1.745 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

hvis min kat skal have killinger? hvis min kat skal have killinger?

Jeg overvejer og få killinger på min hunkat som er 1år. Men jeg er lidt i Tvile om hvad det vil koste og få ormekur og vaccination til et kuld killinger, hvis vi går ud fra at der kommer 4 killinger

Dette er kun en forespørgelse hvis nogle har viden inde for dette enme.
OFF TOPIC KOMMENTAR FRABEDES GERNE

På Forhånd Tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvis min kat skal have killinger?
  • #1   29. maj 2013 Ud over det nævnte vil jeg anbefalde at få dem nautraliseret..

Det svinger meget fra dyrlæge til dyrlæge hvad det koster.. Men du skal nok regne med at det koster omkring 800 kr pr killing, og så kommer foder oven i

• #2   29. maj 2013 det nemmeste er at ringe og få et tilbud hos din normale dyrlæge. priserne kommer meget an på hvor i landet, hvor stor en klinik og hvilken rabat du kan få.
    men det er en go ide også at få dem neutraliseret og mærket.

• #3   29. maj 2013 jeg skal havde mine 5 killinger + missemor sundheds tjekket og give dem deres første vaccine her den 2 juli hvor de er 11 uger, der skal jeg give 1250 kr i alt jeg har valgt ikke at bruge min egen dyrlæge til det da de skal havde 2063 kr så jeg spare en del penge ved at bruge en anden dyrlæge det er min søsteres dyrlæge jeg har valgt at bruger til at få killingerne vaccineret men jeg skal så op til min egen dyrlæge her på fredag og hente ormekur til missemor og de 5 killinger der skal jeg give 298 kr smiley

• #4   29. maj 2013 christina det vil jeg prøve og ringe til dyrelægen om i morgen

Jeg har tænkt mig at få dem neutraliseret, men man kan ikke få det gjort før de er omkring et halvt år, Men ville også give muligheden til dem der nu vil have killingen/killingerne for selv at bestemme om de vil have den/dem neutraliseret.

• #6   29. maj 2013 Du kan da nemt få killingerne neutraliseret når de er 12 uger, hvis en dyrlæge har fortalt dig andet så skal du gå til en anden dyrlæge..

Men ring til flere forskellige dyrlæger og få et tilbud..

• #7   29. maj 2013 jeg neutralisere ved 12 uger og jeg opdrætter en race der er sensible for bedøvelse.

kan ikke forstå du vil lade køber bestemme. de killinger er DIT ansvar ikke bare deres første 12 uger men hele deres liv.

så når du nu alligevel i morgen er igang med at ringe rundt så ring til det lokale internat og spørg dem hvor mange gravide herreløse katte de får ind, fordi folk ikke kan tage ansvar for de katte de sætter i verden.

• #8   29. maj 2013 Du skal også med regne:
    ekstra foder til missemor (babycat)
    et par ekstra dyrlæge besøg hvis missemor skal tjekkes.
    Læg 8000- 10.000 kr til side hvis missemor skal have kejsersnit i en weekend for det koster det...
    Ekstra udstyr (lave killingebakker)
    Ekstra grus og foder...

Som ansvarlig katte ejer og avler søger man for disse ting inden killingerne sælges videre...

Killingerne skal gerne have ormekur når de er 4-5 uger.... og igen omkring 12 uger
    De skal vac. første gang når de er 8 uger... og igen når de er 12...
    De skal sundheds tjekkes og have lavet en sundheds bog der følger dem resten af livet.

Katte kan allerede blive neutraliseret når de er 12 uger... og i samme omgang chipper/øremærker og reg. kattene...

Og så er de klar til salg.

Mange dyrlæger har tilbud på killinge pakker... så det er bare med at ringe rundt smiley

• #9   29. maj 2013 Her er en opstilling af hvad et kuld huskattekillinger kostede 2006 - og det er jo desværre ikke blevet billigere de sidste 7 år smiley

http://www.kattehandel.dk/pris.htm

• #10   30. maj 2013 Må man bande ?? Dæleme et godt link Eva K !!!!

• #12   30. maj 2013 Hvorfor tror du ikke du kan få dem neutraliseret før?

