{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Udekattens andet hjem..? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fundet mig en ny lejlighed, men jeg står med et problem..

Min kat har været vant til at kunne gå ud som det passer ham via kattelem, dog bliver han gerne inde om aftenen.
Når jeg flytter i min nye lejlighed er der ikke mulighed for katte lem, jeg vil derfor gøre det sådan at han er ude i de timer jeg er i skole, eller job, hvad endten det er nat eller dag.. Og så bliver han lukket ind når jeg er hjemme..
Men hvordan vender jeg ham til han nu skal gå ude et nyt sted ? og kan han finde ud af at komme hjem igen ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udekattens andet hjem..?
  • #1   10. dec 2007 hvad med at prøve at se om han ka vænne sig til livet indendørs, syntes det er synd hvis du lukker ham ud og han så ikke selv ka bestemme når han vil ind igen.
    samtiddig er der jo osse fare for at han ka komme til skade mens han er ude

• #2   10. dec 2007 De fleste katte er det ikke et problem at vænne til at gå ude et fremmed sted. J
    Jeg synes det er synd at holde en kat inde der er vant til at gå ud.
    Det kommer også an på kattens alder. En ung kat har lettere til at vænne sig til at være inde end en gammel kat har.
    Problemet kan selvfølge komme hvis det er en hankat der ikke er kastreret, så vil den slås for sit nye territotium, men den ville til gengæld også strinte indendors.

• #3   10. dec 2007 Du skal nok holde ham inde det første stykke tid så han vender sig til at det er jeres nye hjem så han ikke fiser hjem til hvor i boede før

• #4   10. dec 2007 M&M *

enig med dig =)

• #5   10. dec 2007 Hej jeg kan se at han ikke er så gammel så jeg tror godt at du kan få ham til at blive en inde kat, hvis ikke har jeg da set her hvor jeg bor at folk går en lille tur med deres kat i sele.. Held og Lykke med det hele...

• #6   10. dec 2007 Det gjorde vi altså ikke med Olsen, hun var fra dag 1 af, og langsomt gik hun længere og længere væk, men kommer altid tilbage fordi hun ved hun kommer ind og får mad.

• #7   10. dec 2007 Han har været indekat, men det egner han sig ikke til da han mildt sagt er en vildbasse.. Han er kasteret og har ikke virket som om han har været oppe og slås.. Min holdning er at katte bør være udekatte hvis muligheden er der.. Hvilket den er, det er sandt han ikke bare kan fise ind og ud som det passe ham, men det er der da mange katter der heller ikke kan.. ? Mener ikke det bør være et problem.. ?

• #8   11. dec 2007 Jeg synes det er synd hvis han ikke har et sted han kan søge ly i. Der kommer både regn, sne, hagl, blæst osv. og der bør han have mulighed for at søge ly i et skur eller lignende.

Desuden kan der jo det nye sted være flere ukastrerede hankatte og de vil højest sandsynlig tæske ham.

Det blev den ene af mine kastrerede burmesere og han måtte lappes sammen hos dyrlægen en sen lørdag aften. 4.500 kr. kostede det. Den hårløse del af næsen måtte sys med 10 små sting + 2 på kinden samt fjernelse af en knækket hjørnetand. (hans hjørnetænder i undermunden var meget svage pga. et tidligere kæbebrud.

• #9   12. dec 2007 Det kan selvfølgelig være rigtigt.. Men der er er redskabsskur hvor han kan s'ge ly hvis det er.. Og nu er det jo ike sådan at jeg sende ham ud hvis det er snestorm.. smiley

• #10   12. dec 2007 Siger jeg heller ikke. Men det hænder jo at vejret pludselig slå om :S

• #11   12. dec 2007 Jeg har selv med stor succes vænnet en 1½-2 årige ude/indekat til at være ren indekat. Netop i forbindelse med flytning.

Skal du endelig lukke ham ud - så lad ham gå selv. Bær ham ikke, så ved han ikke nødvendigvis hvordan han finder hjem. Og lad evt de første mange gange være i sele (efter mindst 2-3 uger inde kun).

Kommentér på:
Udekattens andet hjem..?

Annonce