{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.044 visninger | Oprettet:

Hvor meget er en kat værd??? {{forumTopicSubject}}

Er det virkelig almen kutyme at hvis man har fået sin kat gratis, så betyder den intet for familien? Sådan at hvis den skulle dø så anskaffer man sig blot en ny dagen efter?

Bliver man virkelig anset som en dårlig katteejer hvis man ikke har givet penge for sin kat??? Bliver man anset som en der er ligeglad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget er en kat værd???
  • #1   12. okt 2014 Tja, mine gratis-katte kan slet ikke gøres op i penge.

  • #2   12. okt 2014 Det har jeg aldrig hørt nogen påstå smiley mine katte har været gratis, og jeg har aldrig fået afvide eller kunne tolke at folk mente jeg var ligeglad . Mine katte betyder ligeså meget for mig som vores hund der har kostet flere tusind kroner. Og kunne da ikke forestille mig at nogen var af den mening smiley det ville da være helt hen i vejret...

  • #4   12. okt 2014 Efter min Overbevisning.. Må jeg hellere tilføje smiley

  • #6   12. okt 2014 Var blot en fordom jeg hørte i dag - og måtte lige høre om andre var af samme mening..

  • #8   12. okt 2014 Jeg har fået min Smilla ganske gratis og det eneste hun har kostet mig er en tur til dyrlægen for at først blive tjekket helbred, senere for at blive steriliseret, øremærket og vaccineret, ingen har på noget tidspunkt indikeret at hun intet er værd eller er mindre være end Tøsen som jeg har købt på internat fuldt fixet, men som i dyrlæge regninger har kostet mig spidsen af en jetjager (eller måske en kende mindre smiley )

    At nogle mennesker så mener at man ikke interessere sig for sin kat fordi man lader den løbe frit må jo være op til deres egen hoved, jeg lader ingen prædike hvordan jeg holder kæledyr lige så vel som jeg ikke lader nogen prædike hvilken tro eller mening jeg skal have, det må være op til den enkelt person..

    Hvis man går op i sit kæledyr så gør man det som er bedst for (her) katten, så hvis katten ikke trives som indekat eller med adgang til afgrænset have, ja så må man jo give katten fri adgang - min holdning som jeg ikke pådutter andre smiley men blot udtrykker i åbent forum smiley


  • #9   13. okt 2014 har katte fra gratis/tilløbere til 1800 kr, og ingen af dem kan gøres op i penge

    men jeg kender alt for godt til den type mennesker. det er dem som slet ikke gider at bruge penge på deres kat. bliver den syg, ja så bliver den skydt af en eller anden jæger-ven, eller også venter man på at den bliver rask/dør
    dør den eller forsvinder, ja så får du bare en ny. der er jo MASSER i gulogratis, dba mm. Ikke noget problem.
    kattens eneste funktions hos dem, er at fange mus/rotter. Ikke andet.

    via kv har jeg flere gange været med ude forskellige steder, hvor vi faktisk tit har taget den snak. Nogle mennesker har vi da fået overbevist om det rigtige, men desværre er der stadig en del som er udenfor pædagosisk rækkevide.
    men internatterne bruger da heldigvis en del penge på oplysning, og det er nok det som er vejen frem.


  • #10   13. okt 2014 Jeg differentierer ikke mellem mine racekatte, der har kostet hhv. 3500 og 10000 kroner og så min huskatte-blanding, vi fandt i en container. De er skønne alle sammen, og lige meget værd i mine øjne.

  • #12   13. okt 2014 Fruen på Godset. Det mener jeg er en MEGET generel betragtning.Jeg er enig i, at man ikke skal gøre en udekat til en indekat, men jeg tror da at der er rigtig mange indekatte/huskatte der får killinger, hvor de bliver givet til gode og kærlige hjem.."gratis". Jeg syntes ikke der er noget forkert i at give en kat til et godt hjem "gratis". Der følger altid omkostninger med ved at have en kat.. Også en gratis kat. Den skal selfølgelig have dyrelægetjek, vaccinationer, ormekur, den gode mad osv. Man kan ikke frasige, at der højst sandsynligt er massere af mennesker der ikke burde anskaffe sig dyr, men det gælder ikke kun " gratis" katte. Jeg mener ikke problemet ligger i dem der anskaffer sig en kat " gratis"' men i lige så høj grad, de der får killinger, og ikke undersøger hvilke hjem de sender kattene til.

