{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.416 visninger | Oprettet:

Kat i sele {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Da min kat ikke har mulighed for selv at kunne gå ud, så har jeg bestemt mig for at jeg gerne vil "lufte" ham.
Jeg har købt en sele til ham. Sådan en ganske almindelig en.
Han har aldrig haft sådan en på før. når jeg giver ham den på, så kravler han ind under sofaen og ruller sig helt vildt, som om han gernevil have den af.
Nu er mit spørgsmål, gør jeg det på den rigtige måde.
Jeg giver ham selen på ca. 10 min af gange, et par gange om dagen. og så kæler jeg lidt med ham imens og leger, så han får en god oplevelse. er det den rigtige måde at vænne ham til at have sele på?

Jeg har også købt et halsbånd til ham, et med refleks i. så man kan se ham i mørke, hvis han skulle stikke af udenfor.
Den har han ikke noget problem med at have på, så vidt jeg ved.
Men her i går, lidt efter han fik halsbåndet på, fik han sin underkæbe, til at sidde fast nede under halsbåndet. Nu er jeg blevet bange for at det skal ske igen, fx. når jeg ikke er hjemme, så nu tager jeg den af ham, når jeg skal nogen steder. Er det, det rigtige at gøre, eller?
Det skal lige siges at halsbåndet ikke kan gøres mindre. (:

På forhånd, tak for hjælpen (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat i sele
  • #1   5. maj 2010 Har læst mig frem til at det med halsbånd ikke er så godt. Han får det ikke på mere overhovedet. (:

Da jeg tog ham med ud i selen, løb han ind igen, meget panisk. så tror jeg prøver at give ham sele på indenfor og så sidde og snakke emd ham og lege med ham imens, så han vænner sig til selen.

• Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #3   15. maj 2010 hej

har selv to katte som der bliver luftet i sele og tror din fejl fra starten er, at du gav den på inden for og lød ham gå med den inde. Du skriver han bliver panikslagen når du tager ham ud, hvornår lufter du? Havde lidt det samme problem med den ene af mine, prøvede derfor at lufte efter kl 21(mørkets frembrud) så undgår du fx hundeejere samt folk der kommer hjem fra arbejde, hvilket godt kan virke skræmmende på en kat der er ude for første gang.
    De første mange gange med vores to varede kun 5 min. så havde de fået nok, men nu går vi ca. en time hver dag, så det kan lade sig gøre det skal bare ske i kattens tempo:-)

vdr. halsbåndet kender jeg også til det problem og havde samme tankegang som dig, hvad nu hvis de stak af ved et uheld på en gåtur. Jeg syntes du skal købe et halsbånd med safty look, det er et halsbånd der springer op hvis katten skulle hænge fast og hvis kæben kommer i klemme:-) Uheld kan jo ske og selvom katten er øremærket eller chippet, ja så tager det tid før katten bliver indfanget og kommer til dyrlæge/internat hvor disse kan blive aflæst, Så jmine har halsbånd på med telefon nr. så kan en evt. indfanger altid få fat i mig.
    Ved selvfølgelig godt der altid er en risiko ved et halsbåd, det er som sagt derfor jeg anbefaler safty look, da jeg ved der er komme nye frem, der kan indstilles efter kattens vægt og derfor springer op med det samme ved denne vægt.
    '
    Håber du kan bruge nogle af rådene og held og lykke med ham:-)

• #4   19. maj 2010 Hej.. Min hankat er oss inde kat og jeg er selv igang med at lære ham at gå i sele.. Han var ikk videre begejstret for det i starten men efter et par gange han havde prøvet at have den på generede den ham ikk.. så købte jeg en ny og mere behagelig sele til ham, han fik også sin underkæbe i det nederste af selen, så nu vil han kun gå med den gamle smiley Den første gang vi var ude blev han også panisk, pustede sig op og løb ind i sikkerhed, men anden og trejde gang gik det bedre og han er begyndt at bære sig helt kongeligt an når han går rundt i haven hehe smiley nu er det kun hvis der er nogen der er så flabet at tillade sig og gå forbi ude på stien at hans højhed puster sig op og flygter ind til sin elskede sofa smiley så jeg tror du gør det rigtige, bare tag ham ud ligeså stille, snak til ham og opmunter ham så skal han nok blive tryg ved det efter et par gange smiley

