{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Kattebakke Vs drivhus {{forumTopicSubject}}

Vi bor i et lejlighedskompleks med fem lejligheder og med et fælles væksthus på den side hvor alle lejligheder har udgang. Her er der flere mindre og en stor plantekasse. Og min søn ønsker sig brændende en kat.
Så mit spørgsmål er om jeg kan træne en kat til kun at gå i kattebakken når den utvivlsomt vil have sin daglige.fæeden i det her fælles drivhus også?

Jeg vil nemlig ikke have at den på nogen måde laver lugtgener i dette fælles rum

Håber nogen kan give et realistisk bud. Jeg tænker det skal være en hunkat.

C


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebakke Vs drivhus
  • #2   6. mar 2019 Gustav har et drivhus med kattelem i og han besørger ALDRIG derinde.
    Heller ikke om foråret når jorden er løs og fin.
    Tror det er fordi han godt kan lide at ligge derinde hvis det regner.


    profilbillede
  • #3   6. mar 2019 Hold den som indekat smiley

  • #4   6. mar 2019 Hvis der løs jord i plantekasserne vil de nok friste katten. Især hvis ikke der er andre muligheder i jeres gård vil det være ret sandsynligt katten hopper op i kasserne og måske graver eller besørger der. Hvis i overvejer en indekat er det nok bedst med 2 katte så den har en artsfælle at lege med. Man kan ikke træne katte på den måde. De bruger jo de muligheder som der er. I øvrigt markerer katte også ved at kradse hvis der er mulighed for dette. Især rent umalet træ kan de flå ret meget i.


  • #5   10. mar 2019 Du kan ikke forhindre den i at gå i drivhuset. Jeg vil også sige, at bor man i lejlighed, skal man have en indekat evt med adgang til overdækket altan eller terrasse, jeg ved jo ikke rigtigt, hvad I har af muligheder. Måske kan I lære den at gå i snor. Jeg har en Ragdoll, de egner sig som indekatte, min kan dog komme ud i haven.
    Også Ragdolls er forskellige, men de er lidt gumpetunge, hun springer og løber ikke så meget og så elegant, men hun kan godt, somme tider tager hun en ordentlig tur, hvor hun spæner og springer og hyggeknurrer. Hun er meget rolig og følger mig omkring i huset. Hun ligger i sengen om natten, men i fodenden. Dette var lidt om Ragdollkattens natur. Du kan evt følge Ragdollklubben på facebook, så kan du få mere at vide om racen og finde ud af, hvem der opdrætter racen.


  • #8   13. mar 2019 Lotte, bliver de så solbrændte eller smører du dem ind smiley .
    Min Gustav vil også helst være ude hele tiden når det er varm sommer men han er ekspert i at finde skygge og gå/ligge i skyggen men han har jo en stor pels ...


  • #9   13. mar 2019 Morten R
    Ja, jeg har også tænkt på, hvordan sådan en kat, som ikke har pels kan klare at være ude i solen, mine gamle burmesere blev faktisk brune indeni ørerne. Jeg er også spændt på Trine til sommer, hun er jo en Ragdoll og meget lys i pels og ører, burmeserne var faktisk mørkebrune, men selvfølgelig lysere i ørerne.


  • #11   14. mar 2019 Ja, jeg må holde øje med Trine i solen.kan man få en type solcreme, de kan tåle?

  • #12   14. mar 2019 Det kan man . Jeg har så en sort kat så jeg har aldrig prøvet det selv. Jeg har set noget der hedder Solar Solcreme SPF 50 til hunde og katte. Jeg ved så ikke noget om hvor sundt eller godt det er .

  • #13   14. mar 2019 Ok. Jeg må spørge dyrlægen

Kommentér på:
Kattebakke Vs drivhus

Annonce