669 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hjælp!!!!! Kattebakke træning Hjælp!!!!! Kattebakke træning

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mine killinger på snart seks uger bliver ved med at tisse lige ved siden af kattebakken. Jeg har prøvet i en uge, at løfte killingerne op i bakken og kradse med deres poter. Kattegruset er ikke klumpende.. Hvad gør jeg forkert? Er frustreret over mine gentagende mislykkede forsøg smiley
Håber I har nogle erfaringer..

Hilsen Maria

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!!!! Kattebakke træning
  • #1   5. apr 2013 De har for meget plads. Lav en indhegning de ikke kan komme over og sæt dem og deres ting derind. Et værelse selvom det er lille er for meget plads.

Du skal gøre det NU - ellers bliver de svære at få gjort renlige

• #2   5. apr 2013 Jeg havde lukkede bakker, de hjalp mig meget

• #4   5. apr 2013 Jeg vil dog pointere at.... 6 killinger, ingen kravlegård, alle renlige fra dag 1 (bortset fra nogle småuheld) - kravlegård er ikke altid et must smiley
    Personligt tænker jeg at killingerne hurtigere lærer at begå sig i et hjem, hvis de får muligheden for det

Jeg startede også med killingebakker men de blevet meget hurtigt for små, så killingerne havde svært ved at ramme

• #5   5. apr 2013 Heidi, det du pointerer hjælper jo ikke trådstarter - OG de gøres renlige meget hurtigere tager man fat med det samme og "hegner" dem inde.

Mener du de lærer hurtigere at begå sig i et nyt hjem er de ikke pottetrænet og hegnet inde i en kort periode - hvordan?

• #6   5. apr 2013 Det var mere... Synes efterhånden at kravlegårde bliver pleased som var de en gave fra Gud og jeg siger bare.. Jeg havde ikke en og havde ikke problemer med at få dem renlige:)

Forstår ikke helt hvad du skriver til sidst?

• #7   5. apr 2013 Kravlegård til killinger fra de er 3 uger og frem til 7-8 ugers alderen, gør dem meget hurtigere renlige.

• #8   5. apr 2013 Jeg må så give Heidi J ret, jeg har haft killinger 3 gange, jeg har aldrig haft kravlegård til dem, de har fået fast føde fra de var 3-4 uger og renlige fra dag 1 de skulle blot have vist hvor katten bakkerne var, men jeg sørgede for at have nogle med lav kant og ikke for langt fra hvor de oftest legede, så de hurtigt kunne komme til bakken..

Nej det hjælper desværre ikke tråd starter, men jeg har intet råd, har aldrig oplevet 6 ugers killinger der ikke er renlige, det er på høje tid at du finder en løsning, ellers bliver de aldrig renlige, ville nok give kravlegården en chance, men hvis de besørger lige ved siden af bakken så er det jo ikke fordi de ikke kan finde den, måske kan de ikke lide gruset, er det sten eller sand/ fint grus du bruger??

• #9   5. apr 2013 Spørgsmålet er også... Om de sætter sig ved siden af Bakken eller om de rammer de siden af Bakken?

• #10   5. apr 2013 Jeg havde en kravlegård til dem, som de kom ud i da de var lidt over to uger gamle. Men deres mor ville ikke have dem i den, så hun blev ved med at flytte dem. smiley jeg har i går lukket af med en plade ind til det lille værelse de er i. Jeg har nu gjort så deres mor lige ledes skal forsørge samme sted. Så kan de forhåbentlig lugte sig frem. De tisser lige på den anden side af kanten af Bakken. Jeg har små foliebakker, hvor kanten ikke er høj. Det er små sten deres kattegrus er lavet af.. De tisser kun samme sted, men det er hver gang lige ved siden af bakken smiley de har et par enkelte gange været i kattebakken.. Deres mor er også over og skrabe i gruset og snuse til det.. Skal jeg prøve et andet mærke kattegrus? - og i så fald, hvilket?

• #11   5. apr 2013 Jeg ville nok benytte noget meget fint kattegrus, altså noget fint grus/ sand, nogle killinger kan bare ikke lide sådan nogle sten, hvorfor ved jeg ikke..

Du skriver foliebakker, nu ved jeg ikke hvor store de er men måske er de for små, så de ikke syntes de er rene nok, ja jeg ved det ikke skyder lidt i blinde smiley

• #12   5. apr 2013 Jeg kunne prøve noget andet grus.. De er alm. størrelse.. Ved ikke præcis med cm. og sån.. smiley har du erfaring med noget kattegrus til killinger?

• #13   5. apr 2013 Nææhh de killinger jeg har haft har ikke været sarte, så jeg har brugt små sten smiley

Se om der ikke er nogle her i tråden der dukker op med nogle gode ideer, ellers gå i en maxi zoo eller hvad du nu har i nærheden, og se på de forskellige grustyper (ved maxi zoo har glas så man kan se hvordan gruset ser ud)..

• #14   5. apr 2013 Ja jeg må lige vente og se, hvad der dukker op her på tråden.. Ellers må jeg i en dyrebutik..
    Ved godt der kan ske nogle uheld, men når det sker gentagende gange, bliver jeg lidt nervøs og bekymret for, om jeg gør noget forkert smiley

• #15   5. apr 2013 smiley jeg er ikke eksperten du venter på, jeg læste bare med i tråden,, men jeg faldt lige over det med folie bakkerne, for jeg har altid hørt man kunne bruge sølvfolie til, at holde kattene væk fra, at tisse bestemte steder??

• #16   5. apr 2013 Altså, jeg er ved ikke om de folie bakker virker på samme måde ?

• #17   5. apr 2013 Tænker også at kattene ikke finder foliebakkerne tilfredsstillende. Prøv evt mes nogle killingebakker istedet:)

• #18   5. apr 2013 Jeg tror også at foliebakkerne måske er for små og måske "larmer" for meget. Jeg har en killing bakke i plastic med lav kant, den må du godt låne. Mine er begyndt at bruge de store bakker smiley

• #19   6. apr 2013 Sommer: du må gerne prøve at tage den med. Vil prøve alt smiley

• #20   6. apr 2013 Jeg ville bestemt ikke bruge foliebakker, de kan godt vippe lidt og desuden støje, som der er andre der skriver, og det kan gøre at de små pus ikke kan li at være der. Skift dem ud med alm. bakker, evt. killingebakker, og sæt gerne mange rundt omkring i starten, hvis det er et større område de går på, så skal de nok blive renlige. (og brug fintkornet sand)
    Pøj pøj med projektet.

Kommentér på:
Hjælp!!!!! Kattebakke træning

Annonce