{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Renlighed, går snart amok O.O {{forumTopicSubject}}

Jamen jeg har lavet et indlæg tidligere, men intet hjalp.
Mingau har fået den idé at han laver nr. 2 ved siden af kattebakken, altså op og ned af kattebakken, men ikke i den. Han tisser i den som normalt.
Han var 100% renlig, men er bare holdt op med at lave nr. 2 i den.
Sidst fik jeg rådet at anskaffe endnu en kattebakke.
Nu har han så 2 kattebakker, de er forskellige slags for at jeg håber at en af dem skulle kunne tilfredsstille hans behov for et sted at lave nr. 2.
Det virkede ikke. Så prøvede jeg at flytte dem et andet sted hen. Det virkede ikke.
Så prøvede jeg at købe et andet slags kattegrus. Det virkede heller ikke.
Så har jeg prøvet at ændre mængden af kattegrus i bakken. Det virkede ikke.
Så har jeg prøvet at tømme dem og vaske dem ornlig igennem og så fylde dem igen. Intet hæld.

Hvad pokker skal jeg gøre for at han går tilbage til at lave det hele i bakken?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighed, går snart amok O.O
  • #1   29. aug 2012 De 2 kattebakker du har er de med eller uden låg??

• #2   29. aug 2012 Nej han står slet ikke i bakken. Og jeg bliver næsten sur på ham, for inden går han og miver fordi der jo ikke er noget grus på gulvet. smiley Og han står jo lige ved siden af bakken! Når han skal tisse går han direkte i bakken og graver i gruset osv. men nr. 2 vælger han ikke at lave der i.
    Jeg synes virkelig det er underligt. Og er ret frustreret nu ;p

• #3   29. aug 2012 Heidi - En er med og en er uden, da jeg tænkte det ene eller det andet måtte han vel gide.

• #4   29. aug 2012 Der må jo være et eller andet, der har udløst den bakkeaversion. Kan han være blevet forskrækket eller forstyrret af hunden en dag, hvor han lavede stort på bakken? (ikke at jeg ved hvad man så gør, andet end at sørge for det ikke gentager sig).

Står maden tæt på bakken?
    Er bakken stor nok?
    Bruger du grus med eller uden duft?

Eftersom han pøller lige uden for bakken, kunne du prøve at lægge en avis der. Og hvis han så vil pølle på den, så kunne du senere prøve at lægge en avis i bunden af den ene bakke....

• #5   29. aug 2012 Ja, hvis det er træg afføring kan det gøre ondt at pølle. Og så kunne der forsøges med større mængder vådfoder og mindre mængde tørfoder, så katten får væske nok.
    (jeg så godt at du skrev, at afføringen var normal i den anden tråd, men det skader i hvert fald ikke at øge vådfodermængden - væske er altid en god ting).

• #6   29. aug 2012 SH - Han miver samtidig med at han skraber i gulvet efter grus. Så jeg går ud fra det er grus. Han virker ikke til at have ondt nogle steder.

• #7   29. aug 2012 Han får nu rigeligt med vådfoder, og hans afføring er hverken hård eller blød, altså ikke for meget noget, måske en anelse blød men ikke sådan at man vil kalde det blød mave.
    Han miver heller ikke mens han laver, det er kun inden mens har går og skraver i gulvet, så det virker ikke for mig som det er smærte overhovedet.
    Han spiser meget, drikker meget og er meget aktiv dagligt. Så synes ikke han virker besværet på nogensomhelst måde.
    Jeg tænker mere det er en psygisk ting, som noget han ikke synes om eller lign. jeg fatter bare ikke helt hvad. Synes alle råd og sådan jeg har kunnet finde har jeg forsøgt.
    Hans mad står i den anden ende af lejligheden, så de er slet ikke i nærheden af hinanden.

• #8   29. aug 2012 Nogle gange hvis jeg tager ham op når han går og skraver i gulvet og sætter ham i bakken, bliver han overdrevet glad og graver og laver i den.
    Men sætter jeg ham ikke i den, går han ikke selv.

• #10   29. aug 2012 Hvad hvis man tager en pølle og ligger i kattebakken?

Vores nye killinger skulle også lige fange konceptet med kattebakke, så jeg tog en af deres pøller og lagde derind - så fangede de idéen og bruger den flittigt nu.

Måske det kan hjælpe på din?

• #13   29. aug 2012 Lige får lavede han et perfekt besøg. Helt selv. Ved ikke hvorfor, men denne gang blev der ikke skrabet guld eller lavet på gulvet.

Rollo - Jo men jeg har jo løftet ham op i bakken når han skal lave, og så laver han i bakken meget glad. Så der kommer også pøllere i bakken.

Winnie - Tak det vil jeg prøve! smiley

Susan - Jeg kan prøve og tage ham der ned, men for at være ærlig er det overhovedet ikke sådan jeg aflæser ham.

• #15   29. aug 2012 Det med at han skraber i gulvet, tror jeg ikke har noget at gøre med, at han leder efter grus der. Måske snarere med, at det lugter af toilet der, som Winnie er inde på.
    Pøllelugt er genstridig. Grundig rengøring med uparfumeret rengøringsmiddel, eller rodalon (+ masser af vand) kan fjerne lugten.
    (Katte kan også skrabe i gulvet omkring mad og vandskål - og der leder de i hvert fald ikke efter grus).

Dejligt at han har pøllet i bakken nu :-). kan være dine tiltag med ny bakke og nyt grus har virket alligevel. Håber han bliver ved med at bruge bakken.

• #16   29. aug 2012 Lotte - Jamen jeg forsøger jo at løbe hen så snart jeg kan høre han går og skraber, og tager ham og løfter ham der op, ved ikke om det måske er det der er ved at give pote sådan at han lavede det perfekt lige før smiley

Tinka - Jeg har jo forsøgt at vaske gulvet med alt muligt, men vil prøve med rodalon! Måske det kan ændre noget.
    Tror du at han gjorde det godt nu fordi den er ved at falde på plads? Jeg er lidt bange for det var et engangstilfælde.

• #17   30. aug 2012 Frk Leo **Tror du at han gjorde det godt nu fordi den er ved at falde på plads?**

Jeg forstår ikke, hvad du mener, men når han har pøllet i bakken helt af sig selv, så er der da en god chance for at han fortsætter med det.

Det kan være, at det er noget af det "alt muligt" du har brugt før til at vaske gulvet med, der har gjort ondt værre. Altså at det har lugtet sådan, at han har ment, der skulle pølles der for at overdøve lugten.
    Hvis du har brugt salmiakspiritusholdigt rengøringsmiddel, kunne det også forklare hans skraben, da salmiak-lugt minder om urin.

Så ja, prøv Rodalon, og husk skyl/ tør efter med rent vand, da rodalon er giftigt.

Kommentér på:
Renlighed, går snart amok O.O

Annonce