{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Et par hurtige spørgsmål.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo adopteret/overtaget et par dejlige drenge (maine coons) og nu er deres personlighed virkelig kommet frem, og selvom jeg har tre andre katte... er der nogle ting jeg har undret mig over....

1. Både Ticco og Tiger skraber på gulvet, inden de spiser og drikker, ligesom når de er på bakken. Og det er ikke bare et par få gange... men faktisk ret længe....
Hvad kan det skyldes ???

2. Tiger tørre numse af i mit gulvtæppe når han har skidt... hvordan kan jeg stoppe det???

3. De er åbenbart ikke været vant til at blive børstet...og jeg kunne se, at de var klippet ret kraftigt ned, da jeg hentede dem... hvordan vænner jeg dem til at nyde at blive børstet ????
Lige nu forgår det med stille og rolige bevægelser og kæl med den ene hånd og børsten/kammen i den anden og masser af god bider ...men det er bare ikke nok og mine hænder er fyldt af katte krat.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et par hurtige spørgsmål....
  • #1   24. nov 2012 1 det er en levn fra deres "vilde" liv. Mine gør det ofte når de har spist, det er for at "gemme" maden. Kan mine komme til det, trækker de et tæppe eller et eller andet henover.

2 han kan have orm eller problemer med analkirtlerne eller have en lille smulle tilbage han ikke kan få gjort rent.

3 Dette problem kan komme til at tage lang tid at løse. Men jeg vil starte med en hårbørste fx til mennesker og starte forsigtigt derfra. Gør det gerne til en hygge-situation og skift efterhånden børsten ud med en god kam, der passer til en MCO Pels.

• #2   24. nov 2012 Marianne

Tak for svarene*S*
    Han har ikke orm... alle 5 fik ormekur for en uge siden og han gør det stadig.... og ja jeg tror også det er fordi han har noget til at sidde... eller det kan jeg se, da jeg har fået "bremsespor" flere steder... Adder ! Så er løsningen at rende efter ham med en vådserviet ????
    Vi bruger både en hårbørste og sådan en stål kam men om den er til MCO ved jeg ikke lige???

• #4   24. nov 2012 G.H. Du kan bruge de vådservietter, man også bruger bla til babyer.

Jeg mente ikke at den skulle være til MCO specifikt, men en der passer til en semilanghårspels, så mon den du har ikke er ok.

• #5   24. nov 2012 Med hensyn til de at skrabe ved madskålen, så kan det være som Marianne siger et levn fra deres "vilde liv", men det kan altså også være fordi katten ikke bryder sig om maden, både jeg og min søster har oplevet vores katte skrabe på gulvet inden de spiste da vi i starten gav dem Hills, da vi gik over til Royal Canin holdt begge katte op (det var uafhængigt af hinanden vi oplevede det) nu vil min kat ikke have anden mad en Royal Canin, servere jeg andet så skraber hun på gulvet og nægter at spise..

• #6   24. nov 2012 Heidi

Mine drenge lever af RC sterilised.... og det glider fint ned*S*
    De gør det også når de drikker vand og selv ved vådfoder, rejer osv så jeg tror ikke lige det er pga smag*S* Men åbenbart bare noget de gør....
    Jeg var bare bekymret for om det var noget adfærds mønster der var "unaturligt" og "usundt" for dem.
    Men tak for dit bud *S*

• #7   24. nov 2012 Jamen fint nok, det var også bare en oplysning, og bestemt ikke unaturligt smiley

Nu ved jeg ikke hvor gamle dine katte er men det kan også være noget de vænner sig af med på et tidspunkt smiley

• #8   24. nov 2012 Mine skraber når de har fået noget godt smiley

• #9   24. nov 2012 De to der gør det er 1 1/2år og 2 1/2år men de behøver ikke vænne sig af med det... det er bare ikke noget jeg har oplevet i alle de år jeg har haft kat.... eller hørt om *S*

• #10   24. nov 2012 Når de har den alder er det nok også bare noget de gør, alle katte har jo deres vaner og små sjove personligheder smiley det er jo det der er så fantastisk ved katte, men det kender du jo allerede selv alt til smiley

• #11   24. nov 2012 Heidi
    Det er nemlig helt fantastisk smiley

• #12   25. nov 2012 1. Både Ticco og Tiger skraber på gulvet, inden de spiser og drikker, ligesom når de er på bakken. Og det er ikke bare et par få gange... men faktisk ret længe....
    Hvad kan det skyldes ???