  • #13   13. okt 2014 Jeg er ikke fortaler for gratis dyr, af den simple årsag, at det for mange mennesker er alt for "nemt" at lade sig hurtigt overtale af et gratis dyr i forhold til et dyr som koster penge. En kat er et ægteskab der oftest varer 15-20 år og det bør ikke være et impulskøb, som det har nemmere ved at være, hvis katten er gratis.
    Derudover synes jeg også alle katte som ikke skal bruges til avl bør være neutraliserede før de flytter hjemmefra, og ingen neutraliserer jo et helt kuld for derefter at forære dem væk.


  • #15   13. okt 2014 Jeg kan sagtens følge dig Annette smiley men jeg er lidt ambivalent ifht. "Pris". Klart det ikke skal være impuls der der primus motor for at anskaffe sig kat. Jeg går også ind for neutralisering af kat hvis man ikke vil avle. Men jeg tror ikke, at fordi en kat koster penge, så er den mere " værd" end en gratis.. Ihvertfald ikke i mine øjne. smiley jeg kune forestille mig at der også er mennesker der køber en dyr kat kun for prestige og ikke behandler dem pænere end en "gratis" kat.

  • #17   13. okt 2014 fruen på Godset: ja det er jo det der er så pragtfuldt ved en debat.. Forskellige meninger smiley det ville blive lidt tør læsning hvis alle bare var enige smiley du har fuldstændig ret i at samfundet desværre har udviklet sig til" anskaf og smid ud" det viser statistikken desværre.. Og ikke kun når det gælder katte..øv hvor er det en ulækker tankegang smiley

  • #18   13. okt 2014 Mine rundkørsler a la hul i hæk missere har jeg givet penge for.
    Pengeværdien kan ikke gøres op med affektionsværdien.
    Min bekymring er dog at jo billigere katten er, jo mindre går folk op i dyrlæge besøg, siger ikke at det ER sådan, dette er blot min observation!
    Jeg selv går op i at mine er mærket, vaccineret og at de kommer til dyrlægen når de skal, enten i forbindelse med det årlige sundhedstjek eller fordi de er syge og kræver dyrlægens hjælp.

    Alt for tit ser jeg at folks katte ALDRIG har set skyggen af en dyrlæge smiley

    Noget der er ønskeværdigt i min verden, er at folk som MINIMUM får deres katte vaccineret og mærket inden de forlader hjemmet, så kan de tage det det har kostet, og dermed skære de mennesker fra der blot vil have en kat, men ikke tage det ansvar der ligger bag at have en kat.


    profilbillede
  • #19   13. okt 2014 Jeg tror da at en pris kan sortere de mest useriøse henvendelser fra i en salgsannonce. Men at tro at man sikrer sine killinger/katte gode hjem blot ved at tage penge for dem, er falsk tryghed. Jeg har da fx set flere eksempler på at fertile katte er blevet solgt videre, og er endt som vandrepokaler og "avlsmaskiner".
    Nogle opfatter katte som varer, og vil åbenbart have en del af udgiften tjent hjem igen, når de bliver trætte af deres "brugtvarer", snarere end at sikre sig at kattene kommer til gode hjem.
    Engang (for år tilbage) var der en voksen kat til salg her på KGs marked for en højere pris end sædvanligt. Sælgers begrundelse for den høje pris var, at katten jo havde kostet hende en del i foder i den tid, hun havde haft den. smiley


  • #21   13. okt 2014 Lubas og hvis ikke man har givet penge for sin kat så er det et impulskøb?

  • #23   13. okt 2014 Tror du ha et stort formulerings problem...

  • #25   14. okt 2014 Hvorfor er det at nogle konsekvent er efter Lubas? Vender og drejer hendes ord efter for godt befindende?
    Jeg er faktisk enig i at gratis katte i større grad ender som impuls køb. Det ses jo tydeligt på udbud og efterspørgsel.


