2.510 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Svar
Får taget kattelem fra mig Får taget kattelem fra mig
Hej alle
Jeg har en kat på 1½ år, i 14 mdr har hun brugt den kattelem jeg har installeret tæt på min hoveeddør.
Nu bliver min bygnings facader renoveret, og så må jeg ikke længere have en kattelem.
Hvordan får jeg bedst muligt min kat trænet op i at den kommer ud når jeg tager på arbejde, og kommer ind igen når jeg kommer hjem?
Mine arbejdstider kan svinge, er der endvidere noget jeg skal være obs på - evt, til vinter?
0 synes godt om
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Tror ikke det bliver nemt at nægte hende den frihed en kattelem giver.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Er der have til? For så må du lave et katte hus hvor der er vand og mad.
Men bedst hvor der kan være et andet sted den kan komme ind og ud.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg har tilbudt at købe én nøjagtig magen til, så ved en evt. fraflytning kunne jeg skifte den ud. Desværre uden positivt svar.
Jeg er ikke helt med på hvad i mener med at sætte en lem i vinduet?
Jeg har en altan som hun tit er ude på, problemet her er at hun kan finde på at spadserer langs hele bygningens altaner. Bor i en bygning hvor der kun er stue+1.sal.
Jeg kan evt. bygge noget klatreværk der får hende ud af vinduet - men så kan hun ikke komme ind igen.
Det er lidt noget lort alt det her. Hun er en tidligere vildkat jeg har taget til mig, hun kommer med mus hver dag - det bliver lidt trist hvis man skal tage det vilde væk fra hende..
jul 2012
jul 2012
jul 2013
Jeg skal tage den lem i vinduet til overvejelse. Den er lidt tricky. Alt hjælp her tages imod med kyshånd.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2006
http://www.youtube.com/watch?v=QWeOlRSmYTw
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
jul 2013
Det er desværre gået hen og blevet noget juridisk pis det her.
Handler om ensretning.
Jeg kan ikke få mig selv til at holde katten inde nu, så sætter en kattelem op i den nye plade og tager slagsmålet.
Tak for jeres hjælp allesammen.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Jeg synes at du skal holde den inde når du er på arb. så kan du lukke den ud et par timer når du kommer hjem.
Det kan den sagtens vænne sig til
jul 2013
dec 2006
Tommel op til det.
maj 2007
En katteejer har lavet denne geniale trappe (hun har beklædt trinene med tæppestof) til sin gigtplagede kat, så den kan komme op i vindueskarmen.
Det er en Läckhylde fra Ikea, der er monteret på skrå.
aug 2010
Men idéen er da genial.
maj 2007
I stedet for en træplade kan en plade af acryl/plexiglas bruges.
aug 2010
Du aner ikke hvor vrøvlede mennesker kan blive når de keder sig
Her har der lige været vrøvl over en parkeret trailer......
Der var rigeligt med plads på parkeringspladsen.......
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Efter mine katte blev udekatte kan jeg se at de bliver meget frustreret hvis kattelemmen er låst(grundt dyrlæge besøg eller nytårs aften f.eks!)
Jeg synes det er meget underligt at de ikke vil tillade at du køber en ekstra plade til udskiftning for din egen regning når du engang flytter der fra. Du har jo førhen haft tilladelse til at have den kattelem installeret går jeg ud fra? Hvis du har bevis for den gamle tilladelse af installationen af kattelemmen(f.eks på en mail) så burde du kunne bruge det skriftlige bevis som mod argument når du kontakter dem.
Nu er jeg ikke helt med på hvor denne gamle kattelem var installeret, du skriver "tæt på min hoveddør".. Kan du ikke installere lemmen i hoveddøren? eller er dem en fælles hoveddør?
Hvis det handler om din egen hoveddør så ville jeg bare købe en billig hoveddør og installere den med kattelem. Så kan du gemme den orignale til den dag du flytter ud.
dec 2006
Med ejers skiftende arbejdstider tror jeg nok det kan blive et problem for katten at finde en rytme med ude/inde-tider. Hvis det ender med åbne-og-lukke-dør-modellen, er det nødvendigt, at katten har adgang til et skur eller lignende.
jul 2013
Mht. vinduet ville det være samme problemstilling som med trælemmen. Men som sagt tager jeg slåskampen. Jeg mener selv at have en god sag, når man tænker på at den tidligere har været der 1 år og at pladen kan udskiftes ved en evt. fraflytning.
Det er skønt med den responds jeg har fået. Handlede lidt i desperation ved at oprette en bruger og oprette emnet herinde. Formanden mente katten skulle aflives.. Hell no
dec 2006
Desværre er du ikke ene om at være oppe mod smålige boligforeninger og bestyrelser. Se fx denne tråd (som jeg stadig håber, der kommer en god ende på).
http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/105623-afslag_paa_kattegaard
Go vind, fornavn E! Det bør virkelig ikke kunne gå værre, end at du får en regning på den dørplade, når du engang flytter.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Ønsker dig alt held med at få snakket noget fornuft ind i hovedet på de folk!
Sådanne historier gør mig kun ekstra glad for at være en del af bestyrrelsen i vores boligforening + flere af bestyrrelsesmedlemmerne har katte
maj 2007
Prøv at kigge efter det!
Har I et beboerblad, kan I rejse sagen der, eller på et møde i bestyrelsen.
PS: Du kan selvfølgelig også kontakte LLO om det.
dec 2006
Skriv gerne opdatering (kan måske komme andre til gavn sidenhen).
maj 2012
I min nye bolig som kun er 5 år, har jeg fået at vide der går 15 år til før vi har råderet til diverse ændringer
maj 2007
maj 2012
Får taget kattelem fra mig