Kattelem´s træning. Kattelem´s træning.
Hej Alle katte holdere..
Jeg har et "lille" problem med mine 2 fritløbende katte, problemet består i at jeg har monteret en kattelem i døren som de plejer at benytte (har altid stået på klem for dem) de kan nu efter 3 dage godt kan finde ud af og bruge hullet i lemmen når den gennemsigtige lem er holdt åbent, men så snart lemmen er nede (ikke låst) er de lidt skræmte over at skulle igennem den, har selvfølgelig prøvet at putte dem igennem stille og roligt med lokkemad og min kære mitti fandt sig i det men sad på den anden side og turde ikke komme ind igen, røde missen Elvis brugte klør for ikke at blive puttet igennem den farlige gennemsigtige plast låge..
Spørgsmålet er kort og godt . Nogen der ligger inde med tips og ideer for at motivere mine 2 dejlige katte til at IKKE syns den gennemsigtige plast låge er så farlig??
Mvh
Søren
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Det er i hvert fald min erfaring.. Men det betyder selvfølgelig ikke, at alle andre katte også er sådan..
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
Jeg har lidt samme ide´ om at det skal de nok finde ud af selv , men har ikke turdet lade lemmen være nede i det her stormfulde regnvejr
Ville være ærgeig hvis en af dem nu ikke kom ud i den friske luft eller kunne komme ind igen efter behov som de er vant til hvis der nu var en metode som virkede jeg kunne indøve med misserne ;o) Fortsat god søndag til dig.
Hvis andre har kommentarer og ideer hører jeg meget gerne om det. :o)
Min næste ide´er at smøre leverpostej/kattemad på lågen for at vise dem at den altså ikke er farlig......... Dum ide´?
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
sep 2009
Følger: 45 Følgere: 47 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 409
Derefter stod jeg på den anden side af døren og kaldte på ham. Han var også meget forsigtig i starten, men når han var kommet igennem, så roste jeg ham ;o)
Dagen efter tror jeg han var igennem lemmen ca 15 gange og nu er der ingen problemer mere
Så ja dine katte skal også nok lære det af sig selv...
Kattelem´s træning.