Katte opdragelse Katte opdragelse
Hej i gode mennesker. Jeg ved i er det rigtige at spørge, når man som jeg står i et problem.
Jeg er en lykkelig ejer af 2 katte, Merle på 1 år og Nora på 6 måneder. Men ligeledes ønsker jeg de er lykkelige, men jeg føler jeg forvirre dem med hvad de må og ikke, da jeg egentlig har nogle ting jeg vil have og ikke. men de ting jeg ikke vil have, vender jeg rundt til medfølelse og får ondt af dem.
Feks. Jeg bor i en stor lys kælder lejlighed, med 5 store vinduer med skøn udsigt, der er halvanden meter op til hver karm. De elsker at sidde i vinduet og se ud (hvem ville ikke elske det?). I vindue 1 skal de på køkkenbordet for at komme op, og det er selv når jeg laver mad, og det vil jeg simpelthen ikke have. I vindue 2 skal de op på spisebordet for at se ud, og det er jeg heller ikke glad for. I vindue 3 skal i på sofaen for at komme op, det er så HELT i orden, I vindue 4 skal de op på toilettet for at komme op, hvilket også er super fint.. vindue 5 er i soveværelset, hvilket også er kanon.
Spørgsmålet er så: er det muligt at få dem til kun at være i 3 af vinduerne, og i så fald, hvordan ?? Jeg kan godt forstå de andre vinduer er fristende også , men jeg syntes det er upassende. derfor har jeg haft svært ved at håndtere situationen.
Merle skal altid gå rundt på køkkenbordet, så snart jeg vender ryggen til.., Det er så flovt når der er gæster der skal spise det mad på bordet. jeg syntes jeg har forsøgt alle metoder snart.. Men jeg giver ikke op ?
Jeg og mine skønne 2 piger beder om jeres hjælp, så alle er lykkelige, uden forvirring.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Hvis de også kun bruger de forskellig bord og sofa som gennem gang mulighed .
Men hvis du smutter i ikea og køber sådan en reol hylde , de ligner en trappe hvis du vender dem . så kan du sætte dem på væggen evt sætte nogle tæppe rester på så de ikke glider . Så kan de bruge dem som trapper til at komme op i vinduet uden at bruge dine møbler.
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 72 Svar: 322
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
jeg har et vindue i soveværelset, der er plads til dem om dagen, og om natten må de også være der, bare de ikke går gennem persenderne, den ene går aldrig igennem dem, men den anden skal lige have hovedet igennem og det rasler så iriterende at jeg vågner ;0) men VAND nej det vil jeg ikke, hvad så hvis katten skal i bad?? så hader den jo vand,,,,,
maj 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 10
Jette L: hvordan har du håndteret det med persenderne ? for mine vil HELE vejen igennem, og tingene vælter ned fra vinduet..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Jeg retter persiennerne så de kan kikke lidt ud uden jeg er til offentligt skue, det største problem er hvis de ser en kat, hund eller ræv + fugle om morgenen,,, så det er ikke et mirakkel råd jeg kan give dig
Katte opdragelse