906 visninger
|
Oprettet:
Ekstremt piveri. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en meget piveglad kat !
Man kan næsten ikke holde ham uden at han begynder at pive.
Han piver vist fordi han er utilfreds med at blive holdt, han er nemlig en kat kat der er glad for at lege på gulvet både alene og med den anden kat.
Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at holde op med det piveri.
Det er jo heller ikke så godt når han skal på udstilling.
På forhånd tak
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 6 Emner: 89 Svar: 491
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvordan reagerer han ved at blive rørt på bagkroppen?
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
Hun øver med ham hver dag og han hænger lige som han skal og hænger stille, men han piver lige så snart man tager ham op fra gulvet også er det lige meget hvordan man holder på ham.
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 36
Han hyler ikke på noget bestemt sted, men bare generelt.
Han tager små slentrende skridt. ( Han har også lidt korte ben) , men tror næsten at det er temperamentet der fejler noget her.
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
lige som de alle havde en kort, lidt "trippende" gang med bagbenene. Et par af dem brød sig heller ikke om at blive rørt på hoftepartiet og den nederste del af ryggen.
Dyrlægen undersøgte, og der var ingen problemer med at strække og vride bagbenene, katten gav sig heller ikke, men alligevel viste røngtenbillede HD.
Håber ikke, det er så slemt, men jeg er bare på dupperne, hvad HD angår, da det er meget smertefuldt for katten og også giver slidgigt.
For øvrigt er det en ualmindelig smuk kat
nov 2007
Men jeg siger mange tak fordi du er så opmærksom.
Forhåbenligt er der ikke noget med hofterne.
Og tak for de rosende ord.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
nov 2007
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
ligeså snart man løftede hende (ligemeget om det kun var 2 cm fra gulvet) gik sirenen igang. hun spjættede og gjorde modstand.
i dag er hun blevet rigtig god til at blive holdt (dog ikke så meget af fremmede).
jeg gjorde det at jeg løftede hende tit og snakkede til hende. ikke så længe ad gangen, så hun lærte at det ikke var farligt. gradvist blev hun bedre og bedre. er bare et spørgsmål om tilvænning og tage det i kattens tempo tror jeg...
Ekstremt piveri.