• #13   30. maj 2013 G.H. - Ja, det er jo ikke alle udgifter man behøver at have. F.eks. skumgummi til fødekassen for lige at nævne en tilfældig. Jeg har brugt ting jeg havde, flamingo plade fordi de isolerer fantastisk i bunden, pakket ind i stof, og så masser af gamle lagner/dynebetrækker ovenpå smiley Men jeg synes det illustrerer meget godt, hvad man kan forvente af udgifter

Felis - Ja, f.eks. noget så simpelt som en gang diarré, der lige blev tjekket og så behandlet med en gang antibiotika koster 5-600 kr hos min dyrlæge smiley

• #14   30. maj 2013 Rigtig godt link Eva! Den er lagt i favoritterne smiley

Vil man sætte killinger i verden bør man tage hele ansvaret omkring vaccinering, registrereing(chip/øremærke) og specielt neutralisering.

• #16   30. maj 2013 Dyrlægeprisen kommer vist an på hvor i landet man bor..
    Jeg har fået tjekket min kat og ordineret øjensalve pga en ridse i blinkhinden, det kostede omkring 700kr. da konsultation hos min dyrlæge ligger på omkring 600kr.

Og det var hos den dyre af mine dyrlæger, den billige dyrlæge jeg har fået efter koster konsultation kun 400kr.

• #17   30. maj 2013 Felis - Tjaeh, altså et kuld betrager de som en enkelt konsultation. Men må indrømme at jeg ikke forstår hvordan du kommer af med 1000-1200 kr for en konsultation og en gang antibiotika? Det er da voldsomt dyrt så... (Medmindre det har været uden for alm. åbningstid self.)

• #18   30. maj 2013 I mine 2 killinger har jeg indtil videre brugt
    650 kr. på dyrlægetjek
    250 kr. på medicin for øjenbetændelse
    650 kr. for et nyt dyrlægetjek for at tjekke øjenbetændelsen er væk og at missemor er okay.
    1600 kr pr. kat til vaccination, kasteration og øremærkning.
    400 kr for tørfoder.
    400 for våd foder.

Så det bliver 5550 for tor to killinger (:
    Og de er kun 6 uger nu (:

Så uforudsete ting kan stadig forekomme (:

• #19   30. maj 2013 og mine to er Drenge..
    Kasteration er billigere end sterilisering.

• #20   30. maj 2013 Har ikke indberegnet forberedelse btw.
    Som at have sutteflasker og KRM osv. liggende og legetøj og bakker og grus.. (:

• #21   30. maj 2013 Og mine killinger bliver solgt for 1500-1600 kr. (:
    Absolut ikke fordi man tjener på killinger (:

• #22   30. maj 2013 Vores dyrlæge siger at vi kan kastrere vores killing til efteråret. Han er 6 uger nu. Kan det da godt gøres meget før?

• #23   30. maj 2013 Trine - Ja, 12-14 uger er en fin alder at gøre det i. Nogle dyrlæger vil dog gerne vente til 6 mdr fx, da det ellers kan være noget pillearbejde (de dygtige/erfarne kan jo så bare det med pillearbejdet), dog primært hos pigerne, og ikke drengene smiley

• #24   30. maj 2013 hun sagde, at der skulle jo være noget at fjerne ved ham smiley

• #25   30. maj 2013 Der er altid noget og fjerne hvis deres boller altså er faldet ned smiley
    Vores killinger bliver kastreret som 14 ugers (:

• #27   30. maj 2013 ja det var nok det hun ville være sikker på, men så vidt jeg har forstået, bør det være sket der ved 12 uger. Er ikke så erfaren med de hankatte, men synes nu man allerede kan se at de er faldet ned

• #28   30. maj 2013 Jeg spurgte da vi snakkede sammen, hvornår vi kan få kam kastreret, og hun sagde til efteråret. Spurgte ikke nærmere ind til det, efterhun sagde at der jo skulle være noget at fjerne

• #30   30. maj 2013 ja sagde også til hende at det vil vi gerne undgå

• #31   30. maj 2013 aww, nu vi snakker killinger, se lige her. (:
    Min dyrlæge sagde de gerne ville gøre det ved 12 uger men for killingernes skyld ville de vente til 14 uger, så det gøre vi (:

profilbillede
  • #32   30. maj 2013 Jeg synes at du skal indhente et tilbud hos den dyrlæge / dyrehospital som du i forvejen bruger.

Jeg har regnet lidt på det KUN 1 basis vacc.. og kun med 3 for jeg kunne ikke finde en fast pris på den 4.

Vaccination 1.091
    Milbemax ca 300 kr.

Men vaccineres skal de jo 2 gange og så er der alt det løse ved siden af..

• #33   30. maj 2013 OG:
    Jeg synes ikke at man skal skifte dyrlæge bare fordi man skal vente til katten er 5 mdr.
    Der skal mere til.
    Men der er vi jo forskellige....

Kommentér på:
hvis min kat skal have killinger?

Annonce