så må du bare vente på at der kommer en lille baby til verden som forhåbentlig synes det er smadder hyggeligt :o)

Jeg glæder mig til dagen kommer hvor jeg skal møde Smokey på hjemmebane, hvor han er sig selv :o)

• #34   29. jan 2012 Annie:
    Det var bare så skønt at møde dig og snakke med dig!! Og sige hej til smukke Aaliyah!

Jeg glæder mig også så meget til en lille ny baby til det hyggelige hjem, og til at jeg forhåbentlig kan få den med på mange udstillinger! smiley

Ja, du vil let ikke kunne genkende ham på hjemmebane! Oprejst hale, masser af snak og leg og pupiller i en normal størrelse hehe... Og fart over feltet!

• #35   29. jan 2012 Det var smadder hyggeligt og sjovt at møde og snakke med dig Annie smiley Og SIKKE nogle nuser mislinger du havde med!!

Hanne - jeg så dig godt til enkeltbedømmelserne og udtagelsen, men der var vist lidt travlt til at kunne hilse på smiley Tillykke med resultaterne!

• #36   30. jan 2012 I lige måde Thilde og Hector var godt nok også en flot fyr, men lææækkert sølv :o)

• #37   30. jan 2012 Ja, det var virkelig fedt at få lov til endelig at se din smukke Hector!! Personligt er jeg VILD med den lile smule rufisme han har ved munden, det giver ham en skøn charme hehe...

• #38   30. jan 2012 Annie - Tusind tak smiley

Helene - Hehe jah det synes vi også herhjemme, men var slet ikke klar over at det var DET der var rufisme. Troede at det var sådan lidt "fejl" farve, men den brunlige farve kommer jo fra hans mor, som intet sølv har (men har genet i sig). Men ja.. så lærte man det smiley Det skal ikke holde mig fra at se at få en lidt mere 'normal' dommers bedømmelse smiley

• #39   31. jan 2012 Thilde:
    Hehe, nej... Hun var jo nok ikke en super første-gangs-dommer med den måde hun kørte rundt i listen på, og hendes kragetæer er de mest ulæselige jeg NOGENSINDE hr oplevet, og jeg har immervæk stavet mig igennem rigtig mange kragetæer gennem årene hehe...
    Men hun virkede da ellers meget flink udover det hehe...

Men vi satser bare på Fabio næste gang. Ham så jegen del til om søndagen, og han virker bare som en super god og rar dommer!

• #41   31. jan 2012 Lotte:
    Nu har jeg ikehelt forstand på det, men ud fra noget af den erfaring jeg har med farvegenetik hos heste (som i princippet på minde om farve-genetik hos katte) så siger min logik mig at mor-mis skal have sølvgenet for at kunne producerer en sølv killing.
    Det er ligesom hos heste (hvor det så godt nok er hingsten der er dominanten i farvegenetikken), hvis man skal producerer et cremefarvet/palominoføl så skal hingsten bære genet, for ellers uanset hvordan du sætter hopper og hingste sammen får du ikke det ønskede resultat.

Men altså som sagt er min erfaring inde for farve-genetik hos katte temmelig begrænset så den går mest på logikken.

• #43   31. jan 2012 Rufisme er en fejl hos sølvkatte.

Det er ikke noget der kommer fra moderen bare fordi hun er sort tabby og ikke sølv. Det er bare noget nogle sølvkatte har og det bliver som regel mere udtalt med alderen.

• #44   31. jan 2012 Annie - Ah okay jeg troede det kom fra moderen da hun jo nemlig sort tabby og brunlig, som de steder han også er i hvert fald i ansigtet smiley

Lotte - Fordi at begge moderens forældre var ns.

• #45   31. jan 2012 Hov løgn.. faren til hectors mor er n 23. moderen er ns 22. og sølv går lang tidbage i hendes stamtavle også.

