{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdragelse af katte.
  • #1   7. okt 2008 Det er faktisk muligt, at opdrage den lidt som en hund, men det kræver selfølgelig træning.

• #2   7. okt 2008 nogle ideer om hvordan , altså ved godt hvordan man skal snakke til en kat, men min kat er meget legesyg og driller meget...

• #3   7. okt 2008 Du kan ikke opdrage en kat til ikke at være legesyg. Og hvorfor skulle du da også det?.... Hvis du oplever din kat driller, så er det fordi den vil dig noget ... lege fx smiley

• #4   7. okt 2008 Mht at træne, det kan man sagtens. Putti kan sit, miave på kommando, og følge en "målpind" næsten hvorend jeg holder den. Johnson kan high5, stå på to ben, og sitte. Jeg er heller ikke langt fra at have lært ham at vinke, miave på kommando og ligge sig.

Men at træne en kat til ikke at være legesyg.. Det kan man nok ikke, og det ville da også være synd og skam.

• #5   7. okt 2008 Det pokkers med katte og træning er, at katten skal være sulten/og man skal bruge noget virkeligt lækkert som forstærkning, for at holde den fangen..... Træningen kan kun foregå i korte sekvenser af få min, hvis det skal foreblive positivt, og katten vil næsten alligevel kun gøre de triks hvis der er en form for stimoli - foder + pind.

Man kommer aldrig op til sokkeholderne hos en hund, hvad træning af en kat angår.

Men sjovt er det da *S*

• #6   7. okt 2008 Anne r - En hund gør nu altså heller ikke tingene af sig selv, den skal også lokkes med godbidder i starten. Din generalisering holder ikke vand, da alle katte er forskellige. Jeg kan træne med Johnson i et kvarter af gangen uden problemer, også mere. Han behøver heller ikke være sulten for at godbidder kan lokke.

Jeg synes at træning med hund og kat er lige hyggeligt og rart. Hunden er et flokdyr og gør ting for at "behage" lederen. Katten er ikke et flokdyr, og har derfor ikke noget behov for at behage andre end den selv. smiley Derfor skal træning udføres på en anden måde.
    Men at sige "ikke når hundetræning til sokkeholderne" er en kommentar jeg ikke bryder mig om.

• #7   7. okt 2008 * Zabrina *

En kat er en kat, er en kat - og netop DERFOR elsker vi dem.

Skulle vi sammenligne en kat med en hund, så er vi nok ovre i Mynderne. Katte kan trænes lidt af gangen, óg lære lidt af gangen. Næsten alle kattedyr er single jægere (på nær løven), hvilket gør et STORT ego, som igen gør dem svære at træne

Nej selvfølgelig gør en hund ik "bare" hvad der bliver sagt. Man starter med godbidder - og pludselig har du en IPO 3 hund. Det tager laaang tid, og jeg har kun haft en IPO 2 hund....

• #8   8. okt 2008 * Zabrina *

Ikke når til sokkeholderne er da ik nødvendigvis noget dårligt, når man tænker på kattens ringe kropssprog i forhold til hundens *S*
    En skilpadde vil da slet slet ik nå katten til sokkeholderne....så nu kommer krybdyrforum nok efter mig....haha

Katten er solitær og behøver ik et så udviklet kropssprog som hunden, der er et flokdyr. Ja nogle katte lever i flok - specielt hunkatte. Der får du også markeringer med urin, slåskampe og flugt- kattes sprog er ik nær så rafineret som hundes. Netop fordi de er solitære. Slåskamp eller flugt.

Men du vil da aldrig se en kat udføre hvad en hund kan - i nogen som helst sammenhænge....

• #9   8. okt 2008 Anne - Haha.. Ja okay, jeg var nok lidt hurtig til at blive småfornærmet. Det lød bare så negativt.
    Selvfølgelig kan man gøre mere med hundetræning. Det afhænger nok bare mest af hvad man gider. Mine katte er mere "opdragne" end en del hunde jeg har mødt.

• #10   11. okt 2008 Jeg er nu ikke enig i at kattens kropssprog ikke er så udviklet som hundens men jeg tror der er forsket mere i hundens kropssprog end der er i kattens, så derfor også mere viden omkring det. Faktisk er det utrolig at hunde og katte kan leve sammen for deres kropssprog er så vidt forskellige som de næsten kan blive. Men måske er det ligesom med os mennesker, at dyrene kan lære "fremmedsprog". Mine katte er i hvertfald ikke i tvivl om hvad en advarende knurren betyder selvom hundene dog aldrig har gjort kattene noget, udover at sige et højt "VUF" og skubbe kattene væk (normalt hvis de ligger med et friskt kødben).

Mine katte har jeg ikke haft trænet, men er dog gået lidt i gang med klikkertræning, de bliver dog hurtig trætte af det, desuden er ikke alle mine katte lige imodtagelige over for godbidder så nogle får "leg med påfuglefjer" som belønning.

Jeg synes helt klart at det er nemmere at træne hund end kat, men dog er det alligevel spændende at arbejde med kattene, blot man husker at gøre det på deres præmisser og ikke for lang tid ad gangen.

Kommentér på:
opdragelse af katte.

Annonce