  • #26   14. okt 2014 Nej det er det ikke.


  • #27   14. okt 2014 Jeg har så 2 huskatte, den ene har jeg givet en smule for og den anden var gratis - det første jeg gjorde var at tage dem til dyrlæge og få dem vaccineret, tjekket osv.
    Da de så lige var faldet til, blev begge neutraliseret.

    Jeg tror ikke der er nogen forskel på om katten er gratis eller koster f.eks. 250 kr.
    De mennesker der ikke har forståelse for ansvaret og det er at have kat, vil uanset prisen stadig ikke sørge ordenligt for katten.


  • #28   14. okt 2014 Helt enig A.P

  • #30   14. okt 2014 Kan man kalde det impulskøb, når det er gratis smiley

  • #32   14. okt 2014 Det er jo bare selv ordet "køb", men når det er gratis er det ikke et køb smiley


  • #34   14. okt 2014 Selvom den har kostet gratis, så hører det jo under div. Regler - f.eks. købeloven. Derfor kalder jeg det køb.


  • #35   14. okt 2014 impuls har intet at gøre med hvad det koster..

    Det eneste det kræver er at man har tænkt "Jeg vil ha" og så gået ud og købe/fået det uden at tænke videre over det..

    Hvis man tænker over det er det (uanset gratis eller ej) ikke et impulskøb.


  • Dixie
    Dixie Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
    #37   14. okt 2014 Mine to huskatte er gul & gratis i indkøb, selvom Knud står til en gang guldmaling - da han har været ret meget til dyrlæge i de 3 år vi har haft ham.

    Ellers koster en gennemsnitskat ca. 5500.- om året, hvis man kun har et dyr af gangen (der er stordriftsfordele ved at have flere dyr). Prisen er ikke inklusiv prisen på selve dyret, eller dyrlægeregninger, da begge dele varierer.

    Men at gøre kærligheden imellem kattene og os mennesker op i penge, kan jeg ikke, for begge mine katte er guld værd - og der skal rigtigt mange dyrlægebesøg, eller alvorlig sygdom til, før jeg knuser mig eget hjerte ved at skille mig af en af dem.


  • #38   14. okt 2014 Nej det er heldigvis ikke kutyme .
    Men et spørgsmål om folks moral.
    Jeg er ejer af verdens sødeste huskat vi har hentet hos DB i brande. Og i min og de fleste andres optik er man som katteejer forpligtet til at betale alt det som gør at min kat trives.
    Og det koster . smiley
    Dog er jeg ikke naiv , så jeg ved godt at nogle betragter en kat ( især hvis den er gratis ) som noget man skifter ud som var det et par underhylere smiley

    Derfor bør katte koste noget og det bedste ville faktisk være en slags kørekort til kat.
    For der sidder virkeligt nogle der ikke kender forskellen på at have kat eller en død forbrugsting smiley


  • #39   14. okt 2014 Tja, mit "impulskøb" af mine gratis katte var under overvejelse i ca. 4½ år.

  • #41   14. okt 2014 Øh, nu har jeg fået mine gratis, OG givet dem væk gratis, da JEG ikke kunne give dem det de behøvede i øjeblikket.. Og det er til trods for der er brugt en del penge på dem..

    De er og har aldrig været affald.. De er stadig meget værd for mig.. Kærlighed og omsog kan ikke gøres op i kroner og øre..


  • #43   14. okt 2014 Det er jeg ikke enig med dig i.. Har faktisk været mest glad for mine gratis katte.. Jeg har skam haft dyr tavle misser

  • #45   15. okt 2014 Jeg indrømmer gladeligt at jeg aldrig kunne drømme om at give 1000-1500 kr for en huskat... Alene af den grund at jeg ikke ved hvad jeg får..

  • #46   15. okt 2014 Det havde jeg heller ikke.. Det er mange penge at give for en kat, hvor man alligevel skal bruge det samme beløb på at kastrere osv bagefter..

  • #48   15. okt 2014 smiley O_o smiley
    Lubas læs hvad er står smiley


  • #50   15. okt 2014 Lubas:

    Anna og Beltane snakker om at give 1000-1500 kr for en huskat der ikke er gjort noget ved altså at de udover prisen på 1000-1500 kr skal betale for neutralisering, vaccinering og mærkning..


