{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Nadja L
Nadja L
Tilmeldt:
20. jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Bruger toilettet {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at have en kat der indtil videre har vist sig at kunne lære (næsten) alt.
hvilket gør at jeg ikke har en kattebakke fordi jeg har lært min kat at gå på toilettet istedet, det var nemt og gik hurtigt og fungere super hvis man bare minder gæster om ikke at slå brættet ned over smiley

Min spørgsmål er så, hvis jeg tilføjer en voksen kat til familien, er det så muligt at lære den nye kat det samme?
det skal siges at min kat var ca. et år da jeg lærte hamdet, så han har brugt kattebakke indtil da, det tog en par uger fra vi startede til at han brugte det uden problemer.

Jeg vil ikke give mig så selv så meget credit at jeg tror jeg er den bedste træner smiley nok mere heldig at have en kat der er utrolig lærenem smiley

Men er der andre der har lært sine katte at gå på toilettet? og var det ligeså nemt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger toilettet
  • #1   6. okt 2017 smiley smiley

  • #2   6. okt 2017 Hvis der kommer en kattebakke i huset, så kan der ske flere ting, den nye kat finder ud af gå på toilettet, den nye bliver urenlig og vil ikke gå på toilettet, den gamle går på toilettet fordi der ikke er andre valg og vælger kattebakken.
    Så du må indstille dig på, at acceptere noget nyt.
    Det er kattens natur at skrabe til, derfor ville jeg personligt aldrig, byde dem andet.


  • Nadja L
    Nadja L Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   7. okt 2017 Min kat har aldrig skrabet, og står pænt og glor på sine efterladenskaber lige når han er færdig og miaver indtil jeg fjerner det.
    og en kat kan sagtens skrabe til selv om den går på toilettet. det er ikke kattebakken der gør tricket, men det at man skjuler lorten, hvilket fungere fint når den forsvinder i toilettet, hvis der ikke er grus eller kattebakke vil de fleste katte bare skrabe på gulvet ved siden af.

    men hvis jeg ikke har en kattebakke og vender den nye kat direkte til til toilettet så kan den gamle ikke bruge kattebakke igen og jeg giver derfor heller ikke den nye kat flere valg. men spørgsmålet er så om andre voksne katte er lærenemme nok?


  • #4   7. okt 2017 Nadja:
    Jeg kan godt se det nuttede i, at din kat sidder på toilettet som vi andre, men der er et scenarie der altid popper op:
    Hvad nu hvis du får "Roskildesyge" og kaster op i et væk? Jeg kan se det levende for mig at jeg kommer stormende ud til toilettet hvor min voldsomme kvalme bliver mødt af en kat der sidder og trykker smiley :D smiley


  • #5   7. okt 2017 Nadja. Det handler jo ikke bare om ikke om at være lærenem for en voksen ny kat. Den skal jo tvinges til at ændre en indlært vane/adfærd som den har haft fra den var killing , hvis den er bakke trænet .Om du så vil have lige så meget held med dit toilet foretagende kan ingen vel spå om. Man kunne diskutere om det er rimeligt at tvinge en kat til helt andre og nye toiletvaner samtidig med den ankommer i nyt hjem . Men det er jo ikke det spørgsmål der interesser dig. Har den nu haft 10 cm grus i en bakke hele livet så tvivler jeg på den vil være ret tilfreds med tryk og skyl. Har du lært din nuværende kat det med Litter Kwitter så er skrabe adfærd og grus vel heller ikke uvæsentlig. Da man vel vænner/tvinger katten til mindre og mindre grus med trænings kittet ved at vælge det for den over tid. Jeg ville være bange for at få en urenlig kat. Hvis ikke det er det koncept du bruger fatter jeg ikke hvordan du vil lære katten det.

Kommentér på:
Bruger toilettet

Annonce