1.417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ny killing i huset Ny killing i huset

Hej Alle smiley

Vi har i 3 år haft vores kære Simba, som ligger på siden her, og har nu valgt at få os endnu en huskat (Luna). Vi har fulgt forskellige anvisninger ift. integrering af Luna herhjemme.

Luna har fået sin egen del af huset, og den eneste adgang de to katte har til hinanden er igennem en dørsprække, for at vores høvding Simba herhjemme kan vende sig til der er en anden duft og at han ikke er alene mere.

Har i nogle gode tips og erfaringer med sammenførsel af katte, når den nuværende kat (Simba) ikke er vand til andre katte smiley

Simba er en kastreret hankat, og Luna er en hunkilling, og de har nogenlunde samme temperament.

Ser frem til en masse gode råd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny killing i huset
  • #2   4. jan 2015 Mine var faktisk adskilt lidt over 1 døgns tid og jeg synes bare de blev mere forvirrede af det.Jeg havde så en gitter dør.
    Killingen begyndte at hyle og blev bange når hun kunne se den store så begyndte den gamle jo også. Og så rendte den ældste hele tiden ud i haven fordi hun først troede den lille måske kom derfra . De var så sammen en uge frit i alle rum men blev så adskilt igen pga den lille blev syg men det gik først rigtig godt da de kunne gå frit sammen og de rendte meget rundt ude i katte gården i haven sammen. Jeg blev også lidt forvirret da jeg havde læst om to metoder den du bruger og så bare at sætte dem sammen. De lærer ikke hinanden rigtigt at kende alligevel gennem en dørsprække. men fornemmer blot der er en kat de ikke kan komme til at se efter min mening. Jeg har så kun prøvet at sammen føre katte den ene gang og det er gået fint. Da de først blev lukket sammen. Jeg sørgede så for at den lille havde steder den kunne smutte ind og gemme sig hvis den store skulle blive gal men det blev hun nu ikke, Hun hvæste og daskede lidt efter den. Og lå så længe og kiggede på den når den legede indtil hun selv begyndte at lege med den.

• #3   4. jan 2015 Jeg syntes det er en skidt måde at sammenføre katte på, du mystificere det hele for begge katte, som om de bør være nervøse for hinanden, for ellers hvorfor er de adskilt (tænker jeg de tror)

Jeg har sammenført ved at de blot blev lukket sammen, og min den store hun var nu også en kat der ikke tidligere har været sammen med andre katte siden hun var killing og havde sine søskende, samtidig var hun en kat der bestemt ikke kunne lide andre katte, hun hvæsede og spruttede når naboens kat gik ude på græsset (hvilket hun i øvrigt stadig gør) men overraskende nok gik det ret gnidningsløst, selvfølgelig hvæser de af hinanden og knurre såmænd også, de sloges ikke og så er det jo fint, mine er aldrig blevet bedste venner, de lever hver deres liv under samme tag, men de acceptere hinanden og slås stadig ikke, der bliver stadig hvæst og brummet i ny og næ, men det er kun den store der stadig må sætte grænser for den lille (på nu 2,5 år smiley :D smiley )

Så mit råd vil være åben den dør og lad dem finde ud af det sammen, se hvad der sker, farer de i flæsket på hinanden og pelstotter og blod står i en sky omkring dem så skal de nok ikke være sammen, men er der blot hvæs, brummen og måske lidt dask, så er du på vej i den rette retning.. smiley

• #4   4. jan 2015 Tusind tak for jeres gode råd, det er taget til mig, og jeg har nu åbnet døren ind til dem. Vi undrede os også over den måde, da de ved første møde hvæste af hinanden, knurrede og dappede lidt efter hinanden, men ikke mere end det. Simba er pisse nysgerrig og render killingen i røven, og det gør killingen irriteret og få den til at hvæse af ham. Så når det ikke er spændende mere om nogle dage, så tror jeg også at det stopper.

Så vi begynder som i har gjort det med at lade dem lære hinanden og kender med en åben dør, da det andet er at mystificere dette.

