{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Mia Maja K
Mia Maja K
Tilmeldt:
6. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Er en meget bekymret kattemor :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg er en meget bekymret mor til Holly på 3 år som venter sit andet kuld. Det er et år siden hun fik første kuld.
De små kan komme hvornår det skal være!!
Hun fik 4 killinger i først kuld, men synes hun er større nu end hun var sidst. Er bekymret fordi Holly af en eller anden grund kun har 6 brystvorter. Er jeg bare overbekymret (måske fordi jeg selv er gravid) eller kan det være problematisk hvis det kommer 6 eller flere killinger?
Derudover må det gerne snart være for nu har hun i 14 dage være tynget af killingerne. Hun har haft svært ved at ligge ordentligt pga. maven, killingerne har sparket voldsomt og det er tydeligt det ind imellem gør ondt og så har hun været meget rastløst. Hun virker dog sund og rask, så går ud fra det er meget normalt.
Håber at få råd til om jeg skal være urolig for hende eller om jeg kan slappe af og bare glæde mig til de små kommer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en meget bekymret kattemor :/
  • #1   22. maj 2013 i forhold til hvornår det skal være: tæl dagene fra parring smiley

    Og det der med dievorter og hvor mange killinger, så er der ikke noget problem. Hvis der kommer 8 killinger og der er 6 dievorter, så skiftes de.


  • #2   22. maj 2013 Det første kuld Ciddi fik var på 8 og det kunne man stort set ikke se. Nu har jeg en anden der er drægtig og hun ligner en ballon der er ved at sprække og der er ca 2 uger til. Jeg har vurderet at hun får 5.
    Ciddi havde ved sit andet kuld kun 5 dievorter, men klarede alligevel 6 killinger. Men ellers har du jo mulighed for at støttefodre. Men du skal bare ikke gribe til den løsning for hurtigt.
    Så slap bare af, de fleste katte har det med at klare sagerne selv. smiley


  • Mia Maja K
    Mia Maja K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   22. maj 2013 Tak for indlæggene! smiley
    Kan en killing klare sig det første døgn uden mælk hvis der nu kommer mange? Eller hvor længe må jeg vente med ikke at gøre noget? .. Regner selvfølgelig med at veje killingerne og på den måde holde øje med om de alle sammen får mælk .
    Kender desværre ikke dagen for parring smiley


  • Mia Maja K
    Mia Maja K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   22. maj 2013 Et billede af Holly for 2 dage siden ..

    profilbillede
  • #5   22. maj 2013 de kan klare sig de første timer uden mælk, men ikke det første døgn. Men hvis missemor er over dem som hun skal være, skal de nok alle komme til efter tur. De drikker kun få ml. ad gangen de første gange dage

    Selv hos min gik dievorterne på tur (alle 4 kæmpede om de samme 3-4 dievorter da de var de bedste, selvom hun havde alle dievorterne)


  • #6   22. maj 2013 her er mew med en uge igen:) stort som et hus og der kom 6

    profilbillede
  • Mia Maja K
    Mia Maja K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   22. maj 2013 Hun var en super mor sidst og alt gik meget problemfrit så prøver at slappe lidt mere af smiley Skal heldigvis læse til eksamen den næste uges tid så jeg kan holde øje med hende.
    Har vedhæftet et billede af sidste års kuld


    profilbillede
  • #8   22. maj 2013 Killingerne kan klare sig et døgn uden mælk, men ikke uden vædske. Du bør have noget druesukker hjemme, som du rører op i afkølet kogt vand.

  • Mia Maja K
    Mia Maja K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   22. maj 2013 Tak for tilbagemeldingerne! smiley Er en stor hjælp ..
    Jeg har både mælkeerstatning til killinger og druesukker hjemme, men satser selvfølgelig på jeg kan nøjes med at give Holly lidt druesukker under eller efter fødselen og hun så klarer resten selv ..
    Er en mindre bekymret kattemor nu!!


Kommentér på:
Er en meget bekymret kattemor :/

Annonce