Ny killing i huset Ny killing i huset
Hej Alle
Vi har i 3 år haft vores kære Simba, som ligger på siden her, og har nu valgt at få os endnu en huskat (Luna). Vi har fulgt forskellige anvisninger ift. integrering af Luna herhjemme.
Luna har fået sin egen del af huset, og den eneste adgang de to katte har til hinanden er igennem en dørsprække, for at vores høvding Simba herhjemme kan vende sig til der er en anden duft og at han ikke er alene mere.
Har i nogle gode tips og erfaringer med sammenførsel af katte, når den nuværende kat (Simba) ikke er vand til andre katte
Simba er en kastreret hankat, og Luna er en hunkilling, og de har nogenlunde samme temperament.
Ser frem til en masse gode råd
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Killingen begyndte at hyle og blev bange når hun kunne se den store så begyndte den gamle jo også. Og så rendte den ældste hele tiden ud i haven fordi hun først troede den lille måske kom derfra . De var så sammen en uge frit i alle rum men blev så adskilt igen pga den lille blev syg men det gik først rigtig godt da de kunne gå frit sammen og de rendte meget rundt ude i katte gården i haven sammen. Jeg blev også lidt forvirret da jeg havde læst om to metoder den du bruger og så bare at sætte dem sammen. De lærer ikke hinanden rigtigt at kende alligevel gennem en dørsprække. men fornemmer blot der er en kat de ikke kan komme til at se efter min mening. Jeg har så kun prøvet at sammen føre katte den ene gang og det er gået fint. Da de først blev lukket sammen. Jeg sørgede så for at den lille havde steder den kunne smutte ind og gemme sig hvis den store skulle blive gal men det blev hun nu ikke, Hun hvæste og daskede lidt efter den. Og lå så længe og kiggede på den når den legede indtil hun selv begyndte at lege med den.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg har sammenført ved at de blot blev lukket sammen, og min den store hun var nu også en kat der ikke tidligere har været sammen med andre katte siden hun var killing og havde sine søskende, samtidig var hun en kat der bestemt ikke kunne lide andre katte, hun hvæsede og spruttede når naboens kat gik ude på græsset (hvilket hun i øvrigt stadig gør) men overraskende nok gik det ret gnidningsløst, selvfølgelig hvæser de af hinanden og knurre såmænd også, de sloges ikke og så er det jo fint, mine er aldrig blevet bedste venner, de lever hver deres liv under samme tag, men de acceptere hinanden og slås stadig ikke, der bliver stadig hvæst og brummet i ny og næ, men det er kun den store der stadig må sætte grænser for den lille (på nu 2,5 år
Så mit råd vil være åben den dør og lad dem finde ud af det sammen, se hvad der sker, farer de i flæsket på hinanden og pelstotter og blod står i en sky omkring dem så skal de nok ikke være sammen, men er der blot hvæs, brummen og måske lidt dask, så er du på vej i den rette retning..
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 16
Så vi begynder som i har gjort det med at lade dem lære hinanden og kender med en åben dør, da det andet er at mystificere dette.
Dejligt vi ikke tænkte helt forkert, men man følger jo de professionelles råd, hvilket nogen gange er dumt
jan 2012
Hehe ja en gang i mellem skal man følge sin intuition og snakke med dem som har erfaring og ikke nogle kloge hoveder
Nej der er nu nogle der har succes med den måde du begyndte på, men efter hvad jeg høre andre har prøvet herinde så er det hurtigere blot at lukke dem sammen fra start og egentligt også langt nemmere for alle parter, for så bliver intet mystificeret og det er jo egentligt også sådan kattene møder hinanden i det fri, der er ingen lukket dør mellem dem
Men som du beskriver deres møde så lyder det til at de nok skal finde ud af det sammen, det er skønt at høre at Simba er meget interesseret i den lille ny og kan nu godt forstå han syntes det er irriterende med den store mis der hele tiden forfølger en, man ved jo aldrig hvad den kan finde på når nu man bare vil gå på opdagelse
okt 2011
Der bliver hvæst, dappet og knurret. Men så længe en af dem ligger ned, så er der intet
jan 2012
Når de kan ligge så tæt allerede nu uden at fare på hinanden så tror jeg bestemt du har 2 gode venner om blot få dage
Nu skal de lige se hinanden an og holde øje med at ingen vil den anden ondt, så skal du se så begynder de snart at lege og få glæde af hinanden..
okt 2011
jan 2012
Men klart han skal fortælle hende at han bestemmer for han er den voksne og hun skal bare gøre som han siger, men det skal de nu nemt finde ud af, og ofte er deres lyde langt voldsommere at høre på end hvad der egentligt sker..
Min Tøsen hun kan skrige som om hun er ved at blive myrdet og så er det blot fordi Smilla løber mod hende og vil teste om Tøsen nu stadig er en stor sur møgkat
okt 2011
jan 2012
okt 2011
Vi er sku spændte på om de kommer til at acceptere hinanden, men tager vel lang tid
jan 2012
Han må gerne sætte hende på plads og fortælle at det er ham der bestemmer, men han skal ikke mule hende så hun ikke tør spise eller gå på bakke..
Evt kan du give hende timeout i løbet af dagen altså give hende et fristed et par timer hvor han ikke kommer til hende, så hun lige får mulighed for at slappe af såfremt han ikke kan lade hende være, men se nu hvordan det går og tag den derfra..
Ingen sammenføring er ens, så man må tage situationen efter som den kommer og så følge sin intuition, eller lige spørge en ekstra gang herinde, ingen spørgsmål er dumme
Ny killing i huset