{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 farvet???
  • #1   6. aug 2013 Den er sort tabby med hvid smiley

• #2   6. aug 2013 Hun er tortie tabby med hvid. smiley

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   6. aug 2013 se jeg er ikke så fag kyndig hvad betyder det i skriver???

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#6   6. aug 2013 det vil sige den er ikke 3 farvet???

• #8   6. aug 2013 Flemming den er ikke 03 den er ikke bicoluor.
    Jeg kan desværre ikke åbne de øverst links men hun kunne godt ligne en tortie på det sidste billede.

Hus f 09 23
    Sort tortie makrel tabby med hvid.

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#9   6. aug 2013 det er nok bare mig der ikke fatter det hehe. den er IKKE 3 farvet.??

blot til info så er det en hankat derfor var jeg lidt intresseret i at vide det

• #12   6. aug 2013 Hun er sort tortie makrel tabby med hvid (evt. spotted tabby alt efter om hun har flest pletter eller striber på siden af kroppen).

tortie betyder at hun genetisk er både rød og sort. Tabby betyder at hun har et mønster og ikke er ensfarvet sort fx, og makrel hentyder til den form for striber (tabby) hun så har smiley

Edit: Er det en hankat så har den formodentligt klinefelters syndrom (en fejl i antal kromosomer - XXY) eller alternativt er det en kimær, altså to fostrer der er smeltet sammen, men mit bud på ud fra farvefordelingen vil være en klinfelter.
    Er I HELT sikre på at det er en hankat? smiley

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#13   6. aug 2013 Flemming ok ved du om en dyrlæge kan Virkelig bekræfte det???

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#14   6. aug 2013 Nu skriver i alle hun... MEEEEN det er en han

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#16   6. aug 2013 ang biocolor så er har han en hel hvid mave

• #18   6. aug 2013 Ja så må i jo har en 3 farvet hankat ,men vil nu lige for en sikkerheds skyld kigge den en ekstra gang bag i for at være sikker at det er en hankat.

• #19   6. aug 2013 Jeg har tilføjet lidt info i mit indlæg lige før ang. hans køn.

Mht om han er bicolour eller med hvid, så er det lige meget rent genetisk. Det betyder at han har ét gen for hvidplettethed. Du skal ikke stambogsføre ham og udstille ham som en racekat, og så er den helt præcise betegnelse for mængden af hvid lige meget - og i øvrigt så er 09 (uspecificeret mængde hvid) dækkende for alle mængder af hvidt, og det er det vi kalder "med hvid" i daglig tale smiley

Hos en 03, som er bicolour skal mindst halvdelen af katten være farvet hvid i følge FIFes generelle standard, og det er ikke tilfældet for den bette fyr her, ud fra billedet smiley

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#20   6. aug 2013 Heidi. jeg har tjekket "ham" bag i. og der er mellemrum mellem hans huller smiley det er sådan jeg har lært at en han ser ud

• #22   6. aug 2013 Flemming - det er i øvrigt ikke korrekt det du skriver med at " hovedfarve + fortyndingsfarve". Tortie betyder at katten genetisk både har et gen for rød og et for ikke rød, så den sorte farve også kommer til udtryk. Altså at katten er sort og rød.

Fortynding er et helt andet gen, og det gør sort til blå, rød til creme, chokolade til lilla, cinnamon til fawn.

• #23   6. aug 2013 Hov, der skal i øvrigt stå mindst 3/4 og op til halvdelen skal være hvid - fik skrevet for hurtigt tror jeg

• #25   6. aug 2013 Jeg studsede godt nok også over fortyndelsesfaktoren
    Men tænkte at Fleming mente den var sort tortie , men at tortie også findes i fortyndet udgaver .
    Damn jeg må har en kringlet tankegang lol

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#27   6. aug 2013 er det rigtig bedømt at det er en han??

profilbillede
  • diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#30   6. aug 2013 det var bare hvis han var 3 farvet ville jeg have fundet ud af om han var steril, da jeg ved de er sjældne. og så "slap" jeg for at få ham kastereret

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#32   6. aug 2013 TM grunden til at jeg skrev ham var fordi jeg havde fået afvide at det var en han. derfor lagde jeg billedet op

• diana D
    diana D Tilmeldt:
    aug 2013

#35   6. aug 2013 var også bare nysgerrig. ja ved der er mange "hjemløse" katte og jeg har også selv 5 killinger der klar nu her 14 sept. har dog fundet hjem til 4 af dem. men nej vi skal ikke have fler killinger

• #37   6. aug 2013 Momo - Hov, så først lige dit spørgsmål ang. bicolour nu, hvad er det du gerne vil have at vide om det? smiley

Diana - Billedet er godt nok meget småt. Kan det ikke fås større? For synes ikke det er til at konkludere noget ud fra så lille et billede smiley
    I øvrigt, hvis det er en hankilling, så kan det nu godt være du stadig ønsker at kastrere ham, da en fertil hankat - selvom han er steril - stadig vil strinte og lugte grimt, og kun have damer på hjernen smiley

• #39   6. aug 2013 Bicolor er betegnelsen når Mindst 25% – 50 af farven på katten formodes at være hvid.

• #42   6. aug 2013 Momo - Jeps, som Heidi siger smiley
    Bicolour er en beskrivelse af mængden af hvid, hvor der så derefter kommer harlekin (1/2-1/4 af katten er farvet, resten er hvid) og så van, der har mindre end 1/4 af kroppen farvet smiley

• #43   6. aug 2013 Og din kat er ikke bicolour, han har for lidt hvidt smiley Se evt. billederne til illustrering på linket her http://www1.fifeweb.org/dnld/std/GEN-WWHITE.pdf

• #46   6. aug 2013 Ja din dreng er sort spotted tabby med hvid.
    HUS n 24 09

• #47   7. aug 2013 Momo - Han er sort spotted tabby med hvid.
    Brun bruges ikke her, da ordet tabby jo indikerer hans brune striber på det sorte (sort er grundfarven på en kat).

(I gamle da hed det brun tabby, men det har i mange år heddet sort tabby, for netop at mindske forvirringen. Og man kalder stadig en birme brun masket, selvom den genetisk er sort med et maske-gen)

Kommentér på:
3 farvet???

Annonce