Usocial kat - alt for social? Usocial kat - alt for social?
Undskyld hvis emnet er placeret forkert, eller forvirrende.
Jeg har en huskat,som kun er indendørs pga trafik tæt på huset, hun er 4 og er steriliseret, hun får special foder.
Hun har tidl. været mishandlet, da vi købte hende var hun 7 måneder og havde "kun" været på internatet to uger
Hun er i bund og grund en rigtig sød og kærlig kat, men er virkelig usocial og løber fra mennesker(fx min mor og/eller far).
Der er meget få mennesker hun vil snakke med(ud over mig--> ), hun følger mig hvor end jeg er og "stresser" hvis jeg er væk i længere tid, hvilket kan være et problem nogle gange da jeg næsten ikke kan komme på ferier, sove ude osv..
Hun kan finde på at jage hunden væk hvis han vil i kontakt med mig
Hvad kan være årsag til at hun kun er så "besat" af mig? Det er ikke mig der fodrer hende, og har aldrig gjort det. :c
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
Kan være jeg har formuleret mig forkert?:/
Hende her er lidt ekstremt tilknyttet til mig, hun nægter at være social med andre mennesker.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Meget få gæster kan få lov til at kæle hende, enten så går hun og sætter sig et sted de ikke kan nå, eller også knurre eller hvæser hun af dem..
Min kat er bare en enspænder, hun trives fint i det daglige, men stresser lidt når der er gæster, så får hun lov at trække sig for sig selv, og så er der ingen problemer..
Når jeg får hende passet er der nu ingen problemer med at hun stresser men hun gider ikke snakke med dem som passer hende, det har hun det nu fint nok med så længe hun får mad, men jeg har nu heller aldrig været væk fra hende i mere end en uge, jeg kan nemlig heller ikke undvære hende
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hun stresser helt op og vil ikke falde til ro bare jeg er væk i 2-3 dage
Jeg fodrer hende aldrig, selv ikke godbidder
Dem fra internatet sagde hun kom fra et hjem hvor de havde sultet og slået sine dyr
Jeg har som sådan ikke noget i mod at hun er så knyttet til mig, men det kan da være lidt trælst, især det med at jeg ikke kan være ude
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Du har måske en stemme den rigtig godt kan lide (lys stemme) hvorimod en mørk stemme kan virke truende i kattens verden.
Når jeg passer mine forældres katte er den én som går helt i "koma" når min mor er væk - det kan bare være en enkelt overnatning. Hvis ikke det var fordi
jeg vidste at katten ikke er syg, så havde jeg været afsted med den flere gange. Den bliver simpelthen apatisk og vil ikke spise og ligger hen som om at den er ved at dø.
Når min mor kommer hjem - så er hun sig selv igen :). Den er aldrig blevet mishandlet, men er født som vildkat
Det er måske bare et personlighedstræk hos din kat.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Hvad angår det med at hun følger med dig rundt og ikke andre mennesker, ser jeg i bund og grund kun som tegn på at hun elsker dig og hun er en intelligent kat.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Sørg for at folk der kommer til hende ikke kommer til hende ovenfra, men fra lige fod med hende. Ikke lægge hånden over hovedet for at sige hej til hende og kæle med hende, med lad dem tage hånden hen til hende fra under hovedhøjde og nus hende under hagen og på kinderne.
Læg mærke til hendes kropssprog imens folk går til hende. Hun må ikke føle sig presset op i et hjørne hun ikke kan komme ud fra. Giv hende plads til at løbe og stikke af hvis hun vil det.
Lær dig selv og folk teknikken at fortælle en kat på kattesprog at de elsker hende. Dvs. lægge sig ned afslappet og kigge katten i øjnene med dovent, afslappet, roligt blik. Nærmest talt søvnigt, og blink langsomt til katten med begge øjne. Når katten blinker tilbage, er der accept og den fortæller den også har kærlighed til personen.
Dette er ting jeg har lært ved alle de udsendelser jeg har set på fjernsynet der hedder "My cat from hell". Jeg har selv prøvet dem af på nabolagets vildkatte og kan hilse og sige, de virker!
Usocial kat - alt for social?