1.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

kattene går "amok" på døren om natten! kattene går "amok" på døren om natten!

hej KG.
vi har fået 2 misser fpr 1½måned siden,og det er jorden dejligste katte...OM DAGEN!!!
jeg ved at katte er nattedyr, og det ville overhovedet ikke genere mig hvis de bare legede osv. men det er ikke nok! hele natten igennem skiftes de til at skrabe på døren, og vi kan ikke få dem til at holde op.
vi ved godt at de savner os, og gerne vil nusses, men om natten vil vi gerne sove, derfor bliver de lukket inde i stuen (40kvm) hvor de ellers bare kan gøre hvad der passer dem.
vi har prøvet at have dem inde hos os om natten, og mens vi falder i søvn går det også fint. men når vi først er faldet i søvn (ikke mere nusseri...) så går den vilde jagt, og jeg lægger yderst! det vil sige at jeg temligt hurtigt får kradsemærker på ryg og vom, og det gør sku lidt nas...

hvad gør vi? vi har prøvet følgene:

tændt radio
peber
lade vores tøj lægge i stuen
vand fra sprøjte
missen under hanen
"gå væk kat" eller noget man sprøjter de steder man ikke vil have de kradser
god mad inden sengetid
kanel
aktivere dem med nyt legetøj
ignorere dem
købte noget hos dyrelægen som man sprøjtede på steder hvor de måske følte sig usikre, som skulle gøre at de kunne slappe mere af
lukke dem inde i et helt mørkt rum, så det ikke var lyset fra gadelamperne der holdte dem vågne
osv, osv, osv...

vi er igang med at spare sammen til at de 2 fyre kan blive kastereret, da det vist skulle gøre at de kunne slappe mere af...

er der nogen der har et trick der ikke er prøvet?

mvh
kasper...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattene går "amok" på døren om natten!
  • #1   15. sep 2007 Er du så færdig, hvor har i prøvet mange ting...
    Har desværre ingen gode fiduser. Har selv to katte som ikke kan tåle at døren ind til os er lukket om natten, og vi har opgivet.... (Jeg vil også rigtig gerne have dem i sengen:-)) - Men det er jo ikke let hvis du ligefrem bliver kradset af dem...

Håber der er nogle som kommer med nogle rigtig gode råd, for så kan det være at jeg prøver til også...

Knuzz og held og lykke...

• #2   15. sep 2007 ja, synes også vi har været tålmodige, men da vores nattesøvn snart er blevet ødelagt i en måned, er vi snart så desperate så vi er villige til hvad som helst... -men rart at høre at det ikke kun er vores katte der er irriterende om natten... smiley

kasper...

• #3   15. sep 2007 Katte har pr. natur et problem med lukkede døre og I vil højest sansynligt ha' frustrerede katte sålænge, døren er lukket.

Man ser dog ofte katte ændre deres adfærd til det roligere, når de bli'r neutraliseret... Så hvis de ik' allerede er blevet det (?) er det en oplagt mulighed. - En mulighed I bør benytte jer af under alle omstændigheder, for at undgå frustration m.v. når de bli'r kønsmodne.

En anden mulighed er at prøve at aktivere dem i et par timer inden sengetid med noget leg.

Som jeg ser det, er de begge to killinger (ungdyr?) og deres aktivivtetsniveau vil automatisk dale som de bli'r ældre.

Håber I snart får en go' nattesøvn :o)

• #4   15. sep 2007 Undskyld... Så først lige det med kastrationen nu...

• #5   15. sep 2007 I ka' jo osse forhøre jer hos dyrlægen, om I ikke ka' få en afdragsordning på kastrationerne.

• #6   15. sep 2007 jeg har altid døren lukket til soveværelset og mine katte har været fertil ,til for et par mrd siden,de lærte hurtigt at jeg ikke reagerede når de kræssede,jeg foder dem lige inden jeg går i seng,og så hører jeg ikke mere fra dem

• #7   15. sep 2007 har haft nøjagtig samme problem med min Qato. og det eneste der virkede var at blive ved med at ignorere ham, der gik 14 dage med ingen søvn før han fattede at han godt kunne glemme det, men nu er der også en dejlig nattero. så bare i gang hehe

• #8   15. sep 2007 Hmm har ikke nogen idder - du har jo prøvet meget .. smiley

Men hvad vi "missen under hanen" sige ?

• #9   15. sep 2007 idder = ideer ... smiley

Nu skriver i at katte har et problem med lukkede døre ...
    Hvad med indekatte - mine kradser da aldrig på hoveddøren ... ??

• #10   15. sep 2007 Vi prøvede i starten også at have døren mellem stue og soveværelse lukket, men vores kat ville absolut ikke finde sig i det. Han begyndte at hyle og skrige (det lød som om han var døden nær), smide sig ind mod døren, kradse i silikonefugen (vi har klinker) uder døren og jeg ved ikke hvad. Vi måte opgive og lukkede døren op. I starten var han smeget slem til at forstyrre os, med at rive i håret, hoppe op på skabe osv., for at få opmærksomhed. Men det er efterhånden aftaget. Men hvis bare vi ignorerer det (ja, det kan være svært) bliver det ikke så voldsomt.

• #11   15. sep 2007 Ja jeg undrer mig over at mine ikke skaber sig .... Om natten lukker jeg dem ind i stuen/køkkenet - ellers forstyrrer de hele natten - og kradser på Emils dør for at komme ind til ham ...

Men når de er i stuen/køkkenet hører jeg dem ikke .... Og der er vores og Emils døre så åbne så jeg kan høre Emil og så han ikke går i panik hvis han vågner og dørene er lukkede....

• #12   27. sep 2007 jeg havde samme problem med mine katte (som er ca. 1 år nu, men så havde jeg dem med på ferie hos mine forældre, hvor de var lukket inde i et værelse om natten (uden at kradse) og da vi kom hjem var der ingen kradserier - eller jo - hvis vi sover 5 min længere end vi plejer. I weekenden bliver de bare lukket ind om morgenen..
    Men det hjælper jo ikke dig så meget smiley Andet end at det måske kommer af sig selv på et tidspunkt..

Kommentér på:
kattene går "amok" på døren om natten!

Annonce