Så må hun ikke også have genet for det?
    Der kom 5 killinger for 4 af dem havde meget tydeligt sølv og kun 1 sort tabby, så jeg tænkte at det var nok fordi begge forældre havde genet. (og faderen er ligesom hector)

• #46   31. jan 2012 Sølv kan ikke bæres, så den ene af forældrene SKAL være sølv for at killingerne kan blive det :o)

• #47   31. jan 2012 Okay så har hun bare været heldig opdrætteren smiley
    Men det er heller ikke fordi det gør noget hehe.. var bare ikke sikker på det rufisme der. Jeg synes det er charme smiley
    Og nu er både Hector og Chloe tilmeldt til fredericia i hvert fald.

• #48   31. jan 2012 Lotte:
    Ahh... Okay.. Ja man skal jo lære nye ting hver dag, og det er da spændende!!

Annie:
    Ja, at det er fejl giver faktisk meget god logik, men jeg synes nu stadig det er drøn-charmerende hos Hector hehe...

• #49   31. jan 2012 Jah kattene kan også blive FOR perfekte ;P små fejl (fx. hans "fladpandet-hed") er hvad der gør dem charmerende smiley

• #50   31. jan 2012 Thilde - Hvad mener du med at hun har været heldig?

Helene - Ja, det er jo (som så mange andre ting) en smagssag :o)

• #51   31. jan 2012 Hun var heldig for hun ville gerne have sølv misser. Hun steriliserer moren her efter hun har fået sit sidste kuld til marts, og så får en sortsølv hun i stedet smiley
    Hun vil gerne lave sølv som gennemgående i hendes opdræt. sortsølv smiley

• #52   31. jan 2012 Altså hun steriliserer moren fordi hun er ved at være gammel nu (5 år) smiley
    Heh det var blot det jeg mente med heldig..

• #53   31. jan 2012 Annie:
    Alt er jo en smagssag, og hvordan øjenene ser på det. På det peronlige plan kan det være super charmerende, men hvis man fx. spørger en dommer, ja så er det jo en fejl, og så kommer det an på hvilken dommer man har med at gøre og hvordan den dommers øjne ser på rufisme...

• #54   31. jan 2012 Thilde - Nååh okay :o) Troede du mente hun var heldig fordi der kom sølvkillinger :o)

Helene - Ja, helt klart men står dommeren med 2 lige flotte katte og den ene har mere rufisme end den anden så er løbet jo nok kørt den dag. :o)

• #55   31. jan 2012 Annie:
    Præcis... Men hvordan ville det så se ud hvis hun stod med to smukke sølvkatte, den ene har perfekt bygning så den står umiddelbart til at tage det hele, men den har rufisme?

• #57   31. jan 2012 Lotte - Enig, medmindre man får en dommer som går meget op i at katten ikke skal have rufisme. De findes jo...

• #58   31. jan 2012 Okay...

Det er meget spændende!!

• #59   31. jan 2012 Heh uanset har jeg nu prøvet at skrive Martti Peltonen på som dommerønske i fredericia. Jeg kunne godt lide den måde han håndterede kattene og fortalte en positivt og negativt.

Og så håber jeg skisme ikke at jeg får to forskellige dommere som skal bedømme dem på samme tid! Så går jeg jo glip af den ene smiley

Jeg kan ikke lide huske hvor mange point de forskellige dommere kigger efter, men noget der lød som om det trak mere ned var at hans hage var for svag (ikke langt nok fremme), og så liidt for fladpandet sagde hun. og til sidst "lidt rufisme".
    Det var sådan set det eneste negative hun havde at sige. Så jeg er lykkelig smiley

• #60   31. jan 2012 Martti er fantastisk, jeg ønsker ham altid når han dømmer :o)

• #61   31. jan 2012 Både Martti og Fabio er skrevet på min liste over dommere til når jeg engang skal på udstilling igen. Jegkunne virkelig godt lide måden Fabio håndterede kattene på, og hvordan han virkelig gav sig tid til - når han ikke kunne vælge - at virkelig undersøge kattene og se på dem fra alle sider, og Martti har jeg kun hørt godt om.

Kommentér på:
Køge udstillingen (Søndag)

Annonce