SVAR:
    Mine gør det, når de drikker.
    Det siges, at være et levn fra deres vildtid, hvor de skulle feje visne blade af vandet eller slå hul på isen.
    Selv troede jeg først (skeptisk som jeg er), at de gjorde det for at sætte vandoverfladen i bevægelse for ikke at stikke næsen ned i vandet, da katte har et dårligt nærsyn, men mine huskatte gør det aldrig, så der er jo nok noget om snakken smiley

Når de spiser af samme fad på én gang, skraber de ikke ved maden.
    Kun, når de spiser enkeltvis og ikke altid.
    Hvis dine katte bliver fodret med afmålte portioner og ikke har fri adgang til deres foder, kan det måske skyldes, at maden skal gemmes.
    ---

2. Tiger tørre numse af i mit gulvtæppe når han har skidt... hvordan kan jeg stoppe det???

SVAR:
    Det gør de fleste katte, hvis de har afførings-rester i rumpen, når de har været på bakke. Det er faktisk ret "fornuftigt", da afføring indeholder bakterier og nogle gange parasitter, så det er der ingen grund til at få i sig.

Du kan evt. klippe hårene omkring rumpen, så der ikke er så meget, det kan hænge fast i.
    Er afføringsn tynd, bør du få skik på deres maver.
    -----

3. De er åbenbart ikke været vant til at blive børstet...og jeg kunne se, at de var klippet ret kraftigt ned, da jeg hentede dem... hvordan vænner jeg dem til at nyde at blive børstet ????
    Lige nu forgår det med stille og rolige bevægelser og kæl med den ene hånd og børsten/kammen i den anden og masser af god bider ...men det er bare ikke nok og mine hænder er fyldt af katte krat.

SVAR:
    Du bærer dig helt rigtigt ad, MEN jeg ville alligevel få dem "løveklippet" (barberet ned bortset fra hale og krave) hos en dyrlæge.
    Så kan I sammen stille og roligt starte forfra, og kattene vil komme til at forbinde det med noget rart, når pelsen er vokset ud igen. Det varer kun ca. 4 mdr.
    Til nu har de sikkert forbundet håndteringen med noget meget ubehageligt, for det har selvfølgelig gjort ondt på dem.

Og vent med at børste/rede dem, til de er søvnige og ikke i gang med at lege.
    -----

PS:
    Med hensyn til foder, ville jeg aldrig bruge foder til sterilisede katte og slet ikke til så unge Maine Coon. De er ikke færdige med deres udvikling, og foderet indeholder unødige fyldstoffer for at mætte dem.

Så ville jeg i stedet for give dem mere vådfoder (som de forhåbentlig også får) og gerne meget forskelligt.

• #13   25. nov 2012 Jeg har en gang fået min MC barberet på inderlår og mellem forbenene, fordi han havde nogle store knuder og hader at blive redt/børstet....desværre har jeg konstateret at det bare filtrer endnu værre efter:/

• #14   25. nov 2012 Kan være en hårbolle der er gået i tarmene.Som sidder nu som et slags "flitere" ved endentarmen. Som han føler han stadig har nogle rester siddende tilbage. smiley

• #16   25. nov 2012 Hej Mega

Mine katte har altid fri adgang til foder og de får vådfoder hver dag. Jeg fodre med det som jeg fik anbefalet af dyrlægen.... da jeg ikke kunne få dem til at spise det foder særligt til MCO, som jeg først havde købt ind og da alle mine drenge er kastereret, så var det det der lå lige for. Der er heldigvis ingen der har tynd mave:)

Vi børster om aften foran brændeoven når de rigtig ligger og gasser sig.... og det også meget godt... undtaget når det er baglårenes tur.... det er næsten umuligt...
    Men jeg tror på at det nok skal lykkes.... og finder jeg så en filt så er saksen hurtig fremme:)
    Og den bliver også brugt til Tigers mås nu, for ja han var meget langhåret og det er jo ikke sjovt at rende rundt med "dingle bær" smiley

• #17   25. nov 2012 Ps lige pt kæler jeg meget for dem... alle de steder de er lidt ømme over.... Altså meget på maven og baglår og bare sådan et lille hurtig kæl, så de ikke rigtig når at blive irriteret . Man kan godt mærke at det ikke er noget de er vant til.... men når jeg kan det med alle mine andre drenge, der både får nusset poter og kigget tænder og rørt over det hele... så kan jeg vel også lære de to nye Basser det *S*

• #18   25. nov 2012 Du har jo fint styr på det G.H. smiley men læg lige mærke til, om de også er "ømme" over deres baglår (og evt. nederste del af ryggen), når du kun kæler med dem.

• #19   25. nov 2012 Tak Mega
    Rart at blive bekræftet i, at man gør noget rigtigt, jeg har nemlig ikke haft langhårs katte før *SS*

De er ikke ømme, ømme, altså der er ikke noget der gør ondt.... heldigvis *S*

• #20   25. nov 2012 Åh gud, hvad var det nu det hed? Siger den tykke i sofaen.. Det er en pasta, som er hammer godt imod hårboller og samtidigt er det ren slik smiley PS: måske kan hun finde frem til det

• #21   25. nov 2012 Michael

Hårboldene kommer fint ud den anden vej *SS*

• #22   25. nov 2012 tror du tænker på kattemalt Michael.

• #23   25. nov 2012 Jaaaaa. Marianne smiley

Kommentér på:
Et par hurtige spørgsmål....

Annonce