{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.592 visninger | Oprettet:

Fluffy-S
Fluffy-S
Tilmeldt:
27. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hellig Birma {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! smiley

Jeg har en sød hellig birma kat, som jeg overvejer om skal have killinger. Men uden stamtavle. (Desværre)
Men ved at den har forædre, som er hellig birma, og har fundet en han kat, som også er hellig birma, med desværre også en uden stamtale.

Så mit endelige spørgsmål er.

Hvad kan man gennemsnitlig få for en "Uægte" Hellig birma.

smiley

Tak på forhånd ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellig Birma
  • #1   9. aug 2013 Der er så mange killinger rundt omkring som allerede ikke kan få nogle (gode) hjem og derfor ender på internat og måske en aflivning - Så tror helt bestemt det bedste ville være for dig at nyde sin kat som den er og eventuelt meld dig som plejefamilie på et dyre internat og den vej prøve at få killinger i hjemmet smiley

  • #2   9. aug 2013 De fleste internater er nu nødt til at sige nej til flere katte, de har ikke plads, så må indrømme at jeg heller ikke mener at tiden er til killinger, slet ikke uden tavle:-\
    Reelt kan du kun sælge dem som blandinger, da der ikke er tavle på forældrene...


  • #3   9. aug 2013 Hvis du vaccinere og neutralisere så kan du tage dyrlæge udgifterne for dem lige som ved huskatte der er fixet.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   9. aug 2013 Killingerne inden salg skal jo have 2 gange vaccination og ormekur samt neutraliseres. Meget vigtige disse 3 ting.

    Så det bliver en dyr omgang hvis katten får bare 4 killinger, så der bliver underskud på kontoen. Så skal du også huske at det er meget dyrt at opfostre feks 4 killinger til de blive 12 uger og du kan risikerer at du ikke kan få dem solgt og selv må beholde dem. Der kan sker uventede ting med mormis i drægtigheden feks hvis hun pludselig skal have kejsersnit eller en killing ikke kan komme ud eller et dødt foster ligger derinde, som mormis kan dø af. smiley

    Der er mange ting man skal tænke på før man sætte sådan noget igang, har man penge til det, for det er ikke helt billigt.

    Som 17 årig, turde jeg ikke begynde at sætte sådanne tanker i gang. Det ville jeg slet ikke være parat til.


  • Fluffy-S
    Fluffy-S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #8   9. aug 2013 Nu, skal det lige siges jeg er født og opvokset på en gård. Hvor der er hunde, katte, høns og massere af heste.

    Jeg har aldrig i sinde haft tanken, om jeg skulle tjene penge på killingere eller lign.

    Kun tanken om, at få små killingerer. Og se dem vokse op. Hvis jeg ikke kunne sælge dem, ville jeg beholde dem.

    Jeg har mine forældres opbakning.

    Men hvis det hjælper på hele sagen, har jeg fået min kat fra et internat. Hvor begge dens forældre også var kommet hen. Og de alle har fået et rigtig dejligt hjem. smiley

    jeg spørger om hvad man kan forlange for en killing, uden stamtavle. Ikke andre ting.

    Men mange tak for de søde svar smiley


  • #10   9. aug 2013 500 gav jeg jeg for min uægte maincoo , det synes jeg er en fair pris for en uægte smiley

  • #11   9. aug 2013 Momo

    TS skriver :

    Jeg spørger om hvad man kan forlange for en killing, uden stamtavle. Ikke andre
    ting

    Igen Momo føler du dig berettiget til vurdere andres økonomi ,som du intet aner om .
    Hvorfor ???
    Hvor er jeg træt af din tone ,Hvordan var det lige med Zoey ??

    Der er nogle der har fulgt dine tråde ,også de der sletttet.
    Både her og andre kattefora.....
    man skal ikke kaste med sten hvis-,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    Ts skriver det ikke er for pengene skyld---

    Fluffy

    Jeg synes du skal forlange et beskedent beløb.om ikke andet for at sikre at køber
    reelt er interesseret smiley


  • #13   9. aug 2013 Jeg undre mig over at du på et internat har kunnet købe en fertil kat...

    Jamen hvis du vaccinere og neutralisere samt øre eller chipmærker killingerne så kan du tage udgifterne til dyrlægen for killingerne, hvis du ingen af tingene gør så kan du vel opkræve et par 100 kr. eller max 5-700kr..


