881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Serena A
Serena A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kastrerede hankatte og killinger? Kastrerede hankatte og killinger?

Hej smiley

Vi har tre katte af racen British Shorthair. To kastrerede hankatte og en fertil hunkat. Hunkatten skal snart parres og have killinger. Hun er førstegangs mor og det er også første gang at vi prøver det.
Og da nogle hankatte jo dræber killingerne, vil jeg høre om der er nogen der har nogle gode forslag til hvordan man kan undgå at det sker? Eller om i har nogle erfaringer med det? smiley

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastrerede hankatte og killinger?
  • #2   22. jul 2013 Det er min erfaring i over 20 år, at både kastrater og fertile hanner er de sødeste hyggeonkler og barnepiger for små killinger. Jeg går ud fra, at hunkatten ikke har problemer med at omgås dine kastrater.

• #5   22. jul 2013 Jeg tror der er noget du har misforstået..
    Det er udelukkende fertile hankatte der kan finde på det for at få hunkatten i løbetid igen og parre sig med hende..

Og dette sker sortset kun med fritlevende katte, ikke med katte som allerede lever sammen og er gode venner i dagligdagen..

Så jeg tror som Lotte S, mere du skal være bekymret over hvordan din mismor vil være overfor dine 2 kastrarter, , så plejer mismor at være faldet ned igen ;)det det vil du hurtigt opdage, og så må du jo lade mismor få sit eget værelse indtil killingerne er omkring 4-6 uger

• #6   22. jul 2013 Ved vores første kuld (birmaer) havde vi Armani som kastrat - han legede hyggeonkel med killingerne fra dag et. Nu har vi et aby kuld, og her leger Diego hyggeonkel med killingerne smiley Mine forældre har mange kastrater, og ingen af dem har prøvet på noget som helst smiley

Lige et billede af Armani og killingerne, da de var bitte små smiley

profilbillede
  • #7   22. jul 2013 Da Frida havde killinger, var der ingen problemer med Oliver, den hankastrat jeg havde på det tidspunkt. Han gad ikke killingerne, men han gjorde dem heller ikke noget. Da de blev større, og begyndte at drille ham, så gik han bare, når han fik nok af dem. Hvis de virkelig var stride ved ham, så fik de et par på hovedet, men aldrig med klør.

• Serena A
    Serena A Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   23. jul 2013 Tusind tak for alle svarene smiley
    Det har helt klart givet mig mere ro, og jeg vil helt klart bruge jeres forslag smiley

Så endnu en gang tusind tak! smiley

• #9   23. jul 2013 Jeg har heller aldrig haft lukket til det rum, fødekassen stod.
    Lige fra dag ét har de andre katte kunnet komme derind og hilse på, hvis de ville.

Kommentér på:
Kastrerede hankatte og killinger?

Annonce