1.763 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Væghopperi og kælebidning Væghopperi og kælebidning

hejza smiley

Lige til en start. Det går super godt her.

Men der er dog nogle få problemer jeg håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig lidt med.

Det første er. Min skønne lille Chaos er jo som en killing skal være. og det er efterhånden begyndt og kunne ses på mine vægge. hun er helt vild med at hoppe op af væggen hvor der måske har været et lille sømhul og det er resulteret i at hun er begyndt og rykke tapetet af. hvad kan jeg gøre for og få hende til og stoppe?

Det andet er. Hun er blevet rigtig vild med og ligge på mine ben og det er bare såååå dejligt. Men når jeg så vil kæle og ae hende når hun ligger der resultere det i at hun bider mig. det er ikke hårdt eller ondskabsfuldt. Det virker som om hun måske bliver overstimuleret af det.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Væghopperi og kælebidning
  • #1   17. dec 2013 bum bum altså her har vi det samme problem og vi er bare blevet enige om at lige nu må væggen se lidt flosset ud og når vi så får tid må der tapseres smiley det er ikke fordi vores kradser i væggen, men pga dagplejebørnene hang der en lille flap og det er altså en stor en fristelse.
    Når hun bider dig så giv et højt skrig/piv og puf hende ned.

• #2   17. dec 2013 Ift til kælebidning som du kalder det, skal du være opmærksom på IKKE at lege med fingre, hænder eller fødder.. Overhovedet! Kun legetøj.. Bider hun, om det er leg eller ej, skal du få gang i legetøjet og aflede hendes opmærksomhed til det fremfor hænder og fødder

• #3   17. dec 2013 Pernille.

Jeg har ikke leget med hende med hænderne. Og fortæller også gæster at de IKKE må lege med hende med deres hænder smiley
    Netop også fordi hun var så bange for mig da jeg fik hende. hun må ikke forbinde menneskehænder med andet end noget godt og roligt

• #5   17. dec 2013 Okay, mange laver den fejl.. ;).. Ville bare lige se om det kunne være det :).. Men ellers passiv hånd og pivelyde som kan forbindes med eksempelvis søskende der siger fra :)..som Kristina k skriver :)..

• #6   17. dec 2013 Felis

Måske det kan lade sig gøre at reparerer de steder så det ikke kan ses?

Tror godt det kan lade sig gøre. men det er også hvis der er et lille mærke eller prik. men vil bestemt give det et forsøg smiley jeg forsøger også at stoppe hende i det når jeg ser det.

Ved ikke rigtig hvad det er. kan prøve og forklare forløbet.

Hun kommer hen til mig og jeg aer hende. Hun begynder og spinde og gnider sig op af mig. Så hopper hun normaltvis op på mine ben. sidder altid i skræderstilling. Hun lægger sig til rette mens jeg aer hende. hun "vrider sig rundt mens hun spinder og ender gerne med at ligge på ryggen. Jeg ved at ikke alle katte kan lide at blive aet på maven og jeg holder øje med signaler fra hende. som fx hvis hun skubber min hånd væk med hendes bagben. eller giver mig et dask med forpoten. så fjerner jeg min hånd og nusser hende på siden i stedet for. men så er det gerne at hun tager fat om min hånd med hendes forben (uden klør) og giver mig en mildt "nap". når hun gør det siger jeg nej og fjerner min hånd og lader hende være. Skal lige siges at hun spinder under hele forløbet. også når hun napper mig.

• #7   17. dec 2013 Enig med Felis

• #8   17. dec 2013 Som du beskriver forløbet så er det kælenap, det er simpelthen fordi det er såå godt og hun bliver så ivrig at hun må nappe lidt, det er ren kærlighed smiley

• #9   17. dec 2013 Når hun lege-bidder dig skal du vræle højt som en killing der er blevet bidt og side helt stille(altså ikke rive hånden til dig).

Det er det samme signal killinger bruger imellem hinanden for at sige "nu er du gået for vidt". Hun bliver nok lidt forskrækket første gange.

Jeg fik Panda i maj og han er 4 år men har åben bart haft dårlig vane med at bide når han ikke længere gad at blive nusset eller redt. Så jeg har mindet mig selv om at hvis han bed skulle jeg skrige højlydt. Det har virket, det er sjældent han bider og nu "nipper" han egentlig også kun hvor før bed han tit hårdt.

• #10   17. dec 2013 Har du en masse kradse muligheder til hende?

Jeg følger selv lige med i det med bideriet, det gør min killing på 6 måneder nemlig også smiley Dog ved jeg ikke om det er fordi han er hittekat, og ikke har haft sin mor til de 12 uger.
    Jeg har prøvet, at pive når han går det, men det hjælper altså kun få sekunder smiley

• #12   17. dec 2013 Felis: Det du beskriver, lyder som det Lucky luke gør smiley Jeg har ikke leget med hænderne med ham, men min mor har gjort det lidt, og hun stoppede ikke selvom jeg sagde hun ikke skulle gøre det smiley
    Kan det være fordi han er hittekilling, at han gør det? Mangler han aktivering? Eller kan det være andet?
    Jeg har et mellem stor kradsetræ, og et stort et + en chaiselong. Har tonsvis af legetøj og 2 aktiverings bræt til foder (som han ikke vil bruge, kun hvis der er godbidder). Han bliver lukket ud hvis han vil ud, men han er meget sart overfor nye lyde, regn og blæst, så ude er han ikke så meget.

Kommentér på:
Væghopperi og kælebidning

Annonce