{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Margit N
Margit N
Tilmeldt:
19. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Dyrlæge - Min kat skal til udlandet. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige bestilt tid hos dyrlægen. Bygholm dyrehospital.
Jeg skal have min killing til færøerne til sommer, i telefonen sagde de at jeg skal betale små 1000 kr til at starte med (pas, 1 vacc, undersøgelse osv)
Er der nogen der har erfaring med Bygholm dyrehospital i Horsens? Fordi dette er min første gang, da jeg lige har fået killing og den har aldrig været hos dyrlægen før. Så den har intet af noget som helst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge - Min kat skal til udlandet.
  • #1   19. feb 2014 Jeg har ikke erfaringer med Bygholm dyrehospital..

    Men vil da forberede dig på en større dyrlægeregning, for du skriver at du lige har fået killingen og den intet har fået og aldrig været ved dyrlægen..

    Så her er hvad du skal forberede dig på:
    Første vaccine ca 600kr.
    Anden vaccine ca 400kr.
    Neutralisering og øremærkning 500-2500kr. afhængigt om det er en han- eller hunkat, du kan hos de fleste dyrlæger få 1. eller 2. vaccine med i prisen, så sparer du en konsultation.
    Og så er der pas som du skal have det koster mellem 400 og 600 kr. afhængigt af dyrlægen..

    Og når katten er killing nu, og du skal af sted til sommer, så skal du have neutraliseret den før du tager af sted, for den bliver kønsmoden omkring 5-6 mdr. alderen og at rejse med en kat i løbetid eller på jagt efter damer, er ikke en glæde samtidig vil du også have en kat der vil strinte pga nye omgivelser, dette uanset køn..


  • #2   19. feb 2014 Bygholm er hamrende dygtige til katte. Jeg har selv været hos Bygholm, da min ene kat ikke ville hoppe, og min egen dyrlæge ikke kunne finde ud af, hvad der var galt. De brugte to hele timer på at undersøge og diagnosticere hende.

    Søde søde mennesker, og de kunne hjælpe min lille missepige. smiley


  • #3   19. feb 2014 Mener også den skal chippes inden udrejse smiley

    Somregel kan du få hele pakken for omkring 2500 kr smiley


  • #5   19. feb 2014 Men den skal neutraliseres alligevel og det er en udgift, man også skal medregne.

    Ud over alle de normale ting, skal den vaccineres imod rabies (plejer at være standart).
    Og så selvfølgelig mærkes, så den kan få sit id i passet og registreres hos det danske katteregister


  • #6   19. feb 2014 Den behøver vel næppe registreres i Dansk Katteregister, når den flytter til udlandet. smiley

  • #7   19. feb 2014 Jeg gik egentlig bare ud fra at den skulle med på ferie

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #8   19. feb 2014 Den SKAL ikke neutraliseres alligevel, uanset hvor meget vi ønsker os at alle katte ejere får neutraliseret deres kæledyr, så sker det bare ikke.

    Det er ene og alene ejers beslutning.

    Hvad med rabies vaccine? Den skal da også med, eller er det kun udenfor EU?


  • #9   19. feb 2014 Den skal også rabiesvaccineres, mærkes og have almindelig vaccine.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #10   19. feb 2014 Mente os nok smiley

    Har umiddelbart ikke kunne finde noget på om de skal have chip, der hvor jeg læser står der bare de skal mærkes, ingen udspecificering, så det må vel betyde enten chip, øremærke eller begge dele smiley


  • #12   19. feb 2014 Hvilke regler har Færøerne ? Fx på Grønland må man kun få neutraliserede ind i landet. De har også karantæne regler. Solgte en mislig til Nuuk for et par år siden.

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #14   19. feb 2014 Krista - Hvis du ved lige præcis hvad du skal søge efter eller præcist hvor det står, kan du så ikke være en knag og lave et direkte link, nu det er så nemt smiley

    (link fjernet)


  • #15   19. feb 2014 Det er så ikke mig der skal sende katten afsted men alle svar kan jo findes hvis man googler derfor spørger mange alligevel herinde.

    Jeg mente bare at det må handle om landets regler hvad man skal


  • Margit N
    Margit N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   22. feb 2014 Hej allesammen. Var på et langt dyrlægebesøg i går smiley Har fået reglerne af vide og i går betalte jeg 1050 for killinge pakke, pas og rabies vaccination.
    + hun fik loppehalsbånd, medisin for øremider (Da hun har fået dette fra hjemmet hun er blevet født i) Og så har hun også fået ppiller da hun vil komme i løbetid for første gang i foråret. Da dette kom til at koste mig knapt 700 kr på apoteket.
    Om 4 uger skal hun have resten af vaccinerne + øremærkes under narkose. Dette vil blive en regning på 1150 kr smiley
    Jeg var forberedt på udgifter. Og vil gøre alt for min elskede killingepige. Hun var totalt færdig efter det lange besøg og har ikke ville gøre andet end at sove og nusse. Har ikke set hende lege siden INDEN besøget. smiley


  • #17   22. feb 2014 Øremærkes i narkose, skal hun ikke også neutraliseres når det er? smiley

  • Margit N
    Margit N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #18   22. feb 2014 Hun skal ikke neutraliseres og heller ikke i karantæne smiley

  • #19   22. feb 2014 Hvorfor skal hun ikke neutraliseres?

  • Margit N
    Margit N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #20   22. feb 2014 Der er ikke så mange regler for at komme til færøerne, der er kun regler for generelle vaccinationer, rabies og øremærkning/chip. smiley


  • #21   22. feb 2014 Det er da muligt at der ikke er regler for neutralisering, men alligevel, for få hundrede kroner mere (end de 700 du betalte for p-piller) ville du da kunne få hende neutraliseret, og det er da langt bedre for hende at blive neutraliseret end at få p-piller..

    P-piller beskytter ikke mod graviditet, de forhindre kun løbetiden, hvis en hankat alligevel vælger at ville parre katten så kan hun stadig blive gravid, med diverse komplikationer til følge pga p-piller givet under drægtighed..
    Desuden så kan p-piller være skyld i at katten får kræft, livmoderbetændelse, cyster på æggestokke m.m.

    Men det er jo dit valg, forstår blot ikke at man vil vælge det fra frem for at give 700 kr for p-piller når man kan få katten steriliseret, øremærket og vaccineret for omkring 1200 kr, nogle steder endda endnu billigere, da der for øjeblikket køre kampagner med neutralisering..


  • Margit N
    Margit N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #22   23. feb 2014 Jeg betalte ikke 700 for ppiller. Jeg betalte 700 kr for ppiller, medicin mod øremider og loppehalsbånd. (Hun fik det fra det hjem hvor hun boede, der boede hun med 4 andre katte) Så det var godt vi fik hende ti dyrlægen, fordi ingen har set hende ha' symptomer.

    + da jeg gerne vil have at hun skal have killinger en dag, vil vi ikke neutralisere hende endnu smiley


  • Margit N
    Margit N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #23   23. feb 2014 Hun bliver ikke gravid endnu, da hun er indekat og ikke har kontakt til andre hankatte smiley

  • #24   23. feb 2014 Hvis du vil gøre alt for din kat, lader du den neutralisere...

    Ellers håber jeg for dig at der er færre uønskede killinger på Færøerne. Ellers bliver det svært at sælge ganske almindelige sorte huskattekillinger


Kommentér på:
Dyrlæge - Min kat skal til udlandet.

Annonce