  • #51   15. okt 2014 Hold op hvor der bare bliver snakket forbi hinanden her smiley tror at dem der ikke vil give 1000-1500 for en huskat taler om katte der ikke er vaccineret, neutraliseret mm. Og de/ den der gerne vil taler om en kat der ER smiley

  • #52   15. okt 2014 Ok.. Heidi N kom først smiley

  • #53   15. okt 2014 smiley :D smiley Nogle gange kan jeg godt være hurtig, det sker ikke ofte meeen smiley :P smiley :P smiley smiley

  • #54   15. okt 2014 smiley :D nu har du det ihvertfald på skrift smiley smiley

  • #56   15. okt 2014 Man skal aldrig antage Lubas smiley

    Og jeg skal indrømme at jeg også læste prisen som uden noget smiley


  • #58   15. okt 2014 Der er mange der sælger fertile katte til de priser der ikke er gjort noget ved... især blandinger..

  • #60   15. okt 2014 Derfor går jeg ud fra de 1000 kr er for katte der ikke er fikset..

  • #62   15. okt 2014 Lubas: Igen må jeg sige du skal lære at formulere dig bedre på skrift. Vi kan ikke se hvad der foregår inde i dit hoved så hvis du ikke vil misforstås må du få styr på din retorik

  • #64   15. okt 2014 Lubas
    Hvad Tine ?

    Puha ikke nemt at diskuterer med en der er overhovedet ikke er lydhør for andres meninger ,og læser som fa...... Læser biblen. smiley


  • #65   15. okt 2014 Lubas - hvilket er den jeg svare på, så hvorfor hentyde til det jeg svare på?

    Og jo det kommer i den grad an på hvad der er med i prisen for hvad jeg vil give for den..


  • #66   15. okt 2014 Min kat er mig et og alt og jeg fik ham gratis! Han er min bedste ven og mit "barn" ham vil jeg bestemt ikke være foruden!

    profilbillede
  • #67   15. okt 2014 Jeg har givet 1250kr for min "gratis" kat da forige ejer og jeg blev enige om at hun skulle steriliseres inden jeg fik Dharma leveret så hun ikke skulle forholde sig til nyt hjem mens hun ikke var helt på toppen. Og Brage en bla. Af mor hellig birma og far sibirisk skovkat gav jeg 1500 kr for og hentede i Århus ved færgen han kom fra Sjælland med avlers forælder. Og han var ikke kast. Det skulle jeg selv få gjort da han er solgt som kæle kat men chippet og første vac. ?? men de 2 er da ikke mere værd end min forrige kat Sne som jeg hentede på en gård og fik en dåse kattemad med til så ja en smid i nakken kat. Men ih hvor jeg er ked af at han ikke er her mere i dag ?? men ham fik jeg da også givet hele pakken med vac.øremærker og kast og han fik allergi og nyresten osv. Har nok brugt 10.000 kr på Sne før hans lille krop gav op og der ingen vej var tilbage dyrlægen gav ham under en uge så ville han selv dø så ja jeg måtte tage beslutningen og sige nej nu skal du ikke lide mere snøft. Det første dyr jeg selv har taget den beslutning for. Til tros for mine 33 år som dyre ejer ??

  • #68   16. okt 2014 UH det er koldt visse steder smiley

  • #69   20. okt 2014 Min kat kostede 200 kr, han var ikke længe overvejet.
    Jeg har altid haft en svaghed for katte, så plagede min kæreste lidt ?? jeg var sygemeldt og lidt ensom i dagtimerne.
    Min kæreste sagde ok ( han vidste at det var ham som kom til at ordne kattebakke) og 10 min senere havde jeg fundet en kat på dba.
    Har haft katten i 3 år nu, håber han bliver gammel smiley når vi snart flytter i hus bliver der bygget en løbegård til ham, tænk hvis han løb væk eller blev kørt ned, puha får tårer i øjnene bare ved tanken.



Kommentér på:
Hvor meget er en kat værd???

Annonce