  • #14   9. aug 2013 Enig med Heidi N . Alle de internater jeg har kigget på står der at er katten ikke gammel nok til at blive neutraliseret, så er det et krav at fremtidig ejer sørger for dette.
    Og hvordan kan du vide at din kat er ægte hvis den kommer fra et internat ?? Eller om forældrene er ? ville undre mig meget hvis 2 110% ægte katte skulle parre sig og derefter blive smidt på internat ??


  • #16   9. aug 2013 Du kan jo ikke få en fertil kat fra et internat, ikke hvis den er gammel nok til at få killinger!!! Ellers har du som minimum underskrevet en aftale om at få den neutraliseret, så at få killinger er jo kontraktbrud og kan da ikke være andet end for pengenes skyld!!!

  • #18   9. aug 2013 Hvis du virkelig synes om racen og gerne vil have killinger, så sætter du drømmen på pause.

    Det du går igang med er at finde ud af hvordan du bliver opdrætter af den hellige birma, og får købt dig en birma som er avlsgodkendt så du kan få birma killinger med stamtavle.

    Således kan du også via den klub du vælger at være medlem af få stor hjælp til opstartet af opdrættet og hjælp til at finde avlshan osv.

    Birmaen har flere blodtyper og hvis mor og far har den forkerte kombinationen vil killingerne dø, altså skal forældrene testes inden parring.

    Men som sagt så vil jeg anbefale dig at tænke over det at blive opdrætter på den måde gør du det bedste for racen. smiley



    profilbillede
  • #20   10. aug 2013 Det er desværre ikke svært at få en fertil kat fra internat:-( har flere gange set at de sælger fertile katte med gratis fix hvis man bruger internatets dyrlæge. Har desværre ikke set at de vil følge op på on det rent faktisk sker.
    De sælger jo mange tusind katte om året og har hverken tid eller råd til at følge op:-(

    For mine kattes vedkommende kan jeg fortælle at Sofus var gratis og Sofie kostede 50 inkl hendes kradsetræ...


  • #21   10. aug 2013 Ninna

    Der har du fat i det rigtige smiley

    Nogle internater ser åbenbart stort på neutralisering og kontrakt.
    Jeg ved det sker, og ja det er svineri ,men når krybben er tom,
    bider hesten.

    Det internat jeg valgte at hente min kat fra ,tillod ikke afhentning af katte der ikke er neutraliseret ,vaccineret osv

    Så inden folk herinde indirekte beskylder TS for kontraktbrud og andre lidende flatterende ting .......bør være helt sikre i deres sag og sikker på at TS har brudt en
    kontrakt.

    Injurier kan alle spytte ud ,det er simpelthen bare ikke ok smiley
    Det er dybt forkastelig smiley


  • Fluffy-S
    Fluffy-S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #22   12. aug 2013 Tine: Mange tak for svar Tine! smiley

    Og undskyld jeg spurgte nogle katte elskere til råds. Jeg ville nu egentlig kun have svar på mit spørgsmål. Og er taknemlige for nogle af de svar jeg har fået. smiley

    Andre svar synes jeg nu lige er groft no skrevet.

    Og hvis det skal hænge sådan sammen, kan jeg fortælle, at hende der havde katten før mig har avlede hellig birma katte. Men fik desværre en hjerneblødning og gik bort. Vores nabo, som har en hunde og katte pension fik nogle hunde og en masse katte ind. Og kendte tilfældigvis damen, før hun gik bort.

    Jeg har fået katten gratis. Og ved den ikke er neutraliseret. For mit vedkomne er jeg ligeglad, om den er det. For den har det godt. og lever i luksus.

    Hvis der skal til at ofres mange penge på dyrlæge, så må vi jo finde ud af det. Men man kunne nu også være så heldig at hun fik en fin fødsel og havde styr på det hele. Det er der ingen der kan sige. Siger absolut ikke, at jeg vil være opdrætter. Og ved umærket godt, hvad det kræver, at få killinger. Vi har fået en masse killinger igennem min tid. Dog var det staldkatte.

    Camilla. : Tak, jeg vil gerne tænke over dit svar. Og synes det er en god idé. smiley


  • #23   12. aug 2013 Selv tak

    Jeg mener hvert et ord smiley

    Gør mig ondt med din bekendte. smiley

    Udfra dine indlæg ,er jeg ikke i tvivl om du vil katten det bedste
    Pøj pøj smiley


Kommentér på:
Hellig Birma

Annonce