Maskefarver {{forumTopicSubject}}
Ja nu spørger jeg generelt, da jeg mindes at maskegenet mht. farver er det samme inden for Siam, Birma, Doll osv.
I mit tilfælde sidder jeg dog og kigger på Bimser.
Jeg har nu kigget på MANGE opdrætteres katte og tidligere kuld, samt få genetikskemaer.
Og det slår mig selvfølgelig, da det er det, jeg </i>umiddelbart</i> kigger efter: <b> Hvor er alle de Røde og Crememaskede?</b>
Jeg synes det er meget sjældent jeg falder over en opdrætter der laver disse.
Hvordan kan det være? (Er de svære at lave? Kan i/de ikke lide deres udseende? Klarer de sig ikke godt på udstillinger?)
Og hvad kan/skal man krydse for at få at få røde/creme, siden man nu ikke ser dem så meget?
På forhånd takker
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Skal vi bytte tidsalder at finde Birma i?
Ej men er dæleme nysgerrig. Om det er en meget ensartet smag ift. farver inden for birmaopdræt eller om der er noget genetisk sværhed der spiller ind hmm
apr 2011
Glæder mig til at der kommer nogle genetik/birma folk på banen i hvert fald
Det jo ligesom, jeg synes jeg falder over mange, der bevidst ikke laver NFO med hvidt, men det er dog nemmere at finde en NFO med hvid end en Rød (især) masket Birma. *Gruble gruble*
apr 2011
Så hellere Lilla
apr 2011
Lilla synes jeg er lidt yndigere end blå dog. Kan ikke rigtig forklare hvorfor
Det er Tortie jeg går langt udenom ved du
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
apr 2011
Jeg er helt enig med dig ifm. efterspørgslen på farver.
Jeg blev anbefalet at kigge på Sannes bimser (Lord Byron) Hun laver kun rød/creme og er bare solgt til stanglakrids.
Hende vil jeg i hvert fald gerne besøge.
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Og havde jeg ikke nok kastrater, så skulle jeg os have mig en rød dreng.
Men næste kat skal vare en smuk blå tabby masket pige, som kan bruges til avl.
Og så må den røde kat vente lidt endnu.
Nu ved jeg ikke hvad du er på udkig efter dreng eller pige, men det vil nok være nemmest at finde en dreng, så det "kun" kræver at den ene kat er rød hvorimod en pige skal have to røde forældre hvis jeg ikke husker helt forkert??
jan 2011
apr 2011
Njaaaa skal i hvert fald besøge Lissi Ohlsson og se på hendes S-kuld om et par uger
Vi har snakket en del frem og tilbage og hun skriver igen om et par uger hvor vi bedre kan se deres aftegninger og så planlægger en dag
Men uanset hvem det bliver fra bliver det i hvert fald før jul. Det er for synd for Hector at gå alene når han har det som han har det nu, og det er desværre en lidt uheldig kedsomhedsadfærd (som jeg tolker ham) han har fået.
jan 2011
ihh ja, var lige et smut inde og kigge, de er godt nok nuttede.
spænde og se om aftegningerne holder til udstilling. (det er meningen du vil det ikke)
Puha, så er det bare med at væbne sig med tålmodighed, det er sikkert ikke helt nemt.
Ja det er ikke sjovt når man bare kan se de mangler en at være kat sammen med, Krydser finger for at jeres røde birma killing ikke gemmer sig alt for godt, så Hector kan få sig en god kammerat igen.
apr 2011
Så umiddelbart er "planen" at hvis besøget går vel, så nupper vi ham, de ikke selv vælger
Og hvis de ikke vælger nogen af dem er jeg på baggrund af <b>billederne</b> mest vild med Schumanns udtryk og gejst i øjnene
Jooh ville da rigtig gerne udstille, meen det er nu ikke det allervigtigste for valget
jan 2011
Ja så bliver det jo spændene om det os er ham der stjæler jeres hjerte når i skal se dem rigtigt hvis nu i har muligheden for at vælge mellem de to drenge.
Han ligner os en rigtig lille krudt ugle.
Ja her var det med udstillingen heller ikke det afgørende, jeg troede bare det var noget der lige skulle prøves, men man bliver jo helt bidt af det.
Kan se Hector også har været afsted nogle gange, så bliver det alligevel lidt noget andet at skulle stå med sådan en ''lille'' bimse dreng hvis det ender ud i at blive en udstillings kat. ;P
apr 2011
Men ja man bliver bidt, og jeg drømmer om en bimse som jeg kan udstille helt fra killing af så den kan vænne sig til det
Jah de skal jo holdes og klargøres og bedømmes anderledes end NFO så det bliver også spændende.
Planen er at jeg slæber begge vidundere med til Vissenbjerg i November
jan 2011
Ja det er ikke helt det samme, uhh spændene der regner jeg os med at jeg skal afsted
apr 2011
Maskefarver