hvad skal jeg gøre nu, hjælp mig. {{forumTopicSubject}}
hejsa jeg håber i kan hjælpe missen og mig.
jeg fik missen for ca 5 måneder siden da han fulge mig hjem fra job, han var/er tam og kærlig men jeg kan ikke få ham til at forstå at der er steder jeg ikke vil ha ham.
mine største problem er at han hopper op på mine tøj-hylder og vækker mig hver nat og jeg ville ikke ha ham på mit rene tøj. jeg har prøvet alt hvad jeg ved og har spurgt andre til råds, han væsser også klør i min dart-skive som jeg heller ikke ville ha.
de ting jeg har prøvet er
-vand pistol (når vi har sprøgte på ham nok løber han hen og slår pistolen ud af hånden af os)
-høje lyde
-hængt stof op foran hylder (men han er for klog, han kan komme ind)
-makering på bagenden (det er jeg ikke stolt af)
-"hold dig væk kat"
-stanijol smurt ind i opvaskemiddel
-chilli-pepper
-gjort "nej steder" til "ja steder" plus meget ros når han er der.
ingen af de ting jeg har prøvet har haft en ændring i hans adfær, han er stadigvæk lige så kærlig og glad som før.
men nu er jeg løber tør for ideer
kan i hjælpe mig og missen
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
jeg kan ikke ha skabe i soveværelser med låger da det er meget småt, havde et skab med låger men kunne ikke komme helt ind i det. og penge er ikke noget vi har meget af så vi kan ikke bare købe nye skabe.
han har mange gemmesteder i stuen så det er heller ikke det der mangler.
jeg har kigget rundt efter seddeler i alle supermarkeder og dyrelæger pluds jeg har hængt seddeler op om at jeg har fundet ham.
min teori er at han kommer fra et dødsbo siden ingen har kontaktet mig og så stor er nykøbing sj heller ikke, han havde først gået rund på mit job i ca 2 uger og han blev mere og mere tynd kunne vi alle se.
jul 2009
jeg kan se nu at den beske er blevet slette hvor maria j udstiller mig som en mishandler.
jeg ville ikke kalde det at slå men makere. jeg er glad for at du kan se mit problem og at de ting jeg har prøvet bruger autoriseret personer.
jeg har leget med tanken om at få en kat til, tror i at det kunne hjælpe eller vile det bare gøre det være.
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
Katten er sin egen, den er sådan set ligelad med om du ikke vil have hårboller osv i tøjet.
Hvis du vil holde katten væk fra tøjet så få et skab med låger, hvis den ikke på kradse i din dartskive så hæng den op!
Når man får en kat så er det ligesom at få en baby! Baby/katte sikre dit hjem så dine ting og din kat ikke kommer til skade.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Dartskiven indbyder til krads, så vend evt. bagsiden ud eller tag den ned, når I ikke bruger den.
Det er en voksen kat, I har taget til jer, og I må se i øjnene, at en sådan kats adfærd og vaner ikke sådan er at ændre på.
Så er det meget nemmere at ændre lidt på hjemmets indretning.
På et af billederne af ham ser det ud til, at han er øremærket.
Er det noget, I har fået gjort?
Ellers se på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk, om der er nogen, der efterlyser ham i jeres område.
Der er faktisk en del efterlysninger af katte, der svarer til hans beskrivelse.
At han vækker jer om natten er der måske ikke så meget at sige til.
Hvis I går på arbejde om dagen, sover han det meste af tiden, fordi han keder sig, og han kan jo ikke sove døgnet rundt.
jul 2009
jeg fik han tatoveret og kastareret da jeg havde fundet ud af at igen savnede ham. jeg har selvfølgelig skrevet seddeler jeg har hængt op alle steder samt holdt øje med de sider jeg nu havde kendskab til og kigget efter jeg har fået ham tatoveret. men som sagt har jeg er teori om at han kommer fra et dødsbo men jeg kan jo ikke være sikker. men der er slet ingen der har hængt en efterlysning op med ham.
det er trist for han er bare en dejlig kat.
jeg ville gøre alt for at finde ham hvis jeg mistede ham.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
oghvor hardu fundet ham, da jeg ved at der er en sort med hvid hankat, som har været efterlysti et par mrd i Hvalsø og om eng
jul 2009
han havde gået rundt på mit job i nykøbing sj, hvor jeg også bor, i ca 2 uger. jeg lod ham gå med mig hjem i slutningen af marst.
jeg har som sagt har jeg hold øje på alle de sider jeg har kendskab til pluds hængt seddeler op i alle supermarkeder og dyrelæger.
men jeg agter ikke at finde ud af hvor han kommer fra MERE. hans tidliger ejer har tydlig vis ikke holdt nok af han til at efterlyse ham og få ham øremærket.
selvom at han ikke får lov til at løbe frit ude(kun i snor) har jeg fået ham mærket.
jeg mener at alle katte skal mærkes også selvom at det er inde katte.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
hvad skal jeg gøre nu, hjælp mig.