{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Trine J
Trine J
Tilmeldt:
1. sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hellig Birma {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Min hellig birma, Karlo, på næsten 10 år er ved at tage livet af mig. Vi overtog ham for 5 år siden, og med tiden lærte vi, at den slags race bare snakker helt vildt. Det er også fint, hvis han bare ville lade vær at snakke om natten.
Har bedt mine forældre ignorere ham om natten, men grundet hans smukke look, kan de ikke lade vær med at forkæle ham. Derfor står de op for at snakke, lege eller fodre ham. Nogle nætter vækker han dem 3-4 gange.
Hvordan får jeg vendt ham af med dette? Jeg har overvejet at skaffe sådan et slags “kattehus” og så lukke ham ud inden sengetid, i hvert fald i de her måneder hvor det ikke er alt for koldt, men ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an. Ønsker, at han sover når resten af familien sover


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellig Birma
  • #1   2. sep 2019 Ja det er jo ikke katten du skal opdrage ?? men dine forældre ??
    Helt klart bimser vil gerne snakke, men ikke mere end de 2 andre raser jeg har/har haft, og eneste måde, at lære dem ikke at snakke om natten, er ved ikke at reagere, og så vil de stadig gøre det nu og da, det gør begge mine.
    Katten er 10 år, den skal måske tjekkes hos dyrlægen, gamle katte kan få problemer med hørelsen, lige som ældre mennesker, og så kan det være svært, at vide om man taler for højt,,, man taler jo højt nok til, at man kan høre sig selv ??

    Er den vandt til, at være ude? Ikke det bedste for en bimse, og at lukke en kat ude om natten, er absolut ikke det bedste, om natter er der hvor katte nu og da slås, og en ældre kat klare sig måske ikke blandt kvarterets unge katte, og det er også drastisk over for en kat som plejer at være inde og have selskab, og hvis dine forældre forkæler den, går de forhåbentlig ikke med til den slags.


  • #2   2. sep 2019 Kold tyrker. Simpelthen stop med at rose ham for at snakke ved at stå op og give ham opmærksom, mad, etc. Forklar dine forældre at det må og skal ignoreres i en overgang - det kan tage uger at lære ham af med det. Og der må man altså tage sig sammen og finde på noget andet. Evt kan man i en overgang bruge ørepropper eller lytte til musik indtil katten lærer at sengetid er sengetid.
    Jeg var selv ved at blive sindssyg da min kat Akio gjorde det som lille - men det ER altså kun en overgang, så længe man ikke bryder det ved at give opmærksomhed.

    Så på med tålmodighed og evt lyttebøffer.
    Det kan godt lade sig gøre hvis man selv gør en indsats og resten af familien er indforstået med det


  • #3   2. sep 2019 Det er dårlig løsning at lukke ham ud. Så står han da bare ved en dør eller et vindue og kalder indtil nogen kommer og lukker ham ind og så er dine forældre nok ude og åbne døren 4 til 5 gange om natten . Bedre med de råd de andre har skrevet. Man kan ikke bare lige vænne en kat til at sove ude når den altid har været inde.

  • #4   2. sep 2019 du må i gang med at lege, sådan at han er træt når I går i seng. og det er skal være rigtig træt
    og så en potion god mad så han er mæt

    og så skal i bare lade ham snakke uden at gøre noget ved det. og det vil sige at man overhovedet ikke gøre noget. for selv det at sige nej eller ti stille er forbudt.
    bare lade ham snakke hvis han har lyst. kræver nok ørepropper i starten.
    jeg har 12 indekatte og flere af dem er også meget snakkede katte. men når jeg går i seng, så hører jeg ikke en pind til dem, andet end hvis de lige kaster op eller på anden måde lyder forkert
    det er svært i starten men det kan godt lade sig gøre.

    kender ikke så meget til hellig birma men har haft siameser og siameserblandinger - og de forstår at snakke.

    hvad med at få en ekstra kat så han har en at "snakke" med?


  • Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   5. dec 2020 Hejsa igen alle sammen,
    Tak for jeres svar.
    Min kat er udekat, og er derfor vant til at være ude. Det vil ikke være nyt for ham. Ja, vi er godt klar over, at birmaer ikke normaltvis er udekatte, men som nævnt i opslaget, så har vi overtaget ham, da han var 5 år. Han var altså udekat, da vi overtog ham.
    Jeg har prøvet, at anbefale mine forældre at ignorere ham, men de kommer ikke videre med det. Må indrømme at de få nætter, jeg passer ham, er meget lange. Jeg kan ignorere ham i 2 timer, men han stopper ikke??
    En kat mere kan slet ikke komme på tale. Jeg har foreslået det flere gange, men det var ikke engang meningen, at vi skulle have denne ene kat, så de gider ikke have en mere. Desværre.
    Jeg har prøvet at aktivere ham på mange forskellige måder, men ligemeget virker det. Jeg er kommet frem til, at nu mine forældre ikke rigtig kan stå ved at ignorere ham kontant i en kort periode, så må det være deres problem om natten. Det er svært som éne mand at arbejde mod en ting alene, når der er to, som ikke modarbejder det.

    Tak for jeres svar endnu en gang??


Kommentér på:
Hellig Birma

Annonce