952 visninger
|
Oprettet:
Tricks {{forumTopicSubject}}
ja jeg fik denne sjove ide at det kunne være yderst morsomt at lærer min hellig birma misser tricks... Spørgsmålet er bare hvilke kan man lære dem og hvordan gør man ?!
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 55
Sitte, Gi Potte, Hi five, Rulle rundt, og mange flere! (kun fantasien sætter grænser)
Jeg har også brugt det i situationer hvor han gør noget han ikke må!
feb 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 26
feb 2011
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 160
Giver ikke godbidder, men masser af opmærksomhed (hvilket de slet ikke kan få nok af!!) og ja.. det kom ganske let
feb 2011
mar 2011
For at han hurtigt kan hapse dem i sig, men ogå for at han ikke for alt for meget til sidebenene!
Til at starte med er det en god ide at træne når den er sulten, da den vil være noget mere vild efter at få godbidderne, end hvis den er mæt og dermed være mere "medgørelig"!
Her er lige et eksempel så du kan se hvad klikkertæning går ud på!
http://www.youtube.com/watch?v=O6wgbCmaD8o&feature=related
bestemt værd at prøve! både mig og Bandit har haft enormt meget glæde af det!
Jeg har et link til et kursus over e-mail hvis det har interesse? (dog til hunde, men samme princip)
mar 2011
http://kattegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2928
feb 2011
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
feb 2011
mar 2011
Man skal nemlig ikke træne for lang tid af gangen.
fandt lige dette
(link fjernet)
feb 2011
mar 2011
Så jeg startede med at sætte mig foran ham med godbider, klikker klar og lagde hånden på gulvet så han muligvis ville komme til at træde på den. Idet han rørte min hånd, klikkede jeg og gav ham godbiden.
Efterhånden som han forstod at det havde noget med pote og hånd at gøre (i starten var det nemlig ikke rigtig gi pote, nærmere jokken på hånd :P)kunne jeg i etaper begynde at gøre øvelsen svære.
jeg prøvede at flytte hånden lidt rundt og når han så bare rørte Klik og godbid.
Til sidst forstod han at hans pote skulle røre min håndflade, så på de måde havde han faktisk også lært hi five, da han jo rører min håndflade hvorend den er.
det hele er gjort ved at øge sværhedsgraden af øvelser lige så stille, indtil han gør det som man gerne vil have! Så det tager tid, da man i starten ikke kan øve mere end et par minutter af gangen!
Jeg vil råde dig til at læse om det, da jeg har lidt svært ved at forklare, præcis hvordan man gør!
Men det er klart et forsøg værd!
mar 2011
eller find en godbid som han bare MÅ have, uanset om han er sulten eller ej!
på Canis.dk kan du tilmelde dig et gratis klikkertræning kursus, hvor du får en mail hver dag med lektioner. Det er dog til hunde! men kan sagtens bruges til katte også! Bare du lærer tekninkken at kende!
feb 2011
Tricks