2.164 visninger
|
Oprettet:
opdragelse af katte. {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen.
Kan man overhovedet opdrage på en kat, udover at få den til at lystre når man kalder på den???
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Men at træne en kat til ikke at være legesyg.. Det kan man nok ikke, og det ville da også være synd og skam.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Man kommer aldrig op til sokkeholderne hos en hund, hvad træning af en kat angår.
Men sjovt er det da *S*
jan 2007
Jeg synes at træning med hund og kat er lige hyggeligt og rart. Hunden er et flokdyr og gør ting for at "behage" lederen. Katten er ikke et flokdyr, og har derfor ikke noget behov for at behage andre end den selv.
Men at sige "ikke når hundetræning til sokkeholderne" er en kommentar jeg ikke bryder mig om.
okt 2006
En kat er en kat, er en kat - og netop DERFOR elsker vi dem.
Skulle vi sammenligne en kat med en hund, så er vi nok ovre i Mynderne. Katte kan trænes lidt af gangen, óg lære lidt af gangen. Næsten alle kattedyr er single jægere (på nær løven), hvilket gør et STORT ego, som igen gør dem svære at træne
Nej selvfølgelig gør en hund ik "bare" hvad der bliver sagt. Man starter med godbidder - og pludselig har du en IPO 3 hund. Det tager laaang tid, og jeg har kun haft en IPO 2 hund....
okt 2006
Ikke når til sokkeholderne er da ik nødvendigvis noget dårligt, når man tænker på kattens ringe kropssprog i forhold til hundens *S*
En skilpadde vil da slet slet ik nå katten til sokkeholderne....så nu kommer krybdyrforum nok efter mig....haha
Katten er solitær og behøver ik et så udviklet kropssprog som hunden, der er et flokdyr. Ja nogle katte lever i flok - specielt hunkatte. Der får du også markeringer med urin, slåskampe og flugt- kattes sprog er ik nær så rafineret som hundes. Netop fordi de er solitære. Slåskamp eller flugt.
Men du vil da aldrig se en kat udføre hvad en hund kan - i nogen som helst sammenhænge....
jan 2007
Selvfølgelig kan man gøre mere med hundetræning. Det afhænger nok bare mest af hvad man gider. Mine katte er mere "opdragne" end en del hunde jeg har mødt.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Mine katte har jeg ikke haft trænet, men er dog gået lidt i gang med klikkertræning, de bliver dog hurtig trætte af det, desuden er ikke alle mine katte lige imodtagelige over for godbidder så nogle får "leg med påfuglefjer" som belønning.
Jeg synes helt klart at det er nemmere at træne hund end kat, men dog er det alligevel spændende at arbejde med kattene, blot man husker at gøre det på deres præmisser og ikke for lang tid ad gangen.
opdragelse af katte.