• #7   9. jun 2010 hey jeg er lige startet med at træne vores kat til at gå med sele, og hun er meget bange og ryster. men det hjælper lidt når hun bare er i mine arme og får lov til at kikke på tingene der ude. sætter jeg hende ned trygger hun sig i mod jorden og er bange. hun ryster det meste af tide.

er det totalt synd for hende og hvornår skal jeg lige som sige oki det lære hun aldrig. hun har været nede 2 gange nu. 2. gang ville hun gerne gå lidt men stadig meget trykket mod jorden. håber virkelig der er håb for os da jeg så gerne vil at hun skal havde lidt græs under poterne smiley

håber stadig der er nogen som læser denne tråd smiley

hilsen
    angela

• Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #8   10. jun 2010 Hej angela
    hvordab reagerer hun når du finder sele og snor frem? virker hun interesseret eller løber hun ind under den nærmeste sofa?

Begge mine har aldrig haft noget imod deres seler, men min den ene Oliver var lidt på samme måde som din, han virkede usikker og lidt bange for den store verden.
    Jeg lød ham simpelthen selv bestemme tempoet, vi gik ned til hoveddøren og der fik han så lov til selv at bestemme om han ville ud eller bare trække luft i døren. De første mange, mange gange sad han bare i døren, men så en dag gik han ud i 5 min. Jeg var pave stolt, selvom vi kun kom til parkeringspladsen.

Så tror på din også kan lære det, hun skal bare opdage at verden ikke er så farlig som hun tror lige nu:-)
    Syntes det er en rigtig god idé at tage hende op når hun virker rigtig usikker, for det er jo hos dig hun skal finde tryghed.
    Husk massere af ros og ved godt man kan føle sig åndsvag når man står og roser sin kat til skyerne fordi den lige tog et skridt i den rigtige retning, men det virker, ihvertfald på mine, de vokser en halv meter og så tør man lidt mere:-)
    Ha' masser af tålmodighed så skal det nok komme, i har jo kun prøver et par gange og der er meget hun skal vende sig til. Både at gå med sele, men også nye lugte og synsindtryk.
    Så held og lykke med hende

• #9   10. jun 2010 når jeg tager selen frem tager hun det helt roligt og jeg må også gerne give hende den på uden problemer.

når vi kommer ned sidder jeg ved sådanne et bore bænke sæt der er i vores have som er overdækket så der ikke er så højt til himlen.
    men hun ryster meget.
    men syntes så idag at hun lige som glemte at ryste ind i mellem. når vi lige som bare har siddet og kikket lidt på de grimmel måger som vi har så mange af her hvfor jeg bor. sætter jeg hende ned i græsset og så går vi hend i mod døren hvor vi bor. hun tør godt gå der hend men hun lige som maver sig afsted.
    når vi kommer ind i opgangen suser hun op af træpperne og gerne hele vejen op forbi vores lejlighed. fordi er der noget hun elsker er det trapper.

knus mille og angela

• #11   10. aug 2010 Jeg startede også stille og rolig med Mille hun startede op vinteren hvor der var masser af sne og hun synes det var så spændene og gå på hehe smiley hun har nu gået ude i snor i 1 år ca. Og hun elsker det. hun står flere gange henne ved terrassedøren og kalder på livet løs og hopper op på håndtaget for at komme ud smiley jeg har en lang snor udenfor på ca. 8-10 m hun selv går i og når jeg bare åbner døren stopper hun ved kanten til græsset for at få snoren på og så går hun ud på græsset. Hun er rigtig godt til at gå ude selv ellers sidder hun bare oppe på rækværket ved terrassen og kigger ud på haven smiley og så kommer hun selv ind når hun ikke vil mere. Men når der kommer fremmede folk skynder hun sig ind og helt oppe at ringe, og rigtig bange. Og Mille kommer ud 2-3 gange om dagen mellem ½-1½ time af gangen smiley

Er nu også begyndt at gå med Silke udenfor i sele hun er 13 uger og første gang hun fik den på sad hun stille og rolig på mit skød og fik den på og så gik vi ud smiley Mille ville aldrig have den sele på så hun har halsbånd på, så er glad for Silke vil bruge den sele jeg endelig købte til Mille smiley så nu Går mille udenfor i sin snor og jeg går med Silke i sele og de hygger sig og leger sammen smiley

Kommentér på:
Kat i sele

Annonce