Dejligt vi ikke tænkte helt forkert, men man følger jo de professionelles råd, hvilket nogen gange er dumt smiley

• #5   4. jan 2015 smiley :D smiley :D
    Hehe ja en gang i mellem skal man følge sin intuition og snakke med dem som har erfaring og ikke nogle kloge hoveder smiley :P smiley

Nej der er nu nogle der har succes med den måde du begyndte på, men efter hvad jeg høre andre har prøvet herinde så er det hurtigere blot at lukke dem sammen fra start og egentligt også langt nemmere for alle parter, for så bliver intet mystificeret og det er jo egentligt også sådan kattene møder hinanden i det fri, der er ingen lukket dør mellem dem smiley :D smiley forskellen er jo selvfølgelig der at der kan de gå hvis de ikke gider den anden smiley :D

Men som du beskriver deres møde så lyder det til at de nok skal finde ud af det sammen, det er skønt at høre at Simba er meget interesseret i den lille ny og kan nu godt forstå han syntes det er irriterende med den store mis der hele tiden forfølger en, man ved jo aldrig hvad den kan finde på når nu man bare vil gå på opdagelse smiley :P smiley :P smiley :P smiley smiley

• #6   4. jan 2015 Så er døren åbnet op smiley
    Der bliver hvæst, dappet og knurret. Men så længe en af dem ligger ned, så er der intet smiley

profilbillede
  • #7   4. jan 2015 Århh hvor er de skønne smiley

Når de kan ligge så tæt allerede nu uden at fare på hinanden så tror jeg bestemt du har 2 gode venner om blot få dage smiley

Nu skal de lige se hinanden an og holde øje med at ingen vil den anden ondt, så skal du se så begynder de snart at lege og få glæde af hinanden..

• #8   4. jan 2015 Heidi: Haha.. Ja vi griner også bare, men han er lidt lusket Simba, for lige når man tror at han bare forfølger Luna, så prøver han lige grænser af og skubber til hende - han skal jo lige vise at han er en 5kg's kat og at Luna kun er et lille nips. Men selvom Luna er et lille nips, så kan hun satme markere sig så man ikke kan høre om det er Simba eller Luna der brummer eller hvæser smiley

• #9   4. jan 2015 Hihih hun er jo også en lille damemis, så hun skal nok lære at styre den store bjørn smiley :D smiley

Men klart han skal fortælle hende at han bestemmer for han er den voksne og hun skal bare gøre som han siger, men det skal de nu nemt finde ud af, og ofte er deres lyde langt voldsommere at høre på end hvad der egentligt sker..

Min Tøsen hun kan skrige som om hun er ved at blive myrdet og så er det blot fordi Smilla løber mod hende og vil teste om Tøsen nu stadig er en stor sur møgkat smiley :D smiley :D Smilla rør hende slet ikke, men det lyder sådan smiley

• #10   4. jan 2015 Vi har i dag oplevet flere gange at simba hopper på hende bagfra og direkte bider hende i nakken, han går også og snuser hende i enden hele tiden, er der nogen der ved om det er helt normalt?

• #11   4. jan 2015 Dominans.

• #12   4. jan 2015 Tak for svaret Heidi..

Vi er sku spændte på om de kommer til at acceptere hinanden, men tager vel lang tid smiley

• #13   4. jan 2015 Det kan tage rigtig lang tid, men hold øje med at han ikke skader hende..
    Han må gerne sætte hende på plads og fortælle at det er ham der bestemmer, men han skal ikke mule hende så hun ikke tør spise eller gå på bakke..

Evt kan du give hende timeout i løbet af dagen altså give hende et fristed et par timer hvor han ikke kommer til hende, så hun lige får mulighed for at slappe af såfremt han ikke kan lade hende være, men se nu hvordan det går og tag den derfra..

Ingen sammenføring er ens, så man må tage situationen efter som den kommer og så følge sin intuition, eller lige spørge en ekstra gang herinde, ingen spørgsmål er dumme smiley

Kommentér på:
Ny killing i huset

Annonce