2.510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

fornavn E
fornavn E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Får taget kattelem fra mig Får taget kattelem fra mig

Hej alle

Jeg har en kat på 1½ år, i 14 mdr har hun brugt den kattelem jeg har installeret tæt på min hoveeddør.

Nu bliver min bygnings facader renoveret, og så må jeg ikke længere have en kattelem.

Hvordan får jeg bedst muligt min kat trænet op i at den kommer ud når jeg tager på arbejde, og kommer ind igen når jeg kommer hjem?

Mine arbejdstider kan svinge, er der endvidere noget jeg skal være obs på - evt, til vinter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Får taget kattelem fra mig
  • #1   12. jul 2013 Kan du ikke sætte en ny lem i et vindue? Eller købe en egen hoveddør du kan sætte lem i, og så skifte døre igen når du skal flytte?

Tror ikke det bliver nemt at nægte hende den frihed en kattelem giver.

• #2   12. jul 2013 Din kat får det svært hvis den ikke kan komme ind og få vand og mad i løbet af dagen smiley
    Er der have til? For så må du lave et katte hus hvor der er vand og mad.

Men bedst hvor der kan være et andet sted den kan komme ind og ud.

• fornavn E
    fornavn E Tilmeldt:
    jul 2013

#3   12. jul 2013 Den plade min kattelem sidder i på nuværende tidspunkt bliver udskiftet til en anden.
    Jeg har tilbudt at købe én nøjagtig magen til, så ved en evt. fraflytning kunne jeg skifte den ud. Desværre uden positivt svar.
    Jeg er ikke helt med på hvad i mener med at sætte en lem i vinduet?

Jeg har en altan som hun tit er ude på, problemet her er at hun kan finde på at spadserer langs hele bygningens altaner. Bor i en bygning hvor der kun er stue+1.sal.

Jeg kan evt. bygge noget klatreværk der får hende ud af vinduet - men så kan hun ikke komme ind igen.

Det er lidt noget lort alt det her. Hun er en tidligere vildkat jeg har taget til mig, hun kommer med mus hver dag - det bliver lidt trist hvis man skal tage det vilde væk fra hende..

• #4   12. jul 2013 kattelm til vindue. Man skal nok have en glarmester til at ordne det. og en hylde eller tre udenfor til at komme op og ned. Hvis du bor i stuen. 1e sal er lidt sværere. Trappe ned, hvis du må?

profilbillede
  • #5   12. jul 2013 fandt lige denne, og synters den var så sej at jeg ville vise den.

profilbillede
  • fornavn E
    fornavn E Tilmeldt:
    jul 2013

#6   12. jul 2013 Haha den sidste er fed! Desværre for ekstrem til den konservative bestyrelse der er i min bygning smiley Jeg bor på 1. sal, men lige ved trappen ned. Min kat plejer at gå op og ned her uden problemer.
    Jeg skal tage den lem i vinduet til overvejelse. Den er lidt tricky. Alt hjælp her tages imod med kyshånd.

• #7   12. jul 2013 Ej, et dumt problem :-/. Det er sgu ikke altid lige let at være katteejer. Men dette problem kan da heldigvis løses ved at få en kattelem sat i vindue.

• #8   12. jul 2013 Fandt lige denne på youtube smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=QWeOlRSmYTw

• #9   12. jul 2013 Hvis du har et lille vindue ell. et vindue, bestående af flere små, kan du så ikke tage glasset ud og montere en plade med kattelemmen i stedet for?

• fornavn E
    fornavn E Tilmeldt:
    jul 2013

#10   12. jul 2013 Det kan ikke lade sig gøre med vinduet da det sidder i 1m. højde.
    Det er desværre gået hen og blevet noget juridisk pis det her.
    Handler om ensretning.
    Jeg kan ikke få mig selv til at holde katten inde nu, så sætter en kattelem op i den nye plade og tager slagsmålet.
    Tak for jeres hjælp allesammen.

• #11   12. jul 2013 Ellers er der kun én mulighed, øge serviceniveauet og lukke katten ud, når den vil ud og ind når den vil ind.
    Jeg synes at du skal holde den inde når du er på arb. så kan du lukke den ud et par timer når du kommer hjem.
    Det kan den sagtens vænne sig til smiley

• fornavn E
    fornavn E Tilmeldt:
    jul 2013

#12   12. jul 2013 @Marianne super! Så er der dog lidt håb smiley Bare det ikke ødelægger psyken - synes selv jeg har en perfekt balanceret kat hehe.

• #13   12. jul 2013 fornavn E **Jeg kan ikke få mig selv til at holde katten inde nu, så sætter en kattelem op i den nye plade og tager slagsmålet. **

Tommel op til det.

• #14   12. jul 2013 Hvis vinduet sidder i en meters højde, kan du så ikke både indenfor og udenfor montere en "trappe" op til vinduet?

En katteejer har lavet denne geniale trappe (hun har beklædt trinene med tæppestof) til sin gigtplagede kat, så den kan komme op i vindueskarmen.

Det er en Läckhylde fra Ikea, der er monteret på skrå.

profilbillede
  • #15   12. jul 2013 Hvis TS bor i en striks boligforening, så kan der altså også "vrøvles" hvis han får sat en lem i vinduet.

Men idéen er da genial.

