{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

At lære en gammel kat nye ting {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg ville lige høre om i tror det er muligt at ændre en ældre kats daglige vaner/rutiner.
Jeg er flyttet hjem til mine forældre igen hvor min barndomskat stadig bor, da jeg boede hjemme sov han inde hos mig, hvilket jeg finder utrolig hyggeligt.
I den tid hvor jeg ikke har boet hjemme har katten været vandt til endten at være ude eller i baggangen om natten.
Jeg synes jo det kunne være hyggeligt hvis han igen sover hos mig, og har prøvet et par nætter, men det er tydeligt at han ikke bryder sig om at være på værelset.
Han sætter sig ved døren og gir lyd, og det bliver han ved med i lang tid hvis ikke jeg lukker ham ud.

Kan jeg på nogen måde vænne ham til at være på mit værelse igen som i gamle dage, eller skal jeg bare acceptere at han ikke vil være her?

Han har selvfølgelig toilet og vand på værelset (han kan ikke tåle fri adgang til mad)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lære en gammel kat nye ting
  • #2   9. maj 2013 Tror ikke som sådan det er mig han reagere på, det er det at være i et rum han ikke er vandt til, for når vi er i stue, køkken og andre steder han er vandt til at være vil han gerne være hos mig... Jeg kan også godt tage ham op og kæle med ham inde i rummet, og så nyder han det også, men kun i kort tid, så hopper han ned igen og sætter sig ved døren og giver lyd


  • #3   9. maj 2013 En. Ting er sikkert, det skal være på hans præmisser smiley han skal vælge dig og dit værelse.
    Hvad med at lade døren være åben til dit værelse, så har han chancen for, at vælge ?


  • #4   9. maj 2013 Ideen med at lade døren stå til ham har jeg også selv tænkt kunne være en fin ide, men problemet er at han ikke selv kan komme til mit værelse da han ikke har lov til at færdes på øverste etage som han ville skulle have adgang til for selv at komme til mit værelse desværre... For synes også det er den bedste løsning hvis det var muligt smiley


  • #5   9. maj 2013 **han ville skulle have adgang til for selv at komme til mit værelse desværre... For synes også det er den bedste løsning hvis det var muligt**

    Jeg vil mene, det er den eneste løsning.
    Når først katten har oplevet, at værelset er et sted, den bliver lukket inde, så er der ikke gode chancer for succes. Og når katten ikke må færdes frit på den etage :-S. så synes jeg, du skal lade katten opholde sig, hvor den plejer.


  • #6   9. maj 2013 Jeg vil også mene at eneste mulighed for at ændre kattens vane er ved at lade katten vælge selv..

    Nå skriver du at katten ikke har mad 24/ 7, hvad så med at gøre det til en rutine at du giver ham lidt mad når du tager ham med i seng, så han forbinder dette ritual med noget lækkert..

    Og så forstår jeg ikke rigtig at han ikke har adgang til dit værelse på egen hånd, kan det ikke lade sig gøre, eller vil dine forældre ikke have at han har det??


  • #7   10. maj 2013 Mine forældre vil ikke have ham op på øverste etage, men det er også fordi han (selvom han er kastreret) Finder på at strinte når han går deroppe alene

  • #8   10. maj 2013 Ok ja forstår godt at de ikke gider strinteri smiley

Kommentér på:
At lære en gammel kat nye ting

Annonce