{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Ekstremt piveri. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har en meget piveglad kat !
Man kan næsten ikke holde ham uden at han begynder at pive.
Han piver vist fordi han er utilfreds med at blive holdt, han er nemlig en kat kat der er glad for at lege på gulvet både alene og med den anden kat.

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at holde op med det piveri.
Det er jo heller ikke så godt når han skal på udstilling.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstremt piveri.
  • #1   27. dec 2007 der er ikke andet for end i må øve.. Alex gik i panik når jeg tog ham op de første mange måneder, men nu hænger han bare og spinder helt vild når jeg tager ham op...

• #2   27. dec 2007 Prøv lige at lægge mærke til hans gang på bagbenene. Tager han lange bløde bagudrettede skridt med dem, eller er skridtene lidt "trippende"?
    Hvordan reagerer han ved at blive rørt på bagkroppen?

• #3   27. dec 2007 Store søsteren kommer lige på banen = )
    Hun øver med ham hver dag og han hænger lige som han skal og hænger stille, men han piver lige så snart man tager ham op fra gulvet også er det lige meget hvordan man holder på ham.

• #4   27. dec 2007 Jeg har obseveret han lidt og følt lidt på ham nu, men der er intet at mærke ved ham.
    Han hyler ikke på noget bestemt sted, men bare generelt.
    Han tager små slentrende skridt. ( Han har også lidt korte ben) , men tror næsten at det er temperamentet der fejler noget her.

• #5   27. dec 2007 ser ikke ud som omder er nogle andre der ved noget søs. Vi må bare snakke med dyrlægen.

• #6   28. dec 2007 Jeg spurgte, som jeg gjorde, fordi jeg nu fire gange har set katte, både voksne og killinger, med hoftedysplasi, og de viste alle uvilje mod at blive løftet op (du støtter ham under rumpen, når du løfter ham ikke?)
    lige som de alle havde en kort, lidt "trippende" gang med bagbenene. Et par af dem brød sig heller ikke om at blive rørt på hoftepartiet og den nederste del af ryggen.

Dyrlægen undersøgte, og der var ingen problemer med at strække og vride bagbenene, katten gav sig heller ikke, men alligevel viste røngtenbillede HD.

Håber ikke, det er så slemt, men jeg er bare på dupperne, hvad HD angår, da det er meget smertefuldt for katten og også giver slidgigt.

For øvrigt er det en ualmindelig smuk kat smiley

• #7   28. dec 2007 Han skal heldigvis til dyrlæge om få dage (:
    Men jeg siger mange tak fordi du er så opmærksom.
    Forhåbenligt er der ikke noget med hofterne.

Og tak for de rosende ord. smiley

• #8   28. dec 2007 jeg har en kat vi kalder pivedyret '*G* hun har siden hun har været killing pevet når vi rør hende og hun er frisk og sund men hun piver bare ... hvorfor hun gør det tjaaaaa sådan er hun bare ... en af de grunde til at hun ikke kommer på udstilling ggg sådan som hun piver men udeluk lige det medicinske først *S*

• #9   10. jan 2008 Jae. Og tak (:

• sara j
    sara j Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   16. maj 2010 jeg havde samme problem med min killing i starten.
    ligeså snart man løftede hende (ligemeget om det kun var 2 cm fra gulvet) gik sirenen igang. hun spjættede og gjorde modstand.
    i dag er hun blevet rigtig god til at blive holdt (dog ikke så meget af fremmede).
    jeg gjorde det at jeg løftede hende tit og snakkede til hende. ikke så længe ad gangen, så hun lærte at det ikke var farligt. gradvist blev hun bedre og bedre. er bare et spørgsmål om tilvænning og tage det i kattens tempo tror jeg...

Kommentér på:
Ekstremt piveri.

Annonce