• #16   12. jul 2013 Men hvis glasset tages ud (og gennem til evt. fraflytning) og erstattes med en træplade, hvorpå lemmen monteres, kan de vel ikke gøre vrøvl.

I stedet for en træplade kan en plade af acryl/plexiglas bruges.

• #17   12. jul 2013 Mega:

Du aner ikke hvor vrøvlede mennesker kan blive når de keder sig smiley

Her har der lige været vrøvl over en parkeret trailer......
    Der var rigeligt med plads på parkeringspladsen.......

• #18   13. jul 2013 Som AMrianne siger kan katten nok godt vænne stil at skulel lukkes ind og ud af dig men som du også selv siger skal du passe på at dens mentale tilstand bliver berørt.
    Efter mine katte blev udekatte kan jeg se at de bliver meget frustreret hvis kattelemmen er låst(grundt dyrlæge besøg eller nytårs aften f.eks!)

Jeg synes det er meget underligt at de ikke vil tillade at du køber en ekstra plade til udskiftning for din egen regning når du engang flytter der fra. Du har jo førhen haft tilladelse til at have den kattelem installeret går jeg ud fra? Hvis du har bevis for den gamle tilladelse af installationen af kattelemmen(f.eks på en mail) så burde du kunne bruge det skriftlige bevis som mod argument når du kontakter dem.

Nu er jeg ikke helt med på hvor denne gamle kattelem var installeret, du skriver "tæt på min hoveddør".. Kan du ikke installere lemmen i hoveddøren? eller er dem en fælles hoveddør?
    Hvis det handler om din egen hoveddør så ville jeg bare købe en billig hoveddør og installere den med kattelem. Så kan du gemme den orignale til den dag du flytter ud.

• #19   13. jul 2013 Meget underligt ja, men problemet er vel det, TS skriver **Handler om ensretning.** Og der er jeg af den mening, at sådan noget må man kæmpe mod. Det kan ikke nytte noget, at facader skal "tage sig ud", når det ikke fungerer for beboerne og deres dyr. De BOR der! Det er deres HJEM!

Med ejers skiftende arbejdstider tror jeg nok det kan blive et problem for katten at finde en rytme med ude/inde-tider. Hvis det ender med åbne-og-lukke-dør-modellen, er det nødvendigt, at katten har adgang til et skur eller lignende.

• fornavn E
    fornavn E Tilmeldt:
    jul 2013

#20   13. jul 2013 Det er lige præcis en streng forening jeg bor i. Det handler om ensretning. Jeg synes i har fuldstændig ret i det i skriver. Lemmen har været der i et år før, og den plade den sidder i er meget simpel og kan nemt skiftes. Derfor det er så anstrengende at der ikke bare fortsat kan gives tilladelse til lemmen.

Mht. vinduet ville det være samme problemstilling som med trælemmen. Men som sagt tager jeg slåskampen. Jeg mener selv at have en god sag, når man tænker på at den tidligere har været der 1 år og at pladen kan udskiftes ved en evt. fraflytning.

Det er skønt med den responds jeg har fået. Handlede lidt i desperation ved at oprette en bruger og oprette emnet herinde. Formanden mente katten skulle aflives.. Hell no smiley

• #21   13. jul 2013 Formanden skulle <b>skamme!!</b> sig! smiley

Desværre er du ikke ene om at være oppe mod smålige boligforeninger og bestyrelser. Se fx denne tråd (som jeg stadig håber, der kommer en god ende på).
    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/105623-afslag_paa_kattegaard

Go vind, fornavn E! Det bør virkelig ikke kunne gå værre, end at du får en regning på den dørplade, når du engang flytter.

• #22   13. jul 2013 Formanden kan ikke forlange at katten skal aflives hivs du har tilladelse til kat! Hvilket jeg jo formoder når der har været tilladt en kattelem....

Ønsker dig alt held med at få snakket noget fornuft ind i hovedet på de folk!
    Sådanne historier gør mig kun ekstra glad for at være en del af bestyrrelsen i vores boligforening + flere af bestyrrelsesmedlemmerne har katte smiley

• #23   14. jul 2013 fornavn E - Er I de eneste i hele boligkomplekset, der har kat og kattelem?
    Prøv at kigge efter det!

Har I et beboerblad, kan I rejse sagen der, eller på et møde i bestyrelsen.

PS: Du kan selvfølgelig også kontakte LLO om det.

• #24   15. jul 2013 ... mon egentlig ikke bare det er at gøre brug af sin råderet?.... og så skifte den dør-plade ud ved flytning.

Skriv gerne opdatering (kan måske komme andre til gavn sidenhen).

• #25   15. jul 2013 Det burde det være Tinka, men det med råderetten er så som så hvis boligforeningen ikke ser det som en forbedring.
    I min nye bolig som kun er 5 år, har jeg fået at vide der går 15 år til før vi har råderet til diverse ændringer smiley

• #26   15. jul 2013 Hvis boligforeningen i mere end et år har accepteret kattelemmen, mener jeg ikke, de kan forbyde den nu.

• #27   15. jul 2013 Det burde de ikke og jeg ville nok gå til lejernes landsorganisation for gode råd ( de vil helst have man er medlem)

Kommentér på:
Får taget kattelem